Oblivion!!

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Oblivion!!

Postby Mirg » 22 Mar 2006, 15:03:29

Ik heb hem! MAN, wat ziet het er ontzettend DIK uit!

Goed, ik ga weer spelen. Ik log over een jaar of wat wel weer eens in om te vertellen hoe het was. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby sherudo » 22 Mar 2006, 15:12:03

doe niet zo flauw :lol: Nergens zijn er nog reviews... ik wacht toch echt op reviews voordat ik hem koop.......
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby kevin » 22 Mar 2006, 15:15:08

ja maatje van me speelt hem ook ( pc versie )
hij vondum nog niet zo geweldig...
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 22 Mar 2006, 15:15:51

Van de makers van Morrowind? Uch, ik paas, die game was zooo gaar..
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 22 Mar 2006, 15:16:20

ricepuppet wrote:Van de makers van Morrowind? Uch, ik paas, die game was zooo gaar..

*agrees*
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Koert » 22 Mar 2006, 15:58:27

Waar heb je hem gevonden? Hij is hier volgens mij niet te krijgen!
Image
User avatar
Koert
 
Posts: 49
Joined: 25 Sep 2005, 15:27:04
Location: Leeuwarden

Postby Sen » 22 Mar 2006, 16:58:31

Hij is zeker uit, hij is naar me onderweg (dimensionplus), ook nedgame en play.com hebben hem zeker al. De CE schijnt schaars te zijn.

Lijkt me echt een geweldige game, eindelijk weer 1tje waar ik echt op zat te wachten. IK ben echt een fan van de hele serie. Morrowind was misschien wel het minst goede deel, maar toch vond ik het nog een tof spel.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 22 Mar 2006, 17:45:30

Ik heb hem vandaag nog gereserveerd bij de dimplus, morgen krijgen ze hem.
Alleen ik moet morgen naar school aan een opdracht werken en daarna de hele avond werken. Dat wordt gamen totdat het licht wordt.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Xizor » 22 Mar 2006, 17:56:26

ben benieuwd naar de reviews en een eventuele demo.mijn handen jeuken om hem te halen maar ik weet niet zeker of het spel me aanspreekt...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Mirg » 22 Mar 2006, 18:25:21

Ik ben zelf een enorme Elder Scrolls fan, en ik durf er vergif op in te nemen dat het spel enorm goede reviews krijgt omdat het zo ontzettend gehypt is, maar dat het voor bijna iedereen die het koopt zonder ooit Elder Scrolls te hebben gespeeld een dikke vette teleurstelling is.

Ik ben vooral benieuwd naar de review van xboxworld.nl. Die kraakten Morrowind he-le-maal af, maar hypen nu Oblivion al maanden. Met een beetje lef geven ze Oblivion nu ook een 4, heheh. ;]

Voor de liefhebbers: HIJ LIJKT ERG VEEL OP DAGGERFALL!! ;]

Ik heb de limited edition trouwens, met dat boekje en die gold coin erbij. ;]

Goed, ik ga spelen nu, want we hadden bezoek vanavond en ik kon dus niet spelen, grom.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Sen » 22 Mar 2006, 18:41:25

WithAttitude wrote:Ik heb hem vandaag nog gereserveerd bij de dimplus, morgen krijgen ze hem.
Alleen ik moet morgen naar school aan een opdracht werken en daarna de hele avond werken. Dat wordt gamen totdat het licht wordt.


Ze hebben hem nu zelfs al!

Tof dat hij op Daggerfall lijkt, dat spel is legendarisch. Tenzij je bedoelt dat het op Daggerfall lijkt vanwege de vele bugs natuurlijk ;)
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Mirg » 22 Mar 2006, 21:15:25

Sen wrote:Tof dat hij op Daggerfall lijkt, dat spel is legendarisch. Tenzij je bedoelt dat het op Daggerfall lijkt vanwege de vele bugs natuurlijk ;)


Heh, niet vanwege de bugs gelukkig. Ik heb nog geen enkele slow-down gezien, geen raar door-de-muur/deur-heen-val-gedoe, etc. Het enige grafische bugje was clipping van het water als je in een ondiep meertje staat. Dan zie je nog wat scherven water door je beeld omdat het half onder en half boven water is. Och, niet zo erg. ;]

Op veel punten is het allemaal weer net iets anders dan de vorige delen trouwens. Nadat ik in de trein het boekje had gelezen en een half uurtje of wat had gespeeld leek het erg veel op Daggerfall, maar er zijn eigenlijk best veel unieke punten. Het blijft wel overduidelijk een Elder Scrolls spel.

