[Muziek] Your band?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby ManoRevolver » 06 Apr 2006, 21:02:02

Oh, toen was ik er sowieso al niet.
Heb ook de 4 studio recordings van Stereo B., klinkt erg tof.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby safepin » 07 Apr 2006, 10:41:33

Ja die stonden toch ook gewoon op hun myspace? Die waren iig wel erg tof.
User avatar
safepin
 
Posts: 76
Joined: 07 Feb 2006, 20:59:47
Location: Silvolde

Postby Mirg » 13 Apr 2006, 11:22:02

Ik zit in Ravenstorm, een folkmetal band. Niet zoals Finntroll, maar meer zoals Skyforger en de rauwere Falkenbach nummbers.

www.ravenstorm.nl

Aanstaande maandag spelen we in het Mezz Cafe in Breda.

Ik speel bas in ieder geval. M'n snaren zijn al drie jaar niet vervangen, omdat ik er gewoonweg geen geld voor heb (games gaan voor), dus ik speel nu al drie maanden m'n vingers aan flarden. Dat optreden maandag gaat echt pijnlijk worden, want echt alles ligt open nu. ;]



Edit: Vergeten te zeggen WAAR het Mezz Cafe staat. ;]
Last edited by Mirg on 13 Apr 2006, 12:57:27, edited 1 time in total.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Markam » 13 Apr 2006, 12:52:46

vette shit mirg! bewust gekozen voor z'n band zonder keys?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Mirg » 13 Apr 2006, 13:08:20

Nou, het is een beetje een lang verhaal, maar daar gaat-ie dan (veel namen):

De band bestaat al een hele tijd en is een beetje ontstaan uit / na twee of drie andere bands. In die tijd speelde ik overigens helemaal geen instrument. Ik kende wel iedereen al vrij lang. Jasper (de gitarist) van de kleuterschool (en we woonden bij elkaar in de straat, altijd vriendjes geweest), Mathias (de drummer) via Jasper en Yuri (de zanger) via scouting (waar ik eerst op zat en daarna Jasper ook). Ze hadden eerst Natasja (vriendin van Yuri en Jasper) als bassiste en Yvo (broer van Jasper) op toetsen. Yvo vond gabber / terror / tekno toch leuker dan middeleeuwse melodietjes en Natasja had het na een tijdje ook wel gehad met bassen. Toen kwam ik er een jaar of drie / vier geleden bij nadat Putlucht (m'n grindcore band met Jasper en Justin (andere vriend van me, die grappig genoeg Jasper via internet kende voordat ik Justin leerde kennen)) was gestopt. De band was tot dan toe meer voor de gezelligheid en de lol. Dat is nu eigenlijk ook nog wel, maar we treden wel met enige regelmaat (om de zes maanden is regelmaat, toch?) op tegenwoordig. Dus. ;]

En eigenlijk vinden we het wel tof dat we met zo'n kleine bezetting toch folkmetal kunnen maken, aangezien "normale" folkmetal bands toch al snel twee gitaristen, toetsen, fluitjes, viool, etc. hebben. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Markam » 13 Apr 2006, 13:38:08

ghe mooi verhaal indeed.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik nog wel wat toetsjes willen proberen.... :)
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ManoRevolver » 13 Apr 2006, 17:02:22

Hoe VET is Skyforger!!!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Panzer » 13 Apr 2006, 22:23:13

Skyclad dan?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Mirg » 14 Apr 2006, 12:25:43

Skyforger is te bruut voor woorden. Lekker rauw. ;]

Overigens: Markam, als je zin hebt om een keer mee te komen pingelen, ben je van harte welkom, hoor. Haarlem is alleen wat ver misschien. We oefenen in Breda, maar ik woon zelf in Rotterdam. Haarlem - Breda is twee keer zo ver denk ik?
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Markam » 14 Apr 2006, 12:42:12

jup zoiets ja, dank voor het aanbod, maar het is iets te ver idd en ik heb geen vervoer. Mochten jullie ooit eens in de buurt spelen dan kom ik zeker kijken!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Snijer » 18 Apr 2006, 00:48:01

Mirg wrote:Ik zit in Ravenstorm, een folkmetal band. Niet zoals Finntroll, maar meer zoals Skyforger en de rauwere Falkenbach nummbers.

www.ravenstorm.nl

Aanstaande maandag spelen we in het Mezz Cafe in Breda.

