Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby blackdragon » 15 Oct 2007, 19:27:57

SC 2 was ook niet zoveel beter dan SC 1, maar SC 3 was wel weer goed vooral de gameplay is getuned. Grafisch vond ik het ook wel sterker iig de effecten.

Maar goed hoewel ik graag een retro game terugspeel is het vooral 2d wat ik terugspeel. Dat blijft best nog leuk om te zien en 3d valt bij mij iig altijd tegen als je het weer terugspeelt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby kevin » 15 Oct 2007, 21:06:13

sc2 vondk juist wel weer supergeil, sc3 vondk minder tbh.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Muzzle » 16 Oct 2007, 08:01:11

Oude 3d games vallen inderdaad vaak tegen (met uitzondering van Final Fantasy 7 en 8 voor mij, die blijf ik super vinden).

Maar oude 2d games speel ik naast mijn Playstation 3 games het meest. Op mijn PS2 speel ik super veel Hyper Street Fighter 2 Anniversary Edition en Street Fighter III 3rd Strike. Ook shmups zoals Psyvariar 2 speel ik nog zeer vaak.

Op mijn Neo Geo MVS speel ik nog super veel Neo Turfmasters, King of Fighters 98 en 2003, Windjammers, Samurai Shodown 2 etc.

Die oude arcade games vervelen me nooit. 2d animaties blijven ook gewoon super.

Op mijn SNES speel ik ook nogsteeds graag de Mario games en bijvoorbeeld Killer Instinct.

Ook oude platformers zoals Dynamite Headdy voor de Sega Megadrive vind ik nogsteeds leuk.

Conclusie voor mij is dus zeker dat 2d tijdloos is en 3d niet. Al kan ik me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik Virtua Fighter 5 (die ik nu heel vaak op de PS3 speel) ooit lelijk zal vinden, of traag zal vinden spelen. Maarja, dat dacht ik vroeger bij Tekken 1 ook :-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby mayu-kun » 16 Oct 2007, 10:10:45

:lol: idd ik herinner me nog toen tekken 2 uitkwam op de psx, dat was ook 'de mooiste game waar ze de psx enorm mee pushten", nu doet het gewoon pijn als je ernaar kijkt, wat ik dan bv weer niet heb met n game als Axelay op de snes, of gaiaries op de megadrive; die blijf ik mooi vinden
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby markdegeweldenaar » 07 Mar 2008, 11:49:57

Voeg Tenchu: Stealth Assassins ook maar toe aan het lijstje.

Toen het net nieuw was, vond ik het een ontzettend tof spel. Nadat ik mijn playstation had verkocht om een pc te kunnen kopen heb ik het spel zelfs nog enkele malen gehuurd, zodat ik het in een emulator kon spelen.

Ik heb het spel recentelijk weer gekocht en in mijn gedachten ging ik al vloeiend van dak naar dak, om me met één vloeiende beweging op niets vermoedende samurai te storten. De werkelijkheid bleek echter anders. Helemaal niets ging vloeiend, de besturing was gewoon kut. De graphics zo waardeloos, dat je meestal niet eens kan zien wat er 50 meter verderop gebeurt. Ik snap niet dat een spel, dat ik eens tot de beste spellen ooit had gerekend, nu zo tegen kan vallen.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby Frankhulscher » 09 Mar 2008, 14:36:07

Gewoon omdat we grafisch gezien nu zo verwend zijn..... Ik vond tenchu toen ook helemaal geweldig...

Weet iemand hoe tenchu Z is voor de 360?
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby markdegeweldenaar » 09 Mar 2008, 14:51:24

Frankhulscher wrote:Gewoon omdat we grafisch gezien nu zo verwend zijn..... Ik vond tenchu toen ook helemaal geweldig...


Maar het is niet alleen het grafische dat nu tegenvalt. De gameplay is ook stuitend slecht.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby Vixion » 09 Mar 2008, 15:28:53

markdegeweldenaar wrote:
Frankhulscher wrote:Gewoon omdat we grafisch gezien nu zo verwend zijn..... Ik vond tenchu toen ook helemaal geweldig...


