Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby LKC » 21 Jan 2010, 10:43:50

Ken je ze nog?
Die momenten uit het verleden waarvan het gevoel nog steeds wel eens terug komt?
Zoals dat je bijvoorbeeld die ene game had gekocht, en niet kon wachten dat je thuis was?
Je bleef de achter kant van het hoesje maar bekijken of misschien was je al het boekje aan het doornemen in de bus onderweg naar huis?

Ik zelf heb er wel veel maar dit is een kleine greep eruit.

Ik weet nog goed dat ik als kind met m'n ouders iets uit mocht zoeken bij de Bart Smit in Scheveningen,
In die tijd was ik gek op Mario, en daar was die game, Super Mario Bros. 2, heel blij was ik er mee, en ik weet nog dat ik het hoesje over en over bleef bekijken, we gingen die dag voorlopig niet naar huis, en het leek wel een eeuwigheid te duren.
Maar nu, als ik op scheveningen kom, heb ik af en toe nog steeds flashbacks naar toen ik het hoesje in mijn handen had.

Ik weet nog dat Comix Zone uit kwam op de Megadrive, die game wou ik zo graag hebben, maar mijn ouders hadden geen tijd om met mij naar het centrum te gaan, dus ik en een buurjongen van mij gingen op een quest om naar het centrum te komen, redelijk ervaren met het openbaar vervoer waren nog nooit naar het centrum geweest zonder begeleiding. het was best een trip, en we waren in de tussentijd ook nog eens verdwaald geraakt, maar uiteindelijk was het allemaal toch nog goed gekomen, en had ik 1 van de coolste games gekocht op de megadrive die ik nog veel gespeeld heb.
Nu, heb ik het af en toe nog steeds, als ik naar het centrum ga, dat ik terug denk aan die *voor die tijd* epic journey voor Comix Zone.

De laatste game die ik me nu kan bedenken was Jet Set Radio,
Die game had ik in de zomer gehaald en darn, wat was die game sweet.
Ik weet nog goed dat m'n vriendin me toen uit huis had getrokken om naar het strand te gaan, want ik was die game helemaal rond aan het spelen.
Dus nu, op warme zomer dagen denk ik nog steeds terug aan dat moment.

Er zijn vast nog meer momenten die ik kan vertellen maar ik vroeg me af of jullie dat ook nog steeds hebben met bepaalde herinneringen?
Image
User avatar
LKC
 
Posts: 1559
Joined: 06 Dec 2001, 15:14:20
Location: Netherlands

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby music_maniac1965 » 21 Jan 2010, 17:51:33

tsja, er is voor mij maar een herinnering die er met kop en schouders bovenuit steekt, en dat is alweer 24 jaar geleden:

ik ging met mijn brommer (MTX, verhoogd, opgevoerd) naar scheveningen, om de hommerson hallen te bezoeken. toen zaten ze nog links bovenaan de roltrappen. meteen aan de rechter muur zag ik 3 enorme grote kasten staan, die een rode ferrari testarossa voor moesten stellen. het duurde dik 20 minuten voordat ik kon spelen, maar sinds die dag is OutRun dan ook mijn favoriet.

het heeft 10 jaar geduurd voordat we een arcade perfecte versie kregen, en dat was de japanse versie op de sega saturn.

voor outrun, waaren de platform games mijn favoriet, omdat race spellen gewoon nog niet lekker genoeg speelde, en de omgevingen waren te kaal, dat had je bij platformers en side scrolling beat ém up's niet. de sprite scaling, en naderhand de polygonen hebben het race spel eindelijk snelheid, soepelheid, en detail gegeven. thanks sega !
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby Loempiavreter » 21 Jan 2010, 22:38:52

music_maniac1965 wrote: side scrolling beat ém up's niet.

Belt scrolling... (japanners gebruiken de term "belt scroll action game").

*geek bril af
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby music_maniac1965 » 23 Jan 2010, 21:54:05

Loempiavreter wrote:Belt scrolling... (japanners gebruiken de term "belt scroll action game").

*geek bril af


deze kreet kon ik nog niet :-) en ik gebruik trouwens nooit japanse termen/kreten :D op een of andere manier las ik vroeger ook altijd die engelstalige magazines, zoals zapp64 enzo.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby Stepz » 09 Feb 2010, 08:13:21

Ik heb het ook! Als ik door een bepaalde straat loop in Hoorn doet me dat altijd denken aan dat ene momentje van vroeger...
Ik was samen met m'n vader de stad in. Ik mocht een nieuwe trui kopen en ik had al een hele tijd een trui in gedachten. Een trui van de Raiders (toen iedereen in NFL-kleding liep :mrgreen: ), maar ik mocht ook een game voor m'n SNES uitkiezen.
Killer Instinct...
Die hele trui kon me gestolen worden op dat moment! M'n vader zei dat ik één van de twee mocht uitkiezen... Het werd de game... Maar m'n pa liep me te f*cken en ik kreeg ook gewoon de trui. Like I cared!

