Geskimmed...

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Geskimmed...

Postby Roi » 19 Jul 2007, 18:35:20

Godvertyfuslyers hebben €1000 (4x 250) van mijn rekening geplukt, ga zelf werken voor je geld vieze kankermongolen.


Pas op, ik heb echt niets gezien. Ik ben gefucked bij Pathe de Munt in Amsteradm.
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby zendar » 19 Jul 2007, 19:12:02

:shock: Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
Dat zou je dan toch moeten zien dat die pasopening anders is?
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Roi » 19 Jul 2007, 19:40:56

Niks gemerkt.

Het was dus zo'n ding he
Image
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Hadouken » 19 Jul 2007, 20:09:53

Roi wrote:Niks gemerkt.

Het was dus zo'n ding he
Image


Hoe doen ze dat dan precies? Je pint ergens voor en dan?
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen!
User avatar
Hadouken
 
Posts: 131
Joined: 08 Feb 2007, 16:29:24
Location: Westland

Postby zendar » 19 Jul 2007, 20:48:00

Dan moet dat bedrijf waar je gepint hebt er toch vanaf weten?
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Donny K. » 19 Jul 2007, 20:52:23

Skimmen kan op heel veel manieren. De bekendste manier is een lezertje plaatsen bij een pin apparaat. Deze kopieert de inhoud van je pasje vlak voordat deze de het pin apparaat ingaat. Met de gekopieerde pas kunnen ze nog niets. Ze moeten je pincode hebben. Dat doen ze met behulp van een camera, of iemand die je zogenaamd zeer behulpzaam is bij het pinnen (of iemand die gewoon lomp over je schouder meekijkt)

Sommige gaan zo ver dat de hele voorkant van een pinautomaat vervangen wordt door een voorkant met ingebouwde skimmer.

Erg klote, Er is echter 1 troost, de kans dat je je geld terugkrijgt is erg groot. Het geldverkeer wordt altijd zeer goed gemonitord en de daders worden vrijwel altijd gepakt. Meestal krijg je je geld al terug van de bank voordat ze de daders hebben gepakt (mits je binnen de EU geskimmed bent). Het duurt alleen ff.

Succes en sterkte.







En om alle argwanenden voor te zijn, Nee, ik ben geen skimmer, maar ik heb 3 jaar bij een bank gewerkt (Het komt veel vaker voor dan men denkt) 1 tip. Scherm ALTIJD maar dan ook ALTIJD je pincode af. Zelfs als er niemand achter je staat, bedek de keypad met je andere hand als je je pincode intoetst. op die manier kan de daarboven verstopte camera alsnog je pincode niet vastleggen en hebben skimmers niks aan de gekopieerde pas.

Nogmaals succes. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens Roi, Laat die $#%^#$^$^ zelfs eens ff lekker werken voor hun geld.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Frankhulscher » 19 Jul 2007, 21:07:25

Als het met zo'n ding is als jij had dan moet een medewerker ervan geweten hebben. Kun je niet zomaar iets overheen plaatsen zoals bij een pinautomaat
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Madman » 19 Jul 2007, 21:37:08

erg triest dat er van die figuren bestaan. Ik zag laatst een filmpje over een test die mensen deden... Ze plaatsen tijdens kerst een volledige extra kassa-counter in een warenhuis en incasseren cash en kunnen cc's en pinpassen scannen wanneer ze willen.
het grappige is: ze worden niet gepakt.
Het trieste is: dit was een test en de bad-guys komen er echt mee weg.
Ik zal de link nog effe zoeken naar het filmpje.

Tip: Doe aangifte bij de politie en meld het aan je bank, heel waarschijnlijk krijg je geld terug. Je moet misschien wel een beetje de "moeilijke klant" uithangen en meteen naar de leidinggevende vragen... De bank zegt immers dan pinnen veilig is. Het is niet jouw probleem dat hun pinautomaten gemodificeerd kunnen worden door criminelen.

edit: dit is de link van de "Fake Till scam":
http://www.metacafe.com/watch/481269/th ... till_scam/
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Hellboy » 20 Jul 2007, 11:02:25

Wanneer is dit gebeurd dan? Het leuke is dat ik gister ook naar Pathe De Munt ben geweest voor Transformers :S


Ik heb zo'n unlimited kaart maar een vriend van mij had dat gepint het kaartje... :S
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby Roi » 20 Jul 2007, 11:16:54

Ik heb daar de 26e betaald. Kun je nagaan van hoeveel mensen ze wel niet geld hebben gejat! (pas eergisteren is er geld opgenomen.)


Anyway, ik kom net van de bank en ik krijg mijn geld dus gelukkig wel gewoon terug!

Volgens de dame achter de balie waren er gisteren al een aantal (5/6) mensen geweest van wie ook de pas geblokkeerd was. Wij waren wel de eerste die melding deden van diefstal.
Ik hoef zelf geen aangifte te doen want dat doet de bank (omdat het grootschalig is.)

Het geld was opgenomen in een plaatsje in Italië...
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 20 Jul 2007, 12:08:27

Grappig, ik hbe ook altijd gelazer met Pathe de Munt, laatst 2x mogen betalen.

(omdat ze de eerste keer mijn pincode dus niet konden zien)
verder niets gezien. Ben wel 2x geld kwijt voor de kaartjes.