Ik speel bas in ieder geval. M'n snaren zijn al drie jaar niet vervangen, omdat ik er gewoonweg geen geld voor heb (games gaan voor), dus ik speel nu al drie maanden m'n vingers aan flarden. Dat optreden maandag gaat echt pijnlijk worden, want echt alles ligt open nu. ;]



Edit: Vergeten te zeggen WAAR het Mezz Cafe staat. ;]


Paul wat is er gebeurt met putlucht? Of El-kabib ofzo hoe jullie het ook wilden noemen? :D
User avatar
Snijer
 
Posts: 6540
Joined: 03 May 2001, 18:13:25
Location: Apenheul

Postby Mirg » 18 Apr 2006, 05:41:15

Daar zijn we mee gestopt jaren geleden. Jasper en Justin hebben daarna nog geprobeerd er een deathgrind band van te maken met wat nieuwe bandleden, maar die zijn er na een tijdje ook mee gestopt. Ze zijn daarna met z'n tweeen bij December 23rd gaan spelen (begonnen als nu-metal, maar nu is het meer metalcore geloof ik). Jasper speelt daar niet meer, maar Justin nog wel. Dus. ;]

Het optreden gisteren ging fantastisch in ieder geval. Het publiek werd misschien een beetje TE baldadig halverwege, toen er mensen het podium op klommen, maar er stonden het hele optreden door flink mensen te springen en te dansen. Het leek wel een Finntroll-concert. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Mhajonides » 21 Apr 2006, 12:18:11

Totaal niet mijn muziek ravenstorm maar voor de muziekstijl vind ik wel supervet. Volgens mij moeten jullie live te gek zijn en daar draait het voor mij allemaal om.
Ik zit net in een nieuw bandje en we maken moddervette funk gemixed met stukjes blues en rage-against-the-machine-achtige gitaarmuziek. Ook heel lekker we hebben nog niks op audio maar zodra het er is ga ik het het hier plaatsten.

Bas ik heb trouwens ook ff naar de website van jou muziek geluisterd ook heel vet. Toch wel een goede keuze geweest om het drummen weer op te pakken lijkt me.

Mirg: Koop gewoon snaren drol een pakje kost nog minder dan een tientje, je kunt mij niet vertellen dat een volwassen man die houdt van muziekmaken niet 10 euro in de 2 maanden kan missen. Ik speel sinds kort ook bas en ik wissel de snaren elke 3 weken (ik speel vrij veel) omdat het anders gewoon de kwaliteit van de muziek en mijn spel verneukt.
Maarja
Mhajonides
 
Posts: 1992
Joined: 19 Sep 2001, 15:50:00
Location: Netherlands

Postby Markam » 18 Jun 2006, 01:38:43

Frail Man
van "mijn" nieuwe band Article.

Zijn nog even aan het kloten wat voor muziek we precies gaan maken, maar dit is iig een eerste probeerseltje. Helaas nog zonder bas, dus misschien klinkt het wat leeg
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Panzer » 18 Jun 2006, 10:24:30

Markam wrote:Frail Man
van "mijn" nieuwe band Article.

Zijn nog even aan het kloten wat voor muziek we precies gaan maken, maar dit is iig een eerste probeerseltje. Helaas nog zonder bas, dus misschien klinkt het wat leeg


Waar ken ik dat begin stukje van de eerste riff toch van?

Edit: Waarschijnlijk Iron Maiden.....
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group