Beste manier voor VERKOOP games?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Beste manier voor VERKOOP games?

Postby Patvs » 13 Jun 2004, 05:20:52

Wie verkoopt er wel eens games/consoles, en op welke wijze doe je dit dan?

Verkopen aan een vriend, advertentie plaatsen in een krant, internet veilingsite, of te koop aanbieden op een internet forum??

En wat zijn in Nederland de beste/slechtste forums hiervoor?? M.a.w., op welke forums heb je al vaak iets succesvols gekocht/verkocht, en welke forums zijn <b>tijdverspilling</b> omdat er alleen maar \'grappenmakers\' rondhangen die je lang aan het lijntje houden, maar uiteindelijk niets kopen?

Mijn top 3 BESTE:
-segaforum [:)]
-forum.FOK
-forum.gamer

en voor echt zeldzame dingen is het allerbeste gewooon Ebay.com (Amerikaanse verzamelaars kunnen dingen beter op <b>waarde</b> schatten dan <b>zuinige</b> Nederlanders

Slechtste:
-Ebay.nl (hier komt echt niemand!)
-marktplaats (heel frustrerend voor verkopers, omdat potentiele kopers altijd ver onder je vraagprijs gaan zitten, en er veel op het laatste moment afhaken)
-dvdforum (fantastisch forum voor DVD koop/verkoop, maar voor andere dingen is het niet de moeite.
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby SilverBolt » 13 Jun 2004, 07:41:54

Beste:

Segaforum
Fokforum / forum.fok
Ebay.nl / Ebay.co.uk / ebay.com

Slechte:

Marktplaats met stip, wat een bagger mensen bieden maar wat raak maar kopen nooit wat, verkopers hebben vaak vage mail adressen of onberijkbare 06 nummers.
Ik vertrouw marktplaats voor geen meter zoals onlang wel weer bleek toen ze voor de zoveelste keer bij Kassa zaten omdat er weer mensen opgelicht waren via marktplaats.
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby markdegeweldenaar » 13 Jun 2004, 09:17:32

Voor alledaagse dingen is ebay.nl het beste, omdat het mijn ervaring is dat ze daar het meeste betalen. Voor wat moeilijker te vinden dingen kun je beter naar ebay.co.uk gaan.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby KiWi » 13 Jun 2004, 11:07:15

Ik heb met succes 2 complete verzamelingen van kennissen kunnen verkopen. Een hele mikmak mint DC games op dit forum en een hele lading RPGs op een ander forum (maar is nu even tijdelijk voor reconstructie, dus is het geven van een adres niet echt handig op dit moment).

Van belang blijft wel dat je verkoop in een topic overzichtelijk houdt en dat je ook heel duidelijk een tijd zet, dat de \"veiling\" is afgelopen. Bij mij heeft het uitstekend gewerkt omdat ik een totaal als \"reserve\" zette en niet voor elke item een \"reserve\" zette.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Vixion » 13 Jun 2004, 11:11:34

Top 3 is bij mij zeker;

1) eBay (maar toch liever het oude iBazar)
2) Forums (hangt er vanaf wat er verkocht moet worden.
3) MSN (dan met webcame, face to face)

eBay door de refs, forums omdat die vaak ook wel een soort van ref systeem hebben. En MSN omdat het gewoon lekker handig is, vooral met bekenden, met vreemde deal ik niet over MSN.

Op nummer 1, met stip op de NIET lijst, is toch Marktplaats, heb we wel me DC gekocht, en een spel een keer, maar voor verkoop is het echt niet te doen.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Patvs » 13 Jun 2004, 13:59:44

Ik vergeet de ALLERSLECHTSTE nog.

Het forum van <b>Power Unlimited</b>.
Daar zitten alleen maar 12 jarigen, die heel veel WILLEN kopen, maar niets kunnen/mogen kopen.
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 14 Jun 2004, 09:00:30

Haha, op xboxworld ook. \'Éuh, dat moet ik eerst even vragen aan mijn ouders of ik dat mag kopen hoor.\'
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby 3style » 14 Jun 2004, 12:47:32

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door markdegeweldenaar</i>
<br />Voor alledaagse dingen is ebay.nl het beste, omdat het mijn ervaring is dat ze daar het meeste betalen. Voor wat moeilijker te vinden dingen kun je beter naar ebay.co.uk gaan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Zeer goede ervaringen met eBay.nl, eBay.co.uk, eBay.com. Met name de kleinere verkopers en niet de
grote winkels...
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby CecilBDemented » 14 Jun 2004, 13:39:53

morgen weer even wat halen via marktplaats.
eens kijken hoe het loopt tot nu toe altijd goed
CecilBDemented
 
Posts: 311
Joined: 21 Jan 2004, 13:45:15
Location: Netherlands


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group