Xbox Prijs verlaging?

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Jack Wade » 28 Feb 2004, 20:24:54

Maar hoe je het went of keert voor MS heeft marktaandeel prioriteit ten opzichte van geld/winst, omdat ze pas echt veel geld kunnen gaan verdienen bij een hoog marktaandeel. In de plaats van MS zou iedereen hetzelfde gedaan hebben om het hoofd toch nog enigszins boven water te houden. Deze discussie kan nog wel eeuwig doorgaan want er valt altijd wel wat over te zeggen maar feit blijft dat je het nu niet meer kan veranderen en je er gewoon hoe moeilijk dan ook toch echt bij neer moet gaan leggen en je bloeddruk toch echt zal moeten verlagen. Ik denk dat Appie zich er zo druk om heeft gemaakt dat ie een te hoge bloeddruk heeft. Kortom maak je er NIET MEER druk over want de enige die je ermee hebt ben je zelf.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby Appie » 28 Feb 2004, 21:21:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br />Oke nu ff tot tien tellen Appie, tis namelijk ook al weer 1,5/ 2 jaartjes terug gebeurd he, de pricedrop. Relax.[;)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Het is idd lang geleden. Maar dit voorbeeld van de eerste Xbox pricedrop diende tot voorbeeld dat ze je naaien. Ik ben genaaid en iedereen met mij die zijn Xbox kocht voor 480 euro of je het Reward Pack nou leuk vond of niet, je bent genaaid! Dat was het enige punt van het voorbeeld.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br />@Jack Wade en ik bedoel met de PS2 pricedrop was die na 3 maanden? Nee! Dat die mensen een jaar na release van de console hem cheaper kunnen krijgen in een pak van 700 gulden: terecht!
Na 3 maanden?! Hell no!!! Het gaat dus ook om de tijd en niet alleen om de knaken.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Was dat mensen die hun PS2 <font size=\"6\">vlak voor</font id=\"size6\"> die gt3-pack hebben gekocht dus voor 1150 \'oudhollandscheguldens\' <font size=\"6\">GEEN compensatie hebben gekregen van Sony</font id=\"size6\"><hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waarom vind jij het WEL normaal als ze na een jaar eigenlijk 450 gulden (>€200) teveel betalen en GEEN COMPENSATIE KRIJGEN, maar als het dan drie maanden en er wel een compensatie is (in welke lullige vorm dan ook) niet?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik zal het nog 1x zeggen:
In een tijdsbestek van een jaar heeft een console inmiddels genoeg goede titels (in de meeste gevallen) die je aankoop een jaar geleden al meer dan rechtvaardigde. Ik ken geen consoles die een aankoop rechtvaardigen met titels die alleen in de eerste 3 maanden zijn released (zo\'n goede release heb ik iig nog nooit gezien). <b>Wat ik dus bedoel: het ene had geen uitstel van aankooop tot gevolg gehad (PS2 dus) omdat er pas na een jaar een drop was en ik in dat jaar heb genoten. In het andere geval had een pricedrop na 3 maanden wel een uitstel van aankoop tot gevolg gehad.</b> Zelfs al zijn er zijn schijtgoede titels in die 3 maanden, 3 maanden is nog prima \"uit te houden\". Een jaar wordt wat onrealistischer om te wachten op een stel games die je al sinds dag 1 wilt spelen.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Sen</i>
<br />Jij vindt het blijkbaar een heel verschil of iets nou na 3 maanden of welke andere periode dan ook afprijst, ik vind het niet netjes van ze maar zoals Jack Wade al zei alle consoles prijzen flink of vroeger of later.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waar het om gaat Sen is dat de Xbox heeft zitten fucken met die \"algemene console afprijs logica\".
Dat consoles vroeg of laat worden afgeprijsd, is een feit ja.
Maar in het geval van de de Xbox is die TE vroeg afgeprijsd. En dat staat me tegen.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door dende0611</i>
<br />Man ben ff drie dagen weg en hehe krijgen ze hier bijna een halve ruzie [;)].

