Moet Segaforum gesloten worden?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Moet het Segaforum gesloten worden?

Ja.
4
10%
Nee.
34
81%
Nee, maar verander het forum (layout, vormgeving)
4
10%
 
Total votes : 42

Postby Stepz » 28 Sep 2007, 11:51:47

@Rice en Mark: Ik moet toegeven dat Rice' eerste post nogal kritisch overkwam, maar Mark, hij geeft daarna toch wel duidelijk aan dat hij niet het forum probeert neer te halen.
Ga beide aub niet meer op elkaar in, ga liever in op de inhoud (jullie beginnen mekaar nu aan te vallen).

Ik probeer nu niet over te komen als het vriendje van Rice, maar ik moet toegeven dat Rice vaak wel topics heeft geopend, die in het begin saai, zeikerig en lijp leken, maar er werd wel goed op gereageerd en men poste massaal.

Ik moet ook toegeven Mark, dat jij de laatste tijd ook wat struwer begint te worden. Hebben we het laatst een klein beetje over gehad en je was het in principe wel met me eens. Maar ik heb ook alle respect voor jou Mark, mede door de giga collectie die je eerst had (meester!).

Al met al heeft Rice aangegeven dat hij op zoek is naar eventuele nieuwe richtlijnen voor dit forum. Robin geeft aan dat hij graag iets aan de kleuren ziet veranderen. Kan ik me zeker iets bij voorstellen. Deze kleuren zijn er altijd al geweest, maar wellicht dat we meer de kleuren van http://www.servicegames.nl aan kunnen nemen. Ook het logo is al erg oud.
Weet je wat? Ik ga maar eens een topic openen waar iedereen een zelfgemaakte Segaforumlogo kan en mag plaatsen :D
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 28 Sep 2007, 15:51:55

Het moet zeker niet gesloten worden, heb alles even rustig doorgenomen en was eerst ook voor een andere layout enzo. Maar na het lezen vind ik toch wel dat er een paar goede dingen tussenstond. Met het veranderen van een layout zal het hier idd niet anders worden.

Maar als we met z'n alle die hier posten gewoon proberen het levendig te houden. Begrijp me nu even niet verkeerd, maar er staat even in mijn eigen woorden "geen nuttige topics, of leuk om op te reageren", maar als dat zou is waarom probeer je zelf dan niet een topic te openen die in jou ogen wel nuttig is of waardevol. Een betere wereld begint bij jezelf ;)

Het zou iig zonde wezen om te stoppen en al helemaal om het te veranderen in een algemenere game forum waar we er al 100.000.000.000.000.000 van kunnen vinden.

En waarom BDT niet meer is geweest, tsja daar zal wel een goede reden voor wezen. Denk niet dat hij zomaar wegblijft op zijn eigen site zonder een goede reden.

En ja Sega is Sega niet meer, maar ze waren wel goed en misschien komt dat ook wel weer terug. Niet alles wat ze tegenwoordig maken is slecht, Sega Rally zijn toch ook heel veel mensen over tevreden en dan heb ik het niet alleen over Sega aanhangers.

Maar goed een restyle is altijd wel leuk als het er maar mooier op wordt alleen de posts en reactie's zullen hierdoor niet veranderen. En dat het stil is, dat klopt stiller dan vroeger. Maar de meeste actieve leden zijn gemiddeld ookal een stukje ouder en hebben nu dus ook minder tijd om te gamen of achter een site te zitten.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Donny K. » 28 Sep 2007, 20:09:23

Ik vind ook niet dat het forum gesloten moet worden. Ok ik post niet zoveel meer als vroeger en heb het nu ook wat drukker (full time baan) Maar ik zit hier nog steeds vaak genoeg. Ik zou het jammer vinden als het forum gesloten wordt, maar als het moet, dan moet het.

Alleen al het feit dat mensen op sommige topics veel posten (zoals deze) betekent dus wel dat er blijkbaar nog genoeg mensen langskomen en meelezen. Ze posten (net als ik) gewoon niet zo vaak meer. Niets mis mee. Als er weer wat interessants gebeurt (Sega komt met een killer app of een nieuwe console) dan is het hier weer ouderwets druk.

En wat die meetings betreft . . . misschien moeten we maar weer gewoon klein beginnen. Een paar fans die bij elkaar komen. Dan groeit het vanzelf weer (Ik denk nu weer aan de explolans en unity meetings/lanparties). De winter komt er weer aan. Wat dachten we van een micro meeting op een regenachtige zaterdagmiddag? (minimaal 4 man :P )
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby BOP » 29 Sep 2007, 09:38:58

En de mensen met een XBOX360 kunnen natuurlijk ook mini-meetings op XBOX Live organiseren 8)
Zag het topic over de PES competitie. Zoiets lijkt me wel leuk om aan mee te doen. Ik ben alleen erg slecht in footies.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby Madman » 29 Sep 2007, 18:42:40

ongelofelijk dat een vrolijk forum, word beladen met posts die gaan over het neerhalen, overnemen, veranderden van een hobby van een of enkele personen.

