Sommige spellen kun je maar beter niet opnieuw spelen,

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Mier » 01 Oct 2007, 19:54:50

shenmue 1 en 2 heb ik beide nu 3 keer uitgespeelt en zou ze zo nog een keer uit kunnen spelen.
Ik ga ook niet echt meer voor het verhaal maar meer voor het rondlopen en dingen bekijken/onderzoeken.
Zeker in shenmue 2 blijf ik veel nieuwe dingen ontdekken.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby mayu-kun » 01 Oct 2007, 21:08:09

dat had ik indertijd met FF7 op de psx, daar heb ik wel minstens 120h op gespeeld om alles te hebben/vinden
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Stepz » 02 Oct 2007, 10:58:29

Maar zou je de game nu nog net zo leuk vinden om te spelen?
Als ik nu FF7 pak, denk ik niet dat het dezelfde emotie bij me opbrengt als toendertijd. Dan is het laatste deeltje voor mij toch misschien iets leuker.

Wat ik wel weer heb (gisteren voor het eerst Jak 3 gespeeld op de PS2) is dat ik bepaalde games speel, waarvan meerdere delen zijn, dat ik het eerste deel het leukste vind. Jak and Daxter vond ik toch het leukste van de drie. Het was qua kleur een stuk vrolijker en het was iets simpeler (de nieuwere delen zijn meteen al vrij lastig). Dan speel ik dus wel weer liever een oude(re) game.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby mayu-kun » 02 Oct 2007, 14:42:50

tuurlijk niet, ik herinner me nog goed dat ik schocked met open mond voor mn scherm zat, toen Sephiroth die griet doorboorde mt zn zwaard, dat soort magie werkt uiteraard alleen perfect de eerste keer je n game speelt :lol:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Loempiavreter » 02 Oct 2007, 17:11:05

Ik heb nooit het gevoel dat iets slechter speelde dan toen ik het vroeger speelde. Misschien komt het ook dat ik ze pas jaren na release koop (koop zelden een nieuw spel).

Ik speel al jaren opnieuw Streets of Rage 2 en Revenge of Shinobi echt tijdloos dat, en het speelt nog lekkerder dan vroeger gewoon.

En playstation spellen vind ik ook niet echt slechter op geworden in de jaren. Het is zoiets als 8 bit, grafisch kan je weinig opmaken wat het moet voorstellen, maar wat goed speelde, speelt nog steeds goed, Trap Gunner bijvoorbeeld, of Metal Gear Solid Integral dat speelt nog steeds 100x fijner dan Twin Snakes.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby mayu-kun » 02 Oct 2007, 18:31:51

idd, heb ik met de eerste MediEvil, die game blijft supergoed voor mij
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Frankhulscher » 02 Oct 2007, 21:54:33

mayu-kun wrote:ik herinner me nog goed dat ik schocked met open mond voor mn scherm zat, toen Sephiroth die griet doorboorde mt zn zwaard


Boh ja, zie de scene meteen weer voor me... Aeris het bloemenmeisje.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby mayu-kun » 03 Oct 2007, 17:18:37

idd, was prachtig voor zn tijd
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Drax » 04 Oct 2007, 12:28:30

Van bijna alle retro games welke ik speel zijn het voornamelijk de eerdere 3d games waar ik me aan erger. Ze zijn gwoon zo lelijk ten opzichte van nu. Wat dat betreft is 2d redelijk tijdloos. De animaties zijn vaak mooi en zelfs na zoveel jaar blijft het er goed uit zien. Daarnaast hebben die games van de 8 en 16 bit generatie geen laad tijden om je aan te ergeren. Wat dat betreft is het cartridge tijdperk toch wel geniaal.
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby mayu-kun » 04 Oct 2007, 15:57:32

Drax wrote:. Daarnaast hebben die games van de 8 en 16 bit generatie geen laad tijden om je aan te ergeren. Wat dat betreft is het cartridge tijdperk toch wel geniaal.


ach, die tijd komt wel terug, kleine chips, zoals op n bankkaart bv, ideaal vr games :wink:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Postby Stepz » 07 Oct 2007, 19:42:31

Drax wrote:Van bijna alle retro games welke ik speel zijn het voornamelijk de eerdere 3d games waar ik me aan erger. Ze zijn gwoon zo lelijk ten opzichte van nu. Wat dat betreft is 2d redelijk tijdloos. De animaties zijn vaak mooi en zelfs na zoveel jaar blijft het er goed uit zien. Daarnaast hebben die games van de 8 en 16 bit generatie geen laad tijden om je aan te ergeren. Wat dat betreft is het cartridge tijdperk toch wel geniaal.


