Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Postby markdegeweldenaar » 27 Sep 2007, 19:10:19

Want dat verpest de perfecte herrinnering maar.

Voorbeeld: Shenmue 2. Een aantal jaren geleden, vlak na de uitgifte heb ik het spel met veel plezier en bewondering doorspeelt. Natuurlijk was ik me toen ook al bewust van enkele tekortkomingen, maar die nam ik graag voor lief.

Enkele dagen terug ben ik echter opnieuw begonnen met spelen en de vele tekortkomingen liggen er nu wel heel dik bovenop. De graphics blijken toch niet zo mooi te zijn, het is wel erg langdradig en je bent eigenlijk helemaal niet zo vrij in je doen en laten. Daarnaast zijn de 'levels' vrij klein, moet er enorm veel geladen worden en is de besturing opvallend stroef.

Kortom, moderne techniek heeft het voorbij gestreeft. Moderne spellen doen veel dingen die Shenmue 2 vroeger goed deed nu veel beter. En zo zijn er nog wel meer spellen die je, als je ze voor het eerst na lange tijd weer speelt, doen denken:'in mijn geheugen was het veel beter!'. Vooral veel playstationspellen vallen nu tegen, vind ik.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby mayu-kun » 27 Sep 2007, 19:23:38

ik ben gisteren juist terug mt Record Of Lodoss war begonnen

arme ik :wink:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby markdegeweldenaar » 27 Sep 2007, 19:44:02

mayu-kun wrote:ik ben gisteren juist terug mt Record Of Lodoss war begonnen

arme ik :wink:


Valt dat niet tegen? Ik mijn herrinnering was dat best een tof spel, met een soepele besturing en mooie graphics.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby twisted » 28 Sep 2007, 06:11:17

Het was een leuk spel maar mooie graphics heeft het nooit gehad. Ik heb em nooit uitgespeeld, veeeeel te moeilijk voor mij. Niet normaal hoeveel monsters er later in het spel op je afkomen.

Mischien is dit voor mij juist wel een leuk spel om em nog een keer te gaan spelen.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby sherudo » 28 Sep 2007, 06:50:13

shenmue 2 blijft geweldig :D tuurlijk is shenmue in alle opzichten inmiddels voorbij gestreven maar beide delen waren zeker een mijlpaal toendertijd m.i. Sommige gameplay aspecten zijn misschien nu achterhaald, maar de gevechten en QTE's zijn nog steeds van hoog niveau, en het zelfde geld voor het verhaal en sfeer. De laadtijden enzo nam ik toendertijd ook maar voorlief, tegenwoordig met de 360/ps3 zijn laadtijden haast nihil, maar ik was er aan gewend, nu is het logisch dat je je eraan gaat storen.

Maar je hebt wel gelijk, na een lange tijd valt het meestal enigzins tegen. Alhoewel, soms heb ik het tegeonovergestelde bij bepaalde games op de md/saturn/dc etc, dat een game nog steeds mee kan met de tijd (niet op grafisch vlak perse).
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Stepz » 28 Sep 2007, 11:59:28

Ik ben niet zo heel lang geleden met Shenmue 1 begonnen... Game kon me niet interesseren. De hele tijd moet je weer naar je huis toe enzo... Stopte ook weer vrij gauw met de game.

Wat ik wel had met bv Konami Crazy Racers op de GBA, is dat ik de game helemaal geweldig vond. Helemaal grijs gespeeld. Tijdje daarna kwam de DS en zo ook Mario Kart DS. Na Mario Kart gespeeld te hebben speelde ik maar weer eens Crazy Racers... Vooral grafisch viel het erg tegen. Wel leuke levens enzo, maar ook hoe de karts bewogen etc. 't Liep gewoon niet soepel, erg haperig zelfs. Na een tijdje spelen keek je er een beetje overheen, maar toch was ie een stuk minder tof dan 'vroeger'.

