Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion
sherudo wrote:Nee helemaal niet mee eens, echt helemaal niet. Laat ik voorop stellen ik heb zowel Tekken als DoA heel veel gespeeld (de meeste delen) en ook heeel veel virtua fighter.
Voor mij komt Virtua Fighter op 1 gevolgd door DoA (dankzij deel 4) en daarna komt Tekken voor mij(ik zal het even uitleggen waarom). DoA4 de gameplay gaat ontzettend diep, het begint eindelijk enigzins in de buurt te komen van de meest strategische vechtserie ooit, Virtua Fighter.
Ik kan uit je post opmaken dat je niet echt heel goed bent in DoA4, want kom op verliezen van iemand die 4 is Met button bashen kom je echt helemaal nergens, ja je kan met button bashen winnen op goed geluk. Maar als je tegen een goede oponent een beetje op de knoppen gaat lopen rammen dan wordt je gewoon doodleuk geparreld of gecounterd. In Doa4 is verdedigen en counteren echt een kunst geworden. En na een paar potjes spelen heb je dit ook echt nog lang niet gemasterd. Dit vergt gewoon heel veel oefening en training ala VF.
Daarnaast erger ik mij totaal niet aan de "lucht" gevechten in DoA. Als ik iemand de lucht in trap heb je nu de mogelijkheid om daar nog even verder door te gaan. Of gebruik te maken van een muur om daar tegen aan te jumpen en aan tevallen. Voor mij maakt het het vechten nog intenser. Smaken verschillen
Over je punt dat tekken realistischer is ben ik het ook niet eens. Je hebt dus het gevoel dat de klappen en trappen niet zo lekker landen als in tekken? Dat heb ik dus net even andersom.. Bij tekken vindt ik het jammer dat er licht effecten achter elke stoot en trap zitten met kleurtjes enz. Waardoor het voor mij minder realistisch overkomt. DoA4 heb ik juist meer het gevoel alsof ik iemand echt lekker trap of een stoot geef. En over verder realisme gesproken.. kom op tijgers/panda's/kangaroo's ?? en andere gimmicks? VF is pas echt realistisch! gevolgd door DoA.
WithAttitude wrote:
Soul Calibur vind ik een veel grotere button basher trouwens maar daar hoor je nooit iemand over.
Los Destructo Boysmrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
i think why many people don't like doa is because it mainly focusses on the mixup. you can tell especially by doa2u's (and now doa4's) 4 point counter system: highs, mid punch, mid kick, lows. with strings that have multiple enders, being hit by a string usually means guessing what ender of the string they are going to do. at higher level play you may be able to counterhold the 2nd or third hit in a string already (because this hit is the same in all variables) but the other player could postpone his move looking for a hold, if it does come you can grap the players hold for a 150% damage hold. timing is very important in doa, not so much the execution. (as a fantastic example the multi-throw escape, you must press "throw" at the right time to escape, the thrower can make this throwescape window as small as possible by timing each throw-part input right at the beginning of the input window for it, so having a bad multi-thrower gives you 10 frames to escape, a good multithrower gives you 1, maybe 2 frames (these are not factual frames, it's an example)).
doa2u is the same as doa2 was, it'a very old game, there are no real forms of setups so the game is played very randomly.
doa3 had this a lot less because that there where a lot of moves that used the space around people more and with the new wallgame in doa3.
next to that doa3 has a 3 point counter hold system that combines the mid punches and mid kicks together, because of that people couldn't randomly spam strings because nearly every string in the game had mid moves in then. doa3 is very defensive, sidestepping, looking for an opening and using the enviroment to inflict major damage. doa3 also has many guardbreaks, frame advantage moves and auto-sidestep moves that are used to open up the opponants defense.
doa4 is very much based on doa3, it has the same sidestepping feature and wallgame (although doa4 has some new stuff like bounce-back off walls). i heard that many of the last hits in strings will guardbreak, so i think one of the first things that is needed to play doa4 well is to be able to get out of these strings safely.
F-zero wrote:Toen ik afgelopen weekend DoA4 in single player speelde ergerde me ik dood aan de AI. Deze AI doet perfecte juggles, ground en wall atacks dat je eigenlijk van geluk mag spreken dat je nog mag opstaan. Met name Alpha is gewoon cheap maar ik versla haar steeds sneller; kick button mashen en charge attacks gebruiken. Met oa Zack en Brad (steeds ground combo's doen, ze blocked dat nooit) verloor ik niet van haar. Ik heb toch nog redelijk makkelijk Helena en Spartan Unlocked, en heb nu 8 achievements, en moet Tengu nog unlocken.
Ik begrijp precies je frustratie, de term "ongebalanceerd kutspel" kwam ook in mij op. Bij ieder gevecht zit de CPU op je lip en de CPU komt er door zijn cheapo AI ook mee weg door steeds perfect te combo'en en punch moves te gebruiken terwijl jij een kick reversal doet en vice versa. Dit is dan nog de Normal mode, ik heb hard en very hard nog niet eens getest!
Maar,
Toen ging ik er eens echt voor zitten op Live.
En DoA4 op Live is gewoon een heel leuke game. Ik heb nu 6 wins en 7 losses (dat komt mede omdat ik eerder al zonder ook maar 1x gespeeld te hebben al op Live ging en dus werd gespanked) maar heb nu een beetje mijn draai gevonden. Het is wennen aan de toch ietwat tragere gameplay dan offline en de menselijke tegenstand.
DoA op Live is echt een heel andere ervaring, mensen zijn niet zo irritant als de AI en stellen vaker zwakke plekken bloot (een gastje deed heel veel zo'n torpedo dive met Hayabusa, na een tijdje dus anticiperen , blocken en low combo of grab. Een andere gozer gebruikte Brad met zijn liggende attacks en ik had er eerst geen antwoord op maar lang leve de ground Grabs, zo wist ik hem uit zijn spel te brengen en te verslaan
Mashen doe ik online ZEKER NIET (zo verloor ik juist gruwelijk), maar ik houd afstand en block veel en af te toe waag ik een reversal en dan komt toch die mindgame, evenals de fun, om de hoek kijken.
ManoRevolver wrote:Tekken heeft geen lekkere wijven.
Vechtspellen zijn wel wat gevoeliger voor het kleinste beetje lag dat er is.ricepuppet wrote:ManoRevolver wrote:Tekken heeft geen lekkere wijven.
Jawel, zat.
En wat lag betreft; dat ligt ook aan je verbinding. Ik heb er geen problemen mee gehad. M'n vriendin zit op dit moment GRAW te spelen met 16 man, ook zonder probleem.
WithAttitude wrote:Vechtspellen zijn wel wat gevoeliger voor het kleinste beetje lag dat er is.ricepuppet wrote:ManoRevolver wrote:Tekken heeft geen lekkere wijven.
Jawel, zat.
En wat lag betreft; dat ligt ook aan je verbinding. Ik heb er geen problemen mee gehad. M'n vriendin zit op dit moment GRAW te spelen met 16 man, ook zonder probleem.
Niet voor niets zullen we geen online VF krijgen.
Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests