Phantasy Star Universe

Hier spreken de leden van DPC af, maken afspraken over te ruilen items en natuurlijk worden er ook allerlei andere PSO gerelateerde zaken besproken.
Officiele DPC ontmoetingsplek voor PSO op de GameCube: Spica block 5

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby RinusMaximus » 21 Jun 2006, 14:32:56

ricepuppet wrote:
RinusMaximus wrote:
ricepuppet wrote:2. Ik weet niet hoe jij speelt, maar ik wil graag variatie in mijn games. Dus ik speel niet 1 heel jaar 1 game. Hersendodend noemen ze dat.


Was die voor mij bedoeld?


Appie.


Ok :D
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Appie » 21 Jun 2006, 19:39:42

Sen wrote:Ik heb de neiging om zelfs als ik nog tevreden ben met mijn huidige games toch nieuwe te willen kopen. Om twee redenen, ik wil gewoon alle echt goede games die me tof lijken spelen en ten tweede omdat ik de verleiding niet kan weerstaan.

Ok, wordt een lange zit dan voor al die spelletjes als je nog steeds tevreden bent met de oude, aangezien de nieuwe er waarschijnlijk niet vaak ingaat dan ofwel? Als je het oude spelletje immers nog leuk vind, ga je niet snel de nieuwe spelen? Of je speelt het even en gaat weer terug naar de oude?

Enige logische verklaring die ik kan bedenken waarom ik hier een stel "toptitels" sealed heb liggen is simpel omdat ik nog oudere zooi zit te spelen, die ik gewoon leuker vind. Ik had hetzelfde met Goldeneye, dat spel heb ik gewoon een half jaar gespeeld, tuurlijk andere FPS geprobeerd, maar kwam gewoon weer terug bij Goldeneye. Ik vind het eerder zonde dat ik andere FPS heb gekocht dan dat ik Goldeneye constant speelde, geweldig veel plezier mee gehad.

Als ik een dure game met een online fee zou kopen zou ik noodgedwongen dus een paar andere games moeten missen vanwege de hoge kosten van het eene spel.

Wie heeft het hier over noodgedwongen? Als je lol hebt in dat ene spelletje wat boeit de rest dan?

ricepuppet wrote:1. Final Fantasy heeft zijn naam mee.
2. Ik weet niet hoe jij speelt, maar ik wil graag variatie in mijn games. Dus ik speel niet 1 heel jaar 1 game. Hersendodend noemen ze dat.

1. ok...?
2. Hersendodend he? Ik wist niet dat als ik iets leuk vind, dan verplicht ben het te stoppen binnen een jaar zodat ik het labeltje "hersendodend" ontloop. Ik zie sowieso niet hoe iets hersendodend kan zijn als ik het nog steeds een leuk spel vind na een jaar, dat noem ik eerder een verdomd goed kwalitatief spelletje aangezien dat een hele prestatie is voor een spel. Ja ik speel ook andere spelletjes, maar wel wat minder dan dat ene spelletje dat ik het leukst vind, sue me.

Keyword: Leuk

En weten jullie of PSU het labeltje "leuk" of zelfs "leukste" verdient voor jullie? Nee. Weet ik dat? Nee. Maar jullie zeiken wel meteen over die fee, die wellicht je geld waard is (zoals Sen ook al inzag), omdat het heel misschien wel gewoon een verdomd leuk spelletje wordt met goede online shizzle. Al die online games komen niet voor niets met een gratis maandje, zodat je eerst kan oordelen na een maandje spelen of het je geld waard is, is het dat niet? Ga dan pas zeiken en niet nu.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby ricepuppet » 21 Jun 2006, 20:10:30

Je hoeft niet zo in de verdediging te gaan Ap. Het gaat alleen maar om de discussie of het waard is om extra geld te betalen als je nu al geld moet neerleggen voor Live.

Met punt 1 van Final Fantasy doelde ik mee dat Final Fantasy een bekendere naam is dan Phantasy Star. De mainstream pakt eerder een FF dan een PSO. En dan maakt het niet uit of jij fanatiek aanhanger bent; mainstream mensen winnen het altijd, omdat daar gewoon meer van zijn. Hopeloze strijd.

Je vat ook het punt niet als ik zeg dat ik variatie in mijn game tijd wil. Ik vind het nogal awkward om een jaar lang, dag in, dag uit dezelfde game voor een jaar te spelen (en dat zullen er wel meer hier zijn) maar dan spreek ik voor mezelf. Ik zou zoiets niet kunnen.

