Sticky: Hoe goed kennen we elkaar nou ECHT.

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Sticky: Hoe goed kennen we elkaar nou ECHT.

Postby jur16 » 22 May 2007, 18:41:54

Beste segaforumvrienden,

Laten we elkaar nou eens echt een beetje leren kennen. Wie wil er nou niet weten hoe oud, wat voor werk/opleiding, en hoe lekker de vriendin is van pak 'm beet-->Xizor. Ik vind het zo jammer dat de laatste tijd segaforum mij minder interesseert, eerst ging het over Shenmue, nu gaat het over Rambo IV.

Ik zal zelf beginnen.

Naam: Jurriaan Dekkers
Leeftijd:19
Vriendin: Nee, ondanks mijn natuurlijke uitstraling.
Hobby's: Voetbal, voetbal kijken, gamen, meisjes, uitgaan, films (vooral klassiekers).
Werk:Geen
Opleiding: Ik heb eerst Havo gedaan, en zit nu in VWO6. Helaas ga ik het niet halen dit jaar, aangezien de examens slecht gingen, dus moet ik het afmaken volgend jaar op een avondschool en dan tegelijkertijd werken. Dit vind ik overigens niet zo heel erg, aangezien ik daarna eindelijk de befaamde rechtenstudie kan gaan doen. Mijn levensdoel is om ooit advocaat te worden.
Gamen: Ik begon met gamen toen ik 8 was ofzo, een NES heb ik nooit gehad. Mijn eerste game was mario world op de snes, sindsdien ben ik nooit gestopt met gamen. Ik kwam voor het eerst in aanraking met sega door-->Sonic duh...

Meer weet ik even niet, ik schrijf er later wel wat bij.

BTW, Segameeting, when ?

Geschreven door Jur16.
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby Stepz » 22 May 2007, 21:46:28

Naam: Fabian Carta
Leeftijd:25
Vriendin: Yep. Susan is echt een topper. Sinds 23 januari.
Hobby's: (zaal)voetbal, tekenen, tekenfilms (anime en 80's cartoons), gamen, hangen met de bobbies.
Werk: Student, bijbaantje bij de DSB Bank.
Opleiding: Doe nu Communicatie (minors: crossmedia, bladen maken, programma tv maken en filmstudies.
Gamen: Begonnen in de tijd van de Commodore 64 (my first love...), NES was top (bij vrienden). Toen kreeg ik een SNES, wild werd ik 8) Sinds de Dreamcast (thnx Donny!) ben ik weer echt gaan gamen. Ben rond m'n 20e begonnen met het sparen van andere consoles en games.

Iets anders?: Ben half Italiaans. Zegt wel iets over m'n uiterlijk en m'n charmes 8)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Sen » 22 May 2007, 22:09:37

Ok dan:

Naam: Casper Egas
Leeftijd:22
Vriendin: Working on it, weer even niet dus...
Hobby's: Alles wat met spellen te maken heeft, videogames, boardgames, cardgames. Ook orginele films, muziek luisteren, wandelen, fietsen, zingen...
Werk: Postbode
Opleiding: Sociale Geografie, ben bezig met mijn master. Bachelor al gehaald en daarvoor in 6 jaar mijn vwo (eitje!). Volgend jaar universitaire lerarenopleiding.
Gamen: Ik game al zo lang ik iets kan herinneren. Heb twee oudere broers, dus we hadden al heel vroeg games thuis. Eerst commodore 64, toen mastersystem, megadrive, playstation, dreamcast, saturn, xbox enz enz. Dus altijd al een Sega man, met wat pauzes tussendoor. Nintendo spreekt me veruit het minst aan van alle console fabrikanten. Tenminste na EA, maar dat is om andere redenen. Ik zal nooit stoppen met gamen, it's part of my life. Iedereen moet me maar nemen zoals ik ben ;)
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Sen » 22 May 2007, 22:11:02

haha, Fabian. Zeker met dat shirt aan met die lul erop, yours --> mine ;)
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Hellboy » 22 May 2007, 22:20:46