Maar heel vaak, als ik nog door die straat loop, denk ik nog aan dat ene grillige momentje dat ik Killer Instinct al kon ruiken en waarvan ik wist dat ik het die middag en avond al zou spelen!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby Markam » 10 Feb 2010, 06:16:09

Stepz wrote:Maar m'n pa liep me te f*cken en ik kreeg ook gewoon de trui. Like I cared!


verwend mannetje! :P

ik heb zelf nie heel veel van dat soort game herinneringen, ik had vroeger alleen een gameboy (ouwe grijze). Wat me daar nog wel het meest van bij staat is dat deze een keer gejat is op een parkeer terrein in spanje tijdens de vakantie. Heb toen wel in andorra (want tax free) een nieuwe gekregen, met zo'n 100 in één card. Dat was toen natuurlijk vet stoer.
Ik probeerde em laatst weer, maar ik denk dat ie de geest heeft gegeven....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby BDT » 13 Feb 2010, 06:53:03

Klinkt idd bekend.

Zo weet ik nog goed dat ik elke dat in de bart smit ging kijken naar de master system. Was in 1992 en ik wilde hem zo graag. Vooral omdat Outrun Europe en Chase HQ daar op de spelen was en in de arcadehallen waar ik kwam speelde ik altijd Outrun en Chase HQ. Die hallen waren altijd op de Center Parcs parken waar we vroeger vaak weekendjes met de familie heen gingen.

Daarnaast moet ik altijd denken aan Virtua Racing als ik (heel soms :P) weer in valkenburg kom. Daar speelde ik die het eerst en dat gevoel van in de F1 auto zitten(echt een grote kast was het) met die 3D graphics. Bizar gewoon.
Nog meer arcade nostalgie. Op schoolreisje stopten we bij een speeltuin, maar er waren ook wat kasten. En daar stond ie hoor: Virtua Fighter. Al mijn geld ging er aan op. De rest maar gewoon spelen, ik die kast. Damn :)

En dan wat betreft games kopen. Ik weet nog goed dat ik Mortal Kombat II voor de Megadrive had gekocht. Dat was op Zuidplein Rotterdam waar ik met mijn ouders was. Zo oud was ik nog niet, maar ik had flink gespaard en moest hem hebben. Bij de dixons toen 160 gulden neergeteld voor die game en de verkoper zei nog dat ik eigenlijk te jong was.... Maar ach ;) Ik wilde natuurlijk direct naar huis, maar het duurde een eeuwigheid voor we terugwaren. Alle fatalities had ik inmiddels al uit mijn hoofd geleerd ;-)

Een andere memorabel moment was natuurlijk de Dreamcast. Ik studeerde toen en was die bewuste dag extra vroeg naar MAX software gegaan(op de coolsingel vroeger) Ik was er als eerste en moest wel een uur wachten voor ik een tergend langzame busreis naar huis had van meer dan een uur met de Dreamcast en Sega Rally 2 op zak. Toen ik thuis kwam baalde ik dat mijn ouders net de badkamer aan het vernieuwen waren, waardoor het nogal stoffig was. De Dreamcast toen maar gewoon beneden aangesloten en de magische momenten begonnen.

Nog een DC moment: Ik had tentamen, maar wel op een gekke locatie. IVM verbouwingen bij de Hogeschool Rotterdam hadden we tijdelijk tentamens op de chinese boot(restaurant) vlakbij school. Ik weet nog dat ik supersnel dat tentamen wilde afhebben zodat ik naar Futurezone kon om Virtua Striker 2 ver.2000.1 te scoren. Mijn vierde Dreamcast game. Elke keer als ik die boot zie leggen denk ik daar aan. Nerdy haha. (tentamen trouwens ook gewoon gehaald hehe)

En ook de dag dag ik Shenmue en Jet Set Radio haalde weet ik nog goed. Kwamen tegelijk en ik wist echt niet welke ik nou eerst moest spelen.

Laatste keer was eigenlijk toen ik ging samenwonen. De Xbox360 had ik al gepreorderd en deels aanbetaald. Op vrijdag was de release en op die maandag ervoor waren we begonnen met klussen. We waren met de laminaatvloer bezig, maar die vrijdag ben ik heel vroeg vanaf mijn nieuwe huis(ik sliep er al) op de fiets gesprongen en heb ik echt 5 km moeten fietsen met tegenwind voor ik bij de trein was. Ik wist niet de goede route, dus ik was langs het dorp gefietst(veel wind) in plaats erdoor. Nu denk ik nog vaak dat dat helse fietsritje (ook terug met xbox en PGR3) terug als ik met de auto langs dat fietspad kom. het ergste was nog dat ik geen TV had en pas op zaterdag heel even heb kunnen spelen toen ik naar mijn ouders ging.

