Gameshoppersoneel

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby hoofdletterp » 02 Jan 2004, 18:27:51

jeee---zus! Dat gaat echt te ver!
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Mier » 02 Jan 2004, 18:44:19

ok,ik wilde graag soul calibur 2 dus ik naar de dixons een week voor de release,of ik er eentje kon reserveren.nee dat mocht niet,want dat vonden ze niet eerlijk tegenover andere mensen die daardoor de plank mis zouden slaan.
nou ok dan,ik op de release dag meteen met de opening de dixons binnen,ik wil graag sc2.
verkoper:sorry die is al op.
ik:hoezo op???? die zou vandaag pas uitkomen!
verkoper:dan had je een dagje eerder moeten komen,want we hadden hem eerder binnen gekregen.
je wilt niet weten hoe fokking kwaad ik toen was.
mariokart double dash en tony hawk underground gereserveerd bij de frs,ja we bellen u als we ze binnen hebben...........ze moeten me nu nog steeds bellen.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Appie » 02 Jan 2004, 19:22:58

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Rpgdreamer666</i>
<br />zo te horen is futurezone niet erg geliefd...

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Nope [:D]
Alhoewel...
mijn enige ervaring met de Futurezone is een goede.
Ik bestelde namelijk me JPN DC PSO v2 daar. Eerst via de site.
Dat liep mis (maar hierover was ik al van te voren geinformeerd).
Dus de dag na de bestelling op i-net bel ik ze op.
En ze hadden zowaar me bestelling in de winkel ontvangen.
Alleen het spel zelf was er nog niet. Zou misschien de dag erop of de dag daarop binnen
komen. Ik bel ze de volgende dag weer (kreeg geloof ik dezelfde gast aan de lijn):
\"Nee hebben we nog niet binnen gehad.\" Ik bel de next day weer, nog nix binnen. Bel op de 3de dag.
Ze hadden hem binnen [:)] Die gast schreef me adres op en zaterdag kon ik hem halen bij het postkantoor geloof ik (werd donderdag verstuurd geloof ik en heb er dus sinds dinsdag voor zitten bellen).
Leuk extraatje: op de site stond dat JPN DC PSO v2 175 gulden kostten en moest nog 5(of 10?) gulden rembours dokken. Het leuke is hij heeft 165 gulden op het pakketje geschreven en hoefde dus maar 165(+rembours) te dokken bij het postkantoor [:D]. Let wel ik was een gewaarschuwd man, vandaar ook dat iedere dag bellen anders was het, gezien de ervaringen van andere mensen hier, geheid fout gegaan.

On topic:
kom al jaren niet meer in een echte gameshop (games r fun/gamesenzo was de laatste)
En die shop beviel me wel. Geen klachten.

LOL@Mier en FRS.
Doet me denken aan een gevalletje dat ik ooit had in de Bart Smit.
Daar hadden ze (heel handig) reservingspapiertjes gemaakt voor Ocarina of Time (ja is een tijdje terug LOL). Dus ik zon papiertje ingevuld (al wetend dat ik 16 december als eerste bij die vrachtwagen zou staan van de Bart Smit [:D]). Anyway papiertje ingevuld 3-4 weken na dat papiertje komt dus die game. En ap was er prima op tijd bij. Maar dacht ff testen of ze de reservering hebben onthouden, dus ik vraag: \"Eén Zelda Ocarina of Time alstublieft, ik had hem gereserveerd *showed zijn helft van het papiertje(de andere helft hebben zij dus voor de adm inistratie)*.\" Muts: \"Gereserveerd?\" Ik in mezelf: \"Ik wist het!\" Maar ze hadden een shitload binnen, waarvan ik dus 1 van de eerste meenam \"een ongereserveerde\" [:D]

Nooit probs gehad met FRS, maar goed de lokale FRS verdient ook een shitload aan mij [:D]

Nog een leuke:
IG/PSXShop (ja Robert jou shop [:)])
Ik bestel daar rond oktober of maart of zoiets. Iig een maandje of zo voor de laatste segameeting, want kreeg daar een DC laser van Mier voor een zacht prijsje, waardoor die bestelling nutteloos werd eigenlijk. Bestelde er toen voor de gein zo\'n coole doorzichtig blauwe kap bij voor die nieuwe DC. Ik hoor 2-3 maanden helemaal geen hol van die bestelling. Krijg ik een mailtje \"Uw order is verzonden.\" Ik wacht nu nog steeds [:D] En nee heb nix fout ingevoerd kwa adres of zo. Btw Robert mocht je de \"power\" hebben het recht te trekken: thx, but dont bother, ik hoef het niet meer (Mier had al een hele mooie laser voor me zoals ik al zei) [:)] Little side note: maar goed dat ik voor de optie onder rembours heb gekozen (niet dat ik ook maar iets anders zou kiezen bij een NL winkel) en niet vooruit betalen of zo LOL
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby sonicR » 02 Jan 2004, 20:08:10

de FRS en een gameshop in rotterdam (futurezone ????) zijn de zaken waar ik geen games meer vandaan haal....


