comic book fans ?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

comic book fans ?

Postby wrestlemaniac » 12 May 2007, 12:04:17

Hoi,

zitten hier eigenlijk echte comic-fans ? games en anime hangen toch ook beetje samen met comics dus vond het best vreemd dat er hier geen/weinig topics over gemaakt worden lol ( en verveel me momenteel dusja,dan begin je zelf iets te typen hé)

ik was vroeger echt super grote comic fan, kochte alles wat ik kon vinden hier, ook zat ik altijd wel naar een of andere superheld-cartoon te kijken.

Nu ja, we zijn jaren verder en de intresse is er nog steeds,alhoewel ik de laatste jaren echt heel weinig heb gelezen omdat ik voornamelijk met men wrestling collectie ben bezig geweest en ook omdat je hier geen speciale comic-shops hebt dus tenzij je alles via ebay ofzo gaat opkopen kun je het niet eens fatsoenlijk blijven volgen, wat wel jammer is !

Maar zoals ik zei,de intresse is gebleven,en zelfs de laatste maanden terug harder opgekomen, ik zit er serieus aan te denken om terug wat series op te pikken en ook proberen oude series te zoeken via ebay ( kost niet zoveel) het blijft toch altijd een deeltje van mij dus tis eigenlijk jammer als ik er nooit niks meer mee doe vind ik dan...

Ik weet dat zowel Marvel als DC hun classics hebben her-uitgebracht in dikke boeken ( marvel masterworks en dc archive editions) dus de oude series kan je makkelijk inpikken als je die verzamelboeken koopt, en ze zien er chiq uit ook vind ik, mooi hardcovers enz.


en voor nieuwe series kan je wel op ebay terecht, je hebt van die shops waar ze gewoon complete jaargangen verkopen enz, of sets van 10 nrs enz,dat lukt wel.

Bij mij is het denk ik ook wel een beetje teruggekomen dankzij de films die de laatste jaren gemaakt zijn, al mijn jeugd-helden op het grote doek zien in een echte film, WOW, ik kan niet zeggen hoevaak ik vroeger gedroomd heb over een echte spiderman film, en om dat dan nog te mogen meemaken ook,dat was echt geweldig, was ook altijd een grote xmen fan dus toen ik hoorde dat daar ook films van kwamen kon mijn geluk weer niet op...

Kvind tot nu toe alle Marvel films dik geslaagd ( en batman begins was ook vet),ze blijven redelijk trouw aan de comics maar niet tot het punt dat non-fans er geen bal van snappen,de perfecte mix.

Achja kan nog wel doorgaan maar dat word het te lang vrees ik, ik was gewoon benieuwd of comics nog populair zijn daar in NL ofniet lol, of vinden jullie het echt een nerd-hobby ?

Share your thoughts !
wrestlemaniac
 
Posts: 52
Joined: 23 Jan 2006, 18:47:12
Location: belgie

Postby zendar » 12 May 2007, 12:25:21

Mee eens, ik heb Spiderman 3 vorige week op Imax formaat gezien (super groot dus),
En vondt het geweldig!
Vroeger las ik ook veel comics (Marvel, DC e.d.), maar tegenwoordig wel minder.
Heb ook nog een hoop comics liggen van zo'n 25 jaar terug (toen ik nog een klein Zendartje was).
Ik wist niet dat de oude comics weer opnieuw uitgegeven werden, maar ik heb wel interesse in die hard cover uitvoeringen.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Madman » 12 May 2007, 15:54:06

telt donald duck ook ?

ik heb de garage opgeruimt en vond een jaargang of 5.
van 1984 tot 1989

ik was toen een jaar of 12
Nog erg leuk om in terug te lezen...
Geen idee eigenlijk of ze in de hedendaagse donald duck/kuifje/suske en wiske ook al over PDA, IPOD of Dualcore processoren praten...
Last edited by Madman on 12 May 2007, 19:48:28, edited 1 time in total.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Stepz » 12 May 2007, 16:19:32

Ik spaar al jaren X-Mannen (Nederlands) en baal dus ook echt dat Junior Press gestopt is... maarja, nieuw abootje of misschien een Amerikaans abootje dan maar.
Heb vroeger ook veel Youngblood, Team Youngblood, Bloodstrike, Prophet, wat Savage Dragon, New Men, een paar Troll comics en nog het één en ander van de Extreme Sacrifice saga gespaard (Image).
Moet zeggen dat DC de laatste paar jaartjes erg lekker bezig is!

