Jouw spellen van 2008

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Jouw spellen van 2008

Postby markdegeweldenaar » 29 Dec 2008, 22:23:17

Het is het einde van het jaar en dus, heel cliché, tijd voor lijstjes. Wat zijn jouw spellen van het afgelopen jaar? Ze hoeven niet in 2008 te zijn uitgebracht en het zal me een zorg zijn hoeveel je er noemt.

Mijn absolute toppers waren Okami en Shadow of the Colossus, beide voor de playstation 2. Vooral Shadow of the Colossus heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt. Dat is geen spel, maar een ervaring.
Daarnaast weer heel veel Civilization IV gespeeld, met beide uitbreidingen.
Ondanks alle tekortkomingen was Assassin's Creed ook best tof. Het spel is een beetje als Shadow of the Colossus, in de zin dat bepaalde momenten het spel maken en de rest er maar een beetje omheen is gekunsteld.
Helemaal aan het begin van het jaar heb ik ook Mass Effect ook nog een paar keer, met heel veel plezier uitgespeeld.

Het was, samengevat, een mager gamejaar voor mij.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Jouw spellen van 2008

Postby blackdragon » 29 Dec 2008, 22:39:28

Gears of War 2
Gears of War 2 heeft eigenlijk aan al mijn verwachtingen gedaan, het ziet er goed uit en het aangebode content van het spel is beter dan bij het eerste deel. Ook qua multiplayer is het een stuk leuker om te spelen en the Horde is een leuke extra. De story mode is langer en indrukwekkender en het verhaal is beter dan ik had verwacht. Enige punt van kritiek vind ik de match making die soms wel erg lang duurt.

Burnout Paradise
Burnout Paradise is een erg goede arcade racer geworden, wil niet zeggen de beste uit de serie, maar heb me echt vermaakt met deze game. Indrukwekkende crashes en een goed uitgewerkede free roam uitvoering.

Prince of Persia
Grafisch 1 van de mooiste games van het jaar en de sfeer en gameplay zijn ijzersterk evenals het verhaal. Je kan niet echt dood in het spel, maar dat kan mij echt geen ene reet schelen. Ubisoft heeft gewoon weer een meester werkje afgeleverd.

Dead Space
Er is toch wel wat gebrek aan goede survival horror games en daar heeft EA goed op ingespeeld. Ik persoonlijk vind Dead Space beter dan Resident Evil 4 en dat zegt heel veel aangezien ik een groot fan ben van de RE serie. Grafisch indrukwekkend, het speelt erg goed. De enge momenten druipen van je scherm en een goed verhaal. Enige minpunt is wel dat de personage waarmee je speelt niet echt tot leven komt.

Soul Calibur IV
Eigenlijk tegen mijn verwachtingen in is het gelukt om eindelijk weer eens een Soul Calibur af te leveren die redelijk in balans is. Het is nog niet perfect, maar een heel stuk beter dan deel 3. Je kan je echt uren met het spel vermaken en er is genoeg content om je niet te hoeven te vervelen.

Mortal Kombat vs DC Universe
Fuck it het is mischien wel niet de topper die we gehoopt hadden, maar toch bij mij een vermelding waard. Want in tijden hebben we niet meer zo'n leuke en goede Mortal Kombat gehad. Ja het mag gruwelijker, meer bloed en geen DC characters, maar toch qua gameplay en ook grafisch is het gewoon een goede game geworden.

Super Street Fighter II Turbo HD Remix
Een oude game in een nieuw jasje, maar dat maakt niet uit. Ziet er goed uit de gameplay en balans is erg goed en we doen het vooral voor de online gameplay. Street Fighter is weer helemaal terug.

Fable II
Fable 1 maakte de helft van hun beloftes niet waar, maar Fable II maakt het meeste wel weer goed. Voor mij de beste RPG van dit jaar (heb dan ook geen Fallout 3 gespeeld).

Fifa 2009
Het is EA gelukt om eindelijk weer eens de beste football game van het jaar te worden en dat hebben ze verdient. Fifa is met sprongen vooruit gegaan en dat mogen we ook wel eens zeggen ook. EA wordt in mijn ogen veel te vaak afgekraakt en dat is niet altijd terecht.

Ninja Gaiden II
Bloederig, veel geweld en mooie graphics maken Ninja Gaiden II toch wel weer een hele leuke goede game. Tuurlijk de camera kan soms wel wat vervelend wezen, maar nooit frustrerend en de rest van de game zit toch perfect in elkaar. Een heerlijke action hack&slash game die eigenlijk niet in je collectie mag ontbreken.

Condemned 2
Deze first person horror/shooter is ook toch weer een meesterwerk van Sega en dat mag gezegd worden. Lekker donker, veel bloed en spanning en nu ook eindelijk een online multiplayer maakt dit toch een leuke game, die helaas weer is links blijven liggen door de mainstream waardoor we waarschijnlijk geen vervolg meer zien, door slechte verkoop cijfers.

