ebay tips ???

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

ebay tips ???

Postby sonicR » 15 May 2004, 09:25:56

nu ik in het bezit ben van een CC wou ik me maar eens aan ebay wagen, hebben jullie nog tips en tricks voor me omtrent kopen op ebay?

ik neem aan dat ik me er eerst moet aanmelden?
alleen sellers met 100% positieve feedback?
enz enz

tell me [:)]
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby Panzer » 15 May 2004, 10:42:38

Ik denk dat het verstandig is een Paypal account aan te maken aangezien, ze bij heel amerikaanse veilingen alleen PP betalingen accepteren, kijk verder goed of hetgeen wat geveild word wel wereldwijd verstuurd word als het om een buitenlandse verkoper gaat.

En kijk of de feedback niet alleen voor kopen is maar ook voor verkopen, iemand kan een 100% feedback hebben, maar als dat alleen voor kopen is en niet voor verkopen, dan zegt het je nog niets in principe, komt er eigelijk op neer dat je gewoon ook een beetje mazzel moet hebben om de juiste eerlijke mensen te treffen, succes iig!!
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby ManoRevolver » 15 May 2004, 11:01:41

En uiteraard pas op dingen bieden in de laatste 5 seconden ;).












Har.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby KiWi » 15 May 2004, 12:22:13

Ga niet als een gek meteen op een item bieden de eerste keer dat je hem ziet. Kans is dat je met een beetje geduld en te vergelijken met soortgelijke veilingen, dat je de item in betere conditie en voor minder kan vinden.

Wees op bedacht dat pakketjes verzonden buiten EU invoerrechten gerekend kunnen worden.

Bekijk de feedbackscore goed en niet enkel naar het percentage. Een feedbackscore van 10000 en score van 99% houdt in dat het 100 keer mis is gegaan, terwijl een score van 100 en een score van 99% enkel 1 keer mis is gegaan. Oftewel hoe hoger de score van een seller, des te hoger zijn percentage moet zijn. Ga zeker goed kijken als het percentage onder de 98% ligt.

Voor de rest moet je goed de conditie van het item bekijken en indien twijfelachtig, dan altijd aan de verkoper vragen.

Tot slot met alle respect voor de goede NL verkopers, eigenlijk moet je die ook weer mijden. Ze schrijven zo vaak dat het zo goed als nieuw is, maar dan zijn er overal ezelsoren, geplette doosjes en krassen op de CD te vinden. De algemene maatstaf van ebbay.nl ligt lager dan de internationale norm. Mint is mint en niet mint is hier en daar een vouwtje, waterschade wat aantekeningen en een enkeled diepe kras, maar verder zo goed als nieuw.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby sonicR » 15 May 2004, 14:14:50

ok thx allemaal [:)]

maareh dat paypal, is dat echt een vereiste voor ebay? kan het niet met gewoon een CC ?
en hoe werkt dat paypal precies?
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 15 May 2004, 15:47:19

Paypal is echt een vereiste, en als je wilt kan je paypal koppelen aan je CC zodat al het geld dat van paypal wordt afgeschreven van je CC wordt afgehaald. En het is heeeeel makkelijk, betalingen zijn binnen 1 minuut gepiept en inschrijven kost je niet meer dan 5 of 10 minuutjes, check http://www.paypal.com.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Panzer » 15 May 2004, 15:50:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Paypal is echt een vereiste, en als je wilt kan je paypal koppelen aan je CC zodat al het geld dat van paypal wordt afgeschreven van je CC wordt afgehaald. En het is heeeeel makkelijk, betalingen zijn binnen 1 minuut gepiept en inschrijven kost je niet meer dan 5 of 10 minuutjes, check http://www.paypal.com.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Idd zeer mooi systeem dat volgens mij echt een explosieve groei heeft doorgemaakt de laatste tijd???
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Mier » 15 May 2004, 16:40:04

voor buitenlandse transacties is het echt lekker,ik heb ook sinds kort een account bij paypal.
je kan ook gewoon geld op je paypal account storten,en zodra je wat koopt op ebay,maakt paypal het geld over aan de verkoper.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Appie » 15 May 2004, 19:37:44