Vond Spidey 3 ook wel tof. Tofste vond ik eigenlijk dat (die kerel van Ned & Stacey) de Sandman zoveel leek op de comic dude! En dat gold ook voor Venom (Eddie niet echt though).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby zendar » 12 May 2007, 16:33:34

@madman
Ik heb toevallig laatst nog een donald duck gezien waar ze het inderdaad over een ipod hadden
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Razelim » 13 May 2007, 15:07:13

Ik ben comicbookgeek

Althans, Marvel. Daar ik DC gewoon niet mee kan connecten (300 verschillende werelden, dat ze goddomme nog niet snappen dat CLark Kent Superman is, I am Batman) en Image/Topcow geen fuck meer geeft om continuiteit en verhaallijn, zolang ze maar fantastische plaatjes kunnen afleveren.

ik ben vaste lezer van Moon Knight #3 en Daredevil #2 goeie verhalen met een volwassen verhaallijn (no offence naar Manga lezers, maar dat japanse KAWAII-shit komt me echt mijn strot uit) Toevallig wel de 2 superhelden die buiten de Civil War en waarschijnlijk ook World War Hulk vallen, maar vooralsnog de prettigste en vooral volwassenste er van

speel BTW ook Marvel Ultimate Alliance ;)

EDIT: Geen goeie comicbookzaken? nou ja, misschien moet je even kijken in Belgie, want zowel in Antwerpen als Gent weet ik zo 2 zaken te vinden met ontzettend veel backissues (mijn vriendin word er gek van)
Ben even de naam vergeten, en kan hier niet even opzoeken, maar achter die grote winkelstraat in Antwerpen, zie je ergens Spidey aan de muur.. daar wil ej wel eens naar binnen denk ;)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby wrestlemaniac » 13 May 2007, 16:04:00

toffe reacties, keep it coming :wink:

ben gisteren spiderman 3 gaan kijken en eerlijk gezegd was het toch een tegenvaller deze x, zo jammer !!

Als film opzich was het nog goed, maar die venom....tja dat was venom met anorexia volgens mij, zo belachelijk mager zeg damn !

Venom moet groot en breed zijn, zoals een bodybuilder die op steroiden leeft, zo was hij vroeger in de comics altijd,en in de cartoons ook, zelfs in de recentere comics,zoals de ultimate spiderman reeks, is hij wel niet zo HUGE meer als in de 90's maar toch nog steeds een brede gast.

en dan die gast dat eddie brock zelf speelt, puhlease, zo'n klein mager studentje ?? wtf , een ieds oudere persoon had beter geweest,met een wat ruwer uitzicht van zichzelf ook,die uit de film zag er veels te braaf uit.

had ook veel meer vette actiescenes tussen spidey en venom verwacht, het had zo cool kunnen worden, spiderman met zen zwart pak tegen venom of gewoon red/bleu spidey zoals het nu was maar in een veel langere vechtscene met veel bruter geweld....

kortom,in de comics was venom altijd spiderman zen zwaarste tegenstander omdat hij alles kon wat spiderman kon en fysiek sterker was, en daar hebben ze in de film zeer weinig gebruik van gemaakt.

shame :cry:
wrestlemaniac
 
Posts: 52
Joined: 23 Jan 2006, 18:47:12
Location: belgie

Postby zendar » 13 May 2007, 16:27:21

Je hebt het in je eerste post over de perfecte mix, dus dat non comic fans er ook nog wat van snappen.
Ik denk dat dat in dit geval om Venom gaat.
Hij is inderdaad erg smal, als comic fan pik je veel, maar al non comic fan wordt het misschien wat te veel
als je ziet dat iemand wordt overgenomen door een parasiet, én ook nog eens 3 keer in volume toeneemt.
en dan komt er nog eens bij dat er een MEGAGROTE Sandman bij komt,
dus zullen ze, om het "geloofwaardig" te houden, Venom iets kleiner gehouden hebben.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Razelim » 13 May 2007, 17:27:02

Nou ja, het was overduidelijk dat Raimi een Sandman wilde (braak, verneukt ie ook meteen het hele idee waarmee haal spider-man is ontstaan, thanks raimi) en Sony een Venom (populair, dus veel geld), nu is in mijn opzicht Sandman veels te veel gegund, en Venom te weinig. Het kwam meer als een kwartiertje een anti-spider-man, had veel beter gekunt.

Spider-man 4 moet gewoon Dunst en maguire dumpen, Venom komt terug, samen met Carnage, en Gyllenhaal als Parker (wilde hij zelf ook heel erg graag)

EDIT: Vanaf de Marvel Knights serie is Venom niet meer door Brock bestuurd, vandaar enige veranderingen in zijn uiterlijk (tegenwoordig is Mac Gargan Venom, die wij eerder kenden als Scorpion) en zijn lid zijn van de Thunderbolts (samen met Bullseye, whoo)
Ultimate staat er weer compleet los van, dat is de serie reboot maar dan in de jaren 90, dus geen radioactioeve spin, maar een genetisch gemanipuleerde spin die Parker beet enzo ;)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby wrestlemaniac » 13 May 2007, 18:41:54

sandman was idd wel erg groot, die had iets minder gemogen alhoewel het nu wel spectaculaire beelden opleverde,ik vind dat in ieder geval nog steeds geen reden om venom zo smal te maken, wat is er mis met 2 grote/brede bad guys ? niks toch...

