Jouw gameteleurstellingen van 2008

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby markdegeweldenaar » 29 Dec 2008, 22:48:25

Het leven zit er vol mee; teleurstellingen! Wat zijn jouw grootste teleurstellingen, op game-gebied, van 2008?

Wat spellen betreft staat Colonization bovenaan. Civilization IV was geweldig, maar Colonization bleek niets meer te zijn dan een eenvoudige hack, waarin de leuke elementen waren weggehaald en vervangen door vervelende elementen.
Fable 2 was op zich een prima spelletje, maar bij lange na niet zo goed als de hype deed vermoeden. De gelauwerde diepgang en de vele mogelijkheden bleken vooral simpele herhalingsoefeningetjes te zijn. Wat overbleef was een kort, koddig interactief sprookje, uitermate geschikt voor de allerkleinsten.
Ook om Bioshock kon ik niet heen. Het was mij echter veel te snel en te flitsend. Na een uurtje heb ik het maar opgegeven. Nu staat hij op een plank te verstoffen, jammer.

In de categorie 'de een z'n brood is de ander z'n dood' staan de PC RPG's. Het lijkt wel alsof alles tegenwoordig om MMORPGs draait en goede single player spellen geen kans meer krijgen. The Witcher was best tof, maar geen klassieker. Niet in de laatste plaats omdat het een technische drol was, die bij vlagen voor geen tiet liep. Gelukkig heb ik in 2009 Dragon Age om naar uit te kijken.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby music_maniac1965 » 30 Dec 2008, 00:57:39

hmmm, 2008 heeft voor mij geen teleurstellingen gebracht, omdat ik gelukkig niet zo eigenwijs was om games die overal een gemiddeld slechte score kregen toch nog te kopen. dat deed ik in het verleden wel, omdat ik dacht dat ik het misschien toch niet zo slecht zou vinden. achteraf niet zo handig. maar goed, dit jaar dus geen teleurstellingen.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby General Wong » 30 Dec 2008, 13:11:07

Ik denk dat Soul Calibur IV toch wel boven aan dat lijstje mag prijken. De coolste modus eruit gesloopt voor de singleplayer. Grafisch mooi, maar inhoudelijk weinig diepgang. Met een beetje buttonbashen kwam je al behoorlijk ver.

Andere, niet aangeschafte titel is Lips. Eigen tracks erop zetten en vervolgens meebleren? Kicken. Zonder lyrics (ook niet downloadbaar), geen zak aan. Had er simpelweg teveel van verwacht.

Volgens mij kwam die eerste Naruto game (Rise of Ninja) ook nog begin dit jaar uit. Viel ook vies tegen. Grafisch wel mooi, niet bijzonder. Gameplay dikke min.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby blackdragon » 30 Dec 2008, 16:16:24

Dat zijn er voor mij twee, deze twee titels had ik hoge verwachtingen van maar maakte het totaal niet waar.

Too Human en Golden Axe Beast Riders.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby Stepz » 30 Dec 2008, 21:32:28

Viking: Battle for Asgard kon wel ietjes beter... De slowdown, de graphics en het herhaaldelijke werd op gegeven moment wel een beetje vervelend.
Smash Brothers... maarja, ik vind het sowieso een k*tgame...
Hmm... verder weet ik het niet zo...

Heb dit jaar iig een hoop goeie games gezien en ook met de ietwat mindere heb ik me prima vermaakt.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby -ArNo- » 31 Dec 2008, 00:41:02

Sowiezo Fable 2. Ik was weer voor het eerst zowaar in de hype getrapt en man deed mij het spel vies tegenvallen. Nauwelijks uitdaging, waardeloos verhaal, nog steeds al die crappy laadtijden en bovendien fucking lineair. En verders Banjo-Kazooie N&B eigenlijks ook wel, ziet er mooi uit, muziek lekker vrolijk maar steeds dat gebouw van je voertuigen, irritante opdrachten en bovendien klote physics en besturing van je voertuigen, wlegh. Gelukkig maakt deel 1 op XBLA veel goed :mrgreen:
ImageImage
-ArNo-
 
Posts: 684
Joined: 31 Jan 2005, 22:45:02
Location: Drachten

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby BDT » 31 Dec 2008, 14:07:55

NiGHTS op de Wii, wat een saaie shit man. Verder had ik gehoopt dat Sonic Unleased het niveau van Sonic Rush zou halen, maar het is bijna niet te geloven dat Sega dit wederom verneukt heeft. (oke, de vorige was misschien nog slechter)

Verder eigenlijk de Wii in het algemeen. Mario Kart was oke, maar daarna is de Wii bijna nooit meer aangeweest(smash bros ook maar een keer of 3 opgestart). Jammer, maar de Wii heeft voor mij weinig meer te bieden...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby Xizor » 31 Dec 2008, 16:03:06

Mijn teleurstelling was toch wel GTA IV..wat een overhypte boel.. Ik twijfelde nog of ik hem zou kopen maar toch maar gedaan....spel amper gespeeld...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby -ArNo- » 31 Dec 2008, 16:16:56

