het grote KAI Xlink toppic.

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

het grote KAI Xlink toppic.

Postby music_maniac1965 » 21 Dec 2004, 22:13:16

Gouki vroeg mij in het outrun score gedeelte hoe dat nou zit met kai xlink. ik besloot dit te delen met iedereen hier, en om niet offtopic in een outrun thread the gaan uitleggen is hier dan het gedeelte waar je moet wezen voor kai xlink info.

kai xlink is net zoals XBConnect 4 een programmatje om via je pc alle spellen via het internet te spelen. het enige is dat het spel dan \"system link\" moet ondersteunen. sommige spellen ondersteunen in system link ook de head set die je ook kaal kan kopen (zonder xbox live abbo dus).

als eerst moet je surfen naar: http://www.teamxlink.co.uk/

maak hier een account aan (ze hebben ook een forum), en download het programma \"kai xlink evo 7\".

nu je een login naam en password hebt, en het programma, heb je nog het volgende nodig:

> crossed UTP cable (voor je xbox aan je pc te koppelen.)
> een vrije netwerk kaart.

hieronder zal ik de instellingen van mijn pc en mijn xbox laten zien.

xbox:

setup network: yes
use static ip: yes
ip: 10.1.1.2
subnetmask: 255.0.0.0
gateway: 10.1.1.1
dns: 83.80.1.160
dns: 83.80.1.164
setup delay: 5

je pc:

ip: 10.1.1.3
subnetmask: zelfde als xbox
dns: zelfde als xbox

stel dat mensen niet met je kunnen spelen (dan ziet je tegenstander in kai staan dat jouw kai nog steeds probeert te conecten) dan moet je de DNS uit je pc netwerk kaart halen. dat heb ik pas meegemaakt met een vriend, en toen hij alles had aangepast werkte het. maar als je wel probleemloos kan gamen dan kan de DNS blijven staan.

nu kan je als je alles hebt aangesloten beginnen met spelen. hieronder beknopt even de belangrijkste funkties. de rest kan je lezen op bovengenoemde website, die van kai.

nadat je je pc en xbox hebt opgestart, start je kai op. er verschijnt na het laden van diverse instellingen een lang gerekt scherm voor je. klik aan de rechterkant van dat schermpje op dat hele kleine pijltje (grijs icoontje) om het chatvenster te openen. je kan in de main room met mensen praten om zo te zien wie wat wilt spelen. je kan ook spellen als \"favoriet\" instellen, en die dus sneller berijken door gewoon op het groene pijltje te klikken dat in hetzelfde scherm staat als je fav. game.

bovenin zie je 4 icoontjes. (links van je, als je het chat venster geopend hebt, en anders midden boven) als je op dat wereldbolletje klikt, zie je onder die 4 icoontjes die 2 andere icoontjes opeens veranderen in 5 icoontjes. klik dan op de \"map\" icoon. je kan telkens op die map klikken, dan zie je (in volgoorde)

<1> de verschillende console kamers (kai kan ook ps2, psp, nintendo ds, en zo voort connecten)

<2> de mensen die in de huidige chat kamer zijn.

<3> je favoriete spellen (als je die al hebt toegevoegd)

<4> een melding of een van je contact personen (je vriendenlijst) online is of niet.

dan herhaalt het zich als je op de map blijft klikken.

om dus voor het eerst naar outrun 2 te gaan ga je naar mapmenu <1> en klik je op het groene pijltje bij <xbox>.

dan zie je dat de spellen zijn onderverdeeld in catagorien. ga nu via het groene pijltje naar <racing and flying>.

zoek <outrun 2> en klik dan weer op het groene pijltje.

als het chat venster geopend is kan je dus chatten. links onder (als chat venster geopend is, anders gewoon onderin) zie je dat je kai moet laten weten of je een spel wilt joinen, of dat je wilt hosten.

als je kai voor het eerst gebruikt, gan dan naar een spel dat je hebt waar veel spelers zijn, omdat bij outrun 2 de gebruikers de laatste tijd in slaap zijn gesukkeld. dus ik zou testen bij bijvoorbeeld halo 2 of bij project gotham racing 2. zoek of je xbox een spel kan vinden. zo ja, dan is kai en je pc en je xbox goed ingesteld.

zoals ik al zei kan er nog veel meer met kai, maar dat kan je uitzoeken op http://www.teamxlink.co.uk/

ik hoop veel service games forumers tegen te komen in outrun 2, dan kunnen we laten zien waar nederland toe in staat is [:D][:p][8D]

oh, voor ik het vergeet: als je een account hebt aangemaakt, laat dan hier je naam weten waaronder je op kai zit. mijn nickname is (hoe kan het ook anders):

<b>musicmaniac</b>

byzonderheden:

NTSC en PAL games kunnen niet samen connecten (meestal, bij outrun 2 heb ik het wel al een keer meegemaakt).

alfa/beta/review versies kunnen niet met het orgineel connecten. als je tegen mij outrun 2 wilt spelen, moet je in het bezit zijn van het orgineele spel.

