Game design irritaties

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Game design irritaties

Postby Loempiavreter » 22 Mar 2009, 21:32:10

Zoals topic naam zegt:

Ik irriteer me heel erg aan puzzles, tegenwoordig worden ze bijna in elk spel wel gepropt :cry:
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Game design irritaties

Postby mayu-kun » 23 Mar 2009, 05:37:36

nu niet dat de puzzels van nu die zijn van 20 jaar geleden, toen dacht je er nog dagen over na :mrgreen:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Game design irritaties

Postby Stepz » 23 Mar 2009, 10:44:12

Ik wil gewoon dat je te allen tijden kunt saven in een game. Soms zijn de savepoints zo ver weg... Met Force Unleashed moest ik m'n PSP de hele tijd op stand-by houden...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Game design irritaties

Postby kevin » 23 Mar 2009, 16:19:26

Puzzels inderdaad, ik heb er ook een gruwelijke hekel aan, dat wat stepz zegt over saven valt ook wat voor te zeggen, al heb ik wel het idee dat met games van tegenwoordig al vaak wel in orde is. Verder heb ik een VERSCHRIKKELIJKE hekel aan spellen die last hebben van Cameraproblemen ( leuk als je naar boven drukt en je loopt rechts een gat in ofzo :mrgreen: ) en haat het als je filmpjes niet weg kan drukken! schijt irritant. Ook van lange laadtijden word ik niet al te vrolijk.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Game design irritaties

Postby blackdragon » 24 Mar 2009, 00:19:04

Puzzels inderdaad, ookal ligt het er wel aan welk genre het is en hoe goed ze zijn uitgewerkt. Camera problemen zijn ook idd een grote frustratie en je zou toch zeggen dat het nou wel eens goed moet wezen. Savepoints voor een handheld game moeten er genoeg wezen idd, maar voor gewoon een console game in sommige genre's niet. Ik weet nog wel bijvoorbeeld met Doom dat sommige constant gingen saven na elke keer een vijand gedood te hebben om zo mochten ze daarna dood gaan niet te ver opnieuw hoeven te beginnen.

Waar ik me mateloos aan irriteer is dat de meeste games tegenwoordig niet meer af zijn, vaak nog vol met bugs en missende onderdelen. Ja leuk dat er vanzelf wel een patch komt, maar vroeger kocht ik een game van 60 euro en dan was die af en vaak goed getest nu is het zo dat de meeste games niet eens meer lijken te worden getest. Omdat ze toch makkelijk een patch kunnen uitbrengen. En dat de helft ontbreekt omdat ze denken van kom daar kunnen ze ook wel voor betalen. Kijk naar SF voor een paar costumes per pack moet je gewoon zoveel domme points betalen dieven werk noem ik dat.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Game design irritaties

Postby music_maniac1965 » 24 Mar 2009, 17:22:42

inderdaad. sinds dat (bijna) iedere spel console wel aan het internet vast zit, nemen de game ontwikkelaars het niet zo serieus meer met het test spelen, en brengen dus buggy games uit. echt belabbert dat je dan na de release van zo'n spel dan ook nog eens moet wachten tot er eindeijk eens een patch komt. en daar betalen we dan 60 euro voor.... maar de dreamcast had toch ondanks zijn internet verbinding geen updates voor spelletjes ? zelf heb ik het nooit geprobeerd, om hem online te krijgen....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game design irritaties

Postby Mier » 25 Mar 2009, 08:56:08

Nee, maar de DC had ook geen harddisc van weet ik hoeveel gig.

Puzzles vind ik wel leuk, als ze tenminste logisch zijn en in een game als resident evil zitten (RE5 faalt hierin behoorlijk).
Slechte camera's vind ik echt verschrikkelijk (sonic heroes) en kan er echt voor zorgen dat ik een game in de hoek gooi en nooit meer aanraak.

Zelf vind ik veel games tegenwoordig meer aanvoelen als een interactieve film dan als een videogame.
Te veel filmpjes en ze zijn te makkelijk.
Metal gear solid 4 zie ik achteraf ook niet als een echte game, ik denk dat ik driekwart van het spel (wat misschien een 4 a 5 uur gameplay en 15 uur filmpjes is?), gewoon doorheen gerend ben terwijl ik alle vijanden heb genegeerd.
Achteraf heb ik dan ook niet echt het gevoel dat ik iets gepresteerd heb.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Game design irritaties

Postby Loempiavreter » 25 Mar 2009, 11:17:26

Mier wrote:Zelf vind ik veel games tegenwoordig meer aanvoelen als een interactieve film dan als een videogame.
Te veel filmpjes en ze zijn te makkelijk.
Metal gear solid 4 zie ik achteraf ook niet als een echte game, ik denk dat ik driekwart van het spel (wat misschien een 4 a 5 uur gameplay en 15 uur filmpjes is?), gewoon doorheen gerend ben terwijl ik alle vijanden heb genegeerd.
Achteraf heb ik dan ook niet echt het gevoel dat ik iets gepresteerd heb.


Dat vind ik ook.

Het medium film werd ook pas serieus toen het niet een boek probeerde te zijn, maar juist ging inspelen op z'n sterke punten.

Bij videogames is het juist andersom en probeerd het steeds meer een film te worden.

Mier wrote:Slechte camera's vind ik echt verschrikkelijk (sonic heroes) en kan er echt voor zorgen dat ik een game in de hoek gooi en nooit meer aanraak.


