and BOOM!

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Appie » 19 Jan 2007, 18:02:39

Vind die telefoon uit Japan iig op 1 vlak die van Apple tippen: Krijgt geen krasjes op z'n scherm =D
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Mier » 26 Jul 2007, 08:56:08

De I-pod is echt de meest achterhaalde mp3 speler die er bestaat, zelfs zo'n usb-stick mp3 speler is gebruiksvriendelijker.
De i-phone hetzelfde verhaal.
Hey, hier iemand die mijn mening deelt!!!!

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Mirg » 26 Jul 2007, 09:10:52

Wat is er achterhaald aan dan? Zonder argumenten is het alleen maar zaniken. Ik heb zelf al jaren iPod's, m'n derde momenteel. Mijn huidige is 30 GB, maar toch kan ik binnen enkele seconden het nummer starten dat ik wil horen. Gebruiksvriendelijkheid top, lijkt me.

Of de iPhone (on)gebruiksvriendelijk is weet ik niet. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Drax » 26 Jul 2007, 13:39:04

heb zelf eigenlijk totaal geen problemen met de I-pod. Vind het super werken maar heb eerlijk gezegd nog nooit andere mp3 spelers gebruikt... Het mooiste aan die I-phone vind ik de menu's. Ziet er zo gelikt uit!
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby klz_98 » 26 Jul 2007, 14:01:50

Hier ook een tevreden gebruiker.
Het enige dat ik vervelend vind aan de iPod is dat iTunes te traag is op mijn PC.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Ophyr » 26 Jul 2007, 14:29:54

Whehe, ze hebben de iPhone gehackt, en een speciale Apache versie ervoor gemaakt... Nu kan je dus een webserver hosten op je telefoon :P

Nog nooit een iPod gehad, toen ik voor een iPod mini ging kijken waren ze uitverkocht en kwam ik thuis met een iRiver H10 :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Mier » 26 Jul 2007, 16:08:25

@mirg: waarom is dit al je 3e i-pod?

Ik heb een tijdje de i-pod nano van mijn broer geleend om hem aan hem uit te leggen en ik vond het een hel!

Ten eerste is ie niet plug and play, gewoon je i-pod aan de pc hangen en muziek erop zetten kan niet.
Nee je moet eerst dat ongelovelijk aggressieve programma "i-tunes" op je pc zetten, net zo irri als quicktime die iedere keer automatisch opstart en blijft zeiken met iedere dag een nieuwe popup dat ik de nieuwste versie moet downloaden.

Nou ok, I-tunes erop, komt er een vriend van me langs met ook een i-pod.
Nou dat is leuk, even een paar nummers van hem naar mijn pc kopiëren, want nu heb ik dat beruchte i-tunes op mijn pc.
Huh??? Dat kan niet??? WTF!!!!

Ik heb echt een uur lang alle opties bekeken en geprobeerd maar nee hoor, het kan echt niet!
Heeft iets met copyright te maken wat bullshit is want dan hadden ze i-tunes zo moeten aanpassen dat je alleen originele cd's rechtstreeks naar je i-pod zou kunnen rippen.

Daarnaast is creative altijd een stapje voor geweest op apple.
Oh creative heeft een mp3 speler met video, laten wij dat dan ook maar gaan maken, introduceren alsof wij de eerste zijn en hem voor 2x zo veel als de creative verkopen.

We stoppen er een accu in, die je zelf niet kan vervangen, want dan verdienen we minder aan de servicekosten om die na een jaar te laten vervangen.

Nee, doe mij dan maar mijn creative 60gig die ik nu al bijna 5 jaar heb.
In die 5 jaar hebben mijn vrienden al weet ik hoeveel I-pods versleten of accu's moeten laten vervangen en dat voor een prijs van ongeveer de helft wat je destijds voor een i-pod 40 gig betaalde!

Een van de belangrijkste punten: het geluid is beter!Vind ik toch wel erg belangrijk.

