Segamarkt tendens: geen vraagprijs

De site waar alles mee begon. SErviceGAmes leeft en jullie kunnen hier je reactie op de site geven. Kritiek of lofzang, je bent altijd welkom.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Segamarkt tendens: geen vraagprijs

Postby Ms. NES » 04 Jan 2007, 06:44:06

Ik begin me erg te storen aan de nieuwe (hernieuwde) tendens op de Segamarkt: mensen bieden hun spullen aan zonder prijsindicatie.

Ik heb geen problemen met uitspraken als: 'ik hoef niet de hoofdprijs, mag voor een klein prijsje weg', maar met: 'mensen die de waarde weten, kennen de prijs', etc..
De eerste groep is bijna met alles blij ('als het maar weg is'), de 2e groep heeft wel degelijk een prijs in het hoofd, maar wil dit niet uitspreken.
Ik kan hier begrip voor opbrengen, maar dat er geen minimumprijs wordt gegeven, vind ik erg kwalijk.

Ik zelf vind het soms ook best moeilijk om een vraagprijs vast te stellen en ik zit er ook geregeld naast qua marktwaarde*. En dan is het praktisch om het bieden aan anderen over te laten, maar ik merk gewoon dat dat de snelheid van een eventuele transactie niet bevordert.
Met een (minimum)vraagprijs weet iedereen waar hij/zij aan toe is en dat werkt in de praktijk veel beter! Dus daar ga ik me in elk geval vanaf dit moment aan houden.

In de 'Segamarkt-regels' is na veel discussie opgenomen dat er een vraagprijs moet worden aangegeven of startprijs in geval van een veiling, dus ik zie graag dat de moderators hierop aandringen. Thanx! :D

*(dat was in het verleden soms aan de pittige kant, maar nu vraag ik rommelmarktprijsjes voor mijn oude games als ik er snel vanaf wil).
Hell is other people...
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby blackdragon » 04 Jan 2007, 12:23:18

Ja ik stoor me daar niet aan hoor, ik zet nooit een vraagprijs erbij omdat ik het altijd moeilijk vind een indicatie te geven. Het is me al zovaak gebeurd dat ik of een te hoge of een te lage vraagprijs had neergezet dat ik er niet meer aan begin. Alleen spullen wat ik zeker weten voor die prijs kwijt wil zet ik een prijs neer.

Overigens is het voor een verkoper ook moeilijk zo heeft de ene 30 euro bijvoorbeeld over voor Gears of War en sommige zelfs 45 euro. Dus als je neerzet 30 euro zal je er ook nooit 45 euro voor krijgen. Het is natuurlijk een voorbeeld.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ManoRevolver » 04 Jan 2007, 14:13:52

Gelukkig doe je dat zelf nooit Ms. Nes :wink:.

Ms. NES wrote:Oops, ik ben abuis, ik heb maar 1 PuruPuru pack. Los, dus geen manual/doosje. Ik ben wel bereid om een fotootje te maken, maar eerst zou ik graag een prijsje weten (voor een appel en een ei doe ik me geen moeite, sorry).
Ik heb trouwens nog een Crazy Taxi en een DoA2. Beide USA en beide in topconditie. Misschien ben je daarin nog geïnteresseerd? :)

Edit: ik zie dat je bij Donny K. al het rumble pack hebt besteld...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Markam » 04 Jan 2007, 14:59:28

jezus mano, kinderachtig hoor. Iemand nu pakken op iets dat ie ook een keer heeft gezegt, waar die gang van zaken nu niet meer zo relaxt vindt. Waarschijnlijk kon je niet meer vinden of wel? Volgens mij is jouw enige doel hier op SF om te lopen kankeren.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ManoRevolver » 04 Jan 2007, 15:16:19

Markam wrote:jezus mano, kinderachtig hoor. Iemand nu pakken op iets dat ie ook een keer heeft gezegt, waar die gang van zaken nu niet meer zo relaxt vindt. Waarschijnlijk kon je niet meer vinden of wel? Volgens mij is jouw enige doel hier op SF om te lopen kankeren.