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door sonicR</i>
<br />ok thx allemaal [:)]

maareh dat paypal, is dat echt een vereiste voor ebay? kan het niet met gewoon een CC ?
en hoe werkt dat paypal precies?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Dat je een CC opgeeft bij een gerespecteerde online winkel voor een aankoop: ok, maar je gaat toch niet een wildvreemde zonder gerespecteerde online shop je CC nummer geven?! Daarvoor is PayPal, je kan er via je CC mee betalen, maar de andere zal nooit het nummer e.d. weten van je CC. Een hele geruststelling als je het mij vraagt. Ja of hij moet via je PayPal e-mail adres willen inbreken op je account, maar ook daar let PayPal heel goed op. PayPal is gewoon een veilige(re) manier van aankopen doen op het internet met je CC.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby sonicR » 15 May 2004, 22:07:57

hmm.... ja nu je het zegt, niet zo\'n goed idee van mij nee [:(]

paypal it is dan maar [;)]
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby Mier » 15 May 2004, 22:13:59

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />ideaal voor mij omdat ik het VERTIK een CC aan te schaffen en voor buitenlandse transacties is het echt lekker,ik heb ook sinds kort een account bij paypal.
je kan ook gewoon geld op je paypal account storten,en zodra je wat koopt op ebay,maakt paypal het geld over aan de verkoper.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Patvs » 15 May 2004, 22:38:01

Ebay Tips:

-Snipe (laatste seconde bieden) op alle veilingen. Dat kan geautomatiseerd met bijv. Auctionstealer (http://www.auctionstealer.com) (handig als een veiling midden in de nacht afloopt)

-Voeg aan elke PayPal betaling die je doet de message toe:

<b>Thanks for shipping this internationally. Please undervalue the customs declaration (total value = $20) and mark as GIFT.</b>

(om douane problemen te voorkomen)

-maak goed gebruik van de optie zoeken naar COMPLETED LISTINGS (voor prijsvergelijkingen) en het toevoegen van een seach aan favorieten (bespaart je veel zoektijd, omdat je dan gewoon van Ebay een mailtje krijgt als ergens in de wereld hetgene waarnaar jij op zoek bent wordt aangeboden)
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby Panzer » 16 May 2004, 01:38:17

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Patvs</i>
<br />Ebay Tips:

-Snipe (laatste seconde bieden) op alle veilingen. Dat kan geautomatiseerd met bijv. Auctionstealer (http://www.auctionstealer.com) (handig als een veiling midden in de nacht afloopt)

-Voeg aan elke PayPal betaling die je doet de message toe:

<b>Thanks for shipping this internationally. Please undervalue the customs declaration (total value = $20) and mark as GIFT.</b>

(om douane problemen te voorkomen)

-maak goed gebruik van de optie zoeken naar COMPLETED LISTINGS (voor prijsvergelijkingen) en het toevoegen van een seach aan favorieten (bespaart je veel zoektijd, omdat je dan gewoon van Ebay een mailtje krijgt als ergens in de wereld hetgene waarnaar jij op zoek bent wordt aangeboden)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Wauw Patvs, gouden tips zeg thankx!!
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby koekiemonster » 16 May 2004, 18:05:06

bied helemaal niet op het product wat je wil, maar laat een sniper-programma (te vinden via google) net 5 seconden voor de afloop bieden op de items, de ideale manier die door veel leden hier wordt toegepast. Zo blijft het bieden namelijk leuk en eerlijk.....
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Panzer » 16 May 2004, 18:57:36

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door koekiemonster</i>
<br />bied helemaal niet op het product wat je wil, maar laat een sniper-programma (te vinden via google) net 5 seconden voor de afloop bieden op de items, de ideale manier die door veel leden hier wordt toegepast. Zo blijft het bieden namelijk leuk en eerlijk.....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Zal wel aan mij liggen maar wat vind je er precies leuk en eerlijk an????
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group