Denk dat iedereen nu gewoon weg moet wezen daar.
weet iemand wat er voor voorbereidingen zouden moeten kunnen worden gedaan voor mensen die dus ook onlangs daar hebben gepinned en nu als de fuckign dood zijn geskimmed te worden?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Roi » 20 Jul 2007, 12:10:07

Ik heb deze mail naar de Pathe gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Een aantal weken geleden was ik (samen met mijn moeder) bij Pathé de Munt in Amsterdam. Omdat ik graag en regelmatig naar de film ga heb ik toen besloten om een Pathé Unlimited pas aan te schaffen (pas nr. [NUMMER]), ook mijn moeder heeft er toen een aangeschaft (pas nr. [NUMMER]).
Wij hebben op 26 juni jl. met onze pinpas betaald, alles is goed gegaan en tot gisteren hebben wij genoten van ons abonnement.

Tot onze schrik bemerkte wij gisteren (19 juli) dat onze passen geblokkeerd zijn.
Ik heb toen contact opgenomen met mijn bank, de ABN AMRO en daaruit is gebleken dat mijn pas is geblokkeerd uit veiligheidsredenen.
Toen ik vroeg waarom bleek dat er bij Pathé de Munt pinpasfraude was gepleegd. Ook dat ik voor de komende vijf dagen geen gebruik meer kan maken van mijn pas en ook niet meer kan internetbankieren. Ik moet nu langs de bank als ik mijn geld wil opnemen. Dit geldt ook voor mijn moeder.

Maar dat is nog niet eens het ergste, want toen ik na het gesprek mijn bank belde om mijn rekening gegevens te beluisteren bleek er in totaal €1000,- te zijn gestolen van mijn rekening!
Er is eergisteren en gisteren (18 en 19 juli) twee keer €500,- opgenomen in Italië met mijn pas. Helaas is ook mijn moeder hier slachtoffer van geworden, ook bij haar is €1000,- van haar rekening gestolen.

Ons vertrouwen in Pathé is zeer ernstig geschaad, ik en mijn moeder zullen nooit meer pinnen bij een Pathé bioscoop en zullen onze vrienden aanraden dit ook niet meer te doen.

Wij verwijten Pathé grote nalatigheid bij het hanteren van haar pinapparaten. Ik heb nu zelf ook geconstateerd dat de apparaten onbeheerd op de desks staan en dat iedereen met kwade bedoelingen misbruik kan maken van deze pinapparaten, en zo uw klanten die op u vertrouwen bestelen.

Het verbaast ons dat de Pathé niet eerder actie heeft ondernomen om dit te voorkomen, het was tenslotte al langere tijd bekend dat bendes die in Amsterdam en omgeving opereren met dit soort praktijken op grote schaal fraude pleegden.

Ik ben erg benieuwd wat u hier tegen gaat doen, en welke acties u gaat ondernemen om er voor te zorgen dat wij weer veilig bij u kunnen pinnen en dat ons vertrouwen in Pathé wordt hersteld.


In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groet,
Roi
[ADRES]
06-********
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 20 Jul 2007, 12:15:59

Laat asjeblieft het antwoord hier ook maar zien zodra je deze krijgt, dit is toch echt fucking serieus.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Roi » 20 Jul 2007, 12:28:31

AMSTERDAM - Bioscoop Pathé De Munt is in juni doelwit geworden van 'skimmers'. Op nog onbekende wijze zijn één of meerdere pinautomaten bij de kassa's gemanipuleerd.

De politie onderzoekt hoe de fraude heeft kunnen plaatsvinden. Een grote vraag is hoe de daders kans hebben gezien de kaartlezers, die bij een aantal van de vijf kassa's staan, te bewerken.

Een slachtoffer dat op 26 juni in de bioscoop met zijn pinpas betaalde, meldt dat deze week twee keer vijfhonderd euro van zijn rekening is afgeschreven. Vervolgens heeft zijn bank zijn pas geblokkeerd.

Een politiewoordvoerder kan vooralsnog niet aangeven hoeveel bioscoopgangers gedupeerd zijn, noch hoeveel apparaten bewerkt waren. ''Wij hopen volgende week meer te weten.''

Lizet Beekmans, theatermanager van bioscopen De Munt en Tuschinski, bevestigt dat in De Munt 'iets is fout gegaan met pinpassen.' Het personeel heeft geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren.

''Er staan hier vaak lange rijen voor de kassa, het is voor ons heel moeilijk voor te stellen dat iemand tien minuten lang bij een pinautomaat staat. Want er is ons verteld dat het niet met één druk op een toets is geregeld.''

Volgens Beekmans is het gevaar nu geweken. Twee weken geleden werden de oude kaartlezers in De Munt vervangen. Op dat moment was de fraude nog niet bekend.

''Vorig jaar is al besloten alle pinautomaten in de Pathébioscopen te vervangen, onder meer om de snelheid van het afrekenen te vergroten.'' Met de nieuwe apparatuur is dit soort fraude niet mogelijk, aldus Beekmans.

Eerder deze week werd al bekend dat criminelen zich vaker richten op het bestelen van klanten via pinautomaten in winkels en horecagelegenheden. Zo werd de vestiging van La Place in het brugrestaurant over de snelweg A4 bij Hoofddorp vorige maand getroffen door deze vorm van misbruik.

Volgens Currence, het bedrijf dat in Nederland het betalingsverkeer beveiligt, lijkt het erop dat enkele verouderde typen betaalautomaten gevoelig zijn voor deze vorm van fraude.

Currence vermoedt dat criminelen zich in winkels laten insluiten om na sluitingstijd de betaalautomaten te verbouwen of te wisselen.

Skimmers hielden zich tot nu toe vooral bezig met het manipuleren van betaalautomaten op straat. Meerdere keren zijn in Amsterdam bendes opgepakt.

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/20/ams3.html




Guess who :twisted: !
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Roi » 20 Jul 2007, 14:09:44

Het bericht staat nu ook op de Volkrantwebsite en de nieuwssite van Geenstijl!

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... e_bioscoop
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... scoop.html
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group