Het meer dan bedroevende niveau op IG

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby F-zero » 10 Dec 2007, 19:57:02

Hoe populairder iets wordt, hoe ergere randdebielen het aantrekt.

Neem bijvoorbeeld Halo 3 en Gears of War; popie Live games en zitten echt vol met onderontwikkelde gedrochten.

IG zit daarom vol met randdebielen, vooral de frontpage is gewoon te zot voor woorden. 8 van de 10 keer is het: 'niet mijn game' 'boeit me niks' 'boeiend maar GTA is tog veel koeler!'.

Het grootste gedeelte van onze populatie is gewoon een randdebiel. En dat bedoel ik niet arrogant, maar frontpages van zulke sites zeggen genoeg (met een hoge 80% ratio aan onderontwikkeldheid). En ook op sites van dagbladen is dit percentage aan volledig kansloze reacties hoog.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 10 Dec 2007, 20:01:04

Xizor wrote:stunt race FX (SNES): 225 gulden voor neergeteld...


Ik ook en voor Ultimate Mortal Kombat heb ik ook 179 betaald.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Vixion » 10 Dec 2007, 20:05:30

F-zero wrote:En ook op sites van dagbladen is dit percentage aan volledig kansloze reacties hoog.


Alle reacties op elke community waar je op frontpage items kan antwoorden is het niveau bedroevend laag. Het niveau van Fok! Frontpage bijvb. is aanzienlijk lager dan het forum niveau, wat al niet zo hoog is. Ik merk op IG forum bijvb. dat een reactie als 'boeit me niet' als snel de grond in word getrapt, o.a. door een andere domme reactie, maar het forum word in ieder geval nog gemod.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby F-zero » 10 Dec 2007, 21:29:26

Ja, aan Fok! erger ik me ook wel als ik er lurk. Ook het forum stelt niets voor. Het is semi-intellectueel balletjesgelul, maar dan echt compleet zonder inhoud. Het komt vaak op niets neer. Hooguit wat 'duurder' verwoord dan de infantielen op de IG frontpage.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Juul » 11 Dec 2007, 22:46:15

Ik vind twee sites in het bijzonder wél over het algemeen kwalitatief goede comments op de frontpage hebben. Eentje is Kotaku en de ander is Tweakers. Ik denk dat het voor een groot deel met de doelgroep heeft te maken die je als site aanspreekt. En al snel geldt: hoe meer mensen, hoe sneller het niveau daalt.

Toch is bijvoorbeeld Kotaku een veelbezochte site, met vaak over de honderd comments per artikel. Het kan dus wel. Maar dan is het ook wat de site en z'n moderators er aan doen. Of zoiets hebben als een rating systeem waarmee je andere users kunt 'straffen'.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Stepz » 12 Dec 2007, 13:50:36

Je zegt het zelf al, het ligt ook aan de doelgroep. Bij Tweakers hebben we het toch vaak over serieuze computerzooi en niet over games. Deze mensen posten natuurlijk ook veel serieuzer. Gelukkig maar.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby koekiemonster » 12 Dec 2007, 18:54:58

hmm ik heb in 1999 nog 699 gulden + een playstation met ruim 30 spellen [veel rpg's] betaald voor een dreamcast. Me NGC was slechts 35 euro in 2002, dus dat was dan wel weer een koopje, direct van nintendo.

Me mastersystem was slechts 199 gulden :D

Oja, dom dommer domst. Me snes met circa 20 games [mariokart, zelda, simcity, mario allstars, chronotrigger en een hoop andere tijdloze klassiekers] verkocht om een atari jaguar te kunnen kopen :D

Over IG laat ik me niet uit ;)
____________________________________
webhero.nl
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group