Blij, blij Appie is PSO fan, komt er voor uit, maar doe chill :P
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Appie » 21 Jun 2006, 20:36:58

ricepuppet wrote:Je hoeft niet zo in de verdediging te gaan Ap.

Ik ben niet degene hier met z'n oordeeltje klaar over een game die nog moet uitkomen, ben wel degene die hier hersendood wordt genoemd, go figure dat ik even uitleg waarom ik die mening niet deel.

Het gaat alleen maar om de discussie of het waard is om extra geld te betalen als je nu al geld moet neerleggen voor Live.

Nee, het gaat hier om mensen die het al niet willen betalen en niet eens willen kijken of het spel het misschien wel waard is. Mocht je afvragen waar ik dat op baseer: kijk maar naar jullie replies op de vorige bladzijdes:

blackdragon wrote:
Sen wrote:Als het Nederlands is om na te denken hoe je je geld besteed en tot de conclusie kan komen dat iets niet redelijk is, dan ben ik maar Nederlands.


Ja idd :wink:


ricepuppet wrote:Het kost geld, daar gaat het om. Beetje onzinnig om geld te vragen voor een game die niet populair is in de mainstream scene.


Back to andere quotes:
Met punt 1 van Final Fantasy doelde ik mee dat Final Fantasy een bekendere naam is dan Phantasy Star. De mainstream pakt eerder een FF dan een PSO. En dan maakt het niet uit of jij fanatiek aanhanger bent; mainstream mensen winnen het altijd, omdat daar gewoon meer van zijn. Hopeloze strijd.

Helaas gaat je punt niet op als je dus naar PSO kijkt op de Dreamcast, alles behalve mainstream en toch nog online na de dood van de Dreamcast.

Je vat ook het punt niet als ik zeg dat ik variatie in mijn game tijd wil. Ik vind het nogal awkward om een jaar lang, dag in, dag uit dezelfde game voor een jaar te spelen (en dat zullen er wel meer hier zijn) maar dan spreek ik voor mezelf. Ik zou zoiets niet kunnen.

Als jij iets leuk vindt, doe je het toch? Je kapt er mee als je het niet meer leuk vindt, das normaal toch? Voor sommige mensen ligt dat wat anders, waarom jij meteen die mensen hersendood moet verklaren als ze iets langer spelen dan jij is beyond me. Zo'n spel is ook niet elke dag hetzelfde, was PSO ook niet, was telkens anders door de mensen waarmee je speelt.


Blij, blij Appie is PSO fan, komt er voor uit, maar doe chill :P

Eigenlijk, nee ben niet zo'n fan van PSO meer, maar ik ga niet zoals jullie al meteen verklaren dat het me geld niet waard is en het spel niet zal kopen. PSO servers op alle versies waren niet geweldig vergeleken met FFXI en waarschijnlijk vind ik een spel in de toekomst waarbij FFXI lijkt of het schijtservers heeft. Maar PSO op zichzelf was leuk en zeker mijn 10euro/3 maanden waard en dat is mooi. Of dit spel het waard wordt? Ik weet het niet, dus gezeik over een fee hou ik voor me en al helemaal een statement of ik het spel door de fee wel of niet zal halen. We weten nog geen hol van dit spel N.B. het zou zo maar kunnen dat je het ondanks de fee nog steeds een geweldig spel vindt. En wat doe je met geweldige spellen? Die speel je tot je het saai vindt worden, verschilt per persoon wanneer dat moment komt.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby blackdragon » 21 Jun 2006, 21:22:10

Nou volgens mij zegt niemand dat het het geld niet waard is, alleen is er twijfel. Iig ik zou ook niet een game een jaar lang in en uit kunnen spelen, heb ook afwisseling nodig in games. Voor jou kan het misschien uit, maar als ik bijvoorbeeld het spel zou halen en 10 euro per maand moet betalen en speel het spel maar 2 uurtjes per week zou dat dus weggegooid geld wezen. Kijk als je het elke maand echt voldoende speelt, ja tuurlijk dan is het het geld gewoon waard. Maar goed je zegt het al zelf het verschilt per persoon, dus snap niet echt waarom je dan in de verdediging gaat als iemand zegt dat ze niet weten (of zeker weten) als ze er wel zoveel geld voor over hebben.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Appie » 22 Jun 2006, 00:02:37

Pagina 5 is wat leuker voor quotes. Ik had beter daar wat kunnen pakken. Anyway ja ik verwacht ook niet dat je 10 euro betaalt voor een spelletje dat je maar 2 uur speelt per week.

