Zomervakantie 2004-> Waar ga je heen??

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby harkje » 17 Jun 2004, 18:26:37

Mmm, een hoop Kreta-gangers hier, en hier nog een... nog 3 lange weken....
harkje
 
Posts: 3213
Joined: 23 May 2001, 11:17:14
Location: Groningen

Postby Hellboy » 17 Jun 2004, 18:31:43

[:P] hehe met stepz kan ik prate :P

Collosos was ook wel lache vond ik [:P] vorig jaar was ik er 1 nacht geweest...

St. Trop was ook wel cool!
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby BDT » 23 Jun 2004, 11:43:08

Weet iemand iets waar je lekkere last minutes kan boeken voor een vriendenprijsje?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby smeerkaas » 23 Jun 2004, 18:22:52

Kga misschien naar New York... als me werk dit toelaat... en anders wil ik ergen in het najaar naar Vancouver (Canada)...[:p]
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby Essie » 06 Jul 2004, 05:24:07

Ik ga nergens heen met vakantie,blijven gewoon
3 weekjes in nederland hope dat het weer een
beetje mee zit,
We gaan wel in januari naar noorwegen.
Lekker snowbaorden.
Snowbaorden is relaxeeeeeed
Essie
 
Posts: 32
Joined: 04 Jul 2004, 22:00:29
Location: Netherlands

Postby Drax » 06 Jul 2004, 18:11:06

Ja snowboarden is super maar ben nog nooit in Noorwegen wezen snowboarden... Ze zeggen echterw el dat het geweldig is om daar te doen. Ik vind tot op heden nog steeds Zermat in Zwitserland het mooiste punt voor snowboarders. Zelfs beter dan Aspen want daar ontbreekjt het aan sfeer.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby klz_98 » 08 Jul 2004, 19:09:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Essie</i>
<br />Ik ga nergens heen met vakantie,blijven gewoon
3 weekjes in nederland hope dat het weer een
beetje mee zit,
We gaan wel in januari naar noorwegen.
Lekker snowbaorden.
Snowbaorden is relaxeeeeeed
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Same here. Deze zomer ook nergens heen, maar deze winter wel op wintersport [:p]
Veel relaxer!
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby James Bond » 08 Jul 2004, 21:49:52

Ik was afgelopen maand al op vakantie met de Trans-Mongolie Express van Sint Petersburg naar Peking. Was echt een super leuke en spannende reis. Sint Petersburg is echt schitterend maar Moskou is daarentegen wat minder. Ik heb op het stuk Moskou-Ulan Bator met 3 Mongoolse handelaren 6 dagen lang mijn coupe moeten delen. Dat is ook een hele ervaring. Mongolie is best een mooi land, heel mooi ongerept. De Chinese Muur was heel indrukwekkend en Peking is een leuke stad.[:)]

Waarschijnlijk ga ik dit jaar ook nog naar New York. Dat lijkt me ook wel leuk.[:)]
User avatar
James Bond
 
Posts: 682
Joined: 15 May 2001, 16:17:39
Location: Netherlands

Postby BDT » 09 Jul 2004, 07:18:09

Damn JB, dat is een hele ervaring!

All on your own? Hoeveel kost zoiets nou?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby James Bond » 09 Jul 2004, 16:33:11

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door BDT</i>
<br />Damn JB, dat is een hele ervaring!

All on your own? Hoeveel kost zoiets nou?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Klopt, wel in mijn eentje gereisd maar wel met de reisorganisatie Tiara Tours (klopt, die van Peking Express). Bij Tiara Tours kan je het net zo duur maken als je wilt. Ik betaalde ongeveer 2800 Euro voor de reis, aangezien ik bijna alle steden en landen wel excursiepakketten had laten bijboeken en daarnaast 1-persoonskamertoeslagen moest betalen en een toeslag om met de KLM te vliegen. Maar ze bieden al startpakketten aan vanaf ongeveer 1250 Euro, maar dat is nog exclusief de visa, luchthavenbelasting enzo.