De firmware heb ik officieel kunnen updaten zodat ie plug and play is met windows, dus geen irritante programma's meer nodig (al werkt dat creative programma wel erg fijn).

En mocht mijn pc een keer crashen, dan kopieer ik gewoon de muziek terug naar mijn pc.

Is onderweg mijn accu leeg: even openklikken en een andere accu erin stoppen (heb ik altijd bij me).
Hierdoor spaar ik dus ook automatisch mijn accu's omdat ik ze pas hoef op te laden als ze echt helemaal leeg zijn en niet nog even snel opladen omdat mijn accu nog maar voor een kwart vol is en ik een lange treinreis moet maken.

Hoe langer ik die creative heb, hoe slordiger ik ermee om ga.
Ik weet niet hoe vaak hij tijdens het skaten uit mijn zak is gevallen, maar hij hangt nu in ieder geval met plakband en stickers aan mekaar.
Toch blijft ie doorspelen als een tiet.
De verlichting van het display heeft een harde val helaas niet overleeft.

Dat wiel van de i-pod voelde ik ook niet zo goed door mijn broek of jaszak heen, dus dat skipte wat moeilijk.

Nadeel van de creative durf ik ook te noemen: hij is wat groter dan de i-pods van nu, maar de reden waarom vind ik juist wel relaxed.
Dit komt door de harde schijf, dat gewoon een laptop harde schijf is.
Als die ooit mocht crashen, vervang je hem gewoon voor een nieuwe, of zelfs een nog grotere (80/120 gig).

De enige 2 voordelen van de i-pod tegenover de creative die ik kan bedenken zijn:
1 - Het design, lekker plat en mooi met dat wieltje (meen ik echt)
2 - Je bent hip met een I-pod

JANUARY 2006
ZEN MicroPhoto
- PC User Top Buy award - Australian PC World, Australia

ZEN Vision:M
- CNET Best of CES 2006 - MP3 and Portable Audio Category - CES, United States Of America
- CNET Best of Show 2006 - CES, United States Of America
- 8.2 out of 10 with "Excellent" Rating - CNET Asia, Singapore
Bron: http://www.creative.com/products/mp3/awards/
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Madman » 26 Jul 2007, 21:17:12

mier, waarom ben je me nou altijd 1 stap voor !

Dat verhaal wilde ik nou ook gaan posten. Niet omdat ik zelf i-tunes gebruik of een harddisk-mp3 player heb, maar omdat ik zie wat voor ellende er op de hals word gehaald bij klanten van mij die op hun "werk-pc" ook maar even i-tunes installeren :)

Dat helpt echt een boel om zeep ! Zeker met mensen die hun notebook (met i-tunes) willen synchroniseren met hun profiel op de server.
Bedankt voor die 70 GB aan mp3 ineens op de servers :)

Algemene klacht: het inloggen duurt zo lang....
Mijn antwoord: ja. gewoon wachten of haal koffie voor mij :)

Effe serieus, ik heb dat i-tunes bekeken maar gemakkelijk, vriendelijk of overzichtelijk vind ik het niet als je kijkt naar een uhhh... 5 andere free-ware programma's ?

En waarom een ipod van honderden euro's als je zoals ik een losermerk 2 GB mp3 player koopt die je via windows verkenner volpropt met 19 uur luistermuziek voor tadaaaaaaa 39 euro ?
wat is er nou zo speciaal aan zo'n ipod ? zeker niet I-tunes en zeker niet het design... Hoewel onze J-style onderbroekdragers zeker niet voor minder gaan dan een i-pod in een Frans Molenaar bewaartasje ?

Laten we het maar houden op een kwestie van smaak.. daarover zullen we nooit twisten ... aight..

