Ben jij Donor?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Ben jij al donor?

Ja.
8
28%
Nee, maar ik ga het wel worden.
8
28%
Nee, en ze blijven van mijn lichaam af!
13
45%
 
Total votes : 29

Postby Madman » 07 Jun 2007, 21:19:35

@Panzer.
Je hebt gelijk, behalve dat een discussie als doel heeft; het elkaar overtuigen van de beste opties met argumenten. Dus ja, er word geprobeerd iemand te overtuigen. Dat is dus iets anders dan een mening doordrammen. Hoewel sommigen dat wel proberen.
Het klopt dat er enkele posts erg ver gaan (zoals dat kindermoordernaar enzo) dat hoeft van mij nou ook weer niet.

Kennelijk hebben we hier te maken met een aantal mensen die discussie (proberen te) voeren en een aantal die gewoon de boel afkraken of gewoon niet begrijpen waar het om gaat. En dat vind ik jammer.
Het is gewoon een een-richting-discussie geworden omdat de niet-donoren zich aangevallen voelen en niet met tegenargumenten komen.

helaas.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Mier » 07 Jun 2007, 22:59:14

WithAttitude wrote:schijnbaar kunenn sommige mensen er niet tegen als ze de harde waarheid verteld wordt.


Hier moet ik toch even op reageren.
De harde waarheid?
Dat is dan toch echt JOUW harde waarheid. :wink:

Als je zo hard gelooft in een werkelijkheid die niet bestaat, dan zou ik me toch maar eens een keertje laten nakijken.

Er zijn genoeg mensen die geen donor zijn omdat ze bijvoorbeeld geloven in reïncarnatie of vanwege andere geloofsovertuigingen.
Moeten ze dan de rest van hun leven ongelukkig zijn omdat ze bang zijn om in een volgend leven misschien terug te komen zonder lever of nieren?

Ik kan ook best begrijpen dat sommige mensen geen donor zijn omdat ze er principieel tegen zijn (bijvoorbeeld een lever hoort niet in een ander lichaam dan hetgene waar het uit komt).
Maar dat zijn meestal zelf ook mensen die geen donororgaan zouden aannemen (en geloof me, die zijn er ook).

Er zijn tal van redenen waarom iemand geen donor zou willen zijn en dat is aan die mensen zelf om die beslissing te maken.
Wel vind ik dat er goeie voorlichting gegeven moet worden aan iedereen over wat het donorzijn precies inhoud en hoe het werkt.
Hiermee kan je in ieder geval de twijfelaars en mensen die er gewoon nooit bij stilstaan over de streep trekken.
Last edited by Mier on 08 Jun 2007, 06:11:42, edited 1 time in total.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Mirg » 08 Jun 2007, 05:48:25

Ik ben geen donor, maar ik verwacht ook geen donororganen als ik ze zelf nodig heb. Daar ga ik emotioneel waarschijnlijk heel anders over denken als de tijd daar is, maar wil echt niks aannemen.

Overigens heb ik hier mijn redenen voor, maar die ga ik hier niet plaatsen. Geen zin om de grond in te worden getrapt. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby twisted » 08 Jun 2007, 06:10:23

ah kom op. je weet dat je het wilt.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Sjim » 17 Jun 2007, 11:42:35

Ik betaal wel voor me donor net zoals USA. Lui blijven van me lichaam af. :twisted: :twisted:
Sjim
 
Posts: 27
Joined: 17 Jun 2007, 11:38:52

Postby rrcplus » 29 Jun 2007, 15:06:58

dat dit topic nogsteeds doorgaat zeg,
ik zei ook al op pagina 3 dat het gewoon ronduit irritant werd.
sommige mensen zijn geen donor en zullen dat ook niet worden,
of ze een "goede" reden hebben of niet.

Leg je daar gewoon bij neer.

Genoeg met het gezeur, jullie mensen lijken wel Jehova's getuigen net zo vervelend. bah. :?
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby WithAttitude » 29 Jun 2007, 19:52:58

rrcplus wrote:dat dit topic nogsteeds doorgaat zeg,
ik zei ook al op pagina 3 dat het gewoon ronduit irritant werd.
sommige mensen zijn geen donor en zullen dat ook niet worden,
of ze een "goede" reden hebben of niet.

Leg je daar gewoon bij neer.

Genoeg met het gezeur, jullie mensen lijken wel Jehova's getuigen net zo vervelend. bah. :?
WTF, jij bent de enige die het topic na 3 weken opeens omhoog kicked. :?
Ongesteld zeker.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby rrcplus » 02 Jul 2007, 12:48:31

WithAttitude wrote:WTF, jij bent de enige die het topic na 3 weken opeens omhoog kicked. :?
Ongesteld zeker.


Haha. dat zal dan wel, als ik eens in de 3 weken dit forum check en er pagina's bij zijn gekomen bij dit topic.
Ik zal doen alsof ik dat ongesteld commentaar niet heb gelezen, da's gewoon weg laag en niet waar. :wink:
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Johnwayne » 02 Jul 2007, 13:14:26

slotje :D
Johnwayne
 
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 15:43:00

Postby Markam » 02 Jul 2007, 15:03:46

nou aan jou zal in ieder geval niets worden afgestaan, want newbies die dit soort berichten posten laten we natuurlijk gewoon creperen.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Johnwayne » 02 Jul 2007, 17:09:29

Newbies? lol

Ik zit al sinds 2000 ofzo op het forum,tsja kan jij moeilijk weten dat ik een andere nickname heb.