Enne Appie ff over de waarde van de controller en games. Hoeveel duur denk je dat de controllers en games voor Sony en Nintendo zijn dan? Niet echt super veel goedkoper hoor dus als zij een reward pack zouden geven zouden ze echt niet meer of minder kwijt zijn dan MS. (Sterker nog ik denk dat MS meer kwijt is aangezien ze ook verlies draaien op elke console doen zijn de controllers waarschijnlijk ook iets duurder dan de concurenten).<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Die van Sony, Nintendo, Sega etc etc kosten ook niks.
Maar die gooien zichzelf ook niet zo snel in de situatie om 180 euro recht te breien.
Ok de SMS dus wel? Heeft Sega daarna dus ook nooit meer gedaan [:D]

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Oh trouwens Nintendo heeft er ook een handje in gehad. Die zou eerst haar console voor een groter bedrag op de markt zette. Net voor de release smeten ze de prijs na beneden. Maar ja toen was de Xbox al een tijdje op de markt. Ze moesten eigenlijk wel mee omdat het gat tussen de Cube en de Xbox anders gelijk gigantisch zou worden (in prijs dan). Daarom is de XBox later in prijs verlaagt, om het gat namelijk een beetje te dichten. <hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
MS was sowieso \"achterlijk\" bezig door een console die wellicht al duurder was om te maken danwel duurder in de verkoop dan de PS2 (Cube is niet hun grootste concurrent zoals we allemaal weten) Dus dat Xbox zijn prijs sowieso al zo hoog legt, roept eigenlijk al vragen op. En is ook 1 van de redenen waarom ik denk dat het Reward Pack niet per ongeluk was.

En Dende dat van de naaistreken van Nintendo, Sony en Sega zijn mij ook bekent.
En dat ga ik ook zeker niet goed praten. Maar deze van de Xbox hoort zeker in het rijtje thuis als 1 van de hardste consument naai-acties ooit in de console geschiedenis. En daar kan je niet om heen.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Maar hoe je het went of keert voor MS heeft marktaandeel prioriteit ten opzichte van geld/winst, omdat ze pas echt veel geld kunnen gaan verdienen bij een hoog marktaandeel. In de plaats van MS zou iedereen hetzelfde gedaan hebben om het hoofd toch nog enigszins boven water te houden. Deze discussie kan nog wel eeuwig doorgaan want er valt altijd wel wat over te zeggen maar feit blijft dat je het nu niet meer kan veranderen en je er gewoon hoe moeilijk dan ook toch echt bij neer moet gaan leggen en je bloeddruk toch echt zal moeten verlagen. Ik denk dat Appie zich er zo druk om heeft gemaakt dat ie een te hoge bloeddruk heeft. Kortom maak je er NIET MEER druk over want de enige die je ermee hebt ben je zelf.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Zoals ik al eerder zei, het diende als voorbeeld. Wat gebeurd is, is gebeurd.
En valt ook niet meer terug te draaien. Ik ben gewoon genaaid met die 480 euro Xbox en iedereen die hem toen kocht met mij. En als je denkt dat je niet bent genaaid dan hou je alleen je zelf voor de gek.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby imbert » 29 Feb 2004, 12:54:17

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Enne oh ja....Wat wou je dan dat ze deden.. Nintendo verder uit laten lopen naar wat zij flikten. Ja ok dat wou jij wel (als N fan), maar je bent nu gewoon bezig MS te bashen zonder te weten waar je het over hebt.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik wou dat ze de prijs dropte pas na een jaar en niet effe na 3 maanden, of meteen bij de launch de xbox verkopen voor 300, dat had best gekund.Maar microsoft wilde weer stunten,zonder echt na te denken over de eerste consumenten.[reward pack my ass] Dat doet pijn. Ik voel me zoals appie flink genaaid.