Dusss.. de iphone laat ik ook nog even voor wat het is... het is een gaaf ding, maar ik wil de praktijk-test nog even afwachten....
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Mirg » 26 Jul 2007, 22:09:09

Madman wrote:kwestie van smaak


Laten we het daarop houden, in plaats van dat ik er probeer op in te gaan. Dat is toch tegen dovenmans oren. Ik zie alleen niet in waarom sommigen de smaak van anderen zo graag de grond in trappen...
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby BDT » 27 Jul 2007, 00:13:58

Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van een 80GB iPod en ik moet zeggen: heb nooit iets fijners gehad wat betreft muziekapparaat.

Het geluid is standaard niet goed geregeld, maar als je alle itunes nummers (bijv van CD's rippen) met MP3Gain op 89 dB zet, dan is alles echt perfect en helder. Bovendien heb je dan nog amper volumeverschil tussen verschillende CD's

Ik heb er nu zo'n 15GB opstaan en ben bijna halfverwege mijn CD collectie. De interface van de iPod is echt perfect en de playlists zijn superhandig. Ik ben er erg blij mee!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby klz_98 » 27 Jul 2007, 07:18:30

Grappig om de kritiek op iTunes lezen. Dat programma en de prijs van de iPod was net de hoofd reden om voor een iPod te kiezen.

Er bestaan ook programma's/drivers waarmee je je iPod als een normale harde schijf kan benaderen. Dan hoef je iTunes niet te gebruiken en kun je gewoon slepen, kopieren, plakken zoals je in de explorer gewend bent.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Mier » 27 Jul 2007, 09:31:19

Mirg wrote:Laten we het daarop houden, in plaats van dat ik er probeer op in te gaan. Dat is toch tegen dovenmans oren. Ik zie alleen niet in waarom sommigen de smaak van anderen zo graag de grond in trappen...


Nou, dat valt uit te leggen.
Toen ik mijn spelertje aan wilde schaffen ben ik eerst goed rond gaan kijken en uiteraard probeerde alle winkels mij de i-pod aan te smeren zonder dat de verkopers duidelijk aan konden geven wat nou de voordelen ervan waren tegenover andere spelers.
Het enige wat me steeds werd verteld was dat het een mooi design had en een makkelijke bediening.

Ik had op dat moment een baantje in een winkel, dus verdiende geen vetpot.
Belangrijk dus dat mijn speler veel opslag had, en lang mee zou gaan.
Een niet verwijderbare accu was in mijn ogen vragen om problemen, de mobiele telefoons hadden mij een goed beeld gegeven hoelang zo'n accu ongeveer mee kon gaan.

Uiteindelijk had ik dus gekozen voor mijn huidige speler waarbij iedereen dus vroeg: wat is dat voor een ding? waarom dan geen ipod, die zijn toch het beste?

Kijk, op dat moment vond ik het de discussie niet waard, maar 5 jaar later zijn al hun i-pods al kapot, accu's meerdere malen vervangen, hebben ze de grootste ruzie met i-tunes gehad.
Dan mag ik mensen toch wel de tip geven om verder te kijken dan hun neus lang is?

@BDT, mp3gain is zeker belangrijk als je met grote hoeveelheden mp3's werkt, zeker als je playlists maakt met nummers van verschillende albums. Zelf ben ik er alleen te lui voor.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Ophyr » 27 Jul 2007, 10:02:01

Image

:lol:
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Appie » 27 Jul 2007, 18:41:47

Mirg wrote:Wat is er achterhaald aan dan? Zonder argumenten is het alleen maar zaniken.


Mirg wrote:
Madman wrote:kwestie van smaak


Laten we het daarop houden, in plaats van dat ik er probeer op in te gaan. Dat is toch tegen dovenmans oren. Ik zie alleen niet in waarom sommigen de smaak van anderen zo graag de grond in trappen...

Heeft naar mijn idee barweinig te maken met smaak de grond in trappen. Jij wilde argumenten, Mier en Madman delivered imo.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Mirg » 27 Jul 2007, 19:01:22

Edit: Och, ik ga er niet op in ook. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group