En nu ben ik zo volwassen dat ik dit soort dingen niet meer meemaak haha ;-)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby ManoRevolver » 16 Feb 2010, 21:51:01

Ik herleef Team Deathmatch Express van MW2 constant!... :lol:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby kevin » 16 Feb 2010, 21:53:24

Heb ook wel van die momenten die ik gewoon nooit meer vergeet...

Dag dat ik mijn Snes kreeg, dag dat ik mijn N64 kreeg, dag dat ik voor het eerst op een Dreamcast speelde! ( damn wat was ik impressed ! ) etc. Helaas keren die tijden niet meer terug !
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby Mier » 21 Feb 2010, 18:40:26

Nog voor de tijd dat ik mijn eigen console had, en voordat de NES te koop was in Nederland kwam er een Amerikaans gezin in de straat wonen.
De vader was militair en voor een jaar in NL gevestigd.
Ik ging daar voor het eerst spelen en wat hadden ze daar op zolder?
Ja, en kleurentv met nes met oa de games super mario bros en popeye.
Vooral popeye heb ik daar ongelovelijk veel gespeeld.

En de dag dat ik na maanden sparen mijn eigen Game & Watch spelletje ging kopen bij de kijkshop. :lol:
Ik kon natuurlijk geen echte van Nintendo betalen, dus moest ik het doen met een donkey kong ripoff met de pinkpanther.
Al was deze minstens zo leuk om te spelen:

Image

Dit is dezelfde en ik heb hem nog steeds :D
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby BDT » 21 Feb 2010, 21:22:15

Hehe, ik had ook van die Ripoff LCD games. Bekendste was een rode met een race game. Die had ik idd voor ik consoles had hehe.

Remember the time
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby ReinieR » 21 Feb 2010, 22:42:55

Toen ik nog jong was had mijn moeder 3 Sega's (GG, SMS, MD), de NES en een Atari 2600. Ik heb hier denk ik vanaf mijn 3e of 4e mee gespeeld en was eigenlijk niet echt op de hoogte van mooiere graphics. Ik had natuurlijk nooit veel geld als kind zijnde en wilde echt zo ontzettend graag een N64 hebben toen die uitkwam. Helaas was mijn moeder al uit de games 'gegroeit' en ondanks al het zeuren van mij, wilde ze deze niet kopen.
Toen ik uiteindelijk 12 jaar was en van groep 8 naar de 1e klas ging had ik eindelijk genoeg geld samen met mijn broertje gespaard om een Nintendo 64 te kopen. Ik was met m'n moeder en broertje naar de Kijkshop gegaan om hem daar op te halen. Eenmaal thuis was de scart aansluiting helemaal nieuw voor mij en wist in hemelsnaam niet hoe ik het aan moest sluiten. Toen mijn pa beneden kwam heeft hij hem voor me aangesloten en ik gelijk Mario 64 opgestart die er bij zat. De eerste 3 a 4 dagen heb ik echt met m'n mond open gespeeld. Ik vond het echt zo ontzettend mooi en geweldig dat je alle kanten op kon in een level. Echt geweldig vond ik het die graphics.

Weet ook nog dat ik naar de Dixons ging om van mijn gespaarde geld Goldeneye 64 te kopen. Wist bijgod niet wat het was, maar ik vond James Bond wel 'stoer' om te hebben. Ik kwam thuis en weer echt zo een gevoel net als bij Mario 64, dat er gewoon bloed uit de poppetjes kwam, zo ontzettend veel wapens, echt alles. Wist toen nog niet dat het een van de betere games was.

Zullen vast nog wel meer momenten zijn, maar niet die ik nu zo kan bedenken. De N64 was toch wel een van de mooiste 'game momenten' in m'n leven.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby music_maniac1965 » 22 Feb 2010, 22:42:05

ja, de N64 had enkele super sterke titels. wave race vind ik daar ook bij horen. de animatie van het water, de bestuuring en de truckjes die je kon uitvoeren, geweldig ! en het zag er allemaal ook nog eens zeer mooi uit voor zijn tijd.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game related herinneringen die je nog steeds herleeft.

Postby kevin » 23 Feb 2010, 05:59:46

Ja N64 vond ik destijds toch ook echt een geweldige console, 3rd party support was dan niet bijzonder, maar de toptitels die erop uitkwamen waren ook echt goed! Mijn top 10 beste games allertijden zijn voor een groot deel N64 titels.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group