Phantasy Star Universe

Hier spreken de leden van DPC af, maken afspraken over te ruilen items en natuurlijk worden er ook allerlei andere PSO gerelateerde zaken besproken.
Officiele DPC ontmoetingsplek voor PSO op de GameCube: Spica block 5

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Appie » 26 Oct 2006, 12:04:14

Als ik het goed begrepen heb, krijg je die nadat je je credit card gegevens e.d. hebt ingevuld voor een account.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Diacyper » 26 Oct 2006, 19:05:39

Ik denk het niet, en als dat zo is kan het spel gewoon gedownload worden.
Image
User avatar
Diacyper
The Goth-Father
 
Posts: 2156
Joined: 16 Jul 2001, 17:41:14
Location: Engeland

Postby Appie » 27 Oct 2006, 17:34:17

On 2006-10-25 12:23, Callous wrote:
It doesn't ask for the card address, just the billing address on a separate page. I also recieved the codes to log in to PSU once I get it. It works.


Bron: http://www.pso-world.com/viewtopic.php? ... &start=390

Dit is nadat hij succesvol het gezeik van ST bypassed van "US CC's onry" (dude is uit Duitsland, PSU PC)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Diacyper » 27 Oct 2006, 17:55:09

Ah ok, maar nog steeds, gratis US PSU PC behalve maandelijks kosten. :wink:
Image
User avatar
Diacyper
The Goth-Father
 
Posts: 2156
Joined: 16 Jul 2001, 17:41:14
Location: Engeland

Postby Appie » 27 Oct 2006, 18:17:21

relaxed toch? =D
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Diacyper » 27 Oct 2006, 18:53:38

Yup yup! :)
Image
User avatar
Diacyper
The Goth-Father
 
Posts: 2156
Joined: 16 Jul 2001, 17:41:14
Location: Engeland

Postby ricepuppet » 06 Nov 2006, 21:37:31

http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/pha ... eview.html

:roll:
So don't mistake this for a massively multiplayer game. It most definitely isn't one. That sort of makes the game's monthly fee a little hard to swallow, especially when consider that other games of the same type don't require a fee. On top of all that, the game doesn't even give you a 30-day trial to decide if it's your thing or not. That's pretty weak.

Of course, convincing your friends to play a game with a seemingly unnecessary monthly fee is an uphill battle.

Visually, PSU looks OK, but it doesn't really look like a modern game. While it gets by on the PlayStation 2, the Xbox 360 version doesn't look much better. It has plenty of jagged edges and a real lack of variety when it comes to the environments.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Appie » 06 Nov 2006, 23:24:25

Dat er geen 30 dagen trial bij zit is idd kut, maar om nou te zeggen dat soortgelijke games geen fee vragen? Wat zijn de vorige versies van PSO dan voor soort games? Enige spel die het echt anders doet in dezelfde categorie, maar nog wel aan geld komt is Guild Wars. Misschien dat Monster Hunter ook in dit rijtje hoort, maar dan als helemaal geen fee.

Ik heb ook begrepen dat een heleboel sites expres nog geen review hadden gemaakt omdat er zo weinig open zou zijn om te spelen online (net wat meer/of evenveel als in de Beta), flinke portie van de CD schijnt locked te zijn online. Wordt wel maandelijks crap unlocked, maar om nou terug te gaan naar PSO v1 hoeveelheid levels 5 jaar na v1? Nee, dank je. Ook 1 van de redenen dat ik geen moeite heb genomen om te importeren, eerste update schijnt ergens rond de EU release te komen, mag hopen dat dan een aardig deel open is dat je iig wat kan doen online, anders klooi ik eerst ff lekker wat in offline mode tot Sega eens me spel fatsoenlijk unlocked.

Vind het best dat developers wat shit locked houden online (deed ST bij vorige PSO's ook al), maar krijg echt het idee van users dat maar 30-40% open is of zo. Terwijl ik liever 70-80% open zie van het spel, de rest mag een developer dan best unlocken over time imo.

Puur op basis van de Beta en wat info kan ik me eigenlijk wel vinden in de score van een 7 of misschien wel een 8tje voor dit spel. Maar ja, met vrienden spelen (die niet overtuigd hoeven te worden geloof ik) maakte PSO ook altijd vele malen leuker en verwacht niet anders bij PSU.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Xizor » 06 Nov 2006, 23:45:44

toendertijd was 9 euro voor een spel als PSU wel te rechtvaardigen,maar nu zijn er zoveel (betere) online games (niet persé RPG's/MMORPG/vul-maar-in) dat 9 euro anno 2006 te duur is voor wat je ervoor terugkrijgt. punt.