Niet gespeeld, maar wel een vermelding waard dat Fallout mocht ik die hebben gespeeld waarschijnlijk, eigenlijk wel zeker ook in deze lijst had gestaan. Ook zo met Racedriver Grid die ontzettend goed is maar ik niet zeker weet of die van dit jaar was.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Jouw spellen van 2008

Postby markdegeweldenaar » 29 Dec 2008, 22:57:05

blackdragon wrote:Niet gespeeld, maar wel een vermelding waard dat Fallout mocht ik die hebben gespeeld waarschijnlijk, eigenlijk wel zeker ook in deze lijst had gestaan. Ook zo met Racedriver Grid die ontzettend goed is maar ik niet zeker weet of die van dit jaar was.


Het hoeft niet van 2008 te zijn hoor. Je hebt trouwens wel heel veel vertrouwen in Fallout 3. Het is haast eng ;).
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Jouw spellen van 2008

Postby music_maniac1965 » 30 Dec 2008, 00:55:45

mijn games van 2008:

assassins creed. grafish mooi, en een superb sfeertje. dat de bestuuring niet altijd overal even vloeiend was kon de pret niet drukken. de eerste assassins creed was voor mij een groot success !

gears of war 2. vooral online co op met mijn neef voor het eerst het verhaal uit gaan spelen. man, wat een vette belevenis was dat ! en die omgevingen waar je terrecht kwan, niet normaal meer ! online vs valt een beetje tegen vanwege slechte match making, vaak in kamers met lag geplaatst worden, en sommige (veelal amerikanen) die nogal onsportief waren en als ze dan eindelijk geownd werden nog eens gaan janken ook. best wel een domper op een anders zo goed spel.

forza 2. ik weet, dit spel is oud, maar van alle sim racers die ik gespeeld hebt is dit toch wel de meest uitgebreide, met zoveel opties, tuning, pimping, en ga zo maar door. dit spel is meer dan compleet, dit spel is gewoon race sfeertje op een dvdrom.

project gotham racing 4. weet niet in welk jaar hij kwam, maar dat maakt niet uit. naast een sim racer is er heus nog bestaansrecht voor een semi arcade game. ik zeg semi omdat je in deze game niet volluit door de bocht kan driften. race techniek is nog steeds het best om snelle tijden te rijden, maar het spel is zoveel meer vergevings gezind als je je wagen iet te ver pushed. en dit spel is grafish in mijn ogen dan, de mooiste racer die ik tot op heden gezien hebt, met al dat publiek dat beweegt, en reageert op wat je doet (opzij springen als je in de bording beukt), en dan die (op het oog) real time reflectie die je ziet als je de bonnet view kiest. zelfs de tegenstanders reflecteren vloeiend in je motorkap !

mirror's edge. ik ben er nog niet ver mee, maar ik kan je nu al vertellen dat dit spel net zo orgineel aanvoelt als assassins creed deed. het free roam gebeuren is werkelijk vloeiend. dat vernieuwende tekenstyltje trekt mij ook wel. kortom, zo kort voor de afsluiting van het jaar heeft deze game mij nu al in zijn greep, en zodra ik wat beter ben (heb net zware griep achter de rug, en omdat dat niet genoeg was kreeg ik er nog ff een dikke verkoudheidje overheen), duik ik zeker nog verder in dit spel, want ik wil ook die time trials gaan rennen.

outrun 2 en outrun 2006 coast to coast backwards compatible op de 360. ik weet, ook niet van dit jaar, maar ondanks dat beide games alweer behoorlijk wat jaartjes achter hun hebben blijf ik ze met enige regelmaat toch nog eens in mijn xbox 360 stoppen. zeker nu sega een downloadable OutRun online heeft aangekondigd die voor 90% gelijk is aan coast to coast.

crackdown. ook al weer een tijdje oud, maar door die "keys to the citty" download vind ik het nog steeds super dat ik dit spel nu als "speed run" speel. in 25 minuten van start tot de allerlaatste eindbaas het loodje heeft gelegd. en ja, dan is dit in god modus, met echt alles op zijn best. het is gewoon nog steeds supergaaf om hoog over de daken van dak naar dak te springen en zo met een bloedgang je target neerknallen met een bazooka die targetting heeft ! oh, en dan als ik klaar ben, nog even met een harpoon zoveel mogenlijk slachtoffertjes aan mijn vette offroader wagen hangen, en zien hoe lang het duurt voor ik de laatste van mijn truck af hebt "gejumped".
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Jouw spellen van 2008

Postby BDT » 31 Dec 2008, 14:18:59

Metal Gear Solid 4
Hiervoor op de releasedag een PS3 voor aangeschaft gekregen.

Hoewel ik deel 2 en 3 niet heb gespeeld vond ik deze fantastisch. Echt heel erg goed gedaan. Lekkere sfeer. Lekkere gameplay, Lekkere graphics en net iets te veel cutscenes.

