Sega Podcast: interesse?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Een Sega podcast zoals voorgesteld is:

Een goed idee. Doen!
6
50%
Een goed idee, maar...
1
8%
Tijdsverlies, niet aan beginnen.
5
42%
 
Total votes : 12

Sega Podcast: interesse?

Postby Cyberbeast » 29 Jan 2009, 21:14:21

Ik speel nu al een tijd met het idee een Sega Podcast te maken.
De technische kant heb een beetje onderzocht en het lijkt voor mij persoonlijk wel te doen om er een te maken.
Enkel nog onderzoeken hoe het zit met auteursrechten, of Sega hier problemen mee heeft, etc.

Ik wil dit meteen goed aanpakken en er geen half werk van maken.
Ik dacht aan:
- een sectie met Sega nieuws
- review van een game: oud of nieuw
- Sega hit: een klassieker uit de Sega muziekstal
- interactie van luisteraars: e-mails, feedback, vragen, etc...

Ik ga proberen alles nog verder uit te werken maar voor ik alles voor mekaar krijg vroeg ik me af of er genoeg interesse zou zijn?
Ik heb geen zin om later over te schakelen naar een algemene podcast over games, daar zijn er al genoeg van.
Verder dacht ik om alles in het Engels te doen om toch iets of wat van publiek te krijgen. Nederlandstalige luisteraars zullen er weinig zijn vrees ik.
Ik ga ook twee nieuwe sega-specifieke sites (http://www.seganerds.com, http://www.radiosega.net) contacteren en vragen als ze me willen ondersteunen (linken, uitzenden, ...)
Als alles echt van de grond zou komen, zou ik naargelang de kosten, een live-feed maken met interactie van/met luisteraars (Skype, chat).
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby ReinieR » 30 Jan 2009, 13:49:27

Goed idee, alleen wil je het 24/7 uit gaan zenden? Zo ja, heb je daarvoor voldoende muziek?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby Cyberbeast » 30 Jan 2009, 14:41:04

ReinieR wrote:Goed idee, alleen wil je het 24/7 uit gaan zenden? Zo ja, heb je daarvoor voldoende muziek?


Nee, het wordt geen radio-station. Daar is er al 1 van. Gewoon een programma over Sega.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby zendar » 30 Jan 2009, 15:06:20

Ik denk dat hij meer doelt op afleveringen van bijvoorbeeld een half uur, en dan met regelmaat van bijvoorbeeld een maand o.i.d.
Ik zou het wel leuk vinden, en wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen, is af en toe een marathon uitzending houden,
met iedere keer een andere Sega console als thema, en de hele tijd games spelen met een live stream
(zoals op ihaveadreamcast.com werdt gedaan, vondt ik erg vermakelijk om naar te kijken)
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby ReinieR » 30 Jan 2009, 17:38:25

Cyberbeast wrote:
ReinieR wrote:Goed idee, alleen wil je het 24/7 uit gaan zenden? Zo ja, heb je daarvoor voldoende muziek?


Nee, het wordt geen radio-station. Daar is er al 1 van. Gewoon een programma over Sega.



Oke, maar dat lijkt me ook erg leuk, ben erg benieuwd!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby Cyberbeast » 30 Jan 2009, 18:25:42

zendar wrote:Ik denk dat hij meer doelt op afleveringen van bijvoorbeeld een half uur, en dan met regelmaat van bijvoorbeeld een maand o.i.d.
Ik zou het wel leuk vinden, en wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen, is af en toe een marathon uitzending houden,
met iedere keer een andere Sega console als thema, en de hele tijd games spelen met een live stream
(zoals op ihaveadreamcast.com werdt gedaan, vondt ik erg vermakelijk om naar te kijken)


Dat is exact wat ik wil doen.Ik denk eerder aan wekelijkse of 2-wekelijkse afleveringen.

Live Stream enzo wil ik later wel later wel overwegen als het een succes wordt. Hosting enzo kosten veel geld.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby klz_98 » 31 Jan 2009, 09:06:43

Lijkt me een erg tof idee!
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby music_maniac1965 » 31 Jan 2009, 14:44:30

tof idee ! zo ziet sega dat er nog steeds intresse is in hun merk. wie weet zet dat sega dan op den duur weer aan om een eigen console te maken. eentje die langer mee gaat dan een maar maanden.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby Cyberbeast » 04 Feb 2009, 21:17:23

Ik probeer nog even van Sega te weten te komen hoe het zit met de rechten van hun producten (muziek, soundfiles,...). Die antwoorden niet meer op mails, dat was vroeger wel anders.
Ik ga voor mezelf een testversie maken en dan later de defenitieve versie.
Nog even geduld dus.

edit: Er lijken geen muziekstukken van Sega voor te komen in de lijst met auteursrechterlijk beschermde werken. Het lijkt me vreemd dat die niet aangegeven zijn? Ik vind geen stukken op naam van een liedje of als ik als componist of uitvoerder vb Mitsuyoshi of Sega ingeef.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby pokerboy » 07 Feb 2009, 02:20:48

cool idee, gewoon doen!!!
pokerboy
 
Posts: 51
Joined: 01 Dec 2008, 03:51:31

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby markdegeweldenaar » 07 Feb 2009, 09:30:06

Auteursrecht is iets dat automatisch verkregen wordt. Tenzij Sega zijn stukken expliciet heeft vrijgegeven, en dat betwijfel ik, mag je ze dus niet gebruiken zonder Sega's toestemming. Ongeacht in wat voor lijst ze staan.

Maar waarom zou je je daar druk om maken? Sega komt het nooit te weten en het zal Sega vast ook koud laten dat een of andere knakker een paar oude deuntjes in een podcast stopt.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby koekiemonster » 07 Feb 2009, 12:04:05

Helemaal voor, hoe meer podcasts hoe beter!
Goed idee ben erg benieuwd. Jammer dat je Engelstalig gaat, maar wel logisch gezien de beperkte fanbase in Nederland / Belgie.


<offtopic>
ps: onwijs offtopic, maar naast bashers heb ik nog geen enkele Nederlandse gamespodcast. Zijn er meerdere, zo ja... waar? :)
En zijn er ook retro-podcasts, mbt sega, nintendo of zelfs atari jaguar??
</offtopic>
____________________________________
webhero.nl
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby Cyberbeast » 07 Feb 2009, 12:10:35

markdegeweldenaar wrote:Auteursrecht is iets dat automatisch verkregen wordt. Tenzij Sega zijn stukken expliciet heeft vrijgegeven, en dat betwijfel ik, mag je ze dus niet gebruiken zonder Sega's toestemming. Ongeacht in wat voor lijst ze staan.

Maar waarom zou je je daar druk om maken? Sega komt het nooit te weten en het zal Sega vast ook koud laten dat een of andere knakker een paar oude deuntjes in een podcast stopt.


Akkoord, maar ik wil de Belgische auteursrechtenvereniging geen cent betalen omdat het dieven zijn en het is tenslotte maar als hobby.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby zendar » 07 Feb 2009, 12:30:24

Denk je echt dat er voor ieder filmpje o.i.d. wat over Sega op internet verschijnt rechten worden betaald?
Dan zou Sega ondertussen genoeg geld moeten hebben om een nieuwe console te financiëren. ;)
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Sega Podcast: interesse?

Postby Gameholic81 » 15 Apr 2009, 14:15:37

HIJ IS ER! De SEGAonline Podcast! :)

http://www.segaonline.nl/blog/2009/04/1 ... flevering/

Enjoy ... reacties/feedback wordt op prijs gesteld!
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group