(tot nu toe bij outrun 2 alleen gebeurd) als je bij iemand gejoint bent, en hij of jij hoort elkaar niet meer via je headset, gan dan zijn room uit, en rejoin hem nog een keer.

(tot nu toe bij outrun 2 alleen gebeurd) omdat in outurn 2 de levels geladen worden als je de splitsing op rijd, kan het gebeuren dat op de splitsing het beeld heel vreemd doet. de lucht word fel wit, de weg en andere onderdelen heel erg donker. druk dan snel op pauze, en dan op \"return to lobby\", want het volgende veld is dan niet in geladen. dit kan je voorkomen door niet voor al te veel spelers te hosten (ligt aan je verbinding) of een route kiezen, zodat alle xboxen al weten welke levels er ingeladen moeten worden.

sommige spelers (de engelsen hebben hier een handje van) gaan disconnecten als je verliezen nog voor je de finish hebt berijkt. blijf toch rondhangen, want je merkt al snel dat niet iedereen zo lame is. ik kan wel tegen mijn verlies. sterker nog, ik wil via praten/chatten graag dan leren hoe ik mezelf kan verbeteren.

zo, nu wens ik een ieder veel online game plezier, ook voor de mensen zonder credit card (live). en graag tot ziens.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Smoed » 23 Dec 2004, 11:45:53

Hey, mooie hulp voor beginners Music.
Voor meer info over het instellen van Xlink Kai kan je onderstaande URL volgen (omdat niet iedereen dezelfde ISP heeft / vast IP wil gebruiken):
http://www.teamxlink.co.uk/?go=faq

Mijn XlinkTag: <b>D3NN1S</b>
User avatar
Smoed
 
Posts: 92
Joined: 09 May 2001, 10:39:52
Location: The Netherlands

Postby Xizor » 27 Dec 2004, 11:20:36

...ik hou het liever bij het echte, betaalde werk [:o)].

Heb wel eens geklooit met die programmas, maar vind het niks, eigenlijk, en er was amper iemand te bekennen...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby music_maniac1965 » 28 Dec 2004, 12:42:53

dat was in het begin inderdaad zo, omdat er maar wijnig mensen zijn die hiervan af weten. en al weet je er van af, en je bent een leek met computers, dan zal je het alsnog niet gaan doen. en als ik een credit card had, had ik OOK wel op live gegaan. maar om voor alleen maar xbox live een credit card te nemen vind ik te veel van het goede. dan vind ik dit een prima alternatief

en dat \"er zijn nogal weinig mensen te vinden\" dat valt nog wel mee hoor, er zijn altijd wel games die populairder zijn dan anderen (bij halo 2 vind je vaak over de 200 spelers, en het is bij outrun 2 al een wonder als je er over de 15 treft. en dan zijn er zelfs nog mensen bij die WEL inloggen op kai, maar hun xbox uit laten staan. wat ze dan doen is mij een vraag, maar spelen ho maar.

maar de laatste tijd mag ik niet mopperen. ik heb nu een vast groepje (duitsers) waarmee ik outrun 2 speel. en smoed doet ook vaak mee.

voor de populaire spellen hoef je geen vaste groepjes te hebben, omdat daar altijd wel mensen actief zijn. op zo goed als ieder deel van de dag kan je wel halo, halo 2, project gotham racing, en weet ik wat nog meer spelen.

nog een voordeel van system link is dat bij sommige games zelfs de headset ondersteund. onder anderen bij halo, outrun 2, rallisport challenge 2, en moto gp 2.

maar meer nederlanders als tegenstander zou leuk zijn.........
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Xizor » 20 Jan 2005, 12:46:03

nog een vraagje: Kun je Kai Xlink gebruiken ook al heb je op je xdoos Live ingesteld? Ik kan me voorstellen dat je dan dat \" auto logon on live\" uit moet zetten en even je ip-adres moet wijzigen, maar ik vraag me af of het anders nog op andere fronten kan bijten.