Naam: Tom :)
Leeftijd:22
Vriendin: Nee
Hobby's: Voetbal, zaalvoetbal ( doe ik zelf ), films, muziek luisteren, slapen
Werk:Dekamarkt hulp & bar man
Opleiding: Mavo afgerond. Hierna ICT gedaan, maar na 2 jaar bleek dat ik hier niet voor geschapen te zijn. Daarna commerciele economie gedaan. MBO Niveau 4.
Gamen: Ben begonnen toen ik me Gameboy kreeg met Tetris toen ie net uitkwam. Geen id hoelang geleden. Daarna flinke tijd gestopt en weer opgepakt bij de PSX. Daarna bijna elke console gehad. Behalve de Nintendo's.
Last edited by Hellboy on 06 Jan 2009, 12:47:28, edited 2 times in total.
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby Fashion » 22 May 2007, 22:22:12

ik ook dan maar
mijn naam Shandor Lessmann 24 jaar oud
opleiding : verpleegkundige (nog maar 5 maanden en dan zit er 4,5 jaar studie op)
ik woon samen met mijn vriendin in een groot huis in bergeijk!! :lol:
hobbys, tja ik heb veel huisdieren (3paarden 2 honden 5 katten 2 fretten , en een vijver nu zonder vis ivm bezoekje van een reiger )
verder rijd ik met veel lol op mijn motor en als ik vrije tijd heb zit ik op mijn speciale game kamer !
ik ben begonnen met gamen op de c64 (die ik nog steeds heb)
ik ben eigenlijk een nintendo fanboy , maar heb ook altijd wel een zwak gehad voor sega ,mijn eerste console van sega was de gamegear.
verder ben ik zo dislecties als een deur dus als deze text niet helemaal kunt volgen ....jammer dan :lol:
Last edited by Fashion on 22 May 2007, 22:23:19, edited 1 time in total.
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby Stepz » 22 May 2007, 22:22:37

Sen wrote:haha, Fabian. Zeker met dat shirt aan met die lul erop, yours --> mine ;)


Hahaha! Casper, wat lief. Je bent me na je verhuizing niet meer vergeten :P
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Markam » 23 May 2007, 06:40:09

Naam: Marten Kamerling
Leeftijd: alweer 26 lentes jong
Vriendin: Jup en woon sinds november 2006 samen
Hobby's: Los van het gamen? Muziekmaken (heb een x-aantal eigen projectjes/bandjes) en hockeyen
Werk: Taxi chauffeur voor de bejaarden en gehandicapten bij connexxion, alleen op zaterdag overigens
Opleiding: VWO waarna ik 2 jaar lang gepoogt heb om biomedische wetenschappen leuk te gaan vinden, maar dat is niet gelukt. Ben toen maar begonnen met fysiotherapie, moet nog een jaar.
Gamen: Ooit een C64 van iemand uit de familie gekregen, daar veel mee gespeeld. Iets later kreeg ik een gameboy (handig voor op vakantie) en daar is het tot 2000/2001 bij gebleven. Wel altijd veel bij vriendjes op de Megadrive en zo gespeeld, maar zelf nooit wat gehad. Tot een vriend een dreamcast had gekocht met o.a. shenmue. Toen de DC een maal dood en begraven was en ze geen drol meer kostten heb ik er ook een gekocht (ergens 2001 dus). Dat was mijn eerste "echte" spelcomputer. Na bezoekjes aan de lokale rommelmarkten kwam ik er achter dat iedereen zijn oude spelcomputers voor belachelijke prijzen weg doet. Inmiddels heb ik dus al een mooie collectie opgebouwd die staat te pronken in mijn aparte gameroom.
Ben niet echt heel erg een gamer, maar meer een verzamelaar. Mijn nieuweste aanwinst zal hopelijk eind deze week een psp met killzone worden.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Fashion » 23 May 2007, 06:59:07

ja idd ik gen ook meer een verzamelaar , zelfde verhaal als markman
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby Razelim » 23 May 2007, 07:12:42

Nou, dan zal ik ook maar mijn toevoeging maken:

Naam: Niels "Nails" Slotboom
Leeftijd:24
Vriendin: Moet de vrouwen van me afslaan, maar ben uiteindelijk gesetteld met een belg.
Hobby's: Videogames, muziek, uitgaan, vrienden, een goed boek, politiek.
Werk:Unix beheerder & Alpha applicatie tester bij de overheid
Opleiding: Van Vwo naar de mavo gegaan door een betreurenswaardig klassendispuut, MBO met vingers in mijn neus gehaald, op eigen krach MCSE geleerd, en ben nu in training als LPIC
Gamen: Mijn ouders geloofden niet zo in die nieuwe dure NES en Mastersystems. Dus kreeg ik een 2600, wat uitliep in dat ik een Lynx kocht, tijdje PC gamer geweest (holy hell, al die autoexec.bat's en config.sys' aanpassen), terug naar de PS1, PS2, Xbox, Xbox 360, tot nu een treurende ouder omdat mijn lievelingskindje (360 dus) weer eens dood is gegaan.

Anything else?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mirg » 23 May 2007, 07:40:05

Paul Martens, 30 jaar. Ik heb ongeveer drie jaar samengewoond, maar dat is sinds een half jaar uit. We zien elkaar nog wel regelmatig en we zijn erg goede vrienden. Muziek, coden en gamen zijn m'n grote hobbies.

