Outrun.gif

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Re: Outrun.gif

Postby BDT » 23 Jan 2009, 13:46:44

Enduro Racer is geen RACER, dat is een Crosser :lol:

2 wielen != 4 wielen. Ik vergelijk dat niet :-)

Outrun FTW!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 24 Jan 2009, 11:42:18

ik zou enduro racer dan ook niet vergelijken met outrun, maar het was wel rond die tijd uitgekomen. alleen outrun speelde ik echt nog het meest. toen ik per avond in het weekeinde (vrijdag avond/nacht, en zaterdag avond/nacht) 50 gulden mee nam naar schreveningen, dan gingen daar zeker 42 van in outrun :) hahahahaha. toch hebben andere sega spellen van rond die tijd ook wel hun indruk op mij achter gelaten hoor:

power drift: (prachtige grote sprites, en dat zogenaamde 3D effect hoe de camera rond de baan vliegt en in zoemt op je character in zijn wagen was echt mooi !

super hang on: hang on was al gaaf (zowel kast als megadrive versie), maar deze ging sneller, en had turbo. ik heb hem echt grijs gespeeld op de megadrive. het was dan ook, samen met ghouls and ghost mijn eerste spellen voor de megadrive.

afterburner II: in de arcade met die gave rond zwiepende kast was dit vette actie. op de sega saturn ziet het er net zo mooi en snel uit, maar ik mis wel die super hydroulics (vast verkeerd gespeld :P)

space harrier: de eerste sprite scaling kast als ik mij niet vergis. het effect was snel, en soepel. logish dat sega deze techniek ging verbeteren, en in een bekend race spel ging gebruiken :P hahahaha.

galaxy force II: nog grotere sprites dan in power drift, maar met een behoorlijke vrijheid van beweging. je kon heel ver van links naar rechts, tot je zo'n grot of planneet in vloog. dit spel heb ik ook op de saturn, en hij blijft (voor toen destijds natuurlijk) erg indrukwekkend.

zo was er ook nog een gaaf schietspel van sega die ook hele grote sprites gebruikte met die sprite scaling effecten er in. ik weet nog dat je een grote helicopter als een eindbaas had. hoe het spel hete weet ik niet meer, maar op de commodore amiga 500 was het spel foei lelijk, en de amiga kon geen sprite scaling, dus soepel ging het ook al niet.

meer willen er niet echt te binnen schieten. ja, rad mobile, outrunners, maar die waren veel later uit gekomen, en hadden 32 bit processoren als ik mij niet vergis.

[edit]
sorry voor het offtopic gebeuren, dit gaat meer en meer een old school gaming topic worden.
[/edit]
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby Stepz » 26 Jan 2009, 21:46:35

Je kan op youtube eventueel zien hoe je een gifje kan maken.
't Is echt supersimpel mits je photoshop en imageready hebt.
Ik kan ze ook maken, heb dan alleen wel elk plaatje/frame nodig om het te maken en allemaal van hetzelfde formaat, met de auto in elke frame op dezelfde plek.

Mocht je die plaatjes hebben, mail me dan ff.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 31 Jan 2009, 14:48:14

adobe heb ik. ik ga zodra ik mijn visite de deur hebt gewezen (hahahaha) eens kijken voor image ready :) lijkt me wel leuk om het zelf ook te doen.

maar in ieder geval bedankt voor het aanbieden, want mocht het allemaal niet lukken, dan zal ik eens kijken of ik een paar leuke screens van outrun kan produceren met duidelijk de scroll volgorde er in :)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby Stepz » 01 Feb 2009, 17:40:08

Als je dat hebt, dan is het erg makkelijk. ImageReady doet de rest.
En ImageReady zit bij Adobe CS.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Outrun.gif

Postby music_maniac1965 » 08 Feb 2009, 22:02:05

Stepz wrote:Als je dat hebt, dan is het erg makkelijk. ImageReady doet de rest.
En ImageReady zit bij Adobe CS.


ik heb adobe CS2, is die versie nieuw genoeg ?
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Outrun.gif

Postby Stepz » 16 Feb 2009, 19:39:44

Sorry man, beetje laat, maar ja, die is nieuw genoeg.
Ik gebruik die zelf ook.
Werkt prima en professioneel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Outrun.gif

Postby zendar » 16 Feb 2009, 19:42:45

Ik gebruik Jasc Animation Shop 3 om gifjes te maken, heel simpel programmaatje
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group