oke nu gaat het de wel heel erg de verkeerde kant

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Sen » 26 May 2004, 16:20:02

Ja maar dat snap ik dan nog niet, want wat die gasten bij dat meisje gedaan hebben(met voor bedachte rade) is toch zeker net zo erg als wat Volkert van de Graaf gedaan heeft...
Allemaal te weinig gestraft IMO, zeker als je bedenkt dat die gevangenissen in NL ook nou niet bepaald een hel zijn.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Roi » 26 May 2004, 19:13:02

Die gast die Wij Wij nogwat heeft ontvoert zit nog vast in Duitsland, hoop dat ze hem daar berechten. Want daar zijn de straffen vast hoger.
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Stepz » 26 May 2004, 19:22:44

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door SeGaFrEaK</i>
<br />Hmm tja ze moeten in Nederland gewoon VEEL harder straffen. Daar ben ik voor.


Ff zeiken; Hou het gezellig in deze topic, kan ie openblijven.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
ik sta volledig achter je! stelletje mietjes de politie hiero! komen alleen maar boetes binnenhalen! echt niet normaal....

naja, de meiden zijn godzijdank weer terecht!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby fenix the hunter » 26 May 2004, 20:51:13

meisje. deze was eigelijk best nog wel leuk [:)] (he ik ben 14 dus ik mag nog naar 13 jarig meisjes kijken [:P]
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby Stepz » 26 May 2004, 21:27:39

ouwe rukbunker [;)]
ach, als je net zo oud word als ons....
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby fenix the hunter » 27 May 2004, 05:35:39

kijk ik wel naar me ouwe leeftijd [:D] en ik gebruik geen ontvoerde meisjes als rukmatriaal.
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby Appie » 27 May 2004, 07:27:07

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door LKC</i>
<br />levenslang moet echt levens lang zijn
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Levenslang in Nederland is ook echt levenslang in de bak, tot in tegenstelling van sommige andere landen (somevody feel free to correct if I am wrong, maar dit ving ik een keer op)

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door fenix the hunter</i>
<br />ja das ook ziets. WAAROM NOG PROCESS HIJ IS SCHULDIG !!!!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Elk persoon heeft recht op een eerlijk proces? Dat die heeft bekent, bespaart iig wat tijd.

Anyway ik snap niet hoe een persoon die TBS heeft, verlof kan krijgen zonder toezicht of waarom die uberhaupt verlof heeft. Die persoon heeft toch niet voor jan lul TBS? Anders kan je hem net zo goed naar huis sturen en hem dagelijks naar de psychiater sturen.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby WithAttitude » 27 May 2004, 07:30:26

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door LKC</i>
<br />levenslang moet echt levens lang zijn
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Levenslang in Nederland is ook echt levenslang in de bak, tot in tegenstelling van sommige andere landen (somevody feel free to correct if I am wrong, maar dit ving ik een keer op)

[quote]<i>Als eerste geplaatst door fenix the hunter</i>
<br />ja das ook ziets. WAAROM NOG PROCESS HIJ IS SCHULDIG !!!!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Dat is dus niet het geval, levenslang is 25 jaar. En op de een of andere reden staat het dan nog niet eens vast dat degene dat ook echt uitzit. Meestal maar 10-15 jaar.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby markdegeweldenaar » 27 May 2004, 08:40:23

Levenslang is levenslang. Je KUNT als je levenslang hebt na minimaal 25 jaar ofzo vrij komen, maar je kunt net zo goed blijven zitten tot je dood bent.
En 25 jaar is erg, erg lang. De meeste mensen hier zijn nog niet eens 25 jaar.