die shop in rotterdam wou niks aan mijn klacht over een defecte ps1 memorycard doen (ik had een 8mb, maar meer dan op een gewone kon ik er niet op kwijt, ding wou nooit op page 2 en verder saven [:(]) en bij de FRS deden ze moeilijk toen ik een spel wou ruilen (ik mocht omruilen, maar geen geld terug, dag ervoor vroeg ik of ik eventueel mijn geld terug kon krijgen als ie tegenviel en toen zei die vent \"geen probleem\"......
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby obiwan » 02 Jan 2004, 20:16:48

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drax</i>
<br />Dude, Futurezone is van de groothandel gameWorld en die gasten weten gewoon weinig van spellen af. Ga dus zeker niet naar Futurezone maar probeer een andere gameshop... Maar er zijn inderdaad veel gameshops waar mensen werken die weinig verstand hebben van spellen... Er zijn natuurlijk ook lui die er juist veel versatnd van hebben zoals C-square, Illusion Games (ja Ramin jij hoord in dat rijtje thuis), Digifan etc...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

vind het altijd wel leuk ga ze altijd zitten fokken lol
obiwan
 
Posts: 3100
Joined: 29 May 2001, 19:07:15
Location: Netherlands

Postby fenix the hunter » 02 Jan 2004, 20:55:04

[domme verkoper] gba spellen, zijn die voor de game cube?[/domme verkoper] [:D][:D]
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby sonicR » 03 Jan 2004, 10:01:46

ik woon niet in de buurt van rotterdam en had de memorycard dan ook via postorder gekocht, ik kon em op eigen kosten terug sturen en kreeg dat dan vergoed mits het ook echt defect was.

toen voelde ik de bui al hangen, ik heb gewoon \"leergeld\" betaald zeg maar, ik had dus als het ware een dure 1mb memorycard.....


de FRs was die in Assen, maar zowiezo koop ik bij geen enkele FRS meer games [;)] nog iets over de FRS, de FRS in groningen (naast de c&a) had begin 2003 nog DC-games liggen: chu chu rocket voor 25,- en MSR voor \"slechts\" 56,- euro\'s welteverstaan.......
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby Daikath » 03 Jan 2004, 10:45:25

Nedgame in Apeldoorn vind ik enorm slecht.

Bijvoorbeeld een keer Sonic 3 bij hun gekocht. De save batterij werkte niet meer, opzich geen probleem met ruilen want ik kreeg zonder gedoe mijn geld terug. Maar hij zette hem vervolgens weer voor dezelfde prijs zonder waarschuwing tussen de andere Mega Drive spellen....

Wou een paar oude spellen ruilen omdat ik ff wat geld nodig had. 4 Playstation spellen waarvan er maar 1 geen boekje had en allemaal in redelijke staat waren. Ik zou voor die 4 spellen maar 11 euro gekregen hebben,, ik zelf dacht meer iets van 5 euro per spel wat ik dan nog heel redelijk vind.

Maar het ergste was Shenmue 2. Ik had gereserveerd en ik wist dat ik op de derde plek stond. Kwam ik op de dag binnen en vroeg of Shemmue 2 was binnengekomen.
\"Ja maar er waren er maar 5 binnengekomen en die zijn voor de baas.\"
Ik vroeg dus.
\"Maar ik heb het gereserveerd, maakt dat wat uit?\"
Nedgame weer.
\"Nee.\"

Shenmue is voor mij het beste spel ooit dus je kan je je voorstellen hoe enorm ik zat te balen ookal was het maar een paar dagen wachten. Opzich zijn ze wel een goede winkel maar ze zijn altijd zo gebrand op geld dat je er ziek van word, als je er binnenloopt heb ik ook nooit het gevoel dat het een fijne winkel is. Ik heb daar altijd het gevoel een geldschaap te zijn voor hun.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Mier » 03 Jan 2004, 11:10:29

ik heb een tijd bij een videotheek gewerkt waar we echt alle games voor alle consoles verhuurden,een kleine verkoopafdeling hadden en goeie service.een collega van me en ik waren al voordat we er kwamen werken gamefans en zijn ook om die reden daar aangenomen.
echt leuk om te zien als een klant zijn gehuurde spel terug komt brengen en het een goeie tip van je vond en vervolgens hetzelfde spel koopt,of soms zelfs besluit om een console te kopen(die werden ook vaak verhuurd).