..ik ga weer verder met World of Warcraft :P
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Appie » 07 Nov 2006, 01:25:30

Ik zie mezelf ook geen 10 euro betalen voor zo weinig content als PSU had/heeft in z'n eerste maand, wacht ik liever een/wat updates. Vind 10 euro op zich niet teveel als er een decent hoeveelheid beschikbaar is online, en het is altijd nog gemiddeld zo'n 5 euro goedkoper dan andere spellen met online fees.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Xizor » 07 Nov 2006, 07:45:02

Appie wrote:Ik zie mezelf ook geen 10 euro betalen voor zo weinig content als PSU had/heeft in z'n eerste maand, wacht ik liever een/wat updates. Vind 10 euro op zich niet teveel als er een decent hoeveelheid beschikbaar is online, en het is altijd nog gemiddeld zo'n 5 euro goedkoper dan andere spellen met online fees.


dat wel,maar je gaat toch geen skoda rijden als je een mercedes kan betalen? :wink:.

overigens is WoW 12,99, dus is het verschil nog maar 3 euro.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Appie » 07 Nov 2006, 16:37:37

Jij had het over dat er betere/grotere spellen zijn, maar ja die kosten ook wat meer per maand. Kleiner spel, lagere fee. Dat is meer waarom ik dat dikgedrukte stukje in je quote vertelde.

Tuurlijk kun je een "Mercedes" halen (heb ik al, hallo FFXI), maar ja raak je ook wel eens op uitgekeken. Moet je dan naar een Skoda ipv een andere Mercedes? Ach, als het een leuke Skoda is? (*ziet Xi al denken: Skoda's leuk?!*) De andere Mercedes (WoW) trok mij niet zo. Vind ik die old skool feel van PSU toch wat fijner =) (mits er wat content open is dus)

Dacht trouwens dat WoW alleen 12.99 per maand was als je 3 of 6 maanden abo afsluit. 1 maand abo'tje voor 14.99. Weet het niet zeker hoor, al weer een paar weken geleden dat ik naar hun fees heb gekeken (had zo'n 10 dagen trial, US versie =D ).

FFXI is "kaal" 12.99 dollar (heeft geen dealtjes voor meerdere maanden).
Maar meeste mensen hebben minimaal 2 "mules" (opslag chars voor equipment van je main char) en elke extra char op je account is 1 dollar, dus zit je al aan de 14.99 voor een gemiddelde speler. Ikzelf heb 3 mules in FFXI, hoewel ik die 3de niet echt veel gebruik.

Geloof trouwens dat elke developer (inclusief ST) niet zijn prijzen aanpast op basis van wisselkoersen (gewoon 12.99 dollar copy-paste naar 12.99 euro), in dat opzicht is importeren vanuit Amerika van elk fee spel wel gunstig op het moment =D

Heerlijk die hoge euro
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Psoman » 24 Nov 2006, 19:50:53

Vandaag PSU gehaald en wat een game :) weer die oude magie te pakken :)(zag het introfilmpje voor eerst en serieus heren kreeg brok in me keel en moest vechten tegen me tranen wat heb ik die Phantasy Star feeling gemist zeg!!) zit nu eerst even de offline mode te doen. Eerst even alle controls onder de knie krijgen en dan met het online gebeuren beginnen :) kijk er nu al naar uit nog meer PC gebruikers hier of allemaal PS2 en Xbox360 hoor het graag.


Greetz,

Psoman
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Appie » 25 Nov 2006, 22:08:58

Ik heb het spel sinds donderdag. Zit nu op chapter 4 offline te klooien die als je het vergelijkt met het oude offline PSO best wel goed is, maar als je het vergelijkt met FF12 om maar even wat recent goeds te noemen op RPG gebied haalt het net een 6.5 of zo imo. Voice acting is bleh, vertaling is bleh (grappige vertaling typo: "Karen was found as a babe 15 years ago" en die muts is 17 voor de duidelijkheid, niet dat ze dus supermodel was in een vorig leven of zo). Voor de rest is alles zoals het was in PSO, go deja vu. Dat deja vu gehalte vond ik niet erg trouwens aangezien ik het PSO battle systeem wel kon/kan waarderen, lekker arcade style.

Wat ik nog het meest knap vond en dan bedoel ik echt knap: 3-4 offline teammates en dan een beestje of 3-5 in beeld (soms niet eens direct in beeld maar wel op je radar): slowdown... in de Beta kon ST zich er nog uitlullen dat het kutservers waren en dus eigenlijk lag was+dat het een Beta was, maar offline in full game?

Ik vind dat echt knap op een console die ook N3 in z'n arsenaal heeft dat geen probleem maakt van 50 man of zo in beeld (ik heb ze nooit geteld in die demo). En dan ook nog in een spel dat niet eens grafisch de 360 pushed (ST deed tenminste nog moeite bij de Cube versie met mooie Ep2 leveltjes). Maar serieus, ik zag nog meer detail op de chars in FF12, PS2 game NB... die ook nog eens praktisch in dezelfde omstandigheden moet werken: 3-4 pt members en een beestje of 3-5 in beeld. En had FF12 slowdown? Nope.

