Import; invoerkosten, verzendkosten e.d...

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Import; invoerkosten, verzendkosten e.d...

Postby Zeo » 31 May 2004, 19:05:55

Ik denk er nu dus over de Donky Konga set met controllers en game + extra Konga set te bestellen via lik-sang of playasia.

Aangezien ik nog nooit zo\'n groot bedrag/pakket ineens heb geimporteerd, zou ik graag vrij precies willen weten wat hiervoor de importkosten en verzendkosten zullen zijn.

Is dit nou afhankelijk van de grootte van het pakket, of het totale bedrag van je pakket? Zo ja, betaal je dan een bepaald percentage over je aankoopbedrag heen? Graag zou ik hier dus iets meer over willen weten.

De totaalprijs zal ex. verzenden zijn: 46.14 euro + 32.69 euro(extra konga\'s) = 78.83 euro. Gewicht is 3.55 kg, alleen zal de het pakket zelf waarschijnlijk erg groot zijn.

Verzendopties zijn de volgende:

DHL: 38.66 euro(1-3dagen)
UPS: 43.70 euro(1-3 dagen)
EMS: 55.47 euro(3-4 dagen)

Welke adviseren jullie mij, want ze zijn allen vrij prijzig, maar de goedkoopste heeft de snelste levering, waarom?!

De totaalprijs zal dus grofweg 80 euro + 45 euro = 125 euro worden. Betaal ik dan over dit totaalbedrag inc. verzendkosten invoerrechten?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil gewoon niet voor verrassingen komen te staan straks. Ik zou het helemaal niet erg vinden om wat extra te betalen, maar ik wil weten wat dat bedrag dan zal/kan zijn.

BTW, aan wie/wat moet je die invoerrechten dan wanneer betalen?
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Ghost » 31 May 2004, 20:13:04

-De verzendkosten zijn afhankelijk van de grote en de massa van het product(en).
-Ik zou UPS kiezen, voor dat weinige extra geld etxra heb je super service+ tracking (?DHL?)
-Waarom de ene goedkoper is dan de andere, is moeilijk te zeggen, dat heeft met de infrastructuur van het bedrijf te maken.
-125 euro is incl verzendkosten, maar ECXL invoerrechten dat nog een bepaald percentage is over het totaal bedrag.
-De invoerrechten moet je betalen aan de duane (de overheid dus), daar krijg je dan bericht over.
Ghost
 
Posts: 505
Joined: 17 Mar 2004, 16:46:41

Postby hoofdletterp » 31 May 2004, 21:11:42

Fout.

De invoerbelasting betaal je aan UPS, die heeft het aan jouw voorgeschoten toen het pakket op schiphol binnen kwam. UPS had toen namelijk al aan de douane betaald. Om deze reden rekent UPS ook inklaringskosten, dat is een soort betaling voor het voorschot en staat vast op ik dacht 7,50. Dit moet je dus ook extra betalen. Bij DHL hoef je dat niet te betalen dus bij het verschil moet je nog 7,50 in het nadeel van UPS extra rekenen.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Robert » 31 May 2004, 21:23:22

ja bij de ups ben je gewoon altijd de lul omdat ze netjes aan de douane zeggen dit en dat zit er in het pakketje met een waarde van \'x\' dus we betalen zoveel \'y\' belasting. nee als je iets geshipped wil hebben van een hogere waarde dan 40eur kies dan niet voor ups. zelf zou ik de goedkoopste kiezen (zolang ie maar verzekerd is) dan heb je de minste kans op invoerrechten, wat wil je nog meer [:D].
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Ghost » 31 May 2004, 21:23:46

hoofdletterP ik had het over het algemeen over de invoerrechtkosten, dus fout is het niet.
Ghost
 
Posts: 505
Joined: 17 Mar 2004, 16:46:41

Postby Zeo » 31 May 2004, 21:52:37

Ik begrijp dat je x % douaneheffing + 19% BTW moet betalen?(in de meeste gevallen)...
Maar kent iemand de DHL verzendwijze, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord...[:S]
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby hoofdletterp » 31 May 2004, 22:07:21

Ik ken het wel, volgens mij wel betrouwbaar. Maar ik kan me herinneren dat ik een pakketje krijg van DHL en die kreeg ik dan ook echt. Hoefde er nieteens voor te tekenen ofzow. Het was er gewoon opeens. Bij UPS zijn ze daar veel beter in, je weet precies wanneer je pakketje waar is en alles wordt elektronisch bijgehouden.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Drazic » 01 Jun 2004, 13:28:33

ik krijg binnenkort een wonderswan crystal uit amerika. is er een kans dat ik invoerkosten heb?
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Patvs » 01 Jun 2004, 14:22:42

Zeo:

Lik-sang heeft nog een vierde optie hoor. AIRMAIL (7 to 30 days).
Dat is de goedkoopste en je hebt de minste kans dat je belasting hoeft te betalen. Met DHL / UPS / EMS / pakken ze je vrijwel zeker.
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby Zeo » 01 Jun 2004, 14:24:01

Hmm...maarja...stel je voor dat het 30 dagen duurt....vind ik wel erg lang hoor...
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Vixion » 01 Jun 2004, 14:35:29

Invoerrechten betaal je over elk pakketje. Ik krijg gemiddeld elke 2 maanden een pakketje uit Amerika, gewoon verzonden via de US Postal Service, en ik betaal altijd invoerrechten, al is het pakje maar 10 cm dik, en net iets groter als een A4tje. Invoerrechten betaal je altijd over pakketjes, dit omdat ze, als er een waarde stikker opzit, altijd onderschept word. En als de beschrijving niet okay is, dan word het nog opengemaakt om de inhoud te checken (veel het geval met FedEx)

DHL is de grootste in de EU, maar een Duits bedrijf van origine, en ik vertrouw ze nooit eigenlijk, ze heffen hoge kosten voor verzekering, maar je bent altijd maar niet genoeg verzekerd dat de waarde van het pakket gedekt worden, en niet alle kosten (dus ook de verzendkosten).

Ik zou gewoon voor UPS gaan, grote zekerheid dat je het binnen 4 dagen hebt, maar wel altijd de kans dat je invoerrechten moet betalen die X bedrag zijn van de totale waarde. Helaas is Lik-Sang een winkel, en matsen ze je niet, anders zou je het pakket ook nog kunnen laten versturen als Gift, met daar het voordeel van dat je minder of totaal geen invoerrechten hoeft te betalen (is me 1x gelukt hoor).

Je moet gewoon kijken wat volgens jou het beste is, en hoe graag je het wil hebben, en wat je er aan over hebt. Maar ga er maar van uit dat je ALTIJD invoerrechten moet betalen.

*Edit; De shippingtijden zijn excl. de tijd op de douane, het pakketje kan wel binnen 3 dagen in NL zijn, maar nog wel een week @ de douna liggen, daarom UPS nemen, omdat zoals gemeld deze vaak/soms de invoerrechten vooruit betaald, dus het sneller word afgeleverd.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group