Om Ebay heen kopen, tips?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Om Ebay heen kopen, tips?

Postby koekiemonster » 01 Mar 2004, 21:04:56

Soms gebeurt het, je wordt overboden (dit is topic 23 over Ebay van mij), maar dan stuurt de verkoper een mailtje.
Ik kreeg dus vandaag een mailtje van een verkoper.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">I see you missed out on Mortal Kombat 2, I am going to put one on soon which is in mint condition. You can have it for £15.00 and because I do not have to pay e-bay I will pay the postage and packing. Please look at my feedback if you want.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

De ene kant van mijn hersenen zegt: \"doen je wilt die game toch?\"
De andere kant zegt: \"Die dude komt uit Engeland, ik kan hem moeilijk op zijn smoel slaan als hij de game niet stuurt\".

Wat is verstandig en wat zou jij doen?
Ingaan op het aanbod?
Mochten mensen denken, wat een hoge vraagprijs..... het gaat hier om de mastersystem versie, dus niet megadrive, 32X of Saturn.

De betreffende verkoper heeft een 100% positieve feedback score (138)
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Robert » 01 Mar 2004, 21:11:01

ik zou er gewoon op ingaan. als hij 100% pos.feedback heeft waarom zou ie dan nu opeens gaan oplichten? ik denk dat in dit geval de kans klein tot niet is dat je opgelicht word (NOTE: ik ben niet verantwoordelijk [:P]). ik heb wel vaker stuff buiten ebay om gekocht en ging altijd goed. dus persoonlijk raad ik het je aan.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Jack Wade » 01 Mar 2004, 21:19:58

Bovendien is het bedrag niet astronomisch hoog dat je je geen tegenvaller kunt veroorloven lijkt me.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby koekiemonster » 01 Mar 2004, 21:25:14

Klopt, ik ga het waarschijnlijk wel doen, maar ik had van diverse segaforummers al negatieve ervaringen gelezen (andere topics...) met het kopen om ebay heen en vanuit het buitenland.

15 pound vind ik btw best een hoop geld als je omrekent in euro\'s, toch 22,50 euro\'s voor een heel oude game die niet onder collectors valt...... Ik wil hem echter wel...
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Psoman » 01 Mar 2004, 22:11:13

Vind het ook wel aardig van een seller dat die je de game aanbied voordat hij/zij hem op ebay zet.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Panzer » 01 Mar 2004, 22:19:40

Ja, idd misschien een beetje te aardig, je kan immers nooit negatieve feedback geven aan hem????

Het is het risico dat je eigelijk altijd loopt.
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Sen » 01 Mar 2004, 22:33:15

Tja ik zou het wel vertrouwen. De kans dat hij je oplicht is bijzonder klein...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Mier » 01 Mar 2004, 22:58:51

ik heb vaker om ebay heen gekocht,dan was ik te laat met bieden en was de veiling zonder koper afgelopen,mailtje naar de verkoper en zo verder alles geregeld,no probs!

gewoon doen lijkt me.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby BDT » 01 Mar 2004, 23:24:57

je kan ook vragen of ie een \'buy now\' veiling voor jou online zet terwijl jij hem direct koopt.

Stuurd ie niet, heeft ie neg. feedback. En dat wil ie niet. Zo heb ik het ook eens gedaan met een Amerikaan [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Michaelm » 02 Mar 2004, 07:15:39

Ik denk dat als ie die buy now optie doet dat je dan wel verzendkosten moet betalen.
Ook ik heb al vaker buiten eBay om gekocht en kan het je eigenlijk ook alleen maar aanraden.
Verder heb ik al 2 keer een deal met iemand gesloten door een bod te geven en te vragen of ie de veiling voor mij wil beindigen zodat ik het niet zou mislopen door een eventuele bidwar.
Beide keren was het bedrag hoger dan $100 en beide keren is het gewoon aangekomen.
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Postby KiWi » 02 Mar 2004, 09:39:55

Dankzij mijn feedback, krijg ik doorgaans emails van sellers die mij een item aanbieden buiten eBay om. Ook in de trant van \"ik zie dat je interesse hebt getoond voor item X. Binnenkort ga ik dezelfde item X in staat Y op eBay zetten. Echter ik wil je de mogelijkheid geven om deze item van mij over te nemen, voordat ik het op eBay zet. Aangezien ik dan geen eBay kosten heb, zijn de Z kosten voor mij.\" Je kunt aan de feedback wel zien of je het er mee eens bent. Wat ook duidelijk is, is dat je zijn ebayID kent. Wie kan die seller er dan van garanderen dat jij niet (met een andere ID) in de toekomst op een item biedt en hem dan negatieve feedback achterlaat? De risico\'s voor hem door het niet op te sturen zijn vaak groter voor hem (qua negatieve feedback) dan andersom.

Ook is het mogelijk om een second chance te krijgen voor een item. Dit is opnieuw een geval dat de seller dezelfde item heeft en het aanbiedt voor jouw maximum bid (inderdaad je maximum bid, aangezien je bent overboden, is dat maximum bid bekend).

Mijn persoonlijke ervaringen dankzij mijn feedbackprofiel.
Samba de Amigo Set aan mij aangeboden door een Duitser.
Final Fantasy Tiny Bee pistols aangeboden door een Japanner.
Stapels RPGs aangeboden door Amerikaanse (still buying from her).

Vaak gebeurt het ook dat je een seller beter leert kennen en dan is het zowiezo dat je buiten eBay om zaken met elkaar doet, omdat je elkaar niet naait. Dit is zoveel waard, en dit komt gewoon niet vaak voor. De een vindt rare items en de ander betaalt de marktwaarde ervoor, nix afdingen.


<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Michaelm</i>
<br />Ik denk dat als ie die buy now optie doet dat je dan wel verzendkosten moet betalen.
Ook ik heb al vaker buiten eBay om gekocht en kan het je eigenlijk ook alleen maar aanraden.
Verder heb ik al 2 keer een deal met iemand gesloten door een bod te geven en te vragen of ie de veiling voor mij wil beindigen zodat ik het niet zou mislopen door een eventuele bidwar.
Beide keren was het bedrag hoger dan $100 en beide keren is het gewoon aangekomen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Het vragen om een item vroegtijdig te beeindigen kan je een waarschuwing van eBay opleveren, dus ik zal dit alleen doen als je zeker weet dat de seller tussentijdse offers overweegt. Indien niet, dan negeren de meeste sellers de emails, maar een enkeling zou je dan aangeven.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Joohan De Poohan » 03 Mar 2004, 09:40:03

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door koekiemonster</i>
Wat is verstandig en wat zou jij doen?
Ingaan op het aanbod?
Mochten mensen denken, wat een hoge vraagprijs..... het gaat hier om de mastersystem versie, dus niet megadrive, 32X of Saturn.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ach! Gewoon doen, en ervan uitgaan dat ie niet aankomt. Het zijn de kosten niet...
Joohan De Poohan
 
Posts: 966
Joined: 22 Oct 2003, 10:24:03
Location: Netherlands

Postby Joohan De Poohan » 03 Mar 2004, 09:40:35

welke verkoper is het eigenlijk?
Joohan De Poohan
 
Posts: 966
Joined: 22 Oct 2003, 10:24:03
Location: Netherlands

Postby koekiemonster » 03 Mar 2004, 11:40:57

Ik heb hem inmiddels al betaald en de game is onderweg aldus de verkoper [:)]
Ik ben benieuwd!
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Michaelm » 03 Mar 2004, 14:38:07

Over een week of 2 ben je blij :)
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group