Afwisseling is niks mis mee, doen we allemaal hier (myself included obviously), de een wat meer dan de ander lijkt me.

De reden dat ik in de verdeging ga is vanwege dit soort uitspraken:
ricepuppet wrote:Suf. Ik ga geen 10 euro extra betalen om online te gaan op de 360. Als ik echt 10 euro moet betalen - bovenop de 60 euro per jaar - ga je me niet vinden in de wereld van PSU. Wat een afzetterij.


Sen wrote:
100% mee eens, dan doe ik zeker niet mee.
Ondanks dat ik echt een groot fan ben van de DC games...


Sen wrote:Ja precies, je betaalt 3x voor 1 product. Ze moeten het ofwel gratis online maken ofwel het spel gratis aanbieden...

Dit is gewoon eerste klas zeiken om geld zonder even te kijken of het spel het heel misschien wel gewoon waard is/wordt. Deze uitspraken zijn gewoon weer krenterigheid at its finest.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 05:56:34

Daar is niks krenterigs aan. Ik betaal genoeg geld om de game te kopen, en dan wil ik niet nog eens extra geld neerleggen. Als een andere developer het kan - zonder extra kosten - kan Sega het ook. Snap niet waarom zij straks 'de uitzondering' zouden moeten zijn op de 360 met hun 'betaalde game'. Nu zijn alle games op de 360 (behalve die gare FF) gratis, en draaien heel stabiel online. Ik zou niet snappen waarom Sega dan extra geld nodig heeft om servertjes te draaien, dan gaan ze maar naar Microsoft voor geld.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Sen » 22 Jun 2006, 07:36:28

Ben het echt heel erg met ricepuppet eens wat dat betreft...

Ik heb overigens wel die betaalde mods gekocht bij oblivion, die ik trouwens ook maar twijfelachtig het geld waard vind. Maar ik zou mezelf echt niet als krenterig beschrijven, ik geef veel geld uit, maarja je moet nu eenmaal keuzes maken, ben geen miljonair...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 22 Jun 2006, 12:26:23

Ik denk dat als ik zo PSOU ga spelen en er hooked aan raak dat ik er dan heel wat uurtjes in ga steken waardoor ik minder tijd heb om andere games te spelen/kopen.
Dus zo bespaar je weer geld. :)
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Appie » 22 Jun 2006, 12:33:46

ricepuppet wrote:Als een andere developer het kan - zonder extra kosten - kan Sega het ook. Snap niet waarom zij straks 'de uitzondering' zouden moeten zijn op de 360 met hun 'betaalde game'. Nu zijn alle games op de 360 (behalve die gare FF) gratis, en draaien heel stabiel online.

Ja, want een servertje voor een spel als PGR etc. is te vergelijken met die van een online rpg met serverside saves. Het is niet te vergelijken, komt heel wat meer bij kijken voor een online rpg. En gezien Sega's bijna falliet status van niet zo lang geleden is Sega niet echt in de positie zooi gratis te leveren. En zeker niet als het om een MMORPG gaat. Ja ze kunnen naar MS gaan voor geld, maar MS weet ook wel dat ze die kosten van Sega niet kunnen dekken met de 60 euro per jaar abo's waarvan ook nog alle andere servers van MS moeten worden onderhouden, blijft dan weinig over voor Sega.

En for the record: mijn "gare FF" zoals jij het noemt, draait stabieler dan de MS servers.... dus....

Maar noem jij mij maar eens een paar online RPG's van niveau die het principe van maandelijkse fee niet hanteren aangezien je denkt dat er zat developers zijn die het wel doen, ik kom niet verder dan Guild Wars, wat ook niet compleet gratis is, zie 1 van mij vorige replies maar.

Ik blijf dus nog steeds bij mij punt dat dit weer gewoon iets afzeiken terwijl je er nog helemaal geen zak van af weet en het maar gewoon zit af te zeiken omdat het geld kost per maand, wat zoals ik al aantoonde in 1 van me vorige replies, zo maar kan leiden tot meer geld in jou zak ipv uit jou zak.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby RinusMaximus » 22 Jun 2006, 12:42:56

ricepuppet wrote:Daar is niks krenterigs aan. Ik betaal genoeg geld om de game te kopen, en dan wil ik niet nog eens extra geld neerleggen. Als een andere developer het kan - zonder extra kosten - kan Sega het ook. Snap niet waarom zij straks 'de uitzondering' zouden moeten zijn op de 360 met hun 'betaalde game'. Nu zijn alle games op de 360 (behalve die gare FF) gratis, en draaien heel stabiel online. Ik zou niet snappen waarom Sega dan extra geld nodig heeft om servertjes te draaien, dan gaan ze maar naar Microsoft voor geld.


