Het meer dan bedroevende niveau op IG

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Het meer dan bedroevende niveau op IG

Postby Juul » 08 Dec 2007, 23:40:26

Ik ben niet meer zo actief, zowel wat betreft forum posting als het gamen zelf. Toch is er iets waarover ik wat kwijt wil. Namelijk het niveau op Nederlands grootste gamessite, InsideGamer.

Ik kan er vaak met m'n hoofd niet bij. Ik begrijp dat het veelal 12-jarigen zijn en 1 op de 3 woorden correct kunnen spellen en in ieder geval van het woord "discussie" nooit gehoord hebben. Als ik er even over nadenk, kom ik buiten Segaforum (misschien gekleurd) en Nozomi op eigenlijk geen enkele gamessite van niveau (misschien nog XBW). En dan zijn dit de 'kleintjes' met een selecte groep leden.

Op InsideGamer is fanboy'ism aan de orde van de dag. Het is soms echt tè belachelijk voor woorden, pagina's aan één stuk. Of pagina's vol met comments als "wow lijkt me vette game" en "mwoah, ziet er kut uit". Daarom lees ik nog wel eens graag Kotaku, zijn de comments tenminste van een beter niveau.

Gaming blijft natuurlijk iets voor pubers of 'jonge volwassenen'. Moet je maar eens naar de Gameplay gaan, wordt je beeld bevestigd. Maar ook dit is een van de redenen dat ik het soms wel een beetje gehad heb met gaming en de hele 'scene'.

Tja, ik weet eigenlijk niet precies wat ik met dit topic wil. Het is meer zoiets van m'n ei kwijt willen, na de zoveelste knullige reactie op je topic op IG. Zo zijn Biohazard en Robert toch ook actief op IG? Kijk, zij verrichten goed werk, don't get me wrong. IG is buiten de memberbase een professionele site. Zeker nu met al die video coverage. Maar zoals ook voor Powerweb geldt, is dat IG een groot jong publiek aantrekt. En dat gaat zo ten koste van het niveau.

Ik denk dat met meer moderatie en een comment rating systeem (zoals op Tweakers) je betere user content krijgt. Maar ik weet niet of dat ook iets is wat IG wil, misschien kwantiteit > kwaliteit in hun geval.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Vixion » 09 Dec 2007, 01:10:36

IG is soms bedroevend slecht, dat zeker. Ben geen actief lid maar zit er wel gewoon voor de nieuwtjes. De replies... tja ga ik niet eens meer op in en het forum check ik niet eens, nouja toevallig vandaag om me Pokémon Diamond friend code te melden en dat ik zoek ben naar een x-aantal Pokémon.

IG is leuk maar houd het ook mee op.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby markdegeweldenaar » 09 Dec 2007, 01:42:05

Tja, bijna alle fora zijn van een bedroevend laag niveau. Daarom kom ik alleen hier en op somethingawful.com.

De meeste mensen zijn nou eenmaal randdebielen die menen de wijsheid in pacht te hebben. En tieners zijn wat dat betreft het allerergste.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby mayu-kun » 09 Dec 2007, 09:56:22

wat wil je, je kan toch ook een tienergeest niet vergelijken met bv de mijne :lol:

ik bedoel gewoon, ik ben 33 en game al vanaf mn 4 of 5 jaar (met mn vader op cafe & dan 10 frank krijgen om asteroids & donkey kong te spelen).

ik veronderstel dat ik ook alles cool & vet of kut vond toen ik 16 was (hoewel ik het me eerlijk gezegd niet kan herinneren, wij zaten of, bij mij of mn m8 non stop te gamen, of we zaten in de lunaparken in de buurt)

ook is het momenteel zeer makkelijk om op alles kritiek te hebben aangezien de games markt totaal overspoeld is, in de jaren 80, waren wij al blij dat er een nieuwe game uitkwam, het maakte niet uit of die in 4 of 8 kleuren was, we speelden em gewoon over & over again tot er 3 maand leter hopelijk nog eens n goeie uitkwam,. Nu komen er 10 goeie games uit per week, & ze kosten 100 keer meer als vroeger.

de jeugd is gewoon spoiled op dat gebied
Last edited by mayu-kun on 09 Dec 2007, 10:41:19, edited 1 time in total.
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby klz_98 » 09 Dec 2007, 10:27:48

Het geluk is aan de domme, niet?
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Stepz » 09 Dec 2007, 11:44:20

Nou ja, de games zijn volgens mij niet echt duurder geworden, hoor. Ik betaalde vroeger ook gewoon f120,- voor Killer Instinct.