Is een reactie van net 2 weken oud, en ik weet dat Ms. Nes in het verleden ook vaak zat GEEN vraagprijs bij een object wat ze te koop aanbood heeft gezet.
Beter doe je gewoon je huiswerk voordat jij weer een topic loopt te verkankeren, sukkel.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Markam » 04 Jan 2007, 15:20:56

ik ben niet diegene die dit topic loopt te verkankeren. Jouw opmerking in dit topic voegt helemaal niets toe en is alleen maar "op de man" spelen.

Daarbij ben ik ook niet diegene die jou aan het uitschelden is, dus opmerkingen als sukkel vind ik dan ook niet leuk.

Rice is al door jouw zeik reacties verdwenen, ben je nu aan het proberen om nog meer mensen weg te jagen van het forum? Leuk!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ManoRevolver » 04 Jan 2007, 15:24:18

Markam wrote:ik ben niet diegene die dit topic loopt te verkankeren. Jouw opmerking in dit topic voegt helemaal niets toe en is alleen maar "op de man" spelen.

Daarbij ben ik ook niet diegene die jou aan het uitschelden is, dus opmerkingen als sukkel vind ik dan ook niet leuk.

Rice is al door jouw zeik reacties verdwenen, ben je nu aan het proberen om nog meer mensen weg te jagen van het forum? Leuk!


Mijn reactie was niet op de man, meer op het feit dat IEDEREEN het wel (eens) doet, incl. topicstarters die de moraalridder willen uithangen.

Overigens scheld ik je ook niet uit, sukkel is zover ik weet niet een scheldwoord, eerder een benaming voor iets doms of een dom persoon, ik vond jou reactie dan ook een beetje dom.

Rice is echt niet door mijn gezeik verdwenen :wink:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby markdegeweldenaar » 04 Jan 2007, 16:07:42

Ik zie het probleem niet zo.

Als iemand geen prijzen bij zijn aanbiedingen zet is er met wat zoekwerk op internet, en met name ebay, wel een eerlijk/goed bod te verzinnen. Als iemand er wel prijzen bij zet zul je op internet, en met name ebay, kijken of die prijs wel eerlijk is. Uiteindelijk doe je, als verstandige koper, toch geen bod zonder dat je wat onderzoek hebt gedaan.

Het is alleen een probleem voor mensen die graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en daardom zelf geen bod willen doen, omdat ze bang zijn dat ze daardaar boven de minimumprijs van de verkoper gaan zitten.

Nu wil ik niet zeggen dat ik het niet praktisch vindt als iemand minimumprijzen in zijn/haar verkooptopic zet, maar ik vind het niet zo belangrijk om het verplicht te stellen. In het ergste geval schrikt het potentiële kopers af en zit de verkoper met de gebakken peren.

Bovendien is een prijsindicatie natuurlijk lariekoek, want als iemand zegt: mijn minimumprijs is 10 euro, dan biedt NIEMAND 11 euro. Er bestaat op een forum niet zoiets als een minimumprijs of prijsindicatie, er bestaat alleen een vraagprijs en mensen verplichten een prijsindicatie te geven, is hetzelfde als ze verplichten een vraagprijs te geven.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Skyghene » 04 Jan 2007, 16:21:44

Ik vind het ook niet zo erg. Maar als ik bijvoorbeeld geen flauw idee heb wat iets waard is (lees: ebay geeft prijzen tussen de 10 en 50 euro), dan zou het niet zo leuk zijn als ik van de verkoper te horen krijg dat mijn bod 'belachelijk' is.
Zet in zo een geval een richtprijs en ga die persoon dan niet uitlachen.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby blackdragon » 04 Jan 2007, 16:43:13

Wat Rice weg heb ik wat gemist?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ManoRevolver » 04 Jan 2007, 16:45:07

blackdragon wrote:Wat Rice weg heb ik wat gemist?