Ook begon ik laatst weer 's met Ecco op de MD... Vond het echt niet meer zo leuk als vroeger en daarom ben ik het volledig met Mark eens dat je sommige games maar beter niet opnieuw kunt gaan spelen...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 28 Sep 2007, 14:29:58

markdegeweldenaar wrote:
mayu-kun wrote:ik ben gisteren juist terug mt Record Of Lodoss war begonnen

arme ik :wink:


Valt dat niet tegen? Ik mijn herrinnering was dat best een tof spel, met een soepele besturing en mooie graphics.


ik vind het ook n tof spel, mooi is het niet, & het blijft een Diabolo ripoff, maar toch n goeie game, en ...lang...lang man :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby ronald » 30 Sep 2007, 16:14:12

hmm tombraider is een geweldig spel maar alsk nu de eerste tombraiders doe denk ik hoe kan ik ooit zoiets afschuwelijks gespeeld hebben :P het is blokkerig en ziet er gwn niet uit...magoed de gameplay is wel goed :P
Gameking
ronald
 
Posts: 16
Joined: 21 Sep 2007, 20:15:32

Postby mayu-kun » 30 Sep 2007, 16:57:45

vond ik toen al scheisse, ik heb de eerste nooit uitgespeeld omda ik er hoofdpijn van kreeg :lol: :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Mier » 30 Sep 2007, 21:59:37

hmmm, ikzelf kan me toch vaak langer vermaken met een ouwe snes of psx game dan de nieuwere games.
Ondanks dat de graphics soms lelijk zijn, gaat gameplay toch vaak voorop.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Frankhulscher » 30 Sep 2007, 22:59:15

Heb het idee dat ik de echte retro games nog graag speel, bijvoorbeeld op de MD. Maar games uit de PSX generatie vind ik nu vaak echt niks meer aan. Het eerste 3D zeg maar. Denk inderdaad dat dat komt omdat de technology het wat heeft bijgehaald....
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby mayu-kun » 30 Sep 2007, 23:10:28

idd, ik weet nog dat ik tot niet zo lang geleden verslaafd was aan wiz & liz, n simpele MD platformer :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby ManoRevolver » 01 Oct 2007, 07:01:14

Shenmue was altijd al boring :roll:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Stepz » 01 Oct 2007, 09:31:16

ManoRevolver wrote:Shenmue was altijd al boring :roll:.


Thnx ;)

Ik hou ook echt van retro, maar ik moet wel toegeven dat ik liever Ikaruga speel dan Space Invaders... Tegenwoordig zit er wel meer diepgang in, speciale eyecatchers of dingetjes die de game onderscheiden van andere games binnen dezelfde genre. Maarja, veel games op de GB speel ik ook nog. De eerste twee Mariolands, de eerste twee Batmans, Dynablaster, Ducktales (ondanks ze zo makkelijk zijn) etc.
Ook sommige games op m'n SNES zoals Final Fight, Mortal Kombat II, Killer Instinct en Sparkster speel ik nog geregeld, maar de meeste games laat ik toch links liggen...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby SeGaFrEaK » 01 Oct 2007, 15:38:12

Toevallig afgelopen weekend een paar Shenmue 2 filmpjes op Youtube zitten kijken..en als je dan die muziek weer hoort...man...dat brengt toch wel even wat herinneringen naar boven. Denk ik dat binnenkort rond de tijd van de originele release (begin December dacht ik) hem maar weer eens ga overdoen (nooit 'echt' gedaan, wel wat stukjes) . Wat mij betreft een echte winter-game.

Het klinkt misschien raar, maar die laadschermen horen er wat mij betreft er echt helemaal bij. Je ziet waar je zit en de tijd. En die BGM fade-in erbij.. super.

Op één of andere manier geeft dat het spel een prachtige sfeer. Je had ook van die 'deur' sequences in Resident Evil, die deden ook hun werk goed maar niet zo goed als die in ShenMue 2.

http://youtube.com/watch?v=c3H_HA4ErwU ; deze BGM..maaaaaannnn.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group