and BOOM!

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby WithAttitude » 10 Jan 2007, 13:19:45

Hij ziet er superslick uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hij kan niets wat tegenwoordig elke andere telefoon ook kan. Iedere telkefoon kan namelijk mp3'tjes afspelen en foto's maken. Ik heb b.v. nu een 3 megapixel camera en 1 gig. geheugen op m'n mobiel en tegen de tijd dat deze iphone uitkomt zullen de telefoons ook wel meer geheugen hebben.

En een vervanging voor de ipod kan toch niet maar 8 gig hebben?!

En zelfs het design is tegen de tijd dat ie uitkomt niet meer bijzonder,
ImageImage
En dan die prijs, geen iphone voor mij hoor. Je betaald alleen maar voor het imago wat op dit moment gewoon erg populair is. En ik kan het weten, heb namelijk een ipod gekocht :roll:
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mirg » 10 Jan 2007, 13:24:09

Van mij mogen ze sowieso de camera's uit mobiele telefoons halen. Wat moet ik met zo'n 2 megapixel kinderding met prutlens (van een objectief kun je niet echt spreken)?
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 10 Jan 2007, 13:46:04

Hier nog een paar concepten van telefoons die binnenkort uit gaan komen om het enthausiasme van de iphone nog wat te temperen.
Image
Image
Image
Image
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Appie » 10 Jan 2007, 13:49:52

WithAttitude wrote:Hij ziet er superslick uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hij kan niets wat tegenwoordig elke andere telefoon ook kan. Iedere telkefoon kan namelijk mp3'tjes afspelen en foto's maken. Ik heb b.v. nu een 3 megapixel camera en 1 gig. geheugen op m'n mobiel en tegen de tijd dat deze iphone uitkomt zullen de telefoons ook wel meer geheugen hebben.

En een vervanging voor de ipod kan toch niet maar 8 gig hebben?!

En zelfs het design is tegen de tijd dat ie uitkomt niet meer bijzonder,
ImageImage
En dan die prijs, geen iphone voor mij hoor. Je betaald alleen maar voor het imago wat op dit moment gewoon erg populair is. En ik kan het weten, heb namelijk een ipod gekocht :roll:

Ik dacht dat ik de enige was die niet echt opkeek van dit telefoontje. Ja, heb die link van Arjen helemaal gelezen en naast de "software knopjes" zie ik niks dat een telefoon van vandaag ook niet kan. Alleen in wat mindere mate aanwezig op die telefoons, maar dat kan in een half jaar prima veranderen (jaar voor EU NB lol).

Maar goed ze pleuren de hele zooi samen met iTunes begrijp ik? Wat als ik het goed heb begrepen ook de enige reden is dat iPod een succes is geworden.

Misschien ben ik biased eikel nu met me Nokia die ik al een paar jaar heb, maar hoezo moeten ze een phone maken die makkelijk is om mee om te gaan maar wel 'slim'? Dacht dat als 1 telefoontje wel makkelijk was voor de massa dan is het wel een Nokia en die dingen van Nokia nu kunnen net zoveel als die iPhone alleen dan op een kleinere schaal (minder geheugen etc).
Last edited by Appie on 10 Jan 2007, 13:56:02, edited 1 time in total.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Mirg » 10 Jan 2007, 13:55:23

De iPod deed het zo goed omdat er geen kleine MP3-spelers waren op het moment dat hij uitkwam. Je had discmans die MP3-CD's af konden spelen en een paar HD-MP3-spelers, maar die waren zo groot als een discman en hadden een display met één regel. De iPod was wel degelijk erg vernieuwend. Deze telefoon is alleen maar beregeil. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Appie » 10 Jan 2007, 14:05:20

Misschien zit mij historisch kennis van de techniek dan door elkaar, maar ik dacht me toch echt te herinneren dat er toen al kleinere MP3 spelers uit waren. Weliswaar met minder geheugen, zal ook hebben meegspeeld.

Maar goed enige "edge" die iPod tegenwoordig nog heeft op andere MP3 spelers is iTunes. De rest hebben andere makers al gejat =D
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Mirg » 10 Jan 2007, 14:10:21

Appie wrote:Maar goed enige "edge" die iPod tegenwoordig nog heeft op andere MP3 spelers is iTunes. De rest hebben andere makers al gejat =D


Plus het feit dat "de massa" de officiele witte oordopjes prima kan onderscheiden van de namaak witte oordopjes. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby BDT » 10 Jan 2007, 17:50:08

Al die andere telefoons zijn nep, net als alle neppe iPod imitaties zoals die van Creative en Sony. Denken er allemaal zo goed uit te zien, maar hebben het net niet. Om maar te zwijgen over het interaction design. Als er 1 bedrijf goed is in interaction/user interface design, dan is het wel Apple.

And I love it. Al die Nokia, Sony, Samsung whatever iPhone imitaties zullen het gewoon net niet hebben.

