Outrun.gif

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Outrun.gif

Postby Cyberbeast » 19 Jan 2009, 13:17:23

Ik gebruik nu al een tijd dit gifje
Image

Ik had er ooit een in dezelfde stijl, maar dan met de arcade-versie. Die ben ik ergens kwijtgeraakt.
Is er iemand die hem heeft? Of andere Outrun/sega gifjes die bewegen?
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 19 Jan 2009, 18:44:10

helaas, jouw outrun gifje is best uniek, want ik zie hem (bijna) nooit. nou moet ik zeggen dat er dan ook niet al te veel outrun fans meer zijn :(, en de nieuwe generatie gamers zien outrun niet zitten, zelfs outrun 2 en outrun coast to coast niet..... (zie de best wel trieste verkoop cijfers van beide games)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby BDT » 20 Jan 2009, 09:30:41

Niet iedereen heeft goede smaak, zo blijkt maar weer.

Ook opvallend dat enkel hardcore Outrun fans reageren in dit topic ;-)

Ik heb helaas ook geen gifjes van Outrun...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Outrun.gif

Postby Vixion » 20 Jan 2009, 11:24:32

Misschien beetje absurde tip:

Probeer 4Chan's request (/r) gedeelte eens uit. 4Chan is een imageboard met veel crap erop maar ook gewoon mensen met immense afbeelding verzamelingen. Misschien heb je daar geluk.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby Mier » 20 Jan 2009, 16:55:45

Sinds kort staat hier in Vlissingen een nieuwe outrun 2 kast maar wel een hele vage.
2 auto's met in ieder 2 seats met 2 sturen en 1 schakelpook.
Als je botst of bij een levelsplitsing komt, wissel je van driver.
Wat voor een wack concept is dat?!?!?
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 20 Jan 2009, 17:08:20

dat was een spin off van outrun 2 SP (special tours). op de consoles beter bekend als outrun 2006 coast to coast. let wel, daar zit dus nog niet dat wisselen van speler na een botsing bij. die spin off heeft wel dezelfde tracks als outrun 2 sp, en ook dezelfde gameplay.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 20 Jan 2009, 17:16:04

BDT wrote:Niet iedereen heeft goede smaak, zo blijkt maar weer.


toen outrun 2 uit kwam, kwam ook een nieuwe burnout game, en de huidige generatie kent wel de burnout serie, maar heeft totaal niks met outrun, dus als ze dan reviews gaan lezen, en er dan lezen dat het om een arcade racer gaat, maar in burnout kunnen de auto's kapot, dan gaan ze daar voor. en voor de huidige gamers zegt de outrun naam niet veel (helaas). dus voor hen is dat geen meerwaarde. wel moet ik zeggen dat toen ik tijdens mijn xbox dagen (de eerste xbox) via kai xlink evo 7 online ging met outrun 2, waren er echt wel redelijk wat spelers te vinden, en die waren allemaal echt wel te spreken over het spel. ofterwel, de mensen die het spel WEL de kans gaven, vonden het een goed spel. helaas zijn veel reviews op het internet geschreven door anti sega mensen, want veelal word het spel gebashed, of beschreven als "leuk voor mensen die leuke herinneringen hebben aan de eerste outrun". ze spreken nog geeneens over de geweldige drift mechanics, en de diepgang van het racen ondanks dat het een arcade titel betreft. alleen http://www.kikizo.com kon het spel enorm waarderen (je kunt de review er nog vinden, ik vond het wel erg leuk leesvoer. die gast is echt super blij met dat spel, en noemt het een vergelijkenis met "sex met de mooiste meid van school" hahahaha.).

BDT wrote:Ook opvallend dat enkel hardcore Outrun fans reageren in dit topic ;-)


tsja, hier komen alleen sega fan's, en niet iedere sega fan is perse een outrun fan.

BDT wrote:Ik heb helaas ook geen gifjes van Outrun...


en helaas ben ik niet zo handig dat ik ze zelf kan maken, anders had ik dat echt wel gedaan !
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby markdegeweldenaar » 20 Jan 2009, 17:39:44

Nou zeg, wat een slap gelul. Ik heb alle outruns gespeeld en vind het een erg suffe serie. Consumenten en media kwalijk nemen dat ze het spel niet voldoende hoog gewaardeerd hebben is de wereld op z'n kop. Er is er maar 1 schuldig aan lage verkopen en reviewscores en dat is Sega.

