Lik-sang

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Lik-sang

Postby timmy-2000 » 07 Mar 2004, 10:16:49

ik heb ongeveer 2 maanden geleden wat spullen bij lik-sang besteld, dit waren een paar controler\'s, een dexdrive voor ps1, en nog een paar dc games en een deluxe scart kabel voor de xdoos.

Bij elkaar was het rond de 100 euro inclusief verzend kosten.
Alles goed gegaan en na 3 dagen heb ik het dus in huis.

alleen een maand later komt er oppeens nog een brief van ups met daarin dus de vraag of ik opnieuw 30 euro wil betalen terwijl ik deze dus al bij lik-sang had betaald, klopt dit of is it gewoon een foutje van ups?

alvast bedankt
timmy-2000
 
Posts: 140
Joined: 21 May 2003, 08:17:50

Postby hoofdletterp » 07 Mar 2004, 10:24:44

Invoerrechten, BTW en inklaringskosten.. Niets aan te doen. Normaal gesproken vraagt UPS al om te betalen op het moment dat ze het pakketje afleveren, nu dus even niet.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Fonzi » 07 Mar 2004, 10:26:28

Nope dat klopt

UPS pakketjes passeren steeds de douane. Wat je nu dus nog moet betalen zijn importkosten, naast je standaard verzendkosten die je al betaald hebt. Als je je pakketje gewoon laat versturen, duurt het langer natuurlijk, is er ook nog een kans dat je pakketje door de douane wordt ingekeken, maar dit gebeurt niet systematisch.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby hoofdletterp » 07 Mar 2004, 11:45:31

Precies. Wat fonzi zegt geld trouwens voor alle Koeriersdiensten (dus ook EMS).

Voor lik-sang maakt het trouwens niet zo heel veel uit op wat voor manier je het verstuurd, omdat aan de doos meestal is te zien dat het pakketje van lik-sang afkomstig is waarop de douane hem meteen al opent en kosten rekent.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Evil_cloud » 07 Mar 2004, 12:13:23

Dus je krijgt normaal naast een verzonden pakket ook nog een rekening opgestuurd van de douane, met de invoerrechten, BTW en inklaringskosten? Geldt dit dan ook voor dingen die je via Ebay vanuit de VS koopt?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby hoofdletterp » 07 Mar 2004, 14:22:25

Jah, alleen daarbij gebeurd het veel minder vaak. Dit komt omdat:
1) het bedrag vaak lager is
2) de pakketjes worden niet door bedrijven verstuurd
3) vaak zit er geen factuur bij of ander document waaruit het totaalbedrag kan worden opgemaakt, zonder totaalbedrag is het natuurlijk niet mogelijk om de invoerrechten en BTW te berekenen
4) Er word bij bestellingen vrijwel nooit gebruik gemaakt van koeriersdiensten, maar meestal van USPS (United States Post Service) of airmail. In tegenstelling tot UPS (United Parcel Service) worden deze bijna nooit tegengehouden voor bellasting (ze worden wel vaak geopent om te controlleren of er geen illegale zaken in worden gesmokkelt).
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby hoofdletterp » 07 Mar 2004, 14:23:17

Je krijgt trouwens bijna nooit een rekening, vaak moet je het bedrag direct aan de deur/bij het postkantoor betalen (anders geven ze je het pakketje niet [:)]). Maar het gebeurd ook vaak dat je dus, bijvoorbeeld 2 weken later, een factuur met een accept-giro thuis krijgt.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby hoofdletterp » 07 Mar 2004, 14:29:12

Ik (en anderen) heb(ben) dit hele verhaal over invoeren enzow trouwens al iets van 30x uitgelegd, word het niet tijd om een uitgebrijd topic hierover uit het verleden sticky te maken?
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Mier » 07 Mar 2004, 18:07:03

en als je het gewoon niet betaalt? je hebt het pakje toch al,het zou me niks verbazen als ze je toch niks kunnen maken.
ik heb ook ooit een brief gekregen van de tpg waarin stond dat ik \"een keer\" een pakje had ontvangen dat onvoldoende was gefrankeerd,of ik ff het openstaande bedrag over wilde maken,nooit betaald,nooit meer wat van gehoord.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Appie » 07 Mar 2004, 18:16:22

geloof niet dat je zo snel onder invoerbelasting uit komt Mier.
Het is wel iets anders dan een onvoldoende gefrankeerd pakketje.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Ms. NES » 07 Mar 2004, 19:27:18

Niets persoonlijks, maar we hebben al tig vragen gehad over invoeren, kosten, hoe te verzenden, whatever.
Een sticky maken kan natuurlijk, maar waarom niet zoeken tussen de oude onderwerpen?
Of gewoon ff kijken op de site van de Belastingdienst?
Het lijkt wel of begrijpend lezen te moeilijk is...of te veel moeite. :P

Je moet er gewoon vanuit gaan dat ze je pakken met invoerrechten en btw. En je dan eens afvragen of je pakketje nog wel zo goedkoop is bij Lik-Sang of bij wie dan ook...
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby smithers » 07 Mar 2004, 19:28:35

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />en als je het gewoon niet betaalt? je hebt het pakje toch al,het zou me niks verbazen als ze je toch niks kunnen maken.
ik heb ook ooit een brief gekregen van de tpg waarin stond dat ik \"een keer\" een pakje had ontvangen dat onvoldoende was gefrankeerd,of ik ff het openstaande bedrag over wilde maken,nooit betaald,nooit meer wat van gehoord.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik kreeg een aanmaning na 271 dagen van UPS ...als ik niet binnen 7 werkdagen het geld overgemaakt zou hebben zou ik Meneer de Deurwaarder op mijn stoep hebben. lijkt me niet onverstandig om het te betalen. het trouwens gewoon belasting..dat betaal je toch ook gewoon?
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby samba de amigo » 08 Mar 2004, 01:05:30

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />Niets persoonlijks, maar we hebben al tig vragen gehad over invoeren, kosten, hoe te verzenden, whatever.
Een sticky maken kan natuurlijk, maar waarom niet zoeken tussen de oude onderwerpen?
Of gewoon ff kijken op de site van de Belastingdienst?
Het lijkt wel of begrijpend lezen te moeilijk is...of te veel moeite. :P

Je moet er gewoon vanuit gaan dat ze je pakken met invoerrechten en btw. En je dan eens afvragen of je pakketje nog wel zo goedkoop is bij Lik-Sang of bij wie dan ook...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

lijkt wel of even een kort antwoord geven ook lastig is ;x
samba de amigo
 
Posts: 691
Joined: 28 Aug 2001, 13:40:52

Postby Ms. NES » 08 Mar 2004, 07:01:50

Ach...in het vervolg zal ik wat minder beleefd zijn (en dus minder moeite doen mijn woorden te kiezen). Want dat wordt niet gewaardeerd / boeit geen hond.
Ik zal dan gewoon schrijven: \'moet je eerst maar kijken voordat je wat besteld\' / \'kun je niet lezen?\'. :P
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby snkfever » 09 Mar 2004, 10:04:06

Even een vraagje zit er een belastingvrij bedrag aan wat je online in het buitenland kan bestellen? of moet je voor 1 spel al betalen?
snkfever
 
Posts: 78
Joined: 12 Feb 2004, 22:39:36

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group