TBS is niet om te straffen, maar om de persoon beter te maken. Daarom zitten tbs\'rs vaak eerst een celstraf uit. Op zich is het dus wel logisch dat zo\'n persoon verlof krijgt. (Ook al werkt het natuurlijk niet in de praktijk).
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Appie » 27 May 2004, 09:01:30

Ja TBS is om te helpen, maar waarom zij die TBS hebben dan privileges hebben zoals verlof alsof ze naar een doodgewone psychiater gaan snap ik niet. Die mensen mogen pas vrij rondlopen als ze gezond zijn verklaard en niet eerder IMO (ofwel geen verlof). Dit schiet gewoon geen fuck op, mensen die TBS hebben zijn er wat erger aan toe dan mensen die naar een psychiater gaan en daar komt nog bij dat ze een gevaar zijn voor de samenleving (iets wat bij iemand die naar psychiater gaat niet altijd zo hoeft te zijn). Ik vind dat zulke mensen dus geen verlof verdienen al is het alleen al om de samenleving te beschermen. Ik stond er echt van te kijken dat die mensen verlof krijgen en dan ook nog zonder toezicht, terwijl ze niet eens gezond zijn verklaard.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby WithAttitude » 27 May 2004, 09:32:28

Volgens mij is levenslang toch echt max. 25 jaar, zo kan je voor een dubbele moord b.v. 2X levenslang krijgen, maar goed dat maakt niet uit.
Voor mensen die normaal gesproken naar een tbs kliniek gaan denk ik dat we een betere oplossing hebben.
De doodstraf, ik bedoel, als ze niet meer te helpen zijn, en alleen nmaar een gevaar voor de amenleving betekenen dan kunnen we ze toch niet hun hele leven in leven houden en daar ook voor betalen e.d.

Als je straf verdient, en er geen uitzicht meer is op genezing ( en dat blijkt steeds vaker )dan zijn ze voor hunzelf en voor de samenleving beter af onder de grond.
klinkt hard, maar zie het zo, een heel leven in het gevang/gesticht is veel erger en om nou voor een gek te gaan betalen omdat hij niet in de maatschappij kan functioneren.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby markdegeweldenaar » 27 May 2004, 10:07:15

Je kunt in Nederland geen 2x levenslang krijgen. Je kunt maar 1 keer voor hetzelfde strafbare feit veroordeeld worden. Of je dus 1 of 10 mensen vermoord maakt niet uit. In beide gevallen is de maximumstraf levenslang. Ik weet niet waar jij je rechtenkennis vandaan hebt, maar ik heb het vermoeden dat je iets te vaak naar law & order hebt gekeken ;).

De rest van je repy is waanzin, onmenselijk en druist rechtstreeks in tegen elke vorm van beschaving.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby WithAttitude » 27 May 2004, 10:31:20

Druist in tegen een sociale, ultra linkse, droom situatie. Dus niet geheel onrealistisch lijkt me.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Daikath » 27 May 2004, 10:44:14

Sinds wanneer is medelievendheid ultralinks? Ik ben absoluut tegen de doodstraf, en het argument dat het zoveel kost vind ik wel het ergste. Je maakt de keuze of iemand te helpen of te sterfen op de basis dat om hem te helpen geld zou kosten.

Natuurlijk zeg je dat alleen als men onhelpbaar is, maar dan nog. Ze zijn niet zomaar geworden, men word niet zo ziek uit zichzelf lijkt me, anders zou psygische hulp nooit helpen. Ze zijn zo geworden dankzij de maatschappij.

Ik vind het superhypocriet dat als de maatschappij dan die persoon zo ziek heeft laten worden dat die maatschappij hem of haar dan dood maakt.

Ja, natuurlijk is iemand die liever mededogen toont direct een voorstanger van een ultra linkse onderdrukker die vasthoud aan een utopie. Maar als ik dat ben als ik vind dat het mensenleven van iemand af laat hangen aan de kosten van zijn behandeling ondenkbaar is dan ben ik dat liever dan een \'normale\' rechtse, centrum realist.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby markdegeweldenaar » 27 May 2004, 11:00:39

Sinds wanneer is gezond verstand ultralinks? Mensen willen doodmaken enkel omdat ze de staat geld kosten en van geen nut zijn is zo\'n ruim criterium, daarmee kun je miljoenen Nederlanders doodmaken; gehandicapten, wao\'ers, ouderen, etc. Wat denk je Withattitude, zullen we ze vergassen of gewoon neerschieten in graven die we ze zelf laten graven? Hoewel, levend verbranden kan natuurlijk ook. Immers, wat 60 jaar geleden prima werkte, hoeft nu geen probleem te zijn.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group