De Huilende Kers, voorstelling

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

De Huilende Kers, voorstelling

Postby killik » 04 Sep 2008, 21:27:59

Geachte Segaforumers,

Bij deze maak ik een beetje reclame voor mezelf. Omdat ik volgende week een voorstelling ga spelen waarbij de thematiek aansluit bij de interesse van de gemiddelde gamer lijkt het me interessant om hier eens mensen uit te nodigen. Wij hebben een voorstelling gemaakt De Huilende Kers, waarbij we zijn geinspireerd door traditioneel Aziatisch theater, anime, games, en films van Takeshi Kitano an Akira Kurasawa. 11, 12 en 13 september staat de Melkweg in Amsterdam helemaal in het teken van de legende die de Huilende Kers heet, en bij deze zijn jullie uitgenodigd.

Naast onze voorstelling is er:
- een expositie van aanstormend multitalent en visueel vormgever Tom Bakker (http://www.htjbakker.nl), geinspireerd door De Huilende Kers en de hevige expressie in de manga stijl
- een artistiek culinaire explosie van LekkerTraiteur. Japanse hapjes geserveerd door de achterkleindochter van een échte samurai!

Deze extra's zijn gratis en voor niets. Zie het als Aziatische gastvrijheid.

"Maarten en Ian spelen de legende van de Huilende kers. Deze legende werd tijdens de vijfde dynastie van Fuong Keee gespeeld door een roversbende in en rond de Phung Quo valei. Deze rovers waren typische Tukurimasta’s; iets dat wij zouden kunnen zien als een soort artistiek boevengilde dat zich bezighield met krijgskunst, circus, theater en overvallen.

De Tukurimasta’s gebruikte in hun overvallen theatrale technieken. Zo konden twee Tukurimasta’s vier ruiters in de bossen overvallen door via geluiden en transformatie net te doen alsof ze met tien man waren. Een andere Tukurimasta techniek is die van het Onzichtbare Zwaard: Hierbij wordt fysiek en met stem net gedaan alsof men een zwaard hanteert. Als de Tukurimasta dan zijn slachtoffer met dit niet bestaande zwaard zijn hoofd afhakt raakt het slachtoffer even in shock waardoor hij makkelijk te beroven is.

De legende van de Huilende Kers wordt al eeuwenlang van Tukurimasta op Tukurimasta, van vader op zoon doorverteld.

Nu vertellen deze twee jongens de legende aan jou."

Maarten en Ian studeerden in 2007 af aan de Amsterdamse Toneelschool en Kleinkunstakademie. Geinspireerd door Akira Kurosawa, Chinese opera, Kabukitheater, slechte kungfu films en Dragon Ball Z maakten zij in hun vierde jaar deze presentatie die uitgroeide tot een korte voorstelling. Datzelfde jaar wonnen ze de Its Award, de publieksprijs van het International Theatreschool Festival.


donderdag 11, vrijdag 12 september 21:30.
zaterdag 13 september 20:00. Melkweg Amsterdam (check sites voor meer info)

Ik hoop jullie allemaal te mogen verwelkomen!

Gegroet,
Maarten/Killik
--------------------------------
Info: http://www.circustreurdier.nl
Trailer: http://nl.youtube.com/watch?v=zc6KAQgFjks
FringeFestival: http://www.amsterdamfringefestival.nl/f ... lende_kers

Image
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Re: De Huilende Kers, voorstelling

Postby killik » 12 Sep 2008, 23:40:45

De 2e voorstelling is inmiddels geweest, het gaat erg goed en we hadden een uitverkochte zaal. Helaas vanuit hier geen interesse. Is helemaal niet erg maar ik ben gewoon benieuwd waarom.

Hebben jullie sowieso geen interesse in theater, gaan jullie wel eens?
Of spreekt dit ding jullie gewoon niet aan?
Misschien dat de drempel om naar theater te gaan te hoog is?

Ik ben gewoon benieuwd, ook met oog op de toekomst omdat we dit meer gaan spelen en ik ook wil leren hoe ik zoiets "in de markt zet". Schroom niet met reacties!

Ltrs,
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Re: De Huilende Kers, voorstelling

Postby Fashion » 13 Sep 2008, 04:23:59

nee ben inderdaad nog nooit in het theater geweest het rekkt me gewoon niet denk ik igg fijn dat het was uit verkovht hoop igg wel dat jij een leuke avond hebt ghad
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: De Huilende Kers, voorstelling

Postby markdegeweldenaar » 13 Sep 2008, 04:58:22

Ik ga inderdaad nagenoeg nooit naar het theater. Daarnaast heb ik geen enkele interesse in Japanse pop culture, op computerspellen na. Bovendien is Amsterdam ook niet om de hoek.

Als je hier eens om de hoek komt optreden ga ik wel kijken ;).
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: De Huilende Kers, voorstelling

Postby killik » 14 Sep 2008, 13:21:32

Tnx voor de reacties!

Om het verhaal nog een staartje te geven voor de geinteresseerden; we hebben de Fringe Award van het festival met deze voorstelling gewonnen, wat inhoudt dat we volgend jaar een tourtje krijgen door Amsterdam, Praag en Dublin. Heel tof!

Ik vind het wel jammer dat jongeren niet echt zitten te wachten op theater maar ik snap ook wel dat het een nogal ver van je bed show is als je niet "in de scene" zit. De leek heeft toch het idee dat theater vooral bestaat uit heel hard pratende mensen in oud Nederlandsch of slechte JoopvandenEnde musicals. Terwijl er zoveel moois te zien is, vooral in het kleinezalen circuit. Theater is samen met live-muziek i.t.t. andere media als tv en film nog de enige plek waar je écht iets, een moment meemaakt dat nooit meer zal terugkomen en daardoor uniek is. Waar letterlijk contact plaatsvindt. Ga bijvoorbeeld eens een voorstelling van mimegroep Bambie zien, je weet niet wat je ziet. Maar ik denk dat ik tegen dovemansoren praat :) Aju!
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Re: De Huilende Kers, voorstelling

Postby kevin » 27 Sep 2008, 09:08:03

Ben ik ook bang voor, al vind ik de naam wel erg goed gevonden !
Succes met de show ;)
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group