N-fan?
Hey 112 knakker, ik heb de xbox met launch gekocht en zat vol hoge verwachtingen, heb appie zelfs overtuigd om hem in ieder geval voor lange termijn te halen,Wie ben jij om mijn opinie te bepalen, eerste klas snotaap,[:D]

Ik heb de xbox al bijna 2 jaar intussen, vind hem persoonlijk wat tegenvallen,dit heeft echter geen invloed op mijn mening over de pricedrop. Noem me a.u.b geen pro nintendo man,want er zijn genoeg monenten geweest dat ik kritisch tegenover nintendo ben geweest, vooral de nintendo 64 tijd heeft me ernstig geirriteerd. En ook ik weet dat nintendo een klootzak is tegenoven zijn third party\'s.Ik ben eerder een pro sega man.[:D]

We hebben het hier nogmaals niet over het gedrag van nintendo of microsoft tegenover zijn third party\'s,maar tov de consument, Dus je kan wel leuk lullen met je bijzonder grote ervaring of zorgenaamde kennis, echter is het niet relavant

Dit is een prima samenvatting voor de hele topic:

Cit Appie:En als je denkt dat je niet bent genaaid dan hou je alleen je zelf voor de gek.\"
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby dende0611 » 29 Feb 2004, 13:25:49

Ok Imbert ik dacht dat je een N-fan was, tenminste zo kwam je over. Enne doe niet zo irritant joh. Ik weet alleen nogal wat van de 8 bit tijd omdat dat de tijd is waar ik nogal geintereseerd in ben (http://www.smspower.org). Is het net zoals Amiga fans vs Atari ST fans die weten ook gigantisch veel over hun bedrijven van die tijd gezien.
Maar ik reageerde op dat jij MS een oplichter vindt. Ik vindt van niet en probeer dat te onderbouwen. Als je dat namelijk al oplichterij vindt dan zijn het allemaal oplichters (iets wat ik probeer aan te geven). Ik haal Nintendo er vaak bij om aan mensen aan te geven dat het echt niet zo\'n klein lief bedrijfje is en MS de grote sterke blauwe schermen kampioen. Dit is namelijk hoe veel mensen de ratio\'s zien. Want Nintendo heeft ook eenhandje van Monopoly denken, ze zijn er trouwens ook vaak genoeg voor veoordeeld. Daarom haal ik dat dus aan.

Ik vond de Reward pack een nette oplossing. En dat komt van iemand die eerst een Cube had toen een Xbox, toen weer een cube gekocht en later een PS 2. Echt ik ben geen MS fan, maar ik heb ergere dingen gezien. Ik vindt alleen dat die mensen die hem voor 300 euro kochten eigenlijk niet het recht hadden op een reward pack of ze hadden een mindere reward pack moeten krijgen. Want die 300 euro gasten konden dezelfde krijgen als die 475 euro gasten en dat was niet netjes. MS heeft alleen de fout gemaakt hem 475 euro te laten zijn en hopen dat Nintendo ook haar hoge prijs dezelfde zou laten. Ze hadden hem gelijk naar 300 euro moeten schroeven. Kijk op dat punt ben ik het absoluut met je eens. Ik durf alleen te betwijfellen dat het moedwillig door MS gebeurt is om mensen een pootje te lichten. Ik denk namelijk meer aan slechte marketting en in de marketting val lopen van de andere 2 spelers.

Enne nog ff een keer. Doe niet zo Irri joh, ik scheld jouw toch ook niet uit. Een N fan is niks mis mee anders had ik je wel :\"een Godvergeten uitgemergelde klooienrukker N-Fanboy\" genoemd. Zie je ik kan ook schelden [:D] [:P]
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby imbert » 29 Feb 2004, 13:38:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Ik vindt alleen dat die mensen die hem voor 300 euro kochten eigenlijk niet het recht hadden op een reward pack of ze hadden een mindere reward pack moeten krijgen. Want die 300 euro gasten konden dezelfde krijgen als die 475 euro gasten en dat was niet netjes.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

dat komt er nog bij, Daarom is nog maar te bezien of wij vergoeding gehad hebben.Maar goed laten we daar over ophouden.

Het schelden was niet zo de bedoeling,maar goed je reacties irriteerde me behoorlijk. Vooral vanwege je vooroordelen[n-boy]. Maar mijn excuses daarvoor.