De visa-kosten zijn 200 Euro bij elkaar voor de 3 landen. Maar, die Russische politie is echt vervelend. Ik ben een paar keer terug gefloten vanwege het filmen van stations, je moet daar voorzichtig zijn. En de douane valt best mee, alleen moet je lang wachten (grens Rusland-Mongolie nam zo\'n 7 uur in beslag, en dan wel lekker in de avond, we gingen pas middernacht weer verder rijden).

Maar als ik al mijn reisavonturen in deze topic moet zetten, dan is het echt een heel groot verhaal. Ik stuur je anders misschien binnenkort nog is de DVD van mijn reis, mocht je interesse hebben.[;)]

Maar ja, toch even wat over de reis dan maar:

In Sint Petersburg en Moskou zag je bijna allemaal auto\'s rijden met forse schade en ook aardig wat Lada\'s (ook nog steeds rijdt de politie regelmatig in Lada\'s). Sint Petersburg is echt een hele mooie stad met veel mooie gebouwen. Daarentegen viel Moskou wat tegen. Ik had wel een leuk uitzicht vanuit mijn hotel, ik sliep namelijk op de 24ste verdieping met uitzicht over de stad.

De treinreis is echt een hele ervaring. Ik sliep dus bij 3 Mongoolse handelaren. Toen ik in Moskou instapte dacht ik nog van, oh nee, heb ik weer. Met een 6-daagse treinrit naar de Mongoolse hoofdstad voor de boeg had ik geen trek in Mongoolse handelaren in mijn eigen coupe. Mijn coupe zat echt helemaal volgestouwd met handelswaar (sigaretten, merkkleding enzo) maar de Mongolen zijn een echt heel aardig volk. Ik was blij dat ik mijn boekje Mongools bij me had want hierdoor kon ik al beter comminuceren met hen. En aan het eind van de rit was het dus van: \"Marcel, friend!\" en werd ik constant aan andere Mongolen voorgesteld (zelfs Mongoolse politie-agenten die volgens mij meedoen aan de handel).

Het plafond van mijn coupe werd tijdens mijn reis opengemaakt en plotseling haalden ze allemaal handelswaar (vooral kleding) eruit. En dat deden ze in elke coupe in de wagon. En die lange treinreis wordt gebruikt om handel te verkopen aan de Russische bevolking en men ruilt constant spullen om met het juiste aantal aan producten de grens over te gaan. Daarna ruilen ze hun spullen met elkaar weer om.

In Mongolie kan je alleen in Ulan Bator eigenlijk alle faciliteiten vinden. Om elke hoek heb je een internetcafe. Maar ga je buiten de hoofdstad op stap dan heb je plotseling echt een ongerept landschap. Er lopen allemaal wilde paarden en kamelen door het landschap maar het asfalt is buiten de stad van een hele slechte kwaliteit. Regelmatig ga je gewoon echt alle kanten op in de wagen, als je daar overheen rijdt.

Peking is echt een hele leuke stad. Wel heel druk. Peking is vooral leuk om doorheen te fietsen. Het Plein van de Hemelse Vrede is echt heel mooi maar de Verboden Stad viel wat tegen (het is een wel heel erg toeristisch attractie). Maar de Chinse Muur is wel de mooiste attractie die je in de buurt van Peking kan vinden.

Overigens een tip voor degene die nog is naar Peking gaan en de Chinese Muur willen bezoeken. Bezoek de muur bij Mutianyu en niet bij Badaling (dat is de toeristische sectie). Badaling heeft een treinstation en er gaan heel veel toeristen naar toe. In Mutianyu heb je heel veel toeristenstalletjes en een kabelbaan maar er komen heel weinig toeristen op af. Daar heb je echt alle ruimte om van de Chinese Muur te genieten. Helaas ging het bij mij halverwege mijn wandeling plotseling onweren en moest ik teruglopen, en sommige stukken van die Chinese Muur zijn echt steil. Maar het is echt heel indrukwekkend om op de Chinese Muur te staan.
User avatar
James Bond
 