En vraag me niet waarom maar ST heeft elk chapter ingedeeld alsof PSU een TV serie is... Dus: Intro muziekje aan het begin en aan het einde een voorstukje wat er gebeurd in de volgende aflevering (chapter dus) en dan nog een soort van aftiteling voor het chapter. En als je dan een nieuw chapter begint: weer intro, gelukkig kan je het wel allemaal wegdrukken. Niet dat dit me echt irriteert, maar ik hou er niet van om shit te moeten wegdrukken.

Maar ja over offline ben ik dus niet echt te spreken (en ben eigenlijk blij dat die story shit niet in de online mode zit), maar ja ook net FF12 gespeeld dan lijken andere RPGs al snel kut/mindere kwaliteit XD

Online ga ik voorlopig nog niet, hoewel je inmiddels wel een missie of 20-25 (waren er 10 bij de release) online hebt, vraag me echt af hoe dat slowdown probleempje gaat online...

Op zich raar, vond de Beta leuker (ja, met al die lag nog NB) dan de offline mode die ik nu speel, terwijl het voor een PSO game's doen wel een goede offline mode is.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Psoman » 26 Nov 2006, 12:43:21

Appie wrote:Ik heb het spel sinds donderdag. Zit nu op chapter 4 offline te klooien die als je het vergelijkt met het oude offline PSO best wel goed is, maar als je het vergelijkt met FF12 om maar even wat recent goeds te noemen op RPG gebied haalt het net een 6.5 of zo imo. Voice acting is bleh, vertaling is bleh (grappige vertaling typo: "Karen was found as a babe 15 years ago" en die muts is 17 voor de duidelijkheid, niet dat ze dus supermodel was in een vorig leven of zo). Voor de rest is alles zoals het was in PSO, go deja vu. Dat deja vu gehalte vond ik niet erg trouwens aangezien ik het PSO battle systeem wel kon/kan waarderen, lekker arcade style.

Wat ik nog het meest knap vond en dan bedoel ik echt knap: 3-4 offline teammates en dan een beestje of 3-5 in beeld (soms niet eens direct in beeld maar wel op je radar): slowdown... in de Beta kon ST zich er nog uitlullen dat het kutservers waren en dus eigenlijk lag was+dat het een Beta was, maar offline in full game?

Ik vind dat echt knap op een console die ook N3 in z'n arsenaal heeft dat geen probleem maakt van 50 man of zo in beeld (ik heb ze nooit geteld in die demo). En dan ook nog in een spel dat niet eens grafisch de 360 pushed (ST deed tenminste nog moeite bij de Cube versie met mooie Ep2 leveltjes). Maar serieus, ik zag nog meer detail op de chars in FF12, PS2 game NB... die ook nog eens praktisch in dezelfde omstandigheden moet werken: 3-4 pt members en een beestje of 3-5 in beeld. En had FF12 slowdown? Nope.

En vraag me niet waarom maar ST heeft elk chapter ingedeeld alsof PSU een TV serie is... Dus: Intro muziekje aan het begin en aan het einde een voorstukje wat er gebeurd in de volgende aflevering (chapter dus) en dan nog een soort van aftiteling voor het chapter. En als je dan een nieuw chapter begint: weer intro, gelukkig kan je het wel allemaal wegdrukken. Niet dat dit me echt irriteert, maar ik hou er niet van om shit te moeten wegdrukken.

Maar ja over offline ben ik dus niet echt te spreken (en ben eigenlijk blij dat die story shit niet in de online mode zit), maar ja ook net FF12 gespeeld dan lijken andere RPGs al snel kut/mindere kwaliteit XD

Online ga ik voorlopig nog niet, hoewel je inmiddels wel een missie of 20-25 (waren er 10 bij de release) online hebt, vraag me echt af hoe dat slowdown probleempje gaat online...

Op zich raar, vond de Beta leuker (ja, met al die lag nog NB) dan de offline mode die ik nu speel, terwijl het voor een PSO game's doen wel een goede offline mode is.


Post waar ik me volledig in kan vinden die slowdowns zijn erg irritant als je gewoon loopt is er niks aan de hand maar als je weapons equipt whoppa hier komt de slowdown (in een party dan).

Over die voice overs dat is wel erg droevig ja je merkt gewoon dat het een japanse game is en dat ze japans spraken en het snel afgeraffeld is in het Engels.

Wat je zegt over die intro en eindfilmpjes na ieder chapter ik d8 van ah vet nieuw filmpje niet dus gewoon het standaard filmpje en wat je zegt dat klik je gewoon weg opzich wel jammer (wordt op den duur ook wel vervelend).

Online heb ik ook nog niet gedaan maar het is toch ook geval dat je gewoon free quest kan doen ? Niet dat je online gaat en een missie moet doen maar net zoals in PSO gewoon doelloos naar een planeet gaan en lvlen ?

Btw Appie op wel platform speel jij hem ? Ikke zelf op PC en moet zeggen die controls zijn wel relaxt uitgewerkt geen gebruik maken van muis enzo het is even wennen in begin maar het werkt echt goed !
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

PreviousNext

Return to 1. Dutch Phantasy Clan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group