En dat allemaal door mensen die door de wet volwassen worden geacht... Goed bezig jongens..
Zullen we de vrolijkheid weer even naar boven brengen en ons druk gaan maken over welk spel nu weer verwacht word op de ps3 / wii / xbox360 ?

Ik snap ook wel dat nieuwe members wegblijven....
Ik snap ook wel dat mensen met een grijze auto, met grijze wolken, met grijs asfalt, met regen beslagen buitenspiegels, zonder licht gaan rijden.... ze willen gewoon mensen irriteren.
Dit is gewoon een voorbeeld van hoe mensen zijn. Op internet is het lekker anoniem, net als in de auto, er word juist geprobeerd , mensen die rekening met je proberen te houden te irriteren.

en ik geef het woord over aan.....................
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby twisted » 30 Sep 2007, 19:06:19

niks tegen mijn grijze auto jongen!!!!! :twisted:
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Frankhulscher » 30 Sep 2007, 23:05:56

Ik heb ook een grijze he!

Maar goed, ik vind dus niet dat het forum gesloten moet worden. Naar mijn idee is er niets tegen een kleinschalig forum dat niet extreem druk bezocht wordt. Ik kom er in ieder geval nog steeds graag en kijk dagelijks maar post alleen als ik iets interessants toe te voegen heb of zelf iets zoek of wil weten. En volgens mij ben ik niet de enige.

Met de layout vind ik overigens niets mis, en ik vind dit forum veel handiger in elkaar zitten dan veel andere.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Droomkast » 02 Oct 2007, 07:54:40

lol! nog maar één stemmer vóór sluiten.
wie zou dat nou wezen? :P

OT: Zolang er nog enig leven in zit vind ik dat het forum 'gewoon' moet blijven. De enige reden om te stoppen zou zijn dat BDT het het geld niet meer waard is en/of hij geen donaties meer kan krijgen voor de kosten.

Dat het rustig tot stil is mag in mijn ogen geen argument zijn aangezien sega fanaten en verzamelaars nou eenmaal een kleine groep vormen. Laat voor de die-hards alsjeblieft een ontmoetingsplek blijven!

Eerlijk is eerlijk: mijn belangstelling voor Sega en dus ook het forum gaat ook af en aan, maar ik zou het echt zonde vinden als dit forum zou verdwijnen.

Ik denk dat ik wel terug zal blijven komen. Ik zal ook nooit mijn hele collectie verkopen om te kunnen pokeren of zo. ;)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby Akihabara » 02 Oct 2007, 10:43:04

Ik kom niet vaak op het forum, maar het valt me wel op dat je een onderwerp (SEGA) hebt, waar een oudere doelgroep interesse in heeft. Het lijkt echter het tegendeel als ik dit soort topics blijf lezen. De SegaMarkt is inderdaad een belangrijk onderdeel van het forum, maar als daar ook al menig topic wordt vervuild op onbegrijpelijke manier, zou ik me ook afvragen waar je het nog voor doet. Ik zou als ik jullie was de boel eens omgooien, de boel een frisse look geven met een nieuwe indeling met subfora die er toe doen en duidelijke regels stellen om geklooi zoals dit in de toekomst te voorkomen. De naam SEGA en de hobby SEGA heeft genoeg draagvlak om op soortgelijke manier door te gaan en de naam Segaforum is echt niet zo vervuild als sommige mensen nu beweren. Good luck.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby ReinieR » 02 Oct 2007, 10:46:17

Nou ik post ook dan maar wat.

Ik post wel wat weinig op het forum, maar kom er zeker wel 3 a 4 keer per dag soms, om gewoon ff te checken.
Ik speel al van kleins af aan op me Megadrive, Game Gear en Master System en zou het daarom ook ontzettend jammer vinden om hier niet meer te kunnen komen.
Ik heb sinds een paar jaar een Dreamcast (Saturn moet ook nog is komen) maar de laatste tijd speel ik daar ook wat minder mee ivm weinig tijd. Maar toch vind ik het leuk om de topics door te lezen over games die me wel interesseren, al is het de laatste tijd veel van shmups, lightgun games of anders spul waar ik niet veel mee heb. Het is gewoon leuk om met andere mensen te praten of te lezen over dezelfde interessen als dat jij heb.
Volgens mij kan dat maar op 1 forum, het Segaforum :)
Maar goed, laat het lekker open, zo te zien kan iedereen (op één na) hier z'n lol op :)
Toch ben ik ook wel benieuwd wie die ene is :lol:
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Stepz » 02 Oct 2007, 10:54:37

