Iemand ervaringen met Citi banks

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Iemand ervaringen met Citi banks

Postby blackdragon » 27 Mar 2008, 16:23:25

Oke als volgt iemand uit het buitenland wil iets van mij kopen dat is goed zolang ik me geld maar krijgt en het pakket bij hem of haar aankomt. Nu doet diegene dat via Citi banks en kreeg ik een mail dat ik het pakket moet opsturen en de tracking formulier naar hun moet mailen. Als ze dit binnen hebben zal de bank meteen het geld op mijn bank zetten. Maar hou betrouwbaar is dit? Want ik wil wel zeker wezen als ik het opstuur en hun de tracking mail dat ik ook echt me geld krijg.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby zendar » 27 Mar 2008, 16:26:52

Hmmm, ik vindt het twijfelachtig :roll:
(ik ken het niet)
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby SNKy » 27 Mar 2008, 16:33:43

Regel 1
- niets verzenden als het geld nog niet op JOUW bankrekening staat

Waar komt deze persoon vandaan?

Onderstaande tekst staat op meerdere veiling/advertentie sites:

"Oplichters proberen je te doen geloven dat een betaling reeds onderweg is, door het sturen van een bewijs van betaling per e-mail (bijvoorbeeld: "Citibank online transfer"). Wij adviseren je de betaling altijd geheel af te wachten totdat deze daadwerkelijk bijgeschreven is op je bankrekening."
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby Xizor » 27 Mar 2008, 17:06:28

precies; uiterst fishy... niet doen dus, hoe 'aantrekkelijk' het ook klinkt.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby blackdragon » 27 Mar 2008, 17:49:16

Het desbetreffende persoon komt uit Nigeria. Begon twijfels te krijgen dat diegene zei ik kan geen Nederlands dus kan je Engels terug praten. Dus zit diegene zijn tekst te lezen en ja alles staat in het Engels en ook zonder fouten maar dan staat er ineens onderaan met hoofdletters. ship this item VIA TNTPOST AANGETEKEND

Dacht misschien opgezocht ofzo totdat ik vanmorgen de mail kreeg van die Citi banks moet het pakket opsturen en dan de tracking formulier faxen of mailen naar hun en dan wordt het geld via die bank meteen op mijn rekening gezet.

Dus dacht toch ff vragen misschien zie ik het wel te donker in en valt het wel mee, maar niet doen dus.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby zendar » 27 Mar 2008, 18:03:05

Op Markplaats wordt ook gewaarschuwd als iemand uit Nigeria komt.
Ik zou er niet op in gaan!
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby rdk123 » 27 Mar 2008, 19:35:23

Ik zou het niet doen.

Ik ben er 1x bijna ingetuimd toen ik een notebook wilde verkopen via speurders en marktplaats.
Kreeg toen een bod van iemand met een hotmail adres (en had een Dr.voor zijn naam staan)dat bijna 200 euro meer was dan mijn vraagprijs.
Heb toen contact gezocht via email en kreeg respons in engels terug dat hij het geld over zou maken via western union of zoiets en dan moest ik het opsturen en ook zo'n tracking code opsturen naar western union en hem.
En als de notebook ontvangen was,dan zal hij contact opnemen met western union en dan zal het geld vrij komen en op mijn rekening komen te staan.
De notebook moest ik opsturen naar zijn dochter in nigeria,voor haar school.
Vanaf het begin had ik mijn twijfels en had toen informatie op internet gezocht over oplichting op marktplaats e.a. en kwam er dus achter dat er in nederland een nigeriaanse oplichters bende actief was/is.
Heb toen een email gestuurd naar hem met de smoes dat de notebook "gecrashed"was en hem niet kon opsturen.
Kreeg toen een kwade met scheldwoorden gevulde email terug,waarin hij melde dat hij het geld al had overgemaakt en vroeg wat er nu gedaan moest worden.
Ik had toen een email naar western union gestuurd met alle gegevens en naar hem en dat we maar moesten afwachten.
Kreeg nog geen minuten later een email van hem dat hij zijn geld terug had en was toen erg lovend.
Sinds wanneer kun je geld overzee's binnen een paar minuten overmaken/terugkrijgen?

Een paar dagen later kreeg ik weer een ander bod op de notebook,deze keer was het een vrouw die het ding wilde kopen voor haar man voor zijn verjaardag,voor zijn zaken reizen naar .....Nigeria. :roll:

Nigeria.......NIET DOEN!! :!:
C64,nes,snes,n64,gamecube,wii,gameboy,gameboy pocket, color,advance,sp,micro,DS,DSlite,MS,MD,Nomad,MCD,32X,saturn,dreamcast,gamegear, PcengineduoR,Atari jaguar,lynxII,neogeo pocket color,3DO,Sony PSX,psone,ps2 pal,ps2ntsc,PSP,2x ngage,2xPC,xbox,xbox360.
User avatar
rdk123
 
Posts: 210
Joined: 05 Aug 2006, 19:26:15
Location: Alkmaar

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby Xizor » 27 Mar 2008, 19:47:32

om ook maar eens een uitzondering te melden:

Ik verkocht ooit via marktplaats een DV500 video-editing kaart. een 'Dr.' wilde deze kopen maar was voor Kenia... vondt het verdacht,maar het geld was in no-time op mijn rekening waarna ik het verstuurde (in Nederland) en kreeg een ontvangstmail + 1000x dank ervoor..

Maargoed, dat was een paar jaar geleden..trap er nu NIET in tenzij het geld EERST op je rekening staat. dit is gewoon standaard voor internet-aankopen.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby ManoRevolver » 28 Mar 2008, 00:39:07

blackdragon wrote:Oke als volgt iemand uit het buitenland wil iets van mij kopen dat is goed zolang ik me geld maar krijgt en het pakket bij hem of haar aankomt. Nu doet diegene dat via Citi banks en kreeg ik een mail dat ik het pakket moet opsturen en de tracking formulier naar hun moet mailen. Als ze dit binnen hebben zal de bank meteen het geld op mijn bank zetten. Maar hou betrouwbaar is dit? Want ik wil wel zeker wezen als ik het opstuur en hun de tracking mail dat ik ook echt me geld krijg.


Je bent vroeg dit jaar met de 1 april grappen!
Of ben je echt zo dom? :roll:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby blackdragon » 28 Mar 2008, 05:28:34

Wat is dat tegenwoordig met marktplaats en speurders zeg alleen maar geintresseerden uit het buitenland ;):P

Hallo,
Ben geïnteresseerd in uw item en i wilt weten de codition van het object en ik wil het object schip omdat ik niet wonen in uw land ben woonachtig in de VS en ik wil het item te kopen voor mijn zoon en ik zal verantwoordelijk zijn voor de Verzendkosten, dus laat me weten als u nog wilt verkopen het object voor me en ik wil ook weten wat de prijs van het item ..... Meer zodat i willen ook weten de wijze van betaling u wilt dat ik de betaling te doen I kan maken met de betaling Bank Transfer OF Paypal dus laat me weten dat u wilt dat ik de betaling te doen.
Wachten voor uw directe reactie.
Best Regards.
Mary.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby Hellboy » 28 Mar 2008, 20:08:52

Volgens mij hebben ze allemaal babelfish van Alta Vista ondekt :S
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Re: Iemand ervaringen met Citi banks

Postby Vixion » 31 Mar 2008, 22:20:49

Hellboy wrote:Volgens mij hebben ze allemaal babelfish van Alta Vista ondekt :S


Zal eens fukking tijd worden met die Yanken.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group