Ze hebben het eindelijk door bij Sega . . .

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Ze hebben het eindelijk door bij Sega . . .

Postby Donny K. » 31 Mar 2007, 16:48:19

Hope you liked Sonic and the Secret Rings, as Sega president Simon Jeffery told Newsweek the Wii game was one of the company's first steps towards reinventing what the world perceives as Sonic. Even though Sonic the Hedgehog appears to have performed well commercially for the company, they seem to have recognized the 3D adventures in recent years haven't done much for the core fans.

"We are actually undergoing a fairly considerable refresh of Sonic as an intellectual property, as a character," said Jeffery.

And what this means for Sonic and friends is a break. "We're not going to be bringing another game out on the other platforms for quite some time, because we feel that it is time to reinvent Sonic, to make Sonic contemporary again. At the same time, even the recent 360 and Playstation 3 games have sold extremely well. Sonic is still an extremely endearing character; there's still a lot of love for Sonic out there in consumerland."


Hopen dat Sonic weer net zo stoer wordt als Vroegah (of in elk geval a la sonic rush)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby blackdragon » 31 Mar 2007, 16:59:31

Ik had het gelezen, mooi dat ze er zelf achter zijn gekomen, maar nu moeten ze er nog wat mee gaan doen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Ze hebben het eindelijk door bij Sega . . .

Postby Loempiavreter » 31 Mar 2007, 17:12:34

Donny K. wrote:Hopen dat Sonic weer net zo stoer wordt als Vroegah (of in elk geval a la sonic rush)


Als Dimps al betere sonic spellen uitbrengt dan sonic team, zegt dat meer over de kwaliteit van Sonic Team in de laatste jaren dan over Sega.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby SeGaFrEaK » 31 Mar 2007, 18:35:26

Jammer dat ze dit niet al ±4 jaar geleden inzagen. Nouja iig beter laat dan nooit.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby BDT » 31 Mar 2007, 19:32:39

Ik het Sega Benelux ook vaak genoeg gezegd: De 360 en PS3 versie zijn een dieptepunt.

En dan te bedenken dat Sonic op de PS3 goed verkoopt... Bizar man
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby markdegeweldenaar » 31 Mar 2007, 21:13:45

BDT wrote:Ik het Sega Benelux ook vaak genoeg gezegd: De 360 en PS3 versie zijn een dieptepunt.

En dan te bedenken dat Sonic op de PS3 goed verkoopt... Bizar man


De ps3 heeft niks anders. Hoe dan ook, goed nieuws! Ik interesseer me al jaren niet voor Sonic, terwijl ik het vroeger geweldig vond. Hopelijk komt dat weer terug.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Sen » 31 Mar 2007, 21:50:31

Ik vond de 3d titels wel erg leuk. Maar zie ook wel dat het een stuk beter kan. Ben benieuwd wat ze er van maken.
Secret rings krijgt ook niet echt denderende cijfers trouwens.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby rrcplus » 31 Mar 2007, 22:16:03

de 3D spellen als in Sonic Adventure en Sonic Adventure 2 vond ik leuk, maar daarna ging het toch wel een beetje bergafwaards voor de blauwe egel.
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Frankhulscher » 31 Mar 2007, 22:51:39

Ze moesten hem uitbrengen in zo'n pandemonium stijl: 3d getekend maar 2d gamplay.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Stepz » 01 Apr 2007, 10:03:14

Tja, net zoals die Sonic game voor op de Saturn die nooit uitkwam. Waar een tijdje terug nog een filmpje van te vinden was hier op het forum. Dat rockte echt!
Moet zeggen dat ik de 3d games van Sonic wel erg leuk vond (irriteerde me alleen aan die kutcameraviews...).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 01 Apr 2007, 11:10:10

Nu lijkt natuurlijk alsof alles rocked als je het nog niet gebt gespeeld natuurlijk. Met Sonic 360 (om hem zo maar even te noemen) werd ook verteld over hoe fantastisch deze zou worden en ook "Sonic Reinvented" zou worden.

Om eerlijk te zijn raak ik een beetje sceptisch er over. Want het is niet de setting of het verhaal wat zo storend is (Shadow & Knuckles vind ik nog steeds koele characters) maar het is de engine, de techniek wat het probleem is. En dat zie ik nog steeds nergens staan dat Sega DAT wilt verbeteren.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Xizor » 01 Apr 2007, 11:22:39

Frankhulscher wrote:Ze moesten hem uitbrengen in zo'n pandemonium stijl: 3d getekend maar 2d gamplay.


Probeer Sonic Rivals (PSP) dan maar eens 8)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Fonzi » 01 Apr 2007, 11:57:34

Sega blijft me samen met Capcom nog altijd het meest boeien maar ik kan niet zeggen dat ik een echte Sonic fan ben. Ik heb de gameplay nooit begrepen, zelfs van de 2D Sonic's niet.

Sonic Adventure heb ik wel veel gespeeld maar dat was omdat ik toen een geïmporteerde DC had, samen met Sega Rally 2 en VF3. Ik heb lange tijd niets anders gehad om te spelen. Sonic Rush vond ik ook zeer goed maar voor de rest... Secret Rings vond ik trouwens ook om te huilen...speel die frustrerende special missions maar eens.

Moet toegeven dat ik Sonic op zich wel cool vind, als karakter en ook de grafische stijl spreekt me aan. De gameplay echter...? Persoonlijk vond ik de andere Sonic Team games wel goed, met Burning Rangers, Nights en Samba als absolute favorieten.

Ik weet ook niet welke richting ze uitwillen met Sonic maar het blijft een goed verkopende reeks. Het zou me verwonderen als ze nu jaren gaan wachten met een nieuw spel. Nee, Sega heeft echt veel meer boeiende games dan dit...

>>maakt zicht uit de voeten<< :|
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby F-zero » 01 Apr 2007, 14:24:03

Ik heb het al vaker gezegd; Sonic Team is gewoon een shit developer.

Het is gewoon zo. Niet alleen de Sonics vallen tegen, maar wat dacht je van Astro boy Ps2, Billie Hatcher met al zijn bugs en zo kun je nog wel doorgaan.

De laatste echt goede 3d game van Sonic Team moet toch echt Burning Rangers geweest zijn, of Sonic Adventure 1 nog... Burning en nights behoren tot mijn favoriete Saturn games, bizar contrast toch.

En ze moeten eens kappen met al die kansloze nieuwe personages. Het enige wat de fan wil zien is Sonic die door loopings rent. Zelfs tails mag vast wel van ze oprotten als playable character.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Sen » 01 Apr 2007, 16:27:04

Ik snap het punt van Fonzi wel. Ik was in de 2d tijd zelf ook niet echt een sonic fan. Vond het wel tof, maar niet echt fantastisch. Ik denk dat ik meer plezier aan de 3d sonics gehad. En ja, dat is met alle haken en ogen dat die games ook hebben. Hoe dan ook, ik heb de 360 game best veel gespeeld. Maar hoe je het ook wend of keert, het kan nog veel beter!
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group