het zou idd niet geloofwaardig geweest zijn als venom plots 3x zo groot word tijdens zen "transformatie" maar dat ligt dan gewoon aan de verkeerde keuze voor eddie brock, als ze gewoon een meer gespierde acteur die rol hadden gegeven was het wel geloofwaardig geweest imo...tis nu niet of dat zo'n moeilijke rol was,echt veel tekst moest ie niet onthouden, kan je zo een lijst geven van pro-wrestlers die zo opzich al een goede eddie brock zouden geweest zijn qua looks haha.

en over de comics, ik ben dus echt niet bekend met de recente series zoals marvel knights etc, maar ik had ook al wel eens gelezen dat de ex-scorpion nu venom is voorlopig.....nadruk op voorlopig want van de week las ik op de IGN site nog een stukje over nieuwe spidey comics,met de terugkeer van venom,en er werd serieus gehint dat het best eens eddie kon zijn die terugkomt...dat hoort ook zo vind ik, tis leuk zo'n zijweggetje inslaan en iemand anders de rol geven maar als de zon ondergaat is er toch maar 1 echte venom en das eddie brock.
wrestlemaniac
 
Posts: 52
Joined: 23 Jan 2006, 18:47:12
Location: belgie

Postby Stepz » 13 May 2007, 19:39:52

Wil niet lullig zijn, maar Sandman zag er precies zo uit als de comicfiguur. Kijk maar naar zoals Romita Jr. 'm tekent.

En eh... Dunst en Maguire hebben geloof ik te kennen gegeven niet verder te willen gaan met eventuele vervolgen op de film. Dat scheelt.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Psoman » 13 May 2007, 20:15:58

Hier een comic book reader. Echte Marvel fan en ben weer begonnen met lezen aan begin van de Civil War wat een cool verhaal(Civil War the Confession vindt ik nog coolste van allemaal echt een musthave!) zeg de stories erna zijn ook erg wicked volg nu vooral Spider-Man(geen Ultimated) en de storyline Fallen Son death of a dream (ik zat echt van wat :shock: is Cap DOOD ??? dat kan niet !!! ) en ook de Avengers Initiative serie erg wicked volg je paar nieuwe helden in opleiding erg coole storyline en Nova oei moet echt ff het 2de boekie ophalen Richard Rider terug op aarde en hij neemt het op tegen Iron Man te cool hoop dat die Iron's Man face inslaat :D. Ook volg ik The Dark Tower the Gunslinger Born van Steven King en Ghost Rider trail of tears erg coole setting die story !

Kijk erg uit naar World War Hulk en X-Men endangerd Species en natuurlijk ook naar de return of Eddie Brock en de andere life shocking moment in Spidy's life heb al verschillende images gezien en lijkt er op dat Aunt May dood gaat en dat is natuurlijk mega schocking !!!

Met DC heb ik niet zoveel ja vindt Superman wel wicked maarja is zo uitgebereid hou het wel bij Marvel Universe is leuker ;)
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Razelim » 14 May 2007, 07:21:12

Vergeet niet World War Hulk die er aan komt. Ben werkelijk van mening dat echt alleen Doc Strange en Ghostrider hem aan zouden kunnen.

Wat betreft May Reilly, (Aunt), ik weet het niet, in nummer 400 ging may ook dood, en bleek weer een actirce te zijn door Osborn, bla bla bla. Dus we zullen zien. Marvel is iig wel meer bezig nu met echte veranderingen door te brengen, alleen met al die doden blijft er weinig over he?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Stepz » 14 May 2007, 09:17:19

Haha, bij Marvel komen de doden altijd weer terug. Colossus is toch ook zomaar weer terug. Psylock ook. Alhoewel... (ik loop een beetje achter met lezen, een paar maandjes, dus misschien zit ik er wel keihard naast) Psylock had toch de Shadow King in haarzelf opgesloten? Daarom kon ze geen telepathie meer gebruiken. Zou ze nog leven door de Shadow King? X-Men kreeg ineens een nieuwe schrijver, dus leek dit eerst wel te zijn vergeten...
Toch lijkt Worl War Hulk me echt TE gruw!
Strange zou 'm misschien wel aan kunnen, maar Ghostrider... 'k weenie...
Ik vind Hulk echt de allervetste character uit het Marvel Universum. Hij kickte zelfs Onslaughts ass.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: comic book fans ?

Postby rrcplus » 14 May 2007, 09:24:42

wrestlemaniac wrote:Kvind tot nu toe alle Marvel films dik geslaagd ( en batman begins was ook vet),ze blijven redelijk trouw aan de comics maar niet tot het punt dat non-fans er geen bal van snappen,de perfecte mix.


ik was toch een beetje teleurgesteld in het gebrek van Gambit in de X-Men films. (en mag ik even zeggen dat X-Men 3 ontzettend zoog? :| )
Ik had de X-men films toch liever een beetje gezien zoals de eerste strips he, dus geen Wolverine in de eerste film, want die kwam er pas later bij :roll:

Goed. ik ga weer wat meiden dingen doen nu. :oops:
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group