helaas door reorganisatie moest al het vaste personeel eruit en werken er nu alleen nog maar 16/17 jarige parttimers,als ik nu zelf in de zaak ff een spelletje kom halen,weten ze niet wat ik bedoel of zijn ze gewoonweg niet geïntresseerd.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby smithers » 03 Jan 2004, 11:39:51

Voor mij is dimensionplus nog altijd de beste. Elk gereserveerd spel werd na een binnenkomsttelefoontje direct vesrtuurd. Shenmue2 had ik een paar maanden eerder gereserveerd! Ze hebben de zaakjes goed op orde imo.

MvsC2 was net uit en was benieuwd of dim hem ook had. Ik bellen en helaas volgende week waarschijlik weer. Maar ze hadden nog wel een tweedehands (iemand had he vlgens hun al helemaal uitgespeeld) en die kon ik wel voor 75% van de prijs overnemen. Prima! Echt in mintstaat!
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Sasquatch » 03 Jan 2004, 11:40:57

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />ik heb een tijd bij een videotheek gewerkt waar we echt alle games voor alle consoles verhuurden,een kleine verkoopafdeling hadden en goeie service.een collega van me en ik waren al voordat we er kwamen werken gamefans en zijn ook om die reden daar aangenomen.
echt leuk om te zien als een klant zijn gehuurde spel terug komt brengen en het een goeie tip van je vond en vervolgens hetzelfde spel koopt,of soms zelfs besluit om een console te kopen(die werden ook vaak verhuurd).

helaas door reorganisatie moest al het vaste personeel eruit en werken er nu alleen nog maar 16/17 jarige parttimers,als ik nu zelf in de zaak ff een spelletje kom halen,weten ze niet wat ik bedoel of zijn ze gewoonweg niet geïntresseerd.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Zelfs ik interesseer me meer voor de popcorn in de bios dan sommige gasten voor iets echt leuks zoals games enzo... moet je ergens anders gaan werken eigenlijk
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby Donny K. » 03 Jan 2004, 14:48:10

Futurezone. Damn. Breek mij de bek niet open!!! Lang geleden spullen besteld via hun website, na 2 weken besloot ik maar eens te bellen waar mijn bestelling bleef. Ik moest nog maar een weekje wachten volgens de telefonist. 2 weken later weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat de spellen die ik besteld had, niet op voorraad waren. Ik vertelde ze dat ik 2 weken eerder had gebeld en dat ze toen zeiden dat ik moest wachten. Bovendien stonden de spellen nog steeds te koop op de website. Blijkbaar schoot dat die achterlijke typgeit in het verkeerde keelgat en die riep boos dat ze hun site ook niet vaak updaten.(Lekker nuttig om te zeggen als je een INTERNETWINKEL bent) Zodra ze weer op voorraad waren, zouden ze de games alsnog opsturen... ik wacht nu nog steeds (dat is ruim anderhalf jaar geleden gebeurd) Klotezaak dus! Ze mogen die spelletjes in hun @#$%@ steken.

Gameshop Hoorn:

Donny K.: Goede middag, hebben jullie ook Dreamcast spellen?
Verkoper: Watte?
Donny K.: Dreamcast spellen?
Verkoper: Nee die hebben we niet, maar binnenkort kan je ze wel bij ons bestellen, kom over een weekje maar weer langs

2 weken later...
Donny K.:En...? Kan ik al Dreamcast spellen bij jullie bestellen?
Verkoper: Nee, daar beginnen we niet aan. Ik heb alleen maar gekopieerde Dreamcast spellen. Moet je anders een paar kopietjes?
Donny K.: Nee, laat maar.

Een gameshop die kopietjes verkoopt? Lekker professioneel.

Voor de rest geen problemen gehad met gameshops, behalve Lan-kwei maar dat is een heel lang en heel ander verhaal.
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby dreamcast_rules » 03 Jan 2004, 15:12:08

Flopgames bedoel je donny?
dreamcast_rules
 
Posts: 498
Joined: 21 Jan 2002, 10:46:08
Location: Amsterdam

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group