Wil het namelijk wel eens proberen omdat Mier (nog) geen CC heeft en toch wel eens pgr2 wil doen [:)]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Smoed » 23 Jan 2005, 19:37:52

Elk spel met LAN-ondersteuning (systemlink) draait op KAI Xlink.
Als het spel (naast Xbox Live) systemlink ondersteunt dan kan je zonder problemen KAI Xlink op.

http://www.teamxlink.co.uk/?go=games (Spellen die zouden moeten werken).
User avatar
Smoed
 
Posts: 92
Joined: 09 May 2001, 10:39:52
Location: The Netherlands

Postby music_maniac1965 » 26 Jan 2005, 23:01:11

smoed, hij had ook nog een vraag over het ip nummer, maar als je je pc/laptop kaartje aanpast op je xbox nummer hoeft hij toch zijn xbox ip nummer niet te wijzigen ?

als xior niet weet welke andere nummers nodig zijn weet jij vast wel een oplossing :)
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby music_maniac1965 » 01 Mar 2005, 21:36:39

jammer dat de outrun 2 kamer op kai aan het dood bloeden is. is er dan geen enkele sega forumer die gezellig een paar potjes wilt racen ?

voor het geld hoef je het niet te doen, want een extra netwerk kaartje, en een crossed utp kabel hoeven je de kop niet te kosten. en als je al op live zit, en een head set bezit, ook die word ondersteund in systemlink bij outrun 2 (wel bij meer games). dus iedereen met een pc, en die een vrij pci slot heeft (of als je die niet meer hebt, een vrij usb slot voor een usb to lancard adaptor) kan online gamen. er zijn nog best veel games met system link. smoed had al een link gestuurd van kai welke games er gesuport worden per systeem.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Smoed » 01 Mar 2005, 23:23:43

Mij zal je, zo nu en dan, voorbij zien komen.
Maar dat wist je natuurlijk al :D .
User avatar
Smoed
 
Posts: 92
Joined: 09 May 2001, 10:39:52
Location: The Netherlands

Postby music_maniac1965 » 02 Mar 2005, 15:42:58

Smoed wrote:Mij zal je, zo nu en dan, voorbij zien komen.
Maar dat wist je natuurlijk al :D .


uiteraard. en ook wizpal is een goede tegenstander. maar de laatste tijd zie je dus alleen nog maar ons 3tjes en heeeeel nu en dan eens iemand anders.

en zo'n saai spel vind ik outrun 2 niet.... hahahahaha.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Conexxion » 19 Mar 2005, 19:12:00

Ik heb Xlink Kai zelf ook een tijdje gehad, maar vind et echt bagger.
Er is geen hond te bekennen, alleen op halo2... je kan geen content downloaden, het zuigt gewoon echt.
Xbox Live is gewoon veel beter, in alle opzichten. En dat je 60 euri per jaar moet neertellen.. NOU EN het is het geld echt waard.
User avatar
Conexxion
 
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2005, 13:29:51
Location: Nederland

Postby Silent Shadow » 20 Mar 2005, 12:03:00

Conexxion wrote:Ik heb Xlink Kai zelf ook een tijdje gehad, maar vind et echt bagger.
Er is geen hond te bekennen, alleen op halo2... je kan geen content downloaden, het zuigt gewoon echt.
Xbox Live is gewoon veel beter, in alle opzichten. En dat je 60 euri per jaar moet neertellen.. NOU EN het is het geld echt waard.

Dat is bij xboxconnect ook zo.
Maar het is meer bedoeld voor de mensen zonder cc.
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby Robert » 20 Mar 2005, 12:47:56

en het is natuurlijk handig voor de games die LAN hebben maar een live optie.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby music_maniac1965 » 21 Mar 2005, 22:11:17

Conexxion wrote:En dat je 60 euri per jaar moet neertellen.. NOU EN het is het geld echt waard.


ik weet niet of ik het al eens gezecht hebt, maar ik heb geen live omdat ik geen credit card heb/wil. niet omdat het 60 euro per maand kost. want dat kan er inderdaad wel van af. maar behalve voor live heb ik geen credit card nodig, en dus zal ik het voor live niet aan schaffen. en dus is via kai spelen (of xbc) een perfect alternatief. alleen inderdaad geen downloadable content. maar ja, alles wat gratis is zitten haken en ogen aan.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Skyghene » 21 Mar 2005, 23:44:00

Hi musicmaniac, tijdje terug nog de hele tijd met je gespeeld op xlink kai (outrun 2). Ben nu wel overgestapt op Live ;_; Heb je toch net even wat meer mensen namelijk.

Ik moet zeggen dat xlink kai echt supergoed werkt, helaas zijn er wel veel mensen die illegale versies van games spelen op xbconnect of xlink-kai. Ik speel toch liever met die-hards die er wel geld voor over hadden.
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group