Xbox Prijs verlaging?

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby NiGHTS » 27 Feb 2004, 11:25:36

wat ik pas zielig vind is dat je voor sommige downloadable content moet betalen, dan zie je soms op forums dat ze bijvoorbeeld voor 5 dollar een course kopen voor een golf spel of zo, dan moet ik toch wel een beetje lachen [:)]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby imbert » 27 Feb 2004, 11:26:08

Ik geef met deze discussie appie gelijk, Microsoft heeft zijn consumenten gewoon weg flink genaaid, bovendien kun je de games die je kon kiezen als vergoeding[behalve halo,maar ja die koop je zelf bij de aankoop] geen toppers noemen. Ik heb liever dat Gates mij het geld terug geeft of meteen al die prijsverlaging invoerd, dat kost mij flink van centen, blijf het een kutstreek vinden, ondanks dat ik Microsoft fan zou kunnen zijn.

Nintendo,sony zou ik het ook kwalijk nemen. Maakt geen kont uit wie deze naaistreek uithaald.

en X111 is geen topper, verre weg van,
Als je Halo zou noemen,ok,maar dit is een erg subjectieve keuze.
Je mening moet te te controleren zijn[aan halo dieawards/hoge cijfers binnenhaalt,en ook nog sterk verkoopt[dat laatste vind ik persoonlijk minder belangrijk]

Zelfs bij andere consoles heb ik dit niet meegemaakt, en ik loop al een tijdje mee[sinds nes],heb ik dit niet meegemaakt,

snes,md,gba,nes,gb[zwart wit in VS],gba,,gbc,dc,xbox, heb ik direct bij launch gehaald,alleen de n64 later

ps2 pas na een jaar,en dan ook niet zo extreem als de paybox[:D]
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 11:41:42

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br />denk nou eens logisch na hoofdletterp voor 1x aub.
Als ze geen Reward Pack gaven (binnen 3 of 6 maanden), hadden ze nog grotere rel gehad dan degene die ik hier nu voer. Omdat iedereen zich dan genaaid had gevoeld. Maar blijkbaar is voor sommige mensen dat Reward Pack al genoeg om 180 euro te vergeten. Triest gesteld met de mensheid als dat zo is. Maar goed ben er mee klaar. Hopeloos zooitje volk hier.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Luister, wat mij betreft heb je 100% gelijk en zijn de mensen die toen hun XBOX hadden gekocht zwaar in hun strakke kontje genaaid om het zo maar even te zeggen (dat zij ik desteids meteen al toen die prijsverlaging eraan kwam). Wat ik alleen vind is dat die prijsverlaging eraan zat te komen omdat de Cube zo duur was! Dus wat mij betrefd was je toen al niet helemaal lekker in je hoofd om een X te halen voor 480 euro!! Want als je weet dat de Cube voor 199 de verkoop in gaat dan weet je toch meteen al dat de X in prijs zal dalen!
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 11:42:41

Ik kijk daarom wat dat betrefd altijd eerst de kat uit de boom en ik ga nooit in een hype iets bij de launch kopen (alleen bij de GBA heb ik dat gedaan maar die is in verloop van tijd bijna niets in waarde gedaalt).
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby imbert » 27 Feb 2004, 12:35:27

Nou dat de Cube zo goedkoop is,betekent niet dat je de prijs zo hoeft de schrommelen,
Van mij kunnen ze dan de prijs meteen al zo goedkoop maken,want het plan was er duidelijk al van te voren.

Strakke kontje?
Sorry daar let ik alleen bij vrouwen op[:D],

Volgens mij ben je zelf niet helemaal lekker in je kopje[:D]
Ik zou de x op je kop plaatsen, X-boy[:D]
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby Jack Wade » 27 Feb 2004, 14:03:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br /><b>G</b>VD Sen <b>God</b>verdomme!!!!!!!!!!!<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Spot niet met <b>Mij</b>[:p]! Maar Appie als je dan zo boos bent op dat \'tering likken likken beffen kuthoer kuthoer\' Microsoft waarom blijf je dan investeren in die in jouw ogen klote console.
Wat ik wilde zeggen met die GT3-pack. Was dat mensen die hun PS2 vlak voor die gt3-pack hebben gekocht dus voor 1150 \'oudhollandscheguldens\' <b>GEEN</b> compensatie hebben gekregen van Sony. Bovendien was MS wel genoodzaakt om die pricedrop door te voeren omdat ze anders al gelijk geflopt waren. Maar genoeg gediscussieerd nu. Feit is dat de Xbox veel in prijs is gedaald, en dat de Reward Pack een beetje een goedkope compensatie was. (Ik heb mijn Xbox ook voor €479 gekocht maar ik ben inmiddels zeer tevreden met het spellenaanbod en dat maakt voor mij toch wel een hoop goed)
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby imbert » 27 Feb 2004, 16:42:16

nou,nou wat blij met het aanbod, het enige wat uitgebracht wordt zijn ports, en onorginele games. En bovendien games die de snes/md en dc periode alleen maar heilig maken.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby imbert » 27 Feb 2004, 16:44:24

Waar zijn de SA\'s, Space channel\'s, JSR\'s,Shenmue\'s, SMW;s ,DKC\'s, SC\"s

ga maar door[:D]
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 16:48:51

\"The action is only on XBOX\" [;)]
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 16:50:09

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door imbert</i>
<br />Nou dat de Cube zo goedkoop is,betekent niet dat je de prijs zo hoeft de schrommelen,
Van mij kunnen ze dan de prijs meteen al zo goedkoop maken,want het plan was er duidelijk al van te voren.

Strakke kontje?
Sorry daar let ik alleen bij vrouwen op[:D],

Volgens mij ben je zelf niet helemaal lekker in je kopje[:D]
Ik zou de x op je kop plaatsen, X-boy[:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ga je maar geen gekke dingen in je kop halen [;)]

Ze konden de x natuurlijk meteen al zo goedkoop maken, maar ze gingen er dom genoeg van uit dat mensen dat ding wouden kopen voor bijna 500 euro!! Hadden ze de prijs daarna niet laten droppen, dan waren ze geflopt!
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Sen » 27 Feb 2004, 17:06:21

Kijk als je 480 te duur vond had je het gewoon niet moeten betalen...
Ik heb zelf ook gewacht tot een aantrekkelijker aanbod zoals heel velen dat gedaan hebben. Ze hadden gewoon de releaseprijs lager moeten maken.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Appie » 27 Feb 2004, 19:07:54

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Kijk als je 480 te duur vond had je het gewoon niet moeten betalen...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
En Sen snapt het nog niet. Zo moeilijk leg ik het toch niet uit?! De prijs van de Xbox boeit geen hol, de drop en het tijdsbestek ervan gaat het om. 480 euro maakt me nix uit zolang zo\'n ding maar na zijn eerste jaartje pas een pricedrop laat zien (zoals alle console voor de xbox altijd al deden!). Dan is iig dat zogenaamde jaar genot nog van kracht. 3 maanden had gewoon betekent: uitstel van aankoop en 180 besteed aan games of andere handel die ik wel leuk vind(want idd de shit uit dat Reward Pack was ook nog us rommel).

Enige zinnige dat nog uit je mond kwam is dit:
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Ze hadden gewoon de releaseprijs lager moeten maken.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Als na 3 maanden een prijsdrop volgt: idd. Doe het dan vanaf het begin.

@Jack Wade en ik bedoel met de PS2 pricedrop was die na 3 maanden? Nee! Dat die mensen een jaar na release van de console hem cheaper kunnen krijgen in een pak van 700 gulden: terecht!
Na 3 maanden?! Hell no!!! Het gaat dus ook om de tijd en niet alleen om de knaken.
En waarom ik blijf investeren in dat ding? Ik poog hem leuk te vinden, heb er immers 480 knaken voor betaald. Waarom kocht ik hem in de eerste plaats dan? Omdat ik wel goeie stuff verwachtte in het eerste jaar van release, waar, ja je raad het al, dus op ervaring van andere consoles nog GEEN pricedrop actief is. Ofwel ik d8 dat ik in dat jaar iig nog zou genieten van dat ding. Overall genomen voor mij: how wrong I was.

@hoofdletterp omdat de cube zo goedkoop was bedoel je zeker. Duur is die nooit geweest [:)]
En dat een Xbox in prijs moet dalen omdat de Cube er is slaat nergens op. Kwa doen en laten is de Xbox gelijk aan een PS2 (games/dvd/cd etc) en xbox heeft er zelfs al een BBA en HD in. Maar zag je de PS2 zwaar droppen bij Cube release? Viel wel mee dacht ik zo. Tuurlijk PS2 is er 2 jaar langer en een mothafukkin huge userbase dan de 2 nieuwkomertjes als Cube en Xbox, maar de richtprijs van de Cube was al enige tijd bekent, Dus als Xbox dacht dat ze niet konden concurreren met de Cube hadden ze voor release de prijs van de Xbox al kunnen aanpassen. Maar goed doen ze nu na 3 maanden tegen alle pricedrop logica in om idd niet compleet te floppen als console. Ze hebben gewoon zwaar knaken zitten plukken bij de lui die hem in de eerste 3 maanden hebben gekocht. En ook echt goed zitten plukken. Namelijk voor 180 euro, sommigen mogen dan wel blij zijn met hun reward pack. MS is altijd nog veel meer happy, want heeft jullie ff net 180 euro door de neus geboord in 3 maanden. Op zich heb ik voor zulke marketingkunstjes ergens wel respect. Ergens...

(denk dus ook alles behlave dat deze zet per ongeluk was ja. Niet omdat het MS is, gewoon omdat het uitgekookt is, het oogt te geplanned)

<b>Edit</b>
pleure me reply van [url=\"http://www.segaforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12039\"]dit topic[/url]
Maar ff hier neer om die andere schoon en ontopic te houden:

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Sen</i>
<br />Dit vind ik echt bijdehand van je appie, ik vind echt <s>tot</s> <b>dat</b> je te ver gaat!<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik ga te ver? Hmm could be yes, ik probeer zo hard me in te houden, maar ja kan zijn dat ik er in faal. Maar goed jij flikt me hier hetzelfde kunstje als ik bij jou(als je niet weet wat ik bedoel, heb het over dat bijdehand van me). Niet dat het ook maar enigzins rechtvaardigt wat ik deed, maar het geeft je dus geen recht tot zeiken als iemand het bij jou doet, als jij bij diegene net hetzelfde doet.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Je zit bij aftezeiken terwijl ik nooit grof tegen je ben geweest. Ik vind alleen dat je wel heel erg eigenwijs bent. Punten begrijpen is juist wel een sterk punt van me, maar dat betekent niet dat ik het er altijd mee eens ben.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waarom merk ik dan helemaal geen fuck van dat punten begrijpen van je? (en dit is echt niet de eerste keer, gaat al maanden/jaren terug). Enige wat ik zie is achterlijk gelul van je wat dan ook nog eens compleet wordt weerlegd door de praktijk en daarom zeik ik je af: ik heb een pleuris hekel aan achterlijk gelul(en ja er zijn hier vast ook een stel die een hekel hebben aan mijn gelul). En moet mezelf nog gaan herhalen omdat je over rommel heen leest die ik neerpleur. Mensen die niet alles lezen of shit zien die er niet is, vind ik achterlijk ja. Zie het Xbox voorbeeld, Xbox tart de praktijk ofwel de algemene logica. En als je dat niet snapt, moet of je algemene console afprijs logica eens bijspijkeren of ff opletten bij je Economie in de toekomst (of nu al), wanneer je meer sociaal gerelateerde onderwerpen krijgt. Misschien dat je dan het punt ziet van de Xbox-kwestie. Kan hier nog een shitload aan economische theorie neerpleuren en toepassen op de Xbox-kwestie. Zie je waarschijnlijk ook wel in waarom ik denk dat deze actie van MS geplanned is.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby WithAttitude » 27 Feb 2004, 20:36:48

Oke nu ff tot tien tellen Appie, tis namelijk ook al weer 1,5/ 2 jaartjes terug gebeurd he, de pricedrop. Relax.[;)]
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Jack Wade » 27 Feb 2004, 21:33:43

[APPIE_ALERT_MODE]Your keyboard is overloaded, you pressed too many buttons. Please replace your current keyboard within two hours!![/APPPIE_ALERT_MODE]
@Appie, waar maak je je nu druk om? Die €180 krijg je nou toch niet meer terug, je kan ook wel zeggen dat MS op geld uit is en je naait, maar tot nu toe naaien ze zichzelf nog het meest omdat ze gewoonweg dikke verliezen draaien op de Xbox en maar blijven investeren wat zeker ten goede van de gamers zal komen.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby Jack Wade » 27 Feb 2004, 21:46:19

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br />@Jack Wade en ik bedoel met de PS2 pricedrop was die na 3 maanden? Nee! Dat die mensen een jaar na release van de console hem cheaper kunnen krijgen in een pak van 700 gulden: terecht!
Na 3 maanden?! Hell no!!! Het gaat dus ook om de tijd en niet alleen om de knaken.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Was dat mensen die hun PS2 <font size=\"6\">vlak voor</font id=\"size6\"> die gt3-pack hebben gekocht dus voor 1150 \'oudhollandscheguldens\' <font size=\"6\">GEEN compensatie hebben gekregen van Sony</font id=\"size6\"><hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waarom vind jij het WEL normaal als ze na een jaar eigenlijk 450 gulden (>€200) teveel betalen en GEEN COMPENSATIE KRIJGEN, maar als het dan drie maanden en er wel een compensatie is (in welke lullige vorm dan ook) niet?
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group