Console boeren maken geen fouten

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Console boeren maken geen fouten

Postby LBL » 18 Sep 2009, 19:24:59

Leuk hoe Sony en MS altijd van die vage uitspraken doen om elke tegenvaller te "verklaren". Dit keer betreft het ICO van Sony. ICO zou het met een andere hoes in de US, vele malen meer verkopen volgens Sony. Hoewel de ntsc hoes dan ook echt lelijk is, is de pal hoes ook geen wereldwonder. Aanleiding voor dit betoog is de benaming van het 3e deel, Last gardian. Deze heeft bewust, een voor de westerse markt, toegankelijke naam gekregen.

Met zon westerse naam en een mooie hoes, zal deze wel wat verkoop records moeten breken.

Ik ben iig fan van ICO maar bij het de beweegreden en de plausibiliteit van het verhaal kan je vraagtekens zetten. Any thoughts..?

ImageImage

http://www.joystiq.com/2009/09/17/sonys ... ted-sales/

Bij het lezen dacht ik onmiddellijk aan Shikigami no Shiro. Deze heeft in de EU ook een plaatje van een cover gekregen:
Jap:ImagePal:Image
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby music_maniac1965 » 18 Sep 2009, 19:48:50

leuk, maar ik vraag mij af of ik het design van een cover zo belangrijk zou vinden dat ik daarop zou besluiten een game te kopen.

neem nou forza motorsport 3, van dat spel, weet ik dat hij goed word. maar de cover vind ik best wel simplisties (is dat wel juist gespeld ? ;)). maar om nou vanwege een tegenvallende hoes mijn pre order van de limited edition op te zeggen, nee. niet echt. of moet dat zijn echt niet ! hahahaha.

ofterwel, als er meerdere mensen denken zoals ik, dan heeft sony het mis, en heeft een strakkere cover geen invloed op de verkoop cijfers.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby kevin » 18 Sep 2009, 20:35:35

simplistisch lol,

leuke gedachte, maar ik zou mijzelf ook niet laten beïnvloeden door een cover, overigens kan ik me er wel iets bij voorstellen dat de mainstream dat misschien wel doet, vader/moeder die Sinterklaas/kerstinkopen aan het doen zijn kijken wellicht wel naar hoe een cover eruitziet.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby markdegeweldenaar » 18 Sep 2009, 21:17:17

Ik denk dat er wel wat in zit. De Europese hoes van ICO vind ik prachtig. Echt ontzettend sfeervol. De Amerikaanse hoes doet me denken aan een willekeurig spel uit het midden van de jaren 90, toen 3D graphics nog een kenmerk was om mee te adverteren.

Een hoes is natuurlijk wel het uithangbord van het spel. Het dient de consument niet alleen direct tot aankoop te prikkelen, maar hem ook nieuwsgierig te maken en tot verder onderzoek aan te zetten.

Als ik onbekend zou zijn met ICO en tijdens het winkelen het spel (met Europese, kartonnen hoes) tegen gekomen zijn, dan zou ik het niet meteen gekocht hebben, maar ik zou wel voldoende nieuwsgierig zijn geworden om het spel thuis te googlen. Dan zou ik zien dat het een geweldig spel is en hem alsnog hebben aangeschaft.

De Amerikaanse hoes zou daarentegen geen enkele indruk op mij hebben gemaakt en het spel zou me daarom niet eens zijn opgevallen. Ik zou dus nooit te weten zijn gekomen hoe geweldig het is en het dus ook nooit gekocht hebben.

Liggen de Amerikaanse en Europese verkoopresultaten trouwens ver uit elkaar? Als dat zou is, dan zou Sony een punt hebben. Ik meende echter dat het spel in Europa ook niet heel goed heeft verkocht.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby ManoRevolver » 18 Sep 2009, 21:25:49

Ik denk dat covers weldegelijk invloed hebben op de verkoop van een spel. Mocht je om één of andere reden nog niks over een bepaalde game hebben gelezen of gezien en dat spel ligt met een kloeke hoes in de winkel pik je die game toch sneller uit die grijze massa om in ieder geval de achterkant te checken om te kijken wat voor soort game het is. Misschien koop je 'em dan niet gelijk en kijk je inderdaad eerst online om te kijken of het wat is, maar dat doe je dankzij het doosje.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby LBL » 18 Sep 2009, 21:32:06

@mano: dus toen je "mobile light force" zag, dacht je: das kloek, die covert.
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby ManoRevolver » 18 Sep 2009, 21:44:48

HAHA, nee, die was maar 10 euro ;).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby kevin » 19 Sep 2009, 01:17:51

Image
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby Markam » 19 Sep 2009, 05:57:27

Met Mark eens. Ik vind de hoes van ico ook schiterend, terwijl de NTSC versie me dus helemaal niets doet.

Die hoes van die andere game lijkt echter eerder een slechte grap....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby Mier » 19 Sep 2009, 10:43:04

Ik heb een grote poster van de pal cover hier hangen omdat ik hem echt mooi vind.
Speel ook af en toe nog wel een stukje van de game.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby LBL » 19 Sep 2009, 13:49:14

Comments op kotaku herinnerde me eraan dat in de snes tijd, ook al vele covers gerenderd of totaal veranderd werden. Onder Street Fighter Turbo NSTC en JP cover. De anime style zouden we in het westen niet waarderen.

ImageImage

Nog een mooie:
Image

http://kotaku.com/5361443/last-guardian ... tern-world
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby kevin » 19 Sep 2009, 14:27:48

roflmao @ pal versie van pop.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby music_maniac1965 » 20 Sep 2009, 09:07:38

ManoRevolver wrote:Ik denk dat covers weldegelijk invloed hebben op de verkoop van een spel. Mocht je om één of andere reden nog niks over een bepaalde game hebben gelezen of gezien en dat spel ligt met een kloeke hoes in de winkel pik je die game toch sneller uit die grijze massa om in ieder geval de achterkant te checken om te kijken wat voor soort game het is. Misschien koop je 'em dan niet gelijk en kijk je inderdaad eerst online om te kijken of het wat is, maar dat doe je dankzij het doosje.


ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik koop geen enkele game waar ik geen revieuw van gelezen hebt, of geen demo van gespeeld hebt, of het spel zelf bij een vriend/famillie hebt kunnen spelen. ik vind 60 euro voor een game die ik zou moeten baseren op alleen de hoes, te veel geld. dat risico neem ik niet.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby Skyghene » 20 Sep 2009, 18:29:08

Image

vs.

Image
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: Console boeren maken geen fouten

Postby ManoRevolver » 20 Sep 2009, 18:37:56

music_maniac1965 wrote:
ManoRevolver wrote:Ik denk dat covers weldegelijk invloed hebben op de verkoop van een spel. Mocht je om één of andere reden nog niks over een bepaalde game hebben gelezen of gezien en dat spel ligt met een kloeke hoes in de winkel pik je die game toch sneller uit die grijze massa om in ieder geval de achterkant te checken om te kijken wat voor soort game het is. Misschien koop je 'em dan niet gelijk en kijk je inderdaad eerst online om te kijken of het wat is, maar dat doe je dankzij het doosje.


ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik koop geen enkele game waar ik geen revieuw van gelezen hebt, of geen demo van gespeeld hebt, of het spel zelf bij een vriend/famillie hebt kunnen spelen. ik vind 60 euro voor een game die ik zou moeten baseren op alleen de hoes, te veel geld. dat risico neem ik niet.


Volgens mij heb je slechts de helft van mijn reactie gelezen?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group