Laten we met dit topic stoppen,ieder\'s mening is bekend, Daar verandert weinig aan.
Ik vind het persoonlijk genoeg geweest,mij zul je in dit topic niet meer terugzien.



sorry maar ik kan er alleen maar negatief over zijn, en ook ik weet dat sony en nintendo de boel oplichten met bepaalde acties, ik vond deze actie vooral vanwege de korte duur de limet. Dat is mijn mening.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby Sen » 29 Feb 2004, 21:52:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door dende0611</i>
<br />Ok Imbert ik dacht dat je een N-fan was, tenminste zo kwam je over. Enne doe niet zo irritant joh. Ik weet alleen nogal wat van de 8 bit tijd omdat dat de tijd is waar ik nogal geintereseerd in ben (http://www.smspower.org). Is het net zoals Amiga fans vs Atari ST fans die weten ook gigantisch veel over hun bedrijven van die tijd gezien.
Maar ik reageerde op dat
Ik sluit me hier bij aan.jij MS een oplichter vindt. Ik vindt van niet en probeer dat te onderbouwen. Als je dat namelijk al oplichterij vindt dan zijn het allemaal oplichters (iets wat ik probeer aan te geven). Ik haal Nintendo er vaak bij om aan mensen aan te geven dat het echt niet zo\'n klein lief bedrijfje is en MS de grote sterke blauwe schermen kampioen. Dit is namelijk hoe veel mensen de ratio\'s zien. Want Nintendo heeft ook eenhandje van Monopoly denken, ze zijn er trouwens ook vaak genoeg voor veoordeeld. Daarom haal ik dat dus aan.

Ik vond de Reward pack een nette oplossing. En dat komt van iemand die eerst een Cube had toen een Xbox, toen weer een cube gekocht en later een PS 2. Echt ik ben geen MS fan, maar ik heb ergere dingen gezien. Ik vindt alleen dat die mensen die hem voor 300 euro kochten eigenlijk niet het recht hadden op een reward pack of ze hadden een mindere reward pack moeten krijgen. Want die 300 euro gasten konden dezelfde krijgen als die 475 euro gasten en dat was niet netjes. MS heeft alleen de fout gemaakt hem 475 euro te laten zijn en hopen dat Nintendo ook haar hoge prijs dezelfde zou laten. Ze hadden hem gelijk naar 300 euro moeten schroeven. Kijk op dat punt ben ik het absoluut met je eens. Ik durf alleen te betwijfellen dat het moedwillig door MS gebeurt is om mensen een pootje te lichten. Ik denk namelijk meer aan slechte marketting en in de marketting val lopen van de andere 2 spelers.

Enne nog ff een keer. Doe niet zo Irri joh, ik scheld jouw toch ook niet uit. Een N fan is niks mis mee anders had ik je wel :\"een Godvergeten uitgemergelde klooienrukker N-Fanboy\" genoemd. Zie je ik kan ook schelden [:D] [:P]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


Over dat van de mensen die hem voor 300 hadden en toch een reward hebben gekregen(ik dus onder anderen): Ik volgde het toen op de voet en was er meteen achteraan gegaan, eerst kon ik het ook niet geloven dat zoiets mogelijk was. Maar voila, het ging allemaal mooi! Dus mazzel...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 29 Feb 2004, 22:15:46

Dan zal het nu ook wel lukken om een live abonnement op je eigen email adres te zetten en dus ook zelf een gratis game te ontvangen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Sen » 01 Mar 2004, 06:52:37

Ik vind dat ook een vreemde actie want al zou ik een vriend ervan overtuigen om Live te nemen en die heeft verstand van zaken dan wil hij/zij toch die gratis game hebben! Ze hadden de actie beter zo kunnen doen van: Koop nu een Live kit en krijg een game gratis...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby dende0611 » 01 Mar 2004, 13:19:45

Ach het is echt zo\'n actie die Tijdschriften en TV-gidsen ook wel eens doen.

Zorg dat een van je kenissen lid word en je krijgt van ons.......

Wat je wel af kan spreken is dat je dan bijvoorbeeld het spel aan hem verkoop voor 10 euro of iets dergelijks. Maar ik denk niet dat dit iets gaat worden dat veel nieuwe members op gaat leveren. Ik denk dat als je, zoals Sen zegt , gewoon een gratis game met je Live Starterpack weggeeft (naar keuze uit de lijst die daar staat) dat je dan veel verder komt. Koop ik gelijk ook eentje hehehe gratis game en kan dan mijn Live Verbinding met die code straks verlengen [:D]
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Previous

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group