Akihabara wrote:Ik kom niet vaak op het forum, maar het valt me wel op dat je een onderwerp (SEGA) hebt, waar een oudere doelgroep interesse in heeft. Het lijkt echter het tegendeel als ik dit soort topics blijf lezen. De SegaMarkt is inderdaad een belangrijk onderdeel van het forum, maar als daar ook al menig topic wordt vervuild op onbegrijpelijke manier, zou ik me ook afvragen waar je het nog voor doet. Ik zou als ik jullie was de boel eens omgooien, de boel een frisse look geven met een nieuwe indeling met subfora die er toe doen en duidelijke regels stellen om geklooi zoals dit in de toekomst te voorkomen. De naam SEGA en de hobby SEGA heeft genoeg draagvlak om op soortgelijke manier door te gaan en de naam Segaforum is echt niet zo vervuild als sommige mensen nu beweren. Good luck.


Nouja, het SEGAmarkt wordt nu niet meer echt 'vervuild'. Er zaten eerst heel veel bots in dat forum, maar daar hebben we niet meer zo'n last van. Tevens is het zo dat je van deze mensen over het algemeen wel weet of ze goed spul leveren of niet. Veel games en toestanden die ik heb gekocht, heb ik van de SEGAmarkt vandaan. Ik vind de SEGAmarkt een echte 'must' voor dit forum.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Akihabara » 02 Oct 2007, 10:57:14

Ik zou wel eens willen zien wat mensen van het forum zouden vinden als de Sega Markt zou verdwijnen. Overal op internet zie je mensen die zich alleen maar aanmelden om op de markt te kijken en zo geschiedde ook op mijn forum. Toch heeft het daar niet de overhand en dat wil ik persoonlijk ook zo houden, omdat mensen wat mij betreft dan maar lekker naar Marktplaats of Ebay verkassen.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 02 Oct 2007, 11:23:40

Misschien is het een idee om die Sega topic ook de games te plaatsen die tegenwoordig op de nieuwe generation uitkomen. Nu wordt het al gauw verstopt bij het Xbox 360, PS3, Wii of handheld topic. Als je topics zoals Sega Rally, Condemned enz gewoon bij Sega zou plaatsen zou het denk ik al heel wat meer gaan lijken en dat we hier heust nog wel een gezamelijke hobby Sega hebben.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby klz_98 » 02 Oct 2007, 13:20:07

Als je het forum echt sluit gaat er ook een hoop informatie verloren. Niet iedereen post gelijk iets als hij iets opzoekt.
Verder denk ik niet dat het doel van een forum zoveel mogelijk posts moet zijn.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Fonzi » 02 Oct 2007, 13:28:39

Akihabara wrote: Ik zou als ik jullie was de boel eens omgooien, de boel een frisse look geven met een nieuwe indeling met subfora die er toe doen en duidelijke regels stellen om geklooi zoals dit in de toekomst te voorkomen. De naam SEGA en de hobby SEGA heeft genoeg draagvlak om op soortgelijke manier door te gaan en de naam Segaforum is echt niet zo vervuild als sommige mensen nu beweren. Good luck.


Ik zal ook maar eens m'n mening geven. ik sluit aan bij wat Akihabara eigenlijk zegt.

Sega heeft inderdaad genoeg draagvlak om een site draaiende te houden. In het buitenland (Duitsland, Frankrijk en US om er maar een paar te noemen) kan het blijkbaar ook. Daar heb je enkele grotere fansites die wel goed draaien. In Duitsland zijn er mensen die zoveel keer per jaar een echt Sega Magazine uitgeven.

Wie zegt dat Sega niet interessant genoeg meer is versta ik echt niet. Kijk dan even naar hun line-up voor dit najaar: Sonic Rush Adventure, Nights, Ghost Squad, Sega Rally, Virtua Fighter 5 online, Mario & Sonic at the Olympic Games enz... Ik spreek niet eens over de golden oldies op de virtual console, xboxlive (Rez!!) en PSN waarbij je de kans krijgt om gemiste Sega klassiekers te spelen. Moest de Dreamcast een paar jaar geleden zo'n line-up hebben zou iedereen heel positief zijn. Waarom nu niet ? Ik zie dus geen enkel verband tussen het gebrek aan topics op dit forum en de aantrekkingskracht van Sega.

Een herindeling van het forum heb ik al een paar maanden geleden voorgesteld aan Niels, hij zag dit ook wel zitten maar ik heb niks meer van hem gehoord. Een opfrissing van het forum was sowieso één van zijn plannen.

Een secifiek forum voor de nieuwste sega games, zoals Blackdragon dit voorsteld vind ik persoonlijk ook een zeer goