Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Stepz » 06 Dec 2008, 18:15:32

Ik zie GTA4 niet als hardcore. 't Is een game wat niets vernieuwends heeft en is, volgens mij, gebasseerd op de verlangens van de mainstreamgamer. Vind zelf dat de game niet zo boeiend is...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Madman » 06 Dec 2008, 21:29:59

voor elke gamer word er wel weer een nieuwe game ontwikkeld.
Door internet word het game-gedrag aangepast.
Er worden online games gespeeld of gedownload waardoor verschillende type gamers zijn gaan overvloeien.
Het is voor game-studios gissen en zoeken, maar ze luisteren echt wel naar de markt. Daar valt immers geld te verdienen.
De komende 3 jaar zal denk ik niet veel verandering komen. Misschien dat nieuwe spellen worden doorontwikkeld op bestaande technologien maar daar blijf het bij. Gewoon bestaande spellen maar dan met nieuwe levels of nieuwe karakters.
Omdat veel game-studios pas sinds een paar jaar wereldwijd moeten gaan kijken naar game-gedrag, is het voor hun vaak moeilijk om een game te maken die voor het grootste deel in de smaak valt.
Het kan dus zijn dat de 3d-fans soms even moeten wachten maar kan ook zijn dat de RP-fans even moeten wachten. Dit is puur het aftasten van de markt.

Als je jezelf een breed game-patroon aanschrijft is er niks aan de hand en kun je nog lang vooruit !
Zo speel ik naast Ecco nog graag Mario Karts, Burn Out en Call of Duty 4. Mocht ik tijd over hebben... een potje Worms via de DS of Wii sports.

Tip: spreid je interesse in meerdere games, dan kun je wachten op een nieuwe release, zonder je te vervelen.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Stepz » 07 Dec 2008, 16:29:54

Gelukkig heb ik ook een brede interesse 8)

Ik denk alleen dat de komende jaren ons toch wel wat nieuwe innovatieve games gaat brengen. De laatste tijd is dat namelijk ook al gebeurd.
Kijk naar Spore, Little Big Planet, Madworld etc.
Denk dat deze trend nog wel even door zal gaan.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby ManoRevolver » 07 Dec 2008, 16:36:33

Ja, de casual gamer is met de hardcore gamer te verenigen, ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken om tot deze conclusie te komen.
Van zowel casual / mainstream als hardcore games kan ik nog steeds bijzonder genieten.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Stepz » 08 Dec 2008, 10:36:12

Dat zie ik net eventjes anders.
Wij gaan al een tijdje mee in deze gamewereld.
Ik zie velen van ons als hardcore gamers (ondanks we misschien nu wel minder gamen dan vroeger). En ik denk dat een hoop hardcore gamers de mainstream games wel zien zitten, maar ik denk niet dat mainstream gamers van hardcore games houden.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Drax » 08 Dec 2008, 15:20:40

Het is maar net wat je als een hardcore game ziet. Als ik je (Stepz) reacties zit te bekijken dan lijkt het erop dat je puur doelt op de 2-d fighters van SNK en Capcom dus dan is het antwoord nee. Maar ik zie in mijn ogen hele leuke games ertussen zitten die zowel voor hardcore als mainstream gamer geweldig zijn om te spelen. Dus in mijn ogen bestaat een dergelijke game al wel
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Re: Is de casual gamer met de hardcore gamer te verenigen?

Postby Loempiavreter » 08 Dec 2008, 20:23:38

Image

8)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 44 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group