Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Markam » 26 Jun 2009, 13:53:17

Waarom is alle game troep toch zo achterlijk duur in vergelijking met andere landen?

Heb nu sinds kort een 360 en kwam toevallig op http://www.zavvi.co.uk uit en ging daar eens rondsnuffelen.
Een controller voor de elite kost daar 17,95 pond dat is zo'n 21 euro, en dan heb ik het wel over de draadloze. Hier kost dat kreng 44 euro!
net als games. Zat gave games voor rond de 15 pond, bioshock kost zelfs 12 pond. En nu hanteren ze ook nog eens geen verzend kosten.

waarom kan dat daar nou wel en hier niet. Ga daar toch maar eens mijn bestelling plaatsen...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Skyghene » 29 Jun 2009, 17:06:48

Ja klopt, de laatste paar games die ik heb besteld komen ook uit de UK.
Check regelmatig eens budgetgaming.nl, ze houden tegenwoordig ook de Engelse sites bij.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby ManoRevolver » 29 Jun 2009, 20:55:16

Maar veel keuze hebben ze niet?
Ook raar dat bij sportgames NHL2K6 bijvoorbeeld 40 pond is en NHL2K9 10 pond, the fuck?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Stepz » 30 Jun 2009, 15:50:29

Tja, als ik nu games koop, koop ik ze ook uit Engeland hoor.

Scheelt echt bakken met geld!

Ik vind het ook echt aso en ik heb dit onderwerp meerdere aangesneden bij maten van me.
't Is gewoon afzetterij, maarja...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby music_maniac1965 » 01 Jul 2009, 20:23:27

en wat ik mij afvraag, wie gaat er dan met dat extra geld gebeuren dat hier in nederland MEER word verdiend dan in andere landen ? als dit nou naar de ontwikkelaars zou gaan zodat ze meer tijd en geld kunnen investeren in een orgineele titel, of wat dan ook, maar ik ben bang dat hier alleen de winkel er beter van word...... (of de winkels moeten te veel betaalen aan de importeurs, en dat die dan weer meer geld opstrijken, dat kan natuurlijk ook....)

hoe dan ook, echt jammer dat we dat met alles zo moeten doen, niet alleen games, maar kijk eens naar de benzine prijzen....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Markam » 04 Jul 2009, 16:11:47

ik denk dat een ontwikkelaar z'n games gewoon duurder op de nl markt gooit.. maar waarom...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Stepz » 05 Jul 2009, 21:02:53

Markam wrote:ik denk dat een ontwikkelaar z'n games gewoon duurder op de nl markt gooit.. maar waarom...


Dat denk ik ook. Dat is bijvoorbeeld ook zo met spijkerbroeken. In de VS zijn ze spotgoedkoop, maar in Nederland betaal je veel meer. Dat is gewoon wat Diesel bijvoorbeeld doet en het heeft verder weinig met Nederland zelf te maken.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Markam » 07 Jul 2009, 17:56:17

Dat is ook zo met dickies. Dat is in amerika het zelfde niveau als c&a misschien wel zeeman, goedkope werkkleding, maar bij ons leg er een hoop voor neer...

Volgens mij denkt iedereen dat wij nl maar alles slikken (en dat doen we ook)
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Gouki » 10 Jul 2009, 08:28:25

Hier in Europa wordt iedereen op games al jaren genaaid.
Dan heb ik het niet allen over prijzen, maar ook over releasedata,
- prijzen worden kunstmatig hooggehouden in Europa (daarom is lik-sang toendertijd over de kop gegaan, goedkoop sony zooi exporteren...) Ik koop al jaren voor bijna gelijke prijzen via importkanaal nieuw en dan met verzenden en btw invoer, das toch belachelijk
- releasedata was vroeger al een probleem, maar nu nog steeds, altijd zijn we het laatste van de gehele wereld. (daarom koop ik NOOIT PAL shit, eigenlijk alleen Japanse games en consoles) Tegenwoordig worden releasedates wel veelal gelijkgetrokken maar toch is het merendeel van de spellen eerder NIET uit in Europa.

Ik heb het persoonlijk niet op de games en consolesmarkt hier in Europa, zal waarschijnlijk ook nooit komen.

gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Re: Wwarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby music_maniac1965 » 11 Jul 2009, 18:52:45

ja, het is inderdaad zo dat we zoveel langer moeten wachten op de games, en het erge is dat we er dan nog meer voor betalen dan elders. maar goed, het is nou eenmaal zo. ik kan mij er wel druk om maken, maar dat helpt alleen mijn humeur maar naar de kl*te, dus ik probeer mij er maar niet meer druk om te maken. gamen vind ik nou eenmaal leuker dan saai voor te tv hangen (constant dan....) en met de dubieuze kwaliteit van de xbox360 durf ik sowieso al geen import te kopen vanwege garantie.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby ManoRevolver » 29 Aug 2009, 14:25:27

Markam wrote:Dat is ook zo met dickies. Dat is in amerika het zelfde niveau als c&a misschien wel zeeman, goedkope werkkleding, maar bij ons leg er een hoop voor neer...

Volgens mij denkt iedereen dat wij nl maar alles slikken (en dat doen we ook)


Yeah, ik had in Amerika een Dickies broek voor 9 dollar, inclusief tax... was dan wel weer uitverkoop, maar toch, hier zijn ze tussen de 50 - 70 euro.
Verder nooit aangehad die broek... haha.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby peter89 » 30 Aug 2009, 12:57:57

ManoRevolver wrote:
Markam wrote:Dat is ook zo met dickies. Dat is in amerika het zelfde niveau als c&a misschien wel zeeman, goedkope werkkleding, maar bij ons leg er een hoop voor neer...

Volgens mij denkt iedereen dat wij nl maar alles slikken (en dat doen we ook)


Yeah, ik had in Amerika een Dickies broek voor 9 dollar, inclusief tax... was dan wel weer uitverkoop, maar toch, hier zijn ze tussen de 50 - 70 euro.
Verder nooit aangehad die broek... haha.


Lol een echt koopje dus:)

Offtopic: Keep segaforum alive:)
User avatar
peter89
 
Posts: 477
Joined: 08 Jul 2004, 13:46:01

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby markdegeweldenaar » 30 Aug 2009, 17:54:59

Speelt ook niet mee dat spellen voor Nederland voor een veel kleinere markt moeten worden aangepast? Nederlandstalige hoesjes, Nederlandstalige boekjes, een Nederlands distributiecentrum, etc. Alle vaste kosten moeten over veel minder spellen worden verdeeld.

Niet dat dit het gehele verschil verklaard...
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby Mier » 30 Aug 2009, 21:02:51

Van mij mogen ze gewoon alles in het Engels houden, we zijn toch geen Duitsers of Fransen??? (Leon! Was sagen sie Claire? Jetzt kommen die zombies!!!!)
Als dat de prijs zou drukken.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Waarom worden we toch altijd zo genaaid?

Postby ManoRevolver » 30 Aug 2009, 21:28:37

markdegeweldenaar wrote:Speelt ook niet mee dat spellen voor Nederland voor een veel kleinere markt moeten worden aangepast? Nederlandstalige hoesjes, Nederlandstalige boekjes, een Nederlands distributiecentrum, etc. Alle vaste kosten moeten over veel minder spellen worden verdeeld.

Niet dat dit het gehele verschil verklaard...


Ik denk het niet, want bijvoorbeeld in Frankrijk en met name Duitsland zijn bijvoorbeeld de Xbox 360 games nog duurder dan hier. En dan heb ik het bijvoorbeeld over een keten als Game Stop waar de nieuwste titels voor zo'n 70 euro liggen.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group