Dat de mensen die je sprak terwijl - en met wie - je het spel speelde het spel wel leuk vonden zegt natuurlijk helemaal niks. Als ze het niet leuk vonden hadden ze het spel immers al lang naast zich neergelegd. Het enige dat dit aantoont is dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Outrun.gif

Postby blackdragon » 20 Jan 2009, 22:44:31

toen outrun 2 uit kwam, kwam ook een nieuwe burnout game, en de huidige generatie kent wel de burnout serie,


Ja vind Outrun wel leuk, maar vind Burnout toch wel een stuk beter en leuker. Outrun vind ik leuk voor korte speelsessie's niet te lang en ook niet te vaak.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Outrun.gif

Postby BDT » 21 Jan 2009, 11:53:21

markdegeweldenaar wrote:Nou zeg, wat een slap gelul. Ik heb alle outruns gespeeld en vind het een erg suffe serie. Consumenten en media kwalijk nemen dat ze het spel niet voldoende hoog gewaardeerd hebben is de wereld op z'n kop. Er is er maar 1 schuldig aan lage verkopen en reviewscores en dat is Sega.

Dat de mensen die je sprak terwijl - en met wie - je het spel speelde het spel wel leuk vonden zegt natuurlijk helemaal niks. Als ze het niet leuk vonden hadden ze het spel immers al lang naast zich neergelegd. Het enige dat dit aantoont is dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt.


Hier hebben ze een uitspraak voor: Olie op het vuur gooien :-)

@ Mier, dat concept van die nieuwe Outrun2 game is juist vet(je kunt kiezen of je het wil of niet he)

Outrun is gewoon een stuk geschiedenis wat door sommigen blijkbaar niet gewaardeerd wordt. Wie weet een betere racegame uit 1986?

@musicmaniac: idd burnout 3 kwam tegelijk en dat was jammer. Maar ook Sega Rally op de 360 sloeg niet aan, dus het is gewoon een stukje geschiedenis wat mensen missen. Over smaak valt niet te twisten. Kijk maar naar de Need for Speed verkopen en het beeld van 'de huidige gamer' is bekend :lol:
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Outrun.gif

Postby Cyberbeast » 21 Jan 2009, 13:10:11

Tja, ik vond Sega Rally zelf een beetje beperkt. Sega Rally op Saturn is, hoewel ook beperkt maar we spreken over een andere tijd, nog steeds de beste.

Arcade style games zijn er enkel nog voor de echte liefhebbers en die vind je niet meer terug bij de nieuwe generatie gamers.

Verder vond ik Outrun 2 subliem, maar uiteraard niet geschikt om 2 uur of langer te spelen. We spreken dan ook over arcade-games.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 21 Jan 2009, 17:06:03

markdegeweldenaar wrote:Nou zeg, wat een slap gelul. Ik heb alle outruns gespeeld en vind het een erg suffe serie. Consumenten en media kwalijk nemen dat ze het spel niet voldoende hoog gewaardeerd hebben is de wereld op z'n kop. Er is er maar 1 schuldig aan lage verkopen en reviewscores en dat is Sega.

Dat de mensen die je sprak terwijl - en met wie - je het spel speelde het spel wel leuk vonden zegt natuurlijk helemaal niks. Als ze het niet leuk vonden hadden ze het spel immers al lang naast zich neergelegd. Het enige dat dit aantoont is dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt.


ben jij altijd zo kort door de bocht, of is dit een uniek moment alleen op mij gericht ?

dus als jij het een suffe serie vind, dan moet iedereen dat maar vinden ? zeker nooit op http://www.kikizo.com geweest ? gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening, en gelukkig vergelijken sommige mensen die een korte arcade game testen niet met spellen die speciaal voor console ontwikkeld zijn, en dus meer spel modus hebben.

neem nou tetris, dat spel is ook kort, maar ik blijf het leuk om zo af en toe te spelen. om diezelfde reden hebben puzzel spelletjes zoals bejeweled en jewelquest ook bestaans recht. leuke spellen om kort te spelen, maar je doet ze geen uuren achter elkaar. maar daarom mag ik ze toch wel leuk vinden ?

ik snap sowieso zie vrij onaardige reactie niet. ik vind outrun leuk, en jij niet. ik ga toch ook niet meteen uit mijn dak tegen mensen die outrun niet leuk vinden ? dat moet een ieder maar voor zich zelf weten. de volgende keer hoop ik op net zoveel respect van jou, als dat ik voor jou (en anderen) heb. mocht dit niet lukken, dan mag de moderator mijn account deleten, want ik houd van gezelligheid en gamen, en niet om gedist en afgebekt te worden.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby markdegeweldenaar » 21 Jan 2009, 18:17:50

music_maniac1965 wrote:
markdegeweldenaar wrote:
dus als jij het een suffe serie vind, dan moet iedereen dat maar vinden ?