Sega is straks zeker geen uitzondering. Alle MMO's zullen zware servers nodig hebben om grote aantallen spelers aan te kunnen. Deze servers zijn ontzettend duur en die kosten kunnen ze echt niet dekken met het abo geld van MS.

Ik ken overgens geen andere developer met een MMO (van een next-gen waardig niveau) die geen maandelijkse fee heeft, dus ik zie niet in waarom Sega het dan wel zou moeten kunnen.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 13:12:29

http://www.gamejam.com/Phantasy-Star-Universe.html

http://www.deeko.com/ps2/previewDetail.asp?id=556

En toch vind ik het een domme stap om maandelijks geld (13 dollar) te vragen. Het feit dat de franchise niet extreem bekend is zoals WoW of een andere soortgelijke MMORPG is een killer voor de mainstream mensen.

Het is nog steeds maar de vraag of mensen dit spel oppikken, of laten sterven.

Edit.: FF MMORPG heeft geen denderende cijfers gekregen op de 360. Google maar eens wat rond. Daarom is het gaar.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby smithers » 22 Jun 2006, 15:53:26

Lekker boeien die reviews....als jij je er mee dagen kan vermaken is het voor jou mogelijk een 10 waard.

Vind het persoonlijk nogal gek dat mensen hier niet overtuigd kunnen raken (of daarvoor te koppig zijn) van de gedachte, dat het bizar is dat ze nu al besloten hebben een game niet kopen omdat het te duur is, terwijl ze kwaliteit van de game niet eens bekend is.


Ben benieuwd wat jullie doen als de game opeens net zo'n hype wordt als de Wuppies
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 17:05:34

Ik weet niet hoor, maar als ik een game wil kopen waar ik maanden op wacht (zoals GRAW op de PC bv.) en dan reviews lees waarin hij wordt afgekraakt om diverse redenen, dan koop ik hem niet, hoe ernstig ik de game ook wilde hebben. Ik ga geen 60 euro uitgeven om teleurgesteld te raken.

Jonge, het gaat niet eens om de kwaliteit van de game. Je geeft al geld aan de game uit - terwijl je niet eens zal weten hoe deze speelt, tenzij ze eerst een demo met 1 maand trial uitgeven - en dan zit je de eerste maand gratis te spelen. Stel, je vind het de eerste maand al geen ruk aan; heb je toch mooi 60 euro betaald, en mag je het weer doorverkopen met verlies. Gebeurt zo vaak met mensen die MMORPG's kopen.

De kwaliteit is gedeeltelijk al bekend; hoe ernstig zal de gameplay verschillen met de vorige versies? Iedereen weet dat de DC versie veruit het populairst was. En dat had met verschillende redenen te maken, o.a. met het feit dat het gratis was (op de telefoontikken na)

Ik bedoel, hoe vaak hoor je mensen nu zeggen; 'Zo, die FF voor de 360, nou, die ga ik kopen man!'
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Appie » 22 Jun 2006, 17:11:26

ricepuppet wrote:
Edit.: FF MMORPG heeft geen denderende cijfers gekregen op de 360. Google maar eens wat rond. Daarom is het gaar.

Ik dacht toch echt dat je met de volgende quote alleen doelde op de servers:
ricepuppet wrote:Nu zijn alle games op de 360 (behalve die gare FF) gratis, en draaien heel stabiel online.

Het feit dat reviewers het spel gaar vinden, betekent nog niet dat de servers gaar zijn. En daarom betekent het ook niet dat het z'n geld niet waard zou zijn om online te spelen als die servers goed zijn, het betekent alleen dat die reviewers het spel helemaal niet willen kopen om te spelen omdat ze het spel op zich niet leuk vinden en terecht, zou ik in zo'n geval ook niet doen. Note: we hebben het dan dus nog niet eens over de fee, alleen de aankoop van het spel zelf.

Er is een verschil tussen een game niet leuk vinden om de game zelf (zoals de reviewers doen) en een game niet leuk vinden omdat het geld kost per maand, tot zover behoren jullie tot de laatste categorie imo.

Edit:
Rice, je weet dat PSO het populairst was voor de Dreamcast in Japan right? Die mensen betalen al sinds de allereerste versie van PSO op de Dreamcast voor hun account.
Last edited by Appie on 22 Jun 2006, 17:15:44, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

PreviousNext

Return to 1. Dutch Phantasy Clan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group