Ninja Gaiden 2
Fantastisch. Heb altijd al een ninja willen zijn en met NG2 kan dat. Helaas nog niet vaak genoeg gespeeld, maar echt een topper

Race Driver: GRID
Lekker rauw racen. Heerlijk!

Project Gotham Racing 4
Heerlijke racegame, echt veel van genoten

GTA IV
Episch

The Club
Heerlijke, ondergewaarde, shooter van Bizarre Creations.(lekker arcade actie, love it!)

Gears of War 2
Supervervolg, enorm van genoten en speelde lekker weg

CoD: World at War
Na tegenvallende aankondiging, toch fantastische speelervaring geworden. De CoD games verdienen het respect wat ze krijgen nu.

Little Big Planet
Geweldig concept, speelt leuk in co-op, maar heeft iets te veel last van rare besturingsfoutjes.

Far Cry 2
Zet het shootergenre op een verrassend leuke wijze neer.

Midnight Club: LA
Strak!

PES2009
Echt wel beter dan Fifa(heb ze allebei en fifa mag er eindelijk ook wel zijn!)

NBA 2K9
Basketball is nog nooit zo goed geweest in een game. I love this game!

Virtua Striker 2 ver.2000
Op de NAOMI in de New Astro City arcadekast natuurlijk! :)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Jouw spellen van 2008

Postby -ArNo- » 31 Dec 2008, 16:20:41

GoW2 deed mij eigenlijks verrassen en vond ik 1 van de betere games van 08. GTA4 was ook kwa verhaal alles master.
ImageImage
-ArNo-
 
Posts: 684
Joined: 31 Jan 2005, 22:45:02
Location: Drachten

Re: Jouw spellen van 2008

Postby Donny K. » 31 Dec 2008, 19:39:10

Universe at war: Helemaal niks van verwacht maar man oh man! Wat was dat een moddervette RTS. Fantastisch. Sega en Petroglyph . . . petje af!

Race Driver GRID: Een waar racemeesterwerk. Ziet er uitzonderlijk goed uit en racet ook nog eens lekker

Burnout Paradise: Ook een fantastische racer! Lekker arcade. Belachelijk snel en een rotsvaste online multiplayer mode!

Assassins creed: Misschien een beetje repetatief, maar toch fantastisch. Heel veel lol gehad met deze game!

Dead Space: Hele vette horrorshooter! Lekker rauw.

Left 4 dead: DE multiplayer topper van 2008 voor mij. Wat een game. Supersnelle actie. Ontzettend veel zombies afknallen. Of zelf zombie spelen in de multiplayer. Wat wil een mens nog meer?

Mass effect: Nog niet zo heel veel gespeeld, maar het verhaal greep mij meteen. Deze vakantie ga ik er eens lekker voor zitten en 'm helemaal uitspelen.

Fallout 3: Zie mass effect. Een van de weinige games die ik heel erg graag wilde spelen tijdens het editen van de (p)review ;P

Mirror's edge: De first person free running/parcour, werkt heel erg goed. Leuke game. Alleen wel erg kort.

Contra for DS: Damn. Wat een game. Niet alleen neemt deze game je mee door memory lane, er zit ook genoeg nieuws in om deze game te zien als een volwaardig nieuw deel. Schande dat hij nooit is uitgebracht in Europa. Gelukkig ligt hij in de US en Azie nu in de budgetbak. Snel ebayen dus.

Sonic RPG (the dark brotherhood): Hoewel hij hier en daar wat rough around the edges is, is het een zeer goede RPG die heel lekker wegspeelt. Sega heeft er heel goed aan gedaan om Bioware aan de RPG engine te laten sleutelen. Aanradertje!

Uncharted: Drake's Fortune: Leuk verhaal, ziet er goed uit en speelt ontzettend lekker weg. Ook hier is het weer jammer dat deze game zo kort was, maar het was wel van begin tot eind een fantastische game!

Ratchet & Clank future: Tools of destruction: Eindelijk, EINDELIJK weer eens een goeie platformer. Ik was al bijna bang dat het genre een stille dood zou sterven. Maar die twee gasten laten zien dat er nog hoop is. Aanrader!

Overlord: Hele vette game, flinke dosis humor en van Nederlandse bodem. Weer eens wat anders.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Jouw spellen van 2008

Postby music_maniac1965 » 02 Jan 2009, 01:47:30

gave lijsten allemaal !

ik was race driver grid ook vergeten bij mijn lijst. leuk om dan bij anderen die hem wel vermelden te lezen dat ze hem ook tof vinden ! mijn neef heeft hem door verkocht omdat hij maar niet "in het spel" kon komen. ik heb hem uit (nee, niet alle achievements, maar het verhaal), en heb er van start tot finish van genoten. online had wel beter gemogen van mij.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group