Nee, volgens mij zeg ik in mijn post precies het tegenovergestelde. Ik zeg heel duidelijk dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt.
Jij zei het tegenovergestelde (maar dan omgekeerd) door te beweren dat de mensen die outrun niet leuk vinden anti Sega zijn of er niet genoeg tijd in hebben gestoken. Alsof die mensen (ik dus!) en hun smaak niet serieus zijn te nemen en hun mening geen goede grond heeft.

Mijn excuses als mijn schok en verontwaardiging als respectloos zijn overgekomen, zo was het zeker niet bedoeld. Ik waardeer je enorm als medeforumlid ;).

Tenslotte wil ik nog aangeven dat ook Enduro Racer uit 1986 komt. 8)
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Outrun.gif

Postby Loempiavreter » 21 Jan 2009, 19:23:11

Het ging toch om een gifje :roll: ?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 22 Jan 2009, 18:28:55

markdegeweldenaar wrote:Nee, volgens mij zeg ik in mijn post precies het tegenovergestelde. Ik zeg heel duidelijk dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt.
Jij zei het tegenovergestelde (maar dan omgekeerd) door te beweren dat de mensen die outrun niet leuk vinden anti Sega zijn of er niet genoeg tijd in hebben gestoken. Alsof die mensen (ik dus!) en hun smaak niet serieus zijn te nemen en hun mening geen goede grond heeft.


ik geloof dat we hier wel kunnen spreken van een babelonishe spraak verwarring. zelf zeg ik altijd "over smaak valt niet te twisten", dus ook al ben ik nogal hevig fan van de gehele outrun serie (ook die heeft zo zijn ups <deel een>, en downs <turbo outrun, waar zijn de beroemde vorken in de weg ?> ) snap ik heus wel dat het spel niet bij iedereen scoort. als een site een spel (in het geval waar ik mij het meest aan ergerde aan die reviews) een spel als outrun 2 bestempelen als "niks anders dan een trip down memory lane", dan is dat hun goed recht, maar ik vind wel dat zo'n review wel alles moet bespreken, en je leest dan bijvoorbeeld weer nergens over de verschillende drift types, en wat daar de voor en nadeelen van zijn. dat komt op mij over als iemand die zo'n spel een half uurtje speelt, en dan maar meteen een mening klaar stoomt. ok, dan nog is dat die persoon zijn mening, dat besef ik natuurlijk ook wel, maar het geeft geen goed beeld van het spel in kwestie. maar goed, hier kan ik eeuwig over door gaan (eigenlijk ben ik wel erg fanatiek :P ) dus doe ik dat maar niet.

markdegeweldenaar wrote:Mijn excuses als mijn schok en verontwaardiging als respectloos zijn overgekomen, zo was het zeker niet bedoeld. Ik waardeer je enorm als medeforumlid ;).


tsja, en dan komen we weer bij die babelonishe spraak verwarring. als je in het echt, face to face communiceert, kan je zien hoe een ander reageert op wat je zegt, en kun je eventuele misverstanden gelijk weer recht trekken. op een forum, of via email/message's gaat dit niet. en dan kan er wel eens iets anders opgevat worden dan dat het is bedoeld. excuus aanvaard, even goede vrienden.

markdegeweldenaar wrote:Tenslotte wil ik nog aangeven dat ook Enduro Racer uit 1986 komt. 8)


jawel, en die game heb ik nog steeds op mijn commodore 64 ! toch was de kast versie leuker, met die echte crosser die je omhoog moest trekken bij iedere sprong !. maar mag ik dan uit die opmerking uitmaken dat je ook al heel lang gamed ? of ken je die game van een emulator, en staat het jaartal in beeld (net zoals bij outrun het geval is) ?

toch had ik met enduro racer minder als met outrun, omdat de sprite scaling daar niet echt over kwam op mij. het spel oogde kaler dan outrun, en ik vond vroeger (ik was toen 21) ferrari's leuker dan cross motoren.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group