Camera voor third person view vind ik zowiezo slecht, de enige die ik een beetje kan waarderen zijn de God Hand (Tank Controls heet dat?) dat ie gewoon vast zit aan de avatar van het spel.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Game design irritaties

Postby Stepz » 25 Mar 2009, 13:25:43

Ik vind dat 'filmgevoel' juist wel fijn. Moet natuurlijk niet ten kosten gaan van de gameplay, maar bij God of War heb ik ook het idee in een film te zitten, Force Unleashed ook en bij nog wel meer games waarvan ik weet dat ze een behoorlijke aanhang hebben...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Game design irritaties

Postby markdegeweldenaar » 26 Mar 2009, 20:46:28

Al die troep die van de kern van het spel afleidt of afwijkt.

Wat het eerste betreft bedoel ik dingen die niets toevoegen aan de gameplay, maar toch een prominente rol hebben in een spel, zoals de mogelijkheid huizen in te richten of personen aan te kleden. Lullige spelletjes (zie Fable 2) vallen hier ook onder.
Eigenlijk zou ik me hier niets van moeten aantrekken, maar ik baal er gewoon van als ik niet alles uit een spel wil halen. Misschien is het ouderwets, maar als een spel voor 70% tof is en voor 30% bestaat uit overbodige shit, vind ik het geen leuk spel meer. Ook al kan ik die 30% links laten liggen.

Wat het tweede betreft doel ik op spellen die je allerlei shit opdringen die er, naar mijn mening, helemaal niet toe doet. Een mooi voorbeeld hiervan is racespellen. Het lijkt wel alsof bijna geen enkel racespel tegenwoordig nog om racen draait. Het gaat om crashen, opvallen, schieten, verhaallijnen, pimpen, etc.
Toen ik van de week een racespel voor de xbox 360 wilde kopen (bij de mediamarkt) heb ik me tevreden moeten stellen met Forza Motorsport 2, een spel uit 2007, omdat dat de enige pure racer was die ik zag liggen.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Game design irritaties

Postby Stepz » 27 Mar 2009, 10:26:37

Dat laatste van die racegames ben ik idd wel met je eens.
'k Wil gewoon keihard racen! Niet crashen, pimpen of weet ik veel wat.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Game design irritaties

Postby music_maniac1965 » 28 Mar 2009, 19:31:30

dan kunnen jullie 15 april fijn aan de slag met outrun online arcade. zowel op ps3 als xbox. ik ben te vinden op de xbox versie 8) :lol:

maar ff dat over forza 2, dat is inderdaad echt een puur race spel, waar je stiekem OOK kan pimpen, ja, zelfs je eigen stikkerset ontwerpen (ik heb een ferarri testarossa met het outrun 2 logo en omgeving er op !)

maar, forza 2 is zeker niet het enigste pure race spel, want race pro van simbim / atari is ook erg goed, en daar kan je niet pimpen, maar wel net zoals bij forza 2 de auto afstellen. er zitten wel wat kleine dingetjes in het spel die niet helemaal 100% perfect zijn, maar het is toch een erg goed spel voor race fananten zonder al die overdreven toeters en bellen. en het het stuurtje is het helemaal genieten. om over het geluid nog maar niet te spreken, want zelfs een mini cooper kinkt in race pro, beter dan een dikke ferrari in forza 2 of welk ander race spel dan ook. ofterwel de motor geluiden klinken in race pro een stuk beter....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game design irritaties

Postby Stepz » 28 Mar 2009, 22:31:41

Als ik gewoon will racen, speel ik gewoon Top Gear 2 op m'n SNES!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Game design irritaties

Postby music_maniac1965 » 29 Mar 2009, 11:20:32

Stepz wrote:Als ik gewoon will racen, speel ik gewoon Top Gear 2 op m'n SNES!


ondanks dat ik "vroeger" ook een snes heb gehad ken ik dit spel niet. is het een lotus espirit turbo challenge cloon ? en hoe kan een snes race spel qua race ervaaring nou opboksen tegen de huidige race games ? zelf heb ik erg leuke tijden beleefd met de amiga 500 versie van lotus espirit turbo challenge, omdat dat toen de snelste, mooiste, en best speelbaare racer was die ik toen kon kopen, maar vergelijk ik dat spel met enkele huidige racers (project gotham racing 4 bijvoorbeeld) dan is dat oude spel opeens zo geweldig niet meer. ja, voor toen natuurlijk wel, maar het kan niet mee komen met bijvoorbeeld pgr4 of outrun 2006 coast to coast of de nog te verschijnen outrun online arcade.

of je moet natuurlijk liever toch de oudere generatie race games spelen, dat kan natuurlijk ook nog. en ook al speel ik zo nu en dan de eerste versie van outrun nog op mijn sega saturn, dat doe ik alleen voor die goede oude tijd weer op te halen. niet voor de vernieuwende gameplay, want na 23 jaar is de gameplay niet zo vernieuwend meer :P :lol:
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Game design irritaties

Postby Stepz » 30 Mar 2009, 09:44:19

Die Lotusgame was idd helemaal gaaf!

Nee, top gear lijkt er wel een beetje op, maar is net anders.
Muziek was gaaf en... nou ja... daar kon je je auto ook oppimpen... Maar toch! Leuke game.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group