Tomb Raider Underworld is al een paar dagen te koop voor xbox 360, pc en playstation 3!
In tegenstelling tot Tomb Raider Legend ligt het zwaartepunt in Underworld echt bij het ontdekken. Het vechten/schieten, wat altijd al behelpen was, is tot een redelijk minimum beperkt. Ook heb jij in Underworld veel minder last van die twee klojo's die in Legend hun mond maar niet dicht konden houden. Tenslotte is het, uiteraard, mooier.
Na een uurtje spelen (op de xbox 360) kan ik alledrie bovenstaande verbeterpunten al bevestigen. Het gaat natuurlijk te ver om het spel meteen als beter dan Legend te kwalificeren, maar ik denk niet dat het nog mis kan gaan. Het lijkt nu immers al in elk opzicht beter te zijn.
Objectief gezien is het natuurlijk niets nieuws onder de zon. In 12 jaar Tomb Raider is er qua opzet immers maar weinig veranderd. Ik vraag me, deze opmerking gemaakt hebbende, wel een beetje af wie zich echt voor het verhaal interesseert. Dit lijkt een steeds prominentere betekenis te krijgen, maar het zal mij zorg zijn waarom ik een of andere reliek uit een kerker steel. Dat geouwehoer over legendes en familie kan mij gestolen worden.