Maar het is niet alleen het grafische dat nu tegenvalt. De gameplay is ook stuitend slecht.


Vroeger zat je met 2D al snel tegen de max van wat mogelijk was en werd er dus tijd gestoken in gameplay. Tegenwoordig moet alles mooi zijn en realistisch en om dan teminste de game in een jaar te kunnen uitbrengen word er toch geregeld een iets slechtere gameplay afgeleverd maar dan wel promoten met 'beste graphics tot nu toe'.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2008, 21:45:19

Vixion wrote:
markdegeweldenaar wrote:
Frankhulscher wrote:Gewoon omdat we grafisch gezien nu zo verwend zijn..... Ik vond tenchu toen ook helemaal geweldig...


Maar het is niet alleen het grafische dat nu tegenvalt. De gameplay is ook stuitend slecht.


Vroeger zat je met 2D al snel tegen de max van wat mogelijk was en werd er dus tijd gestoken in gameplay. Tegenwoordig moet alles mooi zijn en realistisch en om dan teminste de game in een jaar te kunnen uitbrengen word er toch geregeld een iets slechtere gameplay afgeleverd maar dan wel promoten met 'beste graphics tot nu toe'.


Op enkele uitzonderingen na is al het hedendaagse gameplay echt diep triest. Spellen worden te verhollywood, wat mij betreft.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby Vixion » 09 Mar 2008, 23:48:13

Loempiavreter wrote:
Vixion wrote:
Vroeger zat je met 2D al snel tegen de max van wat mogelijk was en werd er dus tijd gestoken in gameplay. Tegenwoordig moet alles mooi zijn en realistisch en om dan teminste de game in een jaar te kunnen uitbrengen word er toch geregeld een iets slechtere gameplay afgeleverd maar dan wel promoten met 'beste graphics tot nu toe'.


Op enkele uitzonderingen na is al het hedendaagse gameplay echt diep triest. Spellen worden te verhollywood, wat mij betreft.


Meest recente (NON MMORPG) games die ik gespeeld heb zijn ZACK & WIKI, Super Mario Galaxy en Pokémon Diamond. Drie games waar iedereen wel overeens is dat de gameplay fantastisch is, dus kan geen goed oordeel geven ove recente games, geen idee of de hedendaagse gameplay wel zo diep triest is.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby Loempiavreter » 10 Mar 2008, 00:13:17

Vixion wrote:
Loempiavreter wrote:
Vixion wrote:
Vroeger zat je met 2D al snel tegen de max van wat mogelijk was en werd er dus tijd gestoken in gameplay. Tegenwoordig moet alles mooi zijn en realistisch en om dan teminste de game in een jaar te kunnen uitbrengen word er toch geregeld een iets slechtere gameplay afgeleverd maar dan wel promoten met 'beste graphics tot nu toe'.


Op enkele uitzonderingen na is al het hedendaagse gameplay echt diep triest. Spellen worden te verhollywood, wat mij betreft.


Meest recente (NON MMORPG) games die ik gespeeld heb zijn ZACK & WIKI, Super Mario Galaxy en Pokémon Diamond. Drie games waar iedereen wel overeens is dat de gameplay fantastisch is, dus kan geen goed oordeel geven ove recente games, geen idee of de hedendaagse gameplay wel zo diep triest is.


Misschien zei ik het wat overdreven. Maar al die gehypte meuk als Assassins Creed, Halo 3, Gears of War en Japans interesse/obsessie voor non-games de laaste tijd voorspeld niet veel goeds voor de toekomst, naar mijn mening.

En zoals ik al vaker heb gezegd, ze worden met de dag makkelijker en langer, niet positief bedoeld.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby mayu-kun » 10 Mar 2008, 07:54:08

Loempiavreter wrote:
En zoals ik al vaker heb gezegd, ze worden met de dag makkelijker en langer, niet positief bedoeld.


volledig mee eens, ghosts 'n goblins duurt maar een kwartiertje of zo, maar probeer het maar eens uit te spelen
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group