Goed puntje. Zeg ik ook altijd. 2d van 15 jaar geleden zag er een stuk beter uit dan de 3d van een kleine 10 jaar geleden...
En die laadtijden, Goddamn... daar word ik idd ook vaak moe van. Kom maar op met de cartridges!

Van de week nog even Top Gear 2 gespeeld op de SNES. Moest eerst heel erg wennen aan het beeld, omdat het eigenlijk helemaal niet vloeiend is, maar dat gevoel had ik vroeger juist wel... Maarja, uiteindelijk vond ik het best lekker spelen (ook al zijn al die levels bijna hetzelfde, haha).
Ik vind trouwens de retromuziek altijd wel geweldig!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby F-zero » 14 Oct 2007, 20:46:57

FFVII is voor mij in ieder geval wel beter verjaard dan een Shenmue.

Als ik nu FFVII nog speel vind ik hem nog steeds heel tof. Alleen, het oogt nu allemaal zo kleinschalig en makkelijk. Ik kom nooit in de problemen en loop er moeiteloos doorheen. De toen cutting edge FMV's maken geen indruk meer, en de midi muziek ook al niet. Maar het staat qua sfeer nog steeds als een huis.

Shenmue voelde voor mij al vrij snel verouderd aan. Het komt omdat het eigenlijk zo houterig speelt en de pacing zo traag is. Shenmue 1 heb ik 1x uitgespeeld en nooit weer. Meestal stopte ik op disc 2.

Shenmue 2 heb ik dan wel 3x uitgespeeld, maar dat verhaal en die personages raakte me. Op de Xbox (mijn 3e play) vond ik het echter niet echt meer een heel geweldige ervaring. Ook Shenmue 2 heeft voor mij niet meer de magie die het ooit had.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby markdegeweldenaar » 14 Oct 2007, 23:18:22

Ik vond Final Fantasy 7 fantastisch toen ik het de eerste keer speelde, maar vond 8 en 9 zo tegenvallen dat ik niet meer aan 7 durfde te beginnen.

Wat me de laatste jaren wel opvalt is dat alle voorgerenderde afbeeldingen en filmpjes op de playstation, die vroeger zo mooi waren, nu zo enorm lelijk zijn. Het is echt een schok om nu iets te zien dat je vroeger levensecht vond en er achter te komen dat het eigenlijk geen fluit voorstelt.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 15 Oct 2007, 04:40:49

Het is echt een schok om nu iets te zien dat je vroeger levensecht vond en er achter te komen dat het eigenlijk geen fluit voorstelt.


Klopt dat vind ik vooral zo bij de 32 bit 33d generaties zo, daarom speel ik geen enkele 3d spel uit dat tijdperk terug. Heb het nu een paar keer gedaan en elke keer viel het zo tegen dat ik het maar niet meer doe en zo een paar games gewoon goede herinneringen bij heb en zo laat.

Laatste game die ik terugspeelde was Shellshock vond ik vroeger geweldig en had het teruggespeeld en nu heb ik hele andere meningen over het spel.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby F-zero » 15 Oct 2007, 19:24:44

Soul Calibur vind ik in deze een aparte.

Soul Calibur 1, wie ging niet zowat van zijn stokje toen hij/zij het voor het eerst in actie zag op de DC?

Soul Calibur 2 en 3 hebben een paar jaartjes later in principe dezelfde animaties en graphics maar dan is het allemaal mooier en gedetailleerder gemaakt. Die shit werd op alle fronten echter door velen en ook door mijzelf als extreem middelmatig gezien.

Nu is SC1 ook wel de beste in de serie, qua muziek, character design en gewoon alles... maar die sequels vielen me gewoon echt vies tegen. Ik weet nog dat ik SC2 eindelijk voor het eerst thuis had, ik dacht na speelsessie '..ok..'. Niets was indrukwekkend meer, zelfs die vette stijlvolle moves niet. SC1 daarna wist me dan wel weer te grijpen, terwijl de game er wel duidelijk slechter uitzag... whats going on? Was ie zijn tijd gewoon vooruit?
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group