Blijkbaar niet :lol:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 04 Jan 2007, 16:47:21

ManoRevolver wrote:
blackdragon wrote:Wat Rice weg heb ik wat gemist?


Blijkbaar niet :lol:.


Kan me niet voorstellen dat Rice weg zou blijven dan moet er wel heel wat gebeuren.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Ms. NES » 04 Jan 2007, 17:25:48

@Mano: als je goed gelezen had, had je gezien dat ik de hand in eigen boezem steek en beterschap beloof. Dus om me een moraalridder te noemen... :roll:

Ik vind het ook een beetje flauw dat iemand die de Sega-markt regels heeft opgestelt, die aan zijn laars lapt. Dat klinkt wat zwaar op de hand, maar moderators zouden het goede voorbeeld moeten geven. Ik mis het 'Xizor-gehalte' op dit forum en ik merk dat ik niet de enige ben.
Ik heb geen behoefte aan een 'kiddie'-forum met persoonlijke aanvallen, forumchatters en onzinnige posts.
Is het Segaforum verandert, of ben ik de enige die dat vindt?
Hell is other people...
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby ManoRevolver » 04 Jan 2007, 17:34:05

Zover ik lees steek je helemaal geen hand in eigen boezem met betrekking tot het feit dat ook jij niet altijd richtprijzen bij je items neerzet. Hoogstens dat je vroeger wel eens belachelijke richtprijzen aangaf, ik vind dit iets heel anders.

Ik heb de Sega-Markt huisregels ook NIET opgesteld.
Deze stonden er al, in een nogal rommelig topic, en ik heb er een net topic van gemaakt.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 04 Jan 2007, 18:01:27

Ms. NES wrote:@Mano: als je goed gelezen had, had je gezien dat ik de hand in eigen boezem steek en beterschap beloof. Dus om me een moraalridder te noemen... :roll:

Ik vind het ook een beetje flauw dat iemand die de Sega-markt regels heeft opgestelt, die aan zijn laars lapt. Dat klinkt wat zwaar op de hand, maar moderators zouden het goede voorbeeld moeten geven. Ik mis het 'Xizor-gehalte' op dit forum en ik merk dat ik niet de enige ben.
Ik heb geen behoefte aan een 'kiddie'-forum met persoonlijke aanvallen, forumchatters en onzinnige posts.
Is het Segaforum verandert, of ben ik de enige die dat vindt?


Ja het forum is veranderd, maar dat gebeurd niet alleen hier het is een trent aan het worden. Niemand kan meer wat van elkaar verdragen bemoeien zich met zaken van een ander. Hebben overal wat over te zeggen ookal hebben ze er niks mee te maken.

Maar waarom elkaar verwijten maken of tegenelkaar ingaan het heeft toch geen zin ja een zooi posts en nutteloze verwijten naar elkaar. Misschien moet er gewoon weer strenger worden opgetreden en dat moet toch echt van de MOD's komen en inderdaad daarin was Xizor wel heel goed geen verhaal maken gewoon meteen op slot, verwijderen of wat dan ook. Maar het probleem is denk ik dieper het zin niet op 1 lijn de een vind dit of dat wel goed en de ander weer niet. En dan kan je uiteraard ook nog van een mug een olifant maken.

Maar goed normaals ik vind het niet erg de bedragen er niet staan doe het zelf ook. Hoe iemand zijn stuff verkoopt moet diegene toch eigenlijk zelf weten bedoel je kan ze moeilijk opdragen en jullie MOETEN prijzen erachterzetten. En het probleem met een minimum vraagprijs als je die neerzet gaat iedereen altijd precies het minimum bieden want als jij weet dat iets minimaal 20 is dan ga je geen 40 bieden. Nogmaals het gaat niet erom om zoveel mogelijk te verdienen aan een product maar het moet wel een beetje vrij blijven als overal regels voor komen is de lol er ook gauw vanaf. En wil je niet bieden of reageren op iets wat te koop staat waar geen richtprijs wordt weergegeven doe je dat niet en reageer je er gewoon ook niet op.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to SErvice GAmes

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group