Vooral het combat systeem is erg goed uit de bus gekomen moet ik zeggen. Je hebt deze keer ook eindelijk eens wat aan stealth en marksmanship. Blocken moet je nu zelf doen, en dat werkt echt heerlijk. Fatigue werkt helemaal anders. Je verliest geen fatigue meer tijdens het rennen, maar tijdens gevechten raak je ERG snel uitgeput. Het geeft de gevechten iets realistisch. De ragdoll-fysics maken de sterf-scenes van je vijanden overigens best vermakelijk. Vooral als je ze met grof geweld tegen een muur smakt met je zwaard. ;]

Character creation is nu echt fantastisch. Je kan echt ALLES aan je gezicht aanpassen. Hoe ver je kin vooruit steekt, hoe breed je neus is, of het een wipneus of een platte is, de boog van je wenkbrauwen, al-les. Let alleen op dat je eerst de "age" slider wat terug naar links schuift, want standaard ben je al vrij oud (met rimpels en dat soort dingen).

Het fysics gebeuren is best goed, hoewel het hetzelfde stomme nadeel heeft als bij andere spellen met "realistische fysics". Loop je tegen een tafel, dan dondert ook geheid alles op de grond..

Voor de 3rd-person liefhebbers nog even een kleine aantekening: het spel is net als z'n voorgangers gemaakt voor 1st-person. Het lopen ziet er nu wel goed uit in 3rd-person, maar het targetten van voorwerpen / lijken om items te zoeken gaat wat moeizaam. Voor het vechten maakt het niet zo erg veel uit. In 3rd-person heb je iets meer overzicht op de situatie, maar in 1st-person zijn de gevechten weer veel meer intens. Whatever fuels your engine dus.

Grafisch ziet het er allemaal geweldig uit, en ik heb niet eens een HD-TV. Maarja, over de graphics zal ik het verder niet hebben, want die kent iedereen nu wel van de filmpjes en de screenshots. Alleen even heel kort: ja, het ziet er echt zo uit, en ja, als het ziet animeren is het nog mooier. ;]

Ik denk dat veel mensen de eerste dungeon erg tof vinden, maar zodra ze buiten zijn het overzicht verliezen. Dat was ook de kritiek die iedereen bij Morrowind had. Je begint, en waar moet je dan naar toe? De eerste dungeon in Oblivion is een soort tutorial level en erg lineair. Zodra je de wereld in wordt gezet kun je dus ook meteen overal naar toe. Ik denk dat veel mensen daardoor snel af gaan haken. Maarja. Misschien dat de mooie graphics genoeg zijn om te blijven spelen.. ;]

Ik ben in ieder geval heel blij met het spel. Het heeft de Elder Scrolls serie echt weer een boost vooruit gegeven. Wat dat betreft lijkt het weer wel op Daggerfall. ;]

Goed, ik ga m'n limited edition boekje maar eens lezen, want m'n vriendin is nu aan het spelen. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Sen » 23 Mar 2006, 15:31:23

Yeah heb hem nu ook (PC CE editie). Begint geweldig!!
Lijkt idd. meer op Daggerfall dan Morrowind, en dat vind ik positief... op 1 ding na... Hij liep net vast.
Anyway, hij draait nog toe ook lekker op mijn PC.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Mirg » 23 Mar 2006, 19:08:46

Als je een leuke quest wilt doen, ga dan naar het Imperial City Waterfront. Er ligt daar een boot-hotel. Je herkent het meteen. Half boot, half huis. Om de quest te starten moet je er een kamer huren en daar slapen. ;]

Save wel even van te voren, just in case. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Sen » 23 Mar 2006, 21:00:03

Die heb ik al gedaan, was idd. leuk!
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group