Maar misschien hebben jullie het wel goed en zijn de andere producten echt beter.

het boeit me niet of het een hype is of niet, mijn windows mobile 5 telefoon kan de iPhone niet aftroeven, al is mijn huidige telefoon 900 euro.

Ik wil een iPhone, fuck the rest (net als een MP3 speler: ik wil een iPod, fuck the rest)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby arjen1981 » 10 Jan 2007, 18:06:43

those who make great software make there own hardware

waarom ik een ipod heb is om itunes. er is gewoon duidelijk niks wat daar bij in de buurt komt. waarom ik straks een iphone neem is omdat het osx draait. apple is een software bedrijf die ook hardware maakt. de kracht licht in de software en de hardware baseren ze daar op door. precies wat ook nintendo doet. innovatie en doen waar ze goed in zijn.

kijk op apple.com en bekijk die korte filmpjes eens. ik vind het ongelovelijk. neem de tilt funcite bij de video's foto's of safari. of kijk hoe sms werkt dat is gewoon ichat het is eigenlijk allemaal software (wat geen een andere telefoon zo goed kan) waar hardware omheen wordt gebouwd.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Ophyr » 11 Jan 2007, 09:16:41

Ik vind 't echt een prachtig apparaat, maar kan ie ook waar ik m'n telefoon 't meest voor gebruik, navigatie ? :)

Verder vind ik 8 Gig echt zat, en de prijs is ook redelijk als je nagaat dat een P910 bij de introductie ook een dergelijk hoge prijs had...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Xizor » 11 Jan 2007, 10:32:14

arjen1981 wrote:those who make great software make there own hardware


geldt dus ook voor Microsoft :lol:
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby arjen1981 » 11 Jan 2007, 12:05:19

Xizor wrote:
arjen1981 wrote:those who make great software make there own hardware


geldt dus ook voor Microsoft :lol:


ja maar is de zune hardware van toshiba en de xbox eigenlijk gewoon exact een pc (wat een slime keuze is)
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Markam » 11 Jan 2007, 13:04:46

arjen1981 wrote:waarom ik een ipod heb is om itunes.


wat heeft Itunes dat bijv Audiograbber niet heeft? en dan bedoel ik geen onzinnige functies. Je hebt een progje nodig om een cd naar mp3 om te zetten en daar de tags bij te doen. En dan sleep je gewoon met explorer de bestanden naar je mp3 speler. Nix geen stom programma nodig om muziek op m'n mp3 speler te zetten.

Ga je naar iemand toe voor leuke muziek en wil je die op de ipod zetten, kan je het niet luisteren omdat diegene geen itunes heeft.
Moet je het thuis eerst op je pc zetten om daarna via Itunes het weer terug te zetten. Nee ik heb het voordeel van dat soort programma's nooit echt begrepen.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Mirg » 11 Jan 2007, 13:29:57

Ik gebruik iTunes omdat het m'n muziekverzameling mooi bijhoudt. Ik ben nogal nauwkeurig en wil m'n MP3's altijd op een vaste manier ordenen. In iTunes kan dat heel erg goed, en je kan ook heel makkelijk en snel smart playlists maken om bijvoorbeeld nummers die niet in MP3-formaat zijn of nummers zonder tracknummer op te sporen.

Of ik muziek van iemand anders kan kopieren maakt me niet zoveel uit. Ik heb een flinke webserver waarmee ik aardig wat MP3's over kan hevelen en anders koop of download ik de CD wel. ;]

M'n iPod is alleen maar een kopie van m'n MP3-collectie in iTunes. iTunes is leading, zeg maar. Handig, hoor. Tenminste, als je van strak georganiseerde muziekverzamelingen houdt. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby arjen1981 » 11 Jan 2007, 15:01:41

Markam wrote:En dan sleep je gewoon met explorer de bestanden naar je mp3 speler.


daar gaat die al :P ik wil niet eens weten waar die bestanden staan. ik wil gewoon een cd in een aparaat doen of iets kopen via de store en dan op al op mijn mp3 speler willen hebben staan. bestanden copieren enz. enz. vind ik iets uit het verleden het moet gewoon vanzelf gaan en ik wil verder niet omkijken naar wat er verder mee gebeurt. same with foto's in iphoto.

Markam wrote:Ga je naar iemand toe voor leuke muziek en wil je die op de ipod zetten, kan je het niet luisteren omdat diegene geen itunes heeft.
Moet je het thuis eerst op je pc zetten om daarna via Itunes het weer terug te zetten. Nee ik heb het voordeel van dat soort programma's nooit echt begrepen.


dan zoek ik die artiest op en koop ik de cd legaal. ik ben misshcien een van de weinige maar doe dit wel. hele reen waaromd e ipod dit niet kan zijn rechten vand e overheid en drm enzo). wil je dit wel persee dan kun je idd beter voor een hk fabrikant gaan.

verder heb ik precies dezelfde reden als mirg. en same met mijn digitale foto's dus in iphoto. voor bijde paketten hebben gewoon geen alternatief. het is goede software dat alles omvat waar je op een windows platform drie verschillende (als niet meer is) pakketen voor nodig bent.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group