Programmeren doe ik sinds m'n twaalfde ongeveer. Ik ben begonnen met MSX BASIC op een Philips VG8020 (ik heb nu een toffe aangepaste F700D met memory mapper, 7MHz switch en MSX2/MSX2+ videochip-set). Daarna heb ik een tijdje Z80a ASM gedaan en toen ik later een PC had heb ik met Pascal, x86 ASM en C (en later C++) wat gedaan.

Toen ik bij m'n vorige werkgever een geautomatiseerd intranet op moest zetten ben ik met Perl en MySQL aan de slag gegaan. Later ben ik PHP gaan doen en bij mijn huidige werkgever heb ik wat ASP 3.0 (VB) gedaan. Tegenwoordig werk ik met Roxen CMS en programmeer ik dus XSLT/XPath, RXML (een custom taal) en Pike.

Webstandards vind ik erg interessant en ik ben inmiddels best goed, al zeg ik het zelf, met XHTML (van 1.0 Transitional tot 1.1) en CSS. Ik ben wel erg van de proven technology en niet zozeer van de cutting edge hacks, moet ik erbij zeggen. Wel zo handig als je voor een commercieel bedrijf iets maakt.

Wanneer ik met muziek luisteren ben begonnen weet ik niet echt meer. Vroeger, toen je 'poep' nog met een lange oe schreef, was ik alto en luisterde ik dus braaf naar grunge (Nirvana, Pearl Jam). Daarna ben ik metal gaan luisteren. Eerst zo lomp, traag en hard mogelijk (toen death metal nog leuk was: mid-tempo en lekker zompig geluid) en later meer thrash, viking en folk.

Tegenwoordig luister ik veel Indie en (Pop)rock. Electronische muziek vind ik niet snel leuk. Ik moet me wel zwetende mensen op een podium voor kunnen stellen. De ritme-sectie heb ik altijd het tofst gevonden. Ik heb een tijd bas gespeeld, maar dat was puur omdat een drumstel door buren gewoon niet ging. Afgelopen maandag heb ik m'n eerste drumles gehad en ik ben aan het sparen voor een electronisch kit (Roland TD-6KX) voor thuis.

Met gamen ben ik begonnen zodra ik hoog genoeg was om bij de joystick te kunnen. In de arcade-hal, dus. Pole Position, Pacman en Galaga heb ik helemaal grijsgespeeld. Tenminste, voor zolang papa wilde betalen. Thuis ben ik begonnen met een Atari 2600 die ik van mijn ouders had gekregen. Vooral veel Defender en Keystone Kapers. Later een MSX gekocht en m'n interesse in Japanse games was gewekt.

Daarna ben ik een hele tijd PC-gamer geweest. Ik begon met een 486 SX/25, toen een hele snelle. De Doom-demo kon ik draaien zonder "stotteren". Toen Windows 98 kwam ben ik pas overgestapt en rond die tijd heb ik ook een PlayStation 1 gekocht. Sindsdien ben ik echt een console-gamer. Net als met muziek kan ik van vrijwel alle games genieten, mits ze technisch goed in elkaar zitten en goed ontworpen zijn.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Re: Sticky: Hoe goed kennen we elkaar nou ECHT.

Postby rrcplus » 23 May 2007, 08:13:43

Naam: Ariëlla
Leeftijd:19
Vriendin: Nee, ik val meer op mannen :P (al bijna een jaar een vriend, hoe hou ik het vol? :shock:)
Hobby's: 3D/2D art,typografie, zingen
Werk: Loop stage bij een DTP bedrijf op het moment.
Opleiding: Mediacollege Amsterdam, het is een erg..nee geen goede woorden over mijn opleiding :P
Gamen:Op het moment wat computer games..tijdje met World of Warcraft bezig geweest. :)(Koeien zijn de shit! 8))

Image
De rechter koe was van mij :)
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Snijer » 23 May 2007, 09:55:27

h
Last edited by Snijer on 31 May 2011, 20:49:01, edited 1 time in total.
User avatar
Snijer
 
Posts: 6540
Joined: 03 May 2001, 18:13:25
Location: Apenheul

Postby jur16 » 23 May 2007, 10:41:49

Razelim wrote:Nou, dan zal ik ook maar mijn toevoeging maken:


Opleiding: Van Vwo naar de mavo gegaan door een betreurenswaardig klassendispuut.


dat is zwaar balen, wat was er precies aan de hand ?
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby Razelim » 23 May 2007, 11:16:10

Pesterijen, wat uitliep in een gevecht, vrienden die sinds de brugklas besloten geen vrienden meer te zijn. Je kent het allemaal wel, praat er liever niet meer over, ben nu goed terecht gekomen
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group