Gameshoppersoneel

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Gameshoppersoneel

Postby BDT » 02 Jan 2004, 11:53:52

Ik vind het eens tijd om het over gameshoppersoneel te hebben.

Vaak heb ik het dat in gameshops of in winkels waar ze games verkopen, de verkopers niet goed weten waar ze het over hebben.

Zonet nog:

BDT op weg naar de Futurezone op zoek naar Donkey Konga

Na even kijken in de winkel besloot ik de verkoper te vragen of ze de game hadden

BDT: Hebben jullie Donkey Konga nog?
Verkoper FZ: Voor welk systeem?
BDT: (lachje), voor de gamecube natuurlijk! Lijkt me toch duidelijk.
Verkoper FZ: ik weet het niet(kijkt in computer) Nee, ik weet niet of en wanneer we die binnenkrijgen.
BDT: Hebben jullie hem al een keer binnengehad dan?
Verkoper FZ: Nee, nooit.
BDT: (denkt: wat de fuck, wat is dit nou) Nou ok, bedankt. Later
Verkoper FZ: Tot ziens.


Nounou, tot ziens.... Wanneer hebben ze Donkey Konga dan? Ik vind het echt triest dat die gast NIET weet wat Donkey Konga is! Ik heb dit soort dingen wel vaker met een aantal mensen van het personeel van FZ. Ik vind dat je je dan geen speciaalzaak mag noemen, maar casual gameverkoopwinkeltje. Er zijn zeker ook wel goeie gasten daar, maar een aantal lijkt zo ongeinterreseerd!

Ik heb het ook wel in andere winkels hoor. Bij Media Markt Rotterdam is het ook erg en om over de Bart Smit\'s maar niet eens te beginnen, dat zijn immers geen speciaalzaken.

Als ik in een gameshop zou werken zou ik wel op de hoogte zijn van de belangrijkste dingen en ik geloof dat Donky Konga wel aardig bekend is in het nieuws.

Ik ga dus toch maar kijken op internet waar ik die shit het best kan halen(tips anyone?)

En wie heeft er ook zulke ervaringen met shops?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Sasquatch » 02 Jan 2004, 12:13:17

Vroeger kocht ik altijd alles bij Games R Fun, was er een bij mij in de buurt en een in de stad. Als je daar iets vroeg wisten ze je altijd te helpen, plus t waren aardige gasten.

Ik kocht mn games dan wel ietsje duurder daar, maar ze waren altijd gesealed enzo, iets wat ik van FRS niet kan zeggen. En je kocht ze dan ook van een medegamer, vind ik ook wel belangrijk.

Hetzelfde als jij BDT had ik ook met Viewtiful Joe, niemand kende m, dus moest ik naar Dimension Plus. Foregames is ook goed, wel duur. Media Markt is trouwens voor mij nu de beste gameshop in Amsterdam, ze hebben de meeste releases, t is goedkoop en die gasten komen rechtstreeks van Games R Fun (aka Games en Zo)[:D]
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby Drax » 02 Jan 2004, 12:14:32

Dude, Futurezone is van de groothandel gameWorld en die gasten weten gewoon weinig van spellen af. Ga dus zeker niet naar Futurezone maar probeer een andere gameshop... Maar er zijn inderdaad veel gameshops waar mensen werken die weinig verstand hebben van spellen... Er zijn natuurlijk ook lui die er juist veel versatnd van hebben zoals C-square, Illusion Games (ja Ramin jij hoord in dat rijtje thuis), Digifan etc...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Thomas » 02 Jan 2004, 13:51:44

bij ons in de stad zat eerst altijd een games en zo, prima winkel... toen heeft eplaza het overgenomen.... dik brak dus want ze hebben echt SUPER weinig titels... nu zit er weer een ander shop bij ons in hilversum namelijk next level... goede winkel lekker veel keus, alleen ONTZETTEND duur! je betaald zo 7 a 10 euro meer voor een titel dan bij eplaza of frs....
nou zoals ik al zei hebben we ook en frs maar die is gewoon but omdat ze daar voor vet oude titels gewoon nog 60 euro vragen...
Thomas
 
Posts: 4675
Joined: 03 May 2001, 17:03:35

Postby LKC » 02 Jan 2004, 14:15:45

kweet nog wel bij de BS, toen The Frozen Throne uit moest komen.
\"Heyz, hebben jullie Warcraft III; The Frozen Throne?\"

-\"Voor welk systeem?\"

\"Voor de PC\"

-\"hmm, we hebben hier wel WarQuest\"
(De verkoper loopt naar de muur met PC games zoekt wat rond en pakt de orginele game)

-\"Deze!\"

\"Nee, Ik bedoel de Add-on, The Frozen Throne\"

-(kijkt nog wat verder)\"Nee, die hebben we niet, ik weet ook niet of we die nog binnen krijgen\"

\"hmjah, later.\"

-\"Doei doei\"
User avatar
LKC
 
Posts: 1559
Joined: 06 Dec 2001, 15:14:20
Location: Netherlands

Postby SilverBolt » 02 Jan 2004, 14:16:55

Hier in enschede zitten 2 speciaal zaken de nedgame en gameshop enschede.

De nedgame niks dan lof voor het personeel, echte game freaks die zich helemaal up to date houden en verstand van zaken hebben.