Posts: 682
Joined: 15 May 2001, 16:17:39
Location: Netherlands

Postby Ghost » 09 Jul 2004, 16:40:17

Zeer leuk en indrukwekkend verhaal.
Ik neem aan dat je bij de terugreis het vliegtuig heb genomen?
Of alles weer met de trein gedaan?

in ieder geval leuk om te lezen [:)]
Ghost
 
Posts: 505
Joined: 17 Mar 2004, 16:46:41

Postby James Bond » 09 Jul 2004, 16:49:24

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ghost</i>
<br />Zeer leuk en indrukwekkend verhaal.
Ik neem aan dat je bij de terugreis het vliegtuig heb genomen?
Of alles weer met de trein gedaan?

in ieder geval leuk om te lezen [:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Gewoon het vliegtuig. Ik ben met het vliegtuig naar Sint Petersburg gegaan en terug vanuit Peking weer naar Nederland. Het is zeker leuk om zo\'n reis te doen, maar je moet dan toch wel een beetje van treinreizen houden. Sibirie is op zichzelf best eentonig qua landschappen, met hier en daar soms wat moois. Het is de ervaring die de reis bijzonder maakt. Elke dag ga je zeg maar een uurtje verder.

De trein stopt ongeveer om de 4 uur een kwartier. Overdag is het op de stations heel druk, vooral dan in de grote steden. En overigens, in de restauratiewagen krijg je een met balpen geschreven menu-kaart dat uit een schriftje is gehaald. Je kan dan maaltijden bestellen als biefstuk met ei, hamburger maar ook ei met mayonaise en komkommer en tomaat. En het moet maar voorradig zijn.

En daarnaast nog wat. Sommige Mongolen gooien hun flesjes (zowel plastic als glazen flessen) gewoon tijdens de treinreis uit het raam. Het kwam dus wel is voor dat je plotseling wat glas hoorde vallen, oftewel, ze waren weer even wat uit het raam wezen gooien.

En over de Chinezen, die rochelen (echt naar alle plekken, zelfs over schuttingen [:D]) en slurpen (vooral bij noodles) veel.[;)]
User avatar
James Bond
 
Posts: 682
Joined: 15 May 2001, 16:17:39
Location: Netherlands

Postby Ghost » 09 Jul 2004, 17:00:46

Haha ja Chinezen zijn echte stinkerds [:)]..

Wat ik mij eigenlijk beetje afvraag, heb je nog naar leuke gamehops tegemoet gekomen in Peking? Of was het allemaal \'\'bootleg heaven\'\'...
Ghost
 
Posts: 505
Joined: 17 Mar 2004, 16:46:41

Postby James Bond » 09 Jul 2004, 17:13:32

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ghost</i>
<br />Haha ja Chinezen zijn echte stinkerds [:)]..

Wat ik mij eigenlijk beetje afvraag, heb je nog naar leuke gamehops tegemoet gekomen in Peking? Of was het allemaal \'\'bootleg heaven\'\'...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nou, China is uiteraard geen Japan en ik ben eerlijk gezegd volgens mij helemaal geen game shops zelfs tegengekomen. Daarnaast heb je Peking heeft echt heel veel interessante bezienswaardigheden waardoor ik eigenlijk niet eens tijd had om nog naar game shops te zoeken.[:)]

En vergeet niet dat China nog altijd communistisch is. In het hotel ontving ik op de TV alleen maar Chinese TV-zenders. Er was maar 1 Engels kanaal en dat was dan een Chinese Engelstalige zender. Censuur komt in China nog steeds voor.

Ik weet niet hoe het met de rest van China is gesteld op gebied van games, misschien dat Drax dat weet?[:)]

Voor games kan je volgens mij beter naar Japan gaan maar dat was toch al het plan voor veel mensen op Segaforum.[;)]
User avatar
James Bond
 
Posts: 682
Joined: 15 May 2001, 16:17:39
Location: Netherlands

Postby Drax » 09 Jul 2004, 18:56:29

IK ga voor de zomervakantie hoogstwaarschijnlijk met onze enige echte eigen Yoda naar Japan... Dan gaan we naar de Tokyo game show en plakken er gelijk een korte vakantie aan vast...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group