Phantasy Star Universe

Hier spreken de leden van DPC af, maken afspraken over te ruilen items en natuurlijk worden er ook allerlei andere PSO gerelateerde zaken besproken.
Officiele DPC ontmoetingsplek voor PSO op de GameCube: Spica block 5

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 17:15:24

Appie wrote:tot zover behoren jullie tot de laatste categorie imo.


Dat klopt. Het feit dat ik geld moet betalen voor een game waarvan we niet weten hoe hij zal spelen, noch draaien is voor mij geen reden tot directe aanschaf tenzij ze een demo op Marketplace zetten met een maand gratis hunten. Mensen die daarna verder willen spelen, moeten maar het volledige spel kopen. Simpel, en eerlijk, want dan weet je ook wat je in je handen krijgt en waarvoor je die 10 euro per maand betaald.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Appie » 22 Jun 2006, 17:36:10

ricepuppet wrote:
Appie wrote:tot zover behoren jullie tot de laatste categorie imo.


Dat klopt. Het feit dat ik geld moet betalen voor een game waarvan we niet weten hoe hij zal spelen, noch draaien is voor mij geen reden tot directe aanschaf tenzij ze een demo op Marketplace zetten met een maand gratis hunten. Mensen die daarna verder willen spelen, moeten maar het volledige spel kopen. Simpel, en eerlijk, want dan weet je ook wat je in je handen krijgt en waarvoor je die 10 euro per maand betaald.

Dude... echt he...
Je weet dat al die MMORPG's met een trial maand komen right? Dat is speciaal voor mensen zoals jij (vooral zodat je gewoon kan zien hoe de servers draaien en hoe de service is). Dit gaat dus puur om of het de eerste 60 euro waard is voor een maandje spelen. Klinkt het bekend? Mooi! Want dat heb je dus bij elk spel dat je koopt! "Is het de aankoop wel waard?" (ik ga er even vanuit dat je een gemiddeld spel wel in een maand heb gecleared) dus sodemieter op met het gezeik over de fee als je het spel dus eigenlijk al in de eerste plaats niet wil kopen.

Je weet van geen enkel spel hoe het speelt zonder reviews te lezen of het daadwerkelijk te spelen. Ik heb nog geen reviews gezien van PSU, dus hou je loze commentaar of het je geld wel of niet waard is voor je? Heeft niemand wat aan en laat je alleen maar een stereotype Nederlander lijken. Als je je mening nou nog had onderbouwd met PSU reviews waarom dit spel niet je 60 euro+10 euro elke maand waard is had geholpen mij jou standpunt in te laten zien.

Tot zover zie ik jou gewoon dingen claimen waarvan je nog niet weet of ze waar zijn. Mag ik meedoen? Ja? Mooi! Komt die:

"PS3 zuigt!"
"Wii is de beste van alle consoles!"

Maar goed...
Zelfs als je een normaal spelletje koopt, na het lezen van reviews, het te spelen en het blijkt toch niet te bevallen (heb ik wel eens gehad iig), ja dan ben je niet happy, is ook 60 euro weg. Hetzelfde kan gebeuren bij een online game, bevalt het toch niet? Speel het dan niet meer en zet de fee stop. De fee betaal je in de eerste plaats al waarschijnlijk niet als het spel je niet bevalt, want dan ben je al gestopt in die trial maand. En dan heb je dus gewoon exact hetzelfde scenario als voor een game die niet een online fee heeft en je toch niet bevalt uiteindelijk.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 17:42:24

Nogmaals, je wind je voor niks op. De beelden van PSU zijn niet geweldig als je het vergelijkt met andere 360 games, en ik heb het recht om zo te lullen over een game waar geen reet van bekend is, of iets over bekend word gemaakt. Iedereen lult over games voordat ze uit zijn over hoe goed of slecht ze wel niet zullen worden, dus ook over deze game.

En ja, voor een game waar geen shit over bekend is wil ik geen extra geld uitgeven tenzij een er geen demo is. Die demo kan ook net zo goed niet komen, aangezien niet elk spel dat nu in de winkel ligt een demo heeft gehad op Marketplace.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Jun 2006, 18:24:09

heb het net allemaal zitten lezen, en ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat mensen vallen over het feit dat je moet betalen voor zo'n PSU game. Neem idd WoW op de pc, je hebt een console/pc nodig, een internet verbinding en een maandelijks bedrag om te kunnen spelen, tot zo ver geen verschil. Het enige dat daar bovenop komt is xbox live...

is het dan juist niet microsoft waar je tegen moet ageren? Die vragen boven op de standaard kosten nog een bedrag....

Ja maar dan kan ik Doa/PGR niet meer spelen, want dat gaat via de server van microsoft...

Waarom kan ik dan wel een racespelletje op de pc tegen m'n vriendjes spelen zonder daar extra voor hoeven te betalen?