Maaruh ik haat jehova's en jij komt over als een!ieder zijn eigen ding hé? niet iemand afkraken als die een andere mening heeft,hé?
Donoren is vrijwillig,net zoals naar de bloedbank gaan. Doe je daar ook aan ? zo niet dan zullen ze je bij het ziekenhuis maar geen bloed geven hé ,gelukkig zit de wereld er niet zo uit zoals jij dat graag wilt.
Johnwayne
 
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 15:43:00

Postby Mier » 02 Jul 2007, 19:29:05

Hahahaha, gaaf zeg dat er gewoon mensen zijn die denken dat je een bepaalde status opbouwd op fora door de tijd dat je er op zit of het aantal posts die je geplaatst hebt.
(jij hebt niks te zeggen want jij hebt maar 100 posts en ik 101, dus ik ben master).

In dat geval hoef ik van niemand hier iets aan te nemen!!! :D

<------------------Geregistreerd op: 17-7-2001
Berichten: 127747
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Markam » 02 Jul 2007, 22:16:30

@ john wayne: gast serieus...

[fluit] Always look on the bright side of life! pom piedom, piedom, piedom, piedom.[/fluit]
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Johnwayne » 03 Jul 2007, 10:37:54

Haha zo bedoelde ik het niet mier, hehe maar hij spreekt me aan met newbies :lol: Beetje jammer :lol:

En Markam ik ben heel serieus,ik vind het vrij zielig om mensen te kleineren omdat ze een ander standpunt hebben ten opzichte van jou,kortom niet doen wat JIJ wilt lol "creperen",ik vind dat een vrij ernstig woord :lol:

En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: ga je naar de bloedbank?

Ik laat in het geval ja een zakje vers bloed voor je opzij leggen bij Sanguin, in het geval als je ooit van je scootertje afflikkert,heb ik wat voor je :lol: De rest mag creperen :lol: (mensen die geen bloed afgeven) :lol: :lol:

Bloeddonoren is n.l hetzelfde doen als donoren van lichaamsdelen.Er is vers bloed nodig in alle ziekenhuizen. Een vorm van liefdadigheid.Ik heb een tijd bij een bloedbank gewerkt,daar heb ik enorme respect gekregen voor de mensen die daar langs komen. Zelf geef ik al tijden bloed. En ik heb geen respect voor een mannetje die net om de hoek komt kijken en mij gaat vertellen wat ik moet doen,en die ook maar een beetje mompelt(grote woorden en kleine daden). Ik heb het idee dat je mamatje ervoor gekozen heeft,klopt he? :lol:


Slotje? :lol:
Johnwayne
 
Posts: 23
Joined: 19 Jun 2007, 15:43:00

Postby Markam » 03 Jul 2007, 11:30:36

En zo bedoelde ik het natuurlijk ook niet, zie de laatste reactie. Ik had het idee dat jullie dat wel snapten.

Om eerst even op je eerste insinuatie in te gaan: Nee ik ben geen Jehova, maar atheist. Zo nu dat misverstand uit de wereld is geholpen het volgende:
Ja ik ben donor, al een flink aantal jaar, maar het vodje dat ik ooit gekregen heb is allang gesneuveld, ik hoop dus dat alles goed geregistreerd staat. Ze mogen me helemaal leeg trekken, ik heb er toch niets meer aan. M'n hart weggeven lijkt me alleen niet zo'n goed idee aangezien die nogal wat kuren vertoond.
En nee ik ben geen bloeddonor. Waarom niet? Eigenlijk nooit van gekomen/niet aangedacht/de moeite niet voor genomen. Tuurlijk het is wel nodig en misschien ga ik het ook nog wel doen, maar ik heb geen idee of het wel mag met mijn hartaandoening, dat zou ik eens uit moeten zoeken. Ik vind het dan overigens wel weer belachelijk dat de directeur van sanguin zo'n exorbitant hoog salaris krijgt, waarom gebeuren dit soort dingen altijd bij dit soort instellingen. Zou geen reden moeten zijn om geen bloed te geven, maar het zet me wel aan het twijfelen.

En om even terug te komen op het newbie; los van het feit dat het als grap bedoeld was. Je hebt slechts een aantal postst op je naam staan en dan ga je op een forum in een topic waar een normale discussie heerst "slotje" lopen roepen. Dat is 9 van de 10 keer irritant en pesterig gedrag, iets waar we de laatste weken een paar keer last van hebben gehad (zie die kneus over het feit dat de dreamcast dood is). Als ik de opmerking niet gemaakt had, had iemand anders het wel gedaan.

Wat ik overigens wel interessant vind is dat jij uit die uitspraak opmaakt dat ik jehova ben. Als ik jehova zou zijn, zou ik niemand iets gunnen omdat deze groep in zijn totaal tegen orgaan donatie zijn. Zorg dus als je zo'n opmerking maakt dat je feiten iig allemaal kloppen.

ik heb gesproken
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group