Gamshop enschede: groepje amateurs die dachten goed geld te kunnen verdienen aan games, maar hebben de ballen verstand van wat ze verkopen , ze vragen bijvoorbeeld 80 euro voor een atair 2600 met 6-8 carts erbij [xx(]
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby BDT » 02 Jan 2004, 14:49:08

Zo te zien ben ik dus niet alleen die me ergert aan sommige van het gameshoppersoneel.

Ik heb zelf in een Music Store gewerkt en als er vragen over games waren moest ik altijd helpen. Die mensen werden dan ook goed geholpen, niks geen brakke games aanbieden, alleen de beste.

Maarja, ui die winkel weet ik ook weer dat mensen die in zo\'n winkel een game kopen geen gamers zijn, maar mensen die zo nu en dan een game kopen. Echte gamers willen natuurlijk WEL goed geholpen worden in een gameshop.

Ik zoek nog steeds Donky Konga. Ik denk dat ik hem maar via internet ga bestellen in HongKong [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby BOP » 02 Jan 2004, 15:34:43

Ik heb zelf ook een zeer slechte ervaring met Future Zone gehad. Moet je eens kijken hoe ze reageren als je iets bij ze koopt en het werkt niet goed... After sales service is niet echt geweldig daar.

Zo heb ik ooit een converter gekocht voor mijn PAL N64 zodat ik JAP games kon spelen in combinatie met het spel Blast Corps. Kreeg ik de verkeerde converter mee (JAP>US ofzo). Werd ik gewoon afgescheept met het verhaal dat ik bij aanschaf juist speciaal om die converter had gevraagd (WTF!!!). Na veel gezeik mocht ik hem dan toch ruilen.

Een vriend van mij heeft ook ooit een hele soap meegemaakt ivm het kapot gaan van zijn (overpriced) US DC.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby BDT » 02 Jan 2004, 16:12:16

Jaja, de Futurezone is achteruit gegaan [:(]

Vroeger werkten er nog bekwame mensen, maar die zie ik maar nog heel soms. Meestal pikkies die er nix van snappen.

Tijd voor een goede gameshop in Rotterdam dus [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Robert » 02 Jan 2004, 16:30:48

in het vervolg ga je gewoon naar IG/Psxshop [:D] want daar werk ik ... en zonder op te scheppen weet ik voldoende over games hehe. dus je vraag betreft DK-Konga kon ik je ook beantwoorden hehe (oh wacht dat heb ik ook [:P])
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Sen » 02 Jan 2004, 17:34:50

Aaah begin niet over futurezone, niets dan ellende daar!
Ik belde eens om te vragen of ze een bepaald spel hadden. Kreeg ik het antwoord dat ze geen zin had om te kijken! En 1 van mijn bestellingen werd genegeerd, ze zijden dat IK wel misgeklikt had of iets anders fout had gedaan(yeaaah right), later bleek dat ze de game gewoon niet hadden maar het niet wouden toegeven...

Grrrrr ik haat die gasten daar!

Die mensen van de gamesenzo A\'dam vond ik top, helaas....de gamesenzo is niet meer...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby hoofdletterp » 02 Jan 2004, 17:50:32

@Sen, ik heb der nooit besteld. Ik vertrouwde hun site gewoon niet, de voorwaarden zijn letterlijk gekopieërd van een andere gameshop (kweet ff niet zo snel meer welke) en ze komen me veel te onprofessioneel over. Verder had een vriend van me daar ooit Final Fantasy 7 besteld en na een half jaar (en veel bellen/mailen etc) had hij hem nog niet! Toen heb ik hem maar voor hem van eBay gehaald.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Loempiavreter » 02 Jan 2004, 18:02:09

zo te horen is futurezone niet erg geliefd...

on-topic: Had een keer gebeld naar de Discovery in enschede, en ik vroeg of ze DOA 2 hadden na 5 min wachten zeggen ze dat ze hem hebben, dus ik ga er naarheen fietsen (1 uur fietsen) blijkt het dat ze hem niet hebben, grrrrrrr.. maar goed ik kreeg een gratis DC controller dus het was helemaal niet zo erg.
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby twisted » 02 Jan 2004, 18:07:18

ik ga wel es naar re-play in breda, ik wordt daar altijd uitstekend geholpen, zij weten echt wel waar ze het over hebben. Maar er is wel een winkel waar ik me vaak erger en dat is de e-paza in dordt, als je daar ook maar iets vraagt over de x-box dan krijg je heel fijn het antwoord \"ik weet niks over x-box, want ik had het lef om vanaf dag 1 \"x-box is tien keer niks-box\" te zeggen. Wat een nerd die kerel, heeft ie al 2 keer gezegd.
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Lan Di » 02 Jan 2004, 18:23:07

Ik ging vorig jaar een keertje naar de locale ear&eye om te kijken of ze nog de dreamcast spellen hadden die al 2 jaar in de schappen lagen....
Kom ik bij de balie vraag ik aan een vrouw achter de kassa of die dc spellen er nog zijn, \"wat?\", \"nou gewoon, spellen voor de sega dreamcast, jullie hadden ze eerst maar waar zijn ze nu?\" \"....Uhm, zijn die voor de playstation\", \"nee! die zijn voor een aparte console, voor de d r e a m c a s t\", \"...uhm oke, maar dat is dus camecube of xbox?\" Toen had ik t echt neit meer, ben gelijk weggelopen.
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group