Oh ja bijna de Wii vergeten, de flopper van het jaar als het niet van de eeuw is :P Smash bros 2 x gespeeld verders niks. Vorig jaar nog Galaxy en Prime maar Nintendo heeft het nu echt verpest. Of hun volgende console moet al iets wonderbaarlijks doen want ik ben er klaar mee :x Heb hem al verkocht.
ImageImage
-ArNo-
 
Posts: 684
Joined: 31 Jan 2005, 22:45:02
Location: Drachten

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby Donny K. » 31 Dec 2008, 19:17:29

Mortal Kombat vs DC universe. De eerste beelden zagen eruit alsof deze wel eens de glorie van de Mortal Kombat serie zou kunnen herstellen. De uiteindelijke versie was zo zwaar gecensureerd en "gematigd" dat dit eindelijk de minst gewelddadige en meest softe Mortal Kombat is uit de gehele serie. Erg jammer. Dikke tegenvaller :(

Sonuc unleashed: De Ren levels zijn goed tot zeer goed. De rest was dikke bagger. Heel jammer. Als ze het jou alleen op het rennen hadden gehouden, was het nog een aardige game geweest. Zonde zonde zonde.

Golden Axe: Beast Riders: Need I say more?

Heb dit jaar iig een hoop goeie games gezien en ook met de ietwat mindere heb ik me prima vermaakt.

Amen to that!

Voor de rest sluit ik mij ook aan bij Arno. Ik heb 'm nog niet afgeschreven, maar de laatste tijd komt er zo ontzettend weinig noemenswaardigs uit voor de Wii, dat het niet veel langer moet duren. Zonde.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby music_maniac1965 » 02 Jan 2009, 02:17:31

inderdaad, de Wii had in het begin voor mij eigenlijk de meeste potentie. tenslotte kon je ook je top gamecube spellen er op spelen. maar de orinele Wii spelen gaan zo hard de casual kant op, dat nintendo hun hardcore fan's op het zijspoor zet. kijk, dat ze geld willen verdienen, en er zo enorm veel van die casual gamers opeens allemaal Wii's gaan kopen met de meest vage games (een of ander carnival spel met tig mini games die je <zonder motion sensor dan> gratis via je browser zou kunnen spelen), dat zijn dan weer dingen die van mij niet hoeven. zeker niet als nintendo daar nu hun hoofd doel van gaat maken. nieuwe gamers aantrekken, dat is tot daar aan toe, want een grotere groep is altijd beter. maar om dan meteen maar de hardcore fan's die vanaf de nes of snes de echte nintendo toppertjes zijn gaan spelen aan de kant te gooien, dat gaat mij te ver.

ik moet zeggen dat ik in die tijd dat ik een Wii hebt maar een paar spellen hebt gekocht die ik toch wel goed vond.

1> mariokart wii: mijn meest favoriete. vooral omdat ik het niet had verwacht dat dat simpele "stuurtje" toch beter werkte dan ik had verwacht. het toevoegen van enkele van mijn favoriete mariokart banen vind ik ook gaaf. kortom, voor mij is dit de nummer 1 game op de wii. en online is het ook leuk, alleen jammer dat er geen echte chat is, maar een paar gesorteerde lijstjes met vastgestelde zinnetjes zoals "nog een keer" of andere onzin die ik liever zelf had in getypt :-)

2> mario galaxy: deze keuze is eigenlijk gemaakt omdat dit spel behalve mooi, ook goed te doen is met "normaale" controlls. het zwiepen en zwaaien is gelukkig niet de basis van de bestuuring geworden, en mogen we mario gelukkig gewoon met het knuppeltje op de nunchuck bestuuren. de typishe nintendo design en vrolijke deuntjes brachten mij weer in de ouderwetse nintendo sfeer.

3> kororinpa: ik houd ook van simpele arcade gameplay. dit is echt zo'n simpel spel, met een bestuuring die prima past bij de motion sensor. gewoon simpel een "knikker" (of andere texture laden, zoals een varkens kopje ofzoiets) over een baan loodsen naar de finish. door het bewegen van de controller beweeg je de achtergrond, en de zwaartekracht moet je knikker dan verplaatsen. er zitten erg leuke "valstrikken" in die je inventief moet oplossen. een van de wijnige games die de motion sensor in 3D gebruiken. dit is niet het geval bij sega's monkeyball, omdat ook al houd je daar de wiimote op zijn kop, de wereld draait niet verder ondersteboven. monkeyball voelt dus meer als een soort race spelletje waarbij je dan bananen moet verzamelen.

wii sports wil ik niet eens bij dat lijstje toevoegen, omdat ik daar de kwaliteit net iets te laag voor is. zeker de bestuuring had velen malen preciezer gekund. echt zo'n "leuk geprobeerd, maar een gemiste kans" game.