Ik denk dat sommige mensen tegen de verkeerde aan het zeiken zijn. Ik heb zelf geen xbox/360, maar ik weet nog dat ik het belachelijk vond dat je boven op al je kosten nog eens extra moest gaan betalen voor je internet voor de xbox, dát hadden die uitzuigers best gratis kunnen maken...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 18:26:05

Verschil is dat als je 60 euro betaald, dit voor alle games is die je koopt, en niet voor 1 game.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Jun 2006, 18:26:53

als ik een game koop voor de pc met gewone online mogelijkheden, dan betaal ik niets extra's
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 18:30:33

Markam wrote:als ik een game koop voor de pc met gewone online mogelijkheden, dan betaal ik niets extra's


Heb je gelijk in. Maar dit is het beleid van Microsoft en hun console(s). Daar kan je op zich niks meer bij inbrengen. Ik vind, dat aangezien Microsoft flink geld besteed aan Sega - en ook veel geld verdient aan ze - dat ze die fee voorlopig best mogen weglaten. Zal ook veel schelen bij de Aziatische gamers die toch al geen hoge pet hebben op de 360.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Jun 2006, 18:34:56

maar het blijft geld klopperij, mensen zouden minder vallen over zoiets als het abbo van microsoft er niet zou zijn, want dan doen ze nu ook niet bij WoW. Ik heb dat "beleid" van microsoft nooit gesnapt, en dat zal ook eigenlijk wel niet te snappen zijn. Het is imho namelijk volstrekt nodeloos om nog zo'n abbo te vragen.

[edit] zit nu de screens eens te bekijken, maar dat valt grafisch echt vies tegen zeg! dit is volgens mij net ps2 niveau[/edit]
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 18:37:28

Die 60 euro is waarschijnlijk in het leven geroepen om alle servers te draaien voor een jaar, per persoon. Let wel dat je alle games die je koopt - voor nu dan, behalve FF - moeiteloos online kan spelen, en niet 1 game. Stel dat een MMORPG 10 euro per maand kost, dan ben je 120 per jaar kwijt aan 1 game, terwijl je hier 60 euro betaald voor alle games.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Jun 2006, 18:40:01

zeg ik weer: alle games, behalve MMORPG's, op de pc zijn ook gratis. of is een game als battlefield (als je die hebt op de xbox) ook gratis (daar moet je op de pc toch voor betalen?)? want dan is het een heel ander verhaal
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 18:55:26

ricepuppet wrote:
Markam wrote:als ik een game koop voor de pc met gewone online mogelijkheden, dan betaal ik niets extra's


Heb je gelijk in.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Jun 2006, 19:35:44

juist het "beleid"van microsoft valt dus niet goed te praten, dan hoeft er dus niet gezeken te worden om het abbo van een spel
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Jun 2006, 20:40:44

Markam wrote:juist het "beleid"van microsoft valt dus niet goed te praten, dan hoeft er dus niet gezeken te worden om het abbo van een spel


Jawel. Sega neemt ook zelf de beslissing om fee's in te voeren. Dus de discussie waard :wink:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Fonzi » 22 Jun 2006, 22:40:49

Ik snap het argument niet dat MS aan Sega verdient en omgekeerd. Het zijn twee apparte bedrijven. Dat PSO niet zo groot is als FF snap ik ook wel maar PSO heeft toch wel echt een userbase. De Xbox, PC en GC servers draaien nog steeds en er zitten toch nog wel mensen op hoor ondanks het feit dat de GC versie alweer enkele jaren oud is.

Ik betaal, net zoals Appie, graag voor een spel dat ik super vind. Ok, je kan er over discussiëren (zoals hier gebeurd, daarom is het ook een forum) maar ik vind het prima. Dat geld betaald goed terug als ik kijk hoeveel uren ik in PSO gestoken heb (Xbox versie welliswaar). Alleen jammer dat je als 360 bezitter niet kan samenspelen met de PS2 en PC gamers en dit door het gesloten Live netwerk.

@Markman: dat de screens van PS2 kwaliteit zijn kan best, aangezien er nog geen 360 screens zijn vrijgegeven. Je bekeek wss dan ook PS2 screens.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby RinusMaximus » 23 Jun 2006, 07:25:38

ricepuppet wrote:
Markam wrote:juist het "beleid"van microsoft valt dus niet goed te praten, dan hoeft er dus niet gezeken te worden om het abbo van een spel


Jawel. Sega neemt ook zelf de beslissing om fee's in te voeren. Dus de discussie waard :wink:


Dan moet je een nieuw topic starten over fee's voor MMO's. Blijkbaar vind je het onzin dat een bedrijf fee's vraagt om servers te onderhouden, maar dan moet je niet alleen SEGA daarop aankijken. Dan moet je ook kijken naar EA, Blizzard, Square etc...
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

PreviousNext

Return to 1. Dutch Phantasy Clan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group