Tomb Raider Underworld

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Tomb Raider Underworld

Postby markdegeweldenaar » 03 Dec 2008, 19:40:12

Tomb Raider Underworld is al een paar dagen te koop voor xbox 360, pc en playstation 3!

In tegenstelling tot Tomb Raider Legend ligt het zwaartepunt in Underworld echt bij het ontdekken. Het vechten/schieten, wat altijd al behelpen was, is tot een redelijk minimum beperkt. Ook heb jij in Underworld veel minder last van die twee klojo's die in Legend hun mond maar niet dicht konden houden. Tenslotte is het, uiteraard, mooier.

Na een uurtje spelen (op de xbox 360) kan ik alledrie bovenstaande verbeterpunten al bevestigen. Het gaat natuurlijk te ver om het spel meteen als beter dan Legend te kwalificeren, maar ik denk niet dat het nog mis kan gaan. Het lijkt nu immers al in elk opzicht beter te zijn.

Objectief gezien is het natuurlijk niets nieuws onder de zon. In 12 jaar Tomb Raider is er qua opzet immers maar weinig veranderd. Ik vraag me, deze opmerking gemaakt hebbende, wel een beetje af wie zich echt voor het verhaal interesseert. Dit lijkt een steeds prominentere betekenis te krijgen, maar het zal mij zorg zijn waarom ik een of andere reliek uit een kerker steel. Dat geouwehoer over legendes en familie kan mij gestolen worden.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Tomb Raider Underworld

Postby Mier » 03 Dec 2008, 23:41:01

Ha, toevallig ben ik ook net aan deze game begonnen.
Hij krijgt vaak als kritiek dat de camerastandpunten de gameplay vaak in de weg zitten.
Zelf heb ik er geen last van, iig niet meer dan in legend.

Die slomo optie hadden ze er van mij wel uit mogen laten, het vechten is namelijk al makkelijk genoeg.
Deze game is inderdaad meer puzzelen en klimmen en klauteren, leuk hoor!
De game ziet er ook nog eens gelikt uit, zeker de jungle locaties.
Ik speel hem via de pc op mijn lcd tv met 360 controller die ook perfect wordt ondersteund.

Morgen weer lekker verder spelen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Tomb Raider Underworld

Postby BDT » 04 Dec 2008, 09:45:53

Ik ben hem nu ook aan het spelen en vind het een topper. Legend had de weg terug weer gevonden, maar deze vind ik wel beter. De camera is en blijft een moeilijke en is soms irritant. De afwisseling in levels vind ik goed en het blijft een erg mooie game. Niet alleen de omgevingen, maar ook Lara zelf is weer verbeterd. De animaties zijn vloeiend en het aan muren klimmen ziet er bijvoorbeeld erg goed uit.

Het enige minpunt is dat ik nu in Mexico mijn motor kwijt ben via een automatic savepoint en het level nu opnieuw moet starten om het goed te kunnen halen. Volgens mij was er ook iets met de Wii versie die uitspelen onmogelijk maakte. Dat vind ik niet kunnen, maar voor de rest is het een erg vermakelijke game. Leuk om samen met je vriendin te spelen ook(vrouwen vinden Lara meestal ook stoer en vinden Tomb Raider dus ook een leuke game)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Re: Tomb Raider Underworld

Postby music_maniac1965 » 09 Dec 2008, 21:42:04

hmm, dus als ik tr legend leuk vond, ga ik deze game zeker leuk vinden ?

dat van die camera vond ik in de demo wel mee vallen, maar ik had zelf in die korte tijd dat ik hem gespeeld hebt niet echt dingen gezien of gemerkt die veel beter zijn dan legend. ja, de graphics zagen er wel wat meer gepolijst uit, maar niet echt een superstap vooruit. ik denk dat ik of wacht tot ik genoeg over uuren hebt gemaakt met werken, of tot hij in de budget bak komt te liggen.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Tomb Raider Underworld

Postby markdegeweldenaar » 09 Dec 2008, 22:05:29

music_maniac1965 wrote:hmm, dus als ik tr legend leuk vond, ga ik deze game zeker leuk vinden ?

dat van die camera vond ik in de demo wel mee vallen, maar ik had zelf in die korte tijd dat ik hem gespeeld hebt niet echt dingen gezien of gemerkt die veel beter zijn dan legend. ja, de graphics zagen er wel wat meer gepolijst uit, maar niet echt een superstap vooruit. ik denk dat ik of wacht tot ik genoeg over uuren hebt gemaakt met werken, of tot hij in de budget bak komt te liggen.


Ja, want dit spel is leuker dan Legend, maar het is inderdaad geen reuzenstap vooruit.

Je kunt natuurlijk ook 15 euro besparen door voor de pc-versie te gaan. Ik meende, gebaseerd op de demo, dat mijn pc het net niet lekker kon draaien, waardoor ik de xbox 360 versie gekocht heb. Ik heb vandaag echter de pc versie verkocht en die draait eigenlijk prima. Jammer dat ik daar niet eerder achter kwam.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Tomb Raider Underworld

Postby music_maniac1965 » 12 Dec 2008, 20:13:09

ik speel liever op mijn consoles (grotere tv, betere controller) en mijn pc is nogal hopeloos verouderd. maar goed, ik vind pc gaming toch te duur wat dat upgraden betreft, en dan heb ik het niet eens over de patches, en de andere problemen als je games niet starten. updates op console worden automatish gedownload en geinstalleerd, en dat is voor mij perfect.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Tomb Raider Underworld

Postby Mier » 12 Dec 2008, 22:03:32

Mijn pc is via hdmi aangesloten op mijn hdtv, dus ik game gewoon op de bank op mijn tv met 360 controller.
De multiplatformgames zijn op pc gewoon een stuk mooier dan op de consoles.
Deze games speel ik dan ook op de pc MITS ze de 360 controller ondersteunen want ik game niet met toetsenborden en muizen.
De ps3 heb ik puur voor de console only games.

De systeemeisen voor de multiplatform games zijn trouwens helemaal niet zo hoog.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Tomb Raider Underworld

Postby markdegeweldenaar » 12 Dec 2008, 22:23:50

Mier wrote:Mijn pc is via hdmi aangesloten op mijn hdtv, dus ik game gewoon op de bank op mijn tv met 360 controller.


Yep. En mijn pc is een stuk stiller.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group