wil ik uberhaupt nog intresse krijgen in een eventueele vervolg console van the big N, dan zullen ze ons echte gamers niet langer moeten negeren, en naast die simpele casual zooi ook weer toppertjes moeten maken. en kan dit niet via dat gezwiep en gezwaai, dan gaan ze maar een echte controller designen en daar games voor maken. ik heb het wel gehad met dat gezwaai wat nog minder nauwkeurig is als stomdronken met een gewone controller spelen (althans, bij veel van die cheap ass spellen dan....).

oh, dit hierboven mag dan best wel wat "te" negatief klinken, maar eerlijk is eerlijk, vroeger was er maar een console ontwikkelaar waarvan ik de console ietsje vaker van gebruikte dan die van nintendo, en die is er nu niet meer (ja SEGA, ik heb het over jou :P), maar als ik mijn gametijd in procenten moet uitdrukken dan ziet mijn gametijd er nu zo uit:

xbox 360: 75%. voornamelijk omdat ik deze console als eerste next gen had, en al mijn vrienden en veel van mijn famillie gamen hier ook online, dus hier ben ik het meest te vinden.

playstation 3: 18%. en dit, terwijl ik er nu nog maar 2 full games voor hebt: gran turismo 5 prologue, en little big plannet. helaas heb ik er nog geen headset voor, dus chatten gaat hier niet mee. en van mijn vrienden die ik echt persoonlijk ken, heeft maar 1 een playstation 3. het is dus erg stil hier.

dreamcast: 1%. zo heeeel af en toe wil ik crazy taxi, sonic adventure 1, metropolis street racer, of bijvoorbeeld super runabout in de dreamcast gooien. al was het maar om "the good old day's" te beleven op sega's laatste (ondergewaardeerde) console.

wii: 1%. tsja, maar 3 spellen die ik zelf de moeite waard vind is nou eenmaal niet veel. ook de eeuwige stilte (geen online chat) helpt hier niks aan. ik ervaar steeds minder dat "gezellige" gevoel, en 2008 heeft mijn wii echt veelal stof doen verzamelen.

sega saturn: 5%. voor de "revival" van het spelen op de saturn zijn 2 import spellen de reden: OutRun (die ik via import had gekocht in futurezone rotterdam), en galaxy force II die ik via marktplaats hebt kunnen scoren. heeeel soms wil ik powerdrift en afterburner er ook in doen, maar het zijn de eerst genoemde games waarvan ik opeens zin krijg om de saturn weer eens aan te zetten. hij heeft dan ook zijn eigen kamertje gekregen (de logeer kamer :P hahaha)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby Gouki » 02 Jan 2009, 10:04:56

General Wong wrote:Ik denk dat Soul Calibur IV toch wel boven aan dat lijstje mag prijken. De coolste modus eruit gesloopt voor de singleplayer. Grafisch mooi, maar inhoudelijk weinig diepgang. Met een beetje buttonbashen kwam je al behoorlijk ver.


Volgens mij is dat voor vele al altijd zo geweest bij soul calibur...

Voor mij viel Super Smash Brother Brawl tegen, ik heb het spel wel, maar speel het bijna nooit.
Ik vond GTA4 ook wel tegenvallen en Gran Turismo 5 heb ik nog niet eens de moeite voor genomen, dus dat viel al helemaal tegen.

Wat het beste dit jaar was voor mij:
- Mario Kart wii
- Tatsunoko vs Capcom

Meest gespeelde console:
-wii

Minst gespeeld:
- PS3, wat een butspellen zitten daarop zeg. bah en ze kosten ook nog eens 70 eu, daar importeer ik de nieuwste spellen voor vanuit Japan...

Coolste vanuit een spelcomputer dat ik niet verwacht had:
- Bluray speler op de PS3, wat is dat cool en ziet er super uit! Dark Night !!!!!!!!! OMG
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Re: Jouw gameteleurstellingen van 2008

Postby Mier » 02 Jan 2009, 17:26:08

Met een ps3 en een wii ben ikzelf totaal niet teleurgesteld in 2008.

Ik heb mijn wii pas laat gekocht en mariogalaxy was DE reden.
Deze game heb ik in 2008 dan ook nog erg veel gespeeld.
Daarnaast nog Mariokart Wii, Wario's Shake Dimension, No More Heroes (ntsc versie uiteraard thnx 2 homebrew channel), Zack & Wicky en Super mario RPG (VC).

Op de ps3 GTA4 (San Andreas vond ik veel beter, maar heb me hier ook kostelijk mee vermaakt), Little Big Planet en Metal Gear Solid 4.
Mijn ps3 is er ook nog maar net, dus ook de oudere titels zoals Skate en Drake's Fortune waren voor mij toppers in 2008.

De pc had ook vette games in 2008.
De nieuwe Tomb Raider, Prince Of Persia en Fallout 3 vond ik echt leuk om te spelen.

Voor mij waren dit allemaal bij elkaar genoeg games om 2008 mee door te komen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group