Ik wil zomer!

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby WithAttitude » 16 Mar 2007, 15:29:59

In den beginne, toen was de hele aarde bedekt met vulkanen die honderden malen zoveel schadelijke stoffen uit stootten dan we nu doen. En ondanks dat is de mensheid alsnog ontstaan en hebben we hele beschavingen opgebouwd e.d.
Dus zo erg kan het nu niet zijn.

Het wordt nogal overdreven door populistische treehugging hippies die snel willen scoren in de politiek.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mier » 16 Mar 2007, 17:48:29

Ik ruim mijn rotzooi op straat op omdat anders een ander het moet opruimen.
Ik gebruik spaarlampen, laat niks op standby staan en ben zuinig met water, gas etc. omdat het gewoon scheelt in mijn eigen portemonnee.

Ik kan wel schijnheilig gaan roepen dat ik het voor het millieu doe....

Zolang de mens er niet echt wat aan wilt doen, heeft het toch geen zin.
Er worden nog steeds onnodig smerige brandstoffen gebruikt terwijl er al lang veel schonere alternatieven zijn.

Ik rij zelf geen auto omdat een auto gewoon niet nodig is in Nederland (wel handig maar puur een luxeartikel die het millieu vervuilt) en dus geen zin heb om er geld aan uit te geven.

Dus doe je auto de deur uit als je zoveel commentaar op het gedrag van een ander hebt en pak de trein of fiets.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Sen » 16 Mar 2007, 18:30:30

Precies Mier.

Sorry maar je hebt echt tunnelvisie Withattitude. Als je denkt dat het milieu echt nauwelijks iets uitmaakt en dat allen treehugging hippies het klimaatdebat ondersteunen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Madman » 16 Mar 2007, 21:28:47

Ik krijg zin om de verwarming in de huiskamer op 25 te zetten.
Ik zit toch de hele avond boven dus heb ik zodoende vloerverwarming.
Omdat ik boven geen dubbel glas heb, stook ik hem nog effe wat harder.

Effe zonder gein:
Iedereen die voor zichzelf kan denken weet waar dat ie kan besparen.
En als 1e komt de eigen portemonee en als 10e plek komt het milieu.

Dat stukje milieu-sparen is een druppel op de gloeiplaat. We kunnen in nederland zo zuinig doen als we willen, maar dat is puur figuurlijk..
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Mier » 16 Mar 2007, 23:08:26

Het is de regering die ons bang loopt te maken, terwijl zijzelf de olieïndustrie niet willen opgeven voor schonere energie.

Ze laten ons schuldig voelen voor hun eigen geldlust, dat gaat er bij mij niet in.

Die documentaire van All Gore is natuurlijk het topppunt van schijnheiligheid.
Onrust de wereld in helpen terwijl hij zelf in zijn eentje 10x zoveel als een hele Amerikaanse straat verbruikt.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby BDT » 17 Mar 2007, 00:26:13

Dat kan wel zo zijn, maar als iedereen blijft denken: De buurman rijd een SUV, dus ik kan dat ook... Dan komen we nergens.

Waarom moeten gezinnen 2 of 3 auto's? Bullshit man. De laatste jaren is het aantal auto's zo gestegen, het is niet normaal. Vroeger, toen ik nog een klein Nielsje was stond de straat niet helemaal vol met auto's. En wat doen gemeenten nu? Die maken complete extra parkeerterreinen. Sukkels.

Uiteindelijk is het natuurlijk vooral industrie en domme chinezen die kolenmijnen laten affikken.

Dat neemt niet weg dat het smelten van het ijs nu extra extra snel gaat. Als iedereen blijft denken: o... wat kan ik daar nou aan doen, dan gaan we inderdaad in 2012 dood. Zeker in NL dat lekker onder de zeespiegel ligt.

Natuurlijk gebruikt iedereen stroom en natuurlijk wil iedereen een blitse auto. Maar waarom 2. Of 3? En waarom koop je geen hybride.

Het initiatief ligt bij regeringen en bedrijven(die alleen maar geld willen zien) en dat is gewoon een moeilijk punt. Als iedereen nou eens zover is dat ze zelf inzien dat de aarde kapot gaat voor de mensheid(de aarde blijft heus wel bestaan), dan zijn we een stap verder. Zeker mensen met kinderen zouden nog eens drie keer na moeten denken voor ze roepen: ach, wat maakt het uit.

En ook ik houd van het zonnetje en lekkere temperaturen. Maar als ik in een smoglucht moet lopen wordt ik ook niet blij.

Iedereen hier is een fucking midget op deze planeet, sommige mensen hebben echter meer macht. En die zou eens gebruikt moeten worden om de oplossingen die er allang zijn eens te gaan gebuiken.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Markam » 17 Mar 2007, 07:06:49

BDT wrote: Als iedereen nou eens zover is dat ze zelf inzien dat de aarde kapot gaat voor de mensheid (de aarde blijft heus wel bestaan).


We hebben de wereld toch al naar de klote geholpen, daar valt nu nog maar weinig tegen te doen. De aarde zal, nadat ze ons heeft uitgeroeid, weer kunnen herstellen en wel twee keer nadenken of ze opnieuw "intelligent" leven zal creëren.

Maar ondans mijn vorige berichten ben ik zelf ook bezig met spaarlampen en zuinig aan doen, maar ik betwijfel of het zoden aan de dijk zet. We zullen misschien de opwarming van de aarde versnellen, maar voorkomen kunnen we het toch niet. Misschien als het langer zou duren zou de mens een oplossing voor het probleem kunnen vinden en dat zie ik liever niet gebeuren. Ja ik ben vrij misantropisch
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group