Maarja, ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat de Nederlandse gamebladen en gamesites tegenvallen wat niveau betreft. Ik heb sowieso nog nooit een goed Nederlands gameblad gelezen de laatste jaren.
Ik snap Juuls frustratie ook wel. Ik heb het zelf eigenlijk ook...
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 09 Dec 2007, 12:56:25

Stepz wrote:Nou ja, de games zijn volgens mij niet echt duurder geworden, hoor. Ik betaalde vroeger ook gewoon f120,- voor Killer Instinct.
:lol:

ik betaalde vroeger gemiddeld 240 frank (12 gulden) voor een nieuwe game; maar ja, dat was natuurlijk toen ze nog op cassettes (google is your friend) kwamen :wink: :wink:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Loempiavreter » 09 Dec 2007, 17:41:04

mayu-kun wrote:
Stepz wrote:Nou ja, de games zijn volgens mij niet echt duurder geworden, hoor. Ik betaalde vroeger ook gewoon f120,- voor Killer Instinct.
:lol:

ik betaalde vroeger gemiddeld 240 frank (12 gulden) voor een nieuwe game; maar ja, dat was natuurlijk toen ze nog op cassettes (google is your friend) kwamen :wink: :wink:


Maar toen verdienden je ouders toch nog maar 1 gulden per week ;)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby rdk123 » 09 Dec 2007, 18:10:25

[quote="Stepz"]Nou ja, de games zijn volgens mij niet echt duurder geworden, hoor. Ik betaalde vroeger ook gewoon f120,- voor Killer Instinct.


:shock:zo weinig?
Ik heb er toen f169,-gulden voor neer gelegd.

In ieder geval ben ik geen verwoed forummer,kom eigenlijk alleen hier,
en kijk hier en daar wel eens maar neem er nooit de tijd voor om me ergens in te verdiepen qua forum.
Maar kan er wel in komen dat de woorden schat van menig tiener niet echt uitgebreid is,hoor het bijna dagelijks als er een kudde scholieren langs fietst en hun manier van communiceren aanhoor :roll: .
Maar ja ben ook ooit eens 16 geweest. :oops:
Last edited by rdk123 on 09 Dec 2007, 18:19:32, edited 1 time in total.
C64,nes,snes,n64,gamecube,wii,gameboy,gameboy pocket, color,advance,sp,micro,DS,DSlite,MS,MD,Nomad,MCD,32X,saturn,dreamcast,gamegear, PcengineduoR,Atari jaguar,lynxII,neogeo pocket color,3DO,Sony PSX,psone,ps2 pal,ps2ntsc,PSP,2x ngage,2xPC,xbox,xbox360.
User avatar
rdk123
 
Posts: 210
Joined: 05 Aug 2006, 19:26:15
Location: Alkmaar

Postby mayu-kun » 09 Dec 2007, 18:13:39

Loempiavreter wrote:

Maar toen verdienden je ouders toch nog maar 1 gulden per week ;)


:lol: :lol: :lol: zó oud ben ik nu ook weer niet :lol: :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Stepz » 09 Dec 2007, 18:20:33

Al m'n C64 games kopieerde ik gewoon (oeps! dat mag ik helemaal niet zeggen!). Wist als kind zijnde echt niet waar je die dingen kon kopen (had wel een aantal originele games, though)

Weet iemand nog hoe duur de eerste Playstation en Saturn waren? Duurder dan de consoles vandaag de dag.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 09 Dec 2007, 18:23:12

PS1 kostte hier een 15000 frank in belgie om te beginnen, als ik me niet vergis was dat iets meer dan 750 gulden, om van de games nog maar te zwijgen
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Stepz » 09 Dec 2007, 18:27:26

f750,-?
Volgens mij was ie twee keer zo duur... Of was alleen de Saturn zo teringduur?
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 09 Dec 2007, 18:29:12

ik heb enkel de frank naar gulden omgerekend :wink: het kan natuurlijk dat de PS gewoon duurder was in nederland dan in belgie (wat ik ten stelligste betwijfel, alles is hier altijd duurder, behalve bier natuurlijk)

saturn prijs kan ik me niet echt herinneren
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Stepz » 09 Dec 2007, 18:41:31

In België alles duurder? Tering hey, wat zeuren we dan hier in NL :lol:
Hmm... en toch heeft België een hogere staatsschuld :P
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group