computer vraag (trage shit)

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

computer vraag (trage shit)

Postby mrtweak » 10 Nov 2006, 20:16:11

Sinds een maand is mijn computer echt te traag, word er helemaal debiel van. Als ik kijk bij mn prestaties dan loopt het CPU verbruik vaak in de 100%, zonder dat mijn computer echt spannende dingen doet: wie herkent de klacht en wat kan ik er aan doen?

PS ik gooi regelmatig Hitman2 er over voor spyware, dus dat zal het niet zijn.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby WithAttitude » 10 Nov 2006, 20:33:40

Heb ik ook altijd met de tijd. Ik herinstalleer dan ook mijn hele pc zo om de 3 a 4 maanden.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Razelim » 10 Nov 2006, 21:01:32

Herinstalleren inderdaad
en als je dat hebt gedaan, een virusscanner installeren die weinig geheugen in gebruik neemt (ik kan Antivir aanraden, is nog gratis ook!) Windows Defender, en de Live Toolbar, die hou namelijk je Bak met Live Onecare in de gaten, en kan ook je register schoonmaken (programma is van windows zelf, dus die weten wel hoe je register zit) defraggen, tijdelijkeb bestanden wissen, the works..

succes ermee
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby kevin » 10 Nov 2006, 21:02:08

hmm, check even de temperatuur van je pc (met speedfan ofzo )
als deze aan de hoge kant is zou ik mn koeler der even afhalen en wat nieuwe koelpasta doen, dit kan echt een hoop schelen...
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3407
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: computer vraag (trage shit)

Postby zwartekat » 10 Nov 2006, 22:09:45

mrtweak wrote:Sinds een maand is mijn computer echt te traag, word er helemaal debiel van. Als ik kijk bij mn prestaties dan loopt het CPU verbruik vaak in de 100%, zonder dat mijn computer echt spannende dingen doet: wie herkent de klacht en wat kan ik er aan doen?

PS ik gooi regelmatig Hitman2 er over voor spyware, dus dat zal het niet zijn.


Als het goed is kun je in die prestaties (task manager / processen) ook zien welke applicatie er zo veel CPU opslorpt.
HaHaHaHa, Very Funny Scotty.
Now beam down my clothes!!!!
User avatar
zwartekat
 
Posts: 58
Joined: 24 Oct 2006, 17:26:14
Location: Apeldoorn

Postby mrtweak » 11 Nov 2006, 09:40:57

Crap, ik vrees dat het gewoon tijd is om de boel opnieuw te installeren, gezeik met die kutcomputers ook altijd!!

Denk niet dat het er in zit dit weekend though...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby gavie » 11 Nov 2006, 10:36:04

Ik heb hetzelfde, alleen bij mij is het altijd de explorer die alle cpu inneemt, terwijl ik amper wat doe

Nja heb nu ook geen zin alles te herinstallen, duurt eindeloos..
User avatar
gavie
 
Posts: 101
Joined: 20 Jun 2006, 14:54:40

Postby mrtweak » 11 Nov 2006, 11:50:17

ja en ik weet ook niet hoet ik moet omgaan met alle opgeslagen bestanden enzo. Zit toch een 1,5 jaar downloaden in. Tuurlijk zijn sommige dingen nog wel te vinden (paris hilton video), maar andere zaken (soundtrack eerste emir kusturica films) zijn al een stuk moeilijker te vinden.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby zwartekat » 11 Nov 2006, 12:01:10

Een tip voor de volgende keer.
Je harde schijf in partities delen. (gaat het makkelijkst met Partition Magic)

Dan zorg je dat je C: schijf, de schijf waar je windows op zet, een kleine 10 gig is. En de overige schijven gebruik je voor opslag.

Een voordeel van een kleine C: schijf. Het defragmenteren gaat sneller. En wil je een keer rigoreus te keer gaan en je puter formateren omdat windows weer eens in de soep is gelopen, dan ben je niet al je opgeslagen zooi kwijt omdat je dan alles op je andere schijven hebt staan.

tip: De nieuwe map "mijn Documenten" even rechtsklikken. Dan Eigenschappen Selecteren. En bij locatie van de doelmap vul je de nieuwe partitie in. (bijvoorbeeld E:/ of F:/) Dan is je nieuwe grote en lege partitie ineens je Mijn Documenten map, en een relatief veilige locatie geworden.

Draai ook eens Windokter als je toevallig Norton Utilities hebt. Deze haalt onzinnige register sleutels uit je systeem. Scheelt soms nog al eens.

Op mijn site staan ook nog wat kleine truukjes om je XP wat vlotter te maken.
HaHaHaHa, Very Funny Scotty.
Now beam down my clothes!!!!
User avatar
zwartekat
 
Posts: 58
Joined: 24 Oct 2006, 17:26:14
Location: Apeldoorn

Postby Lan Di » 11 Nov 2006, 12:21:32

zwartekat wrote:Een tip voor de volgende keer.
Je harde schijf in partities delen. (gaat het makkelijkst met Partition Magic)

Dan zorg je dat je C: schijf, de schijf waar je windows op zet, een kleine 10 gig is. En de overige schijven gebruik je voor opslag.




precies! en dan kan je ook nog die schijf imagen met norton ghost zodat je niet de volgende keer al je drivers een voor een hoeft te installeren
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Re: computer vraag (trage shit)

Postby Ophyr » 11 Nov 2006, 21:02:11

mrtweak wrote:Sinds een maand is mijn computer echt te traag, word er helemaal debiel van. Als ik kijk bij mn prestaties dan loopt het CPU verbruik vaak in de 100%, zonder dat mijn computer echt spannende dingen doet: wie herkent de klacht en wat kan ik er aan doen?

PS ik gooi regelmatig Hitman2 er over voor spyware, dus dat zal het niet zijn.


Dit had ik exact zo, met Spybot. Als je die hebt geinstalleerd dan zal dat de oorzaak zijn...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Stepz » 13 Nov 2006, 20:38:46

Wat Zwartekat zei.
Ik ben supervisor geweest bij Symantec en daar hebben ze idd een paar leuke dingetjes als Partition Magic (had ik ook op cd, maar die heb ik aan DonnyK gegeven...) en met Norton Ghost idd ff een image maken zodra alles ff goed is.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: computer vraag (trage shit)

Postby gavie » 13 Nov 2006, 21:32:18

Ophyr wrote:
mrtweak wrote:Sinds een maand is mijn computer echt te traag, word er helemaal debiel van. Als ik kijk bij mn prestaties dan loopt het CPU verbruik vaak in de 100%, zonder dat mijn computer echt spannende dingen doet: wie herkent de klacht en wat kan ik er aan doen?

PS ik gooi regelmatig Hitman2 er over voor spyware, dus dat zal het niet zijn.


Dit had ik exact zo, met Spybot. Als je die hebt geinstalleerd dan zal dat de oorzaak zijn...


Spybot zit geloof ik bij hitman 2 in, als je niet wil dat het je pc (een heel klein beetje) vertraagt moet je de teatimer uitzetten...
Maar het lijkt me niet dat die zoveel van de CPU vraagt (task manager erbij?)
User avatar
gavie
 
Posts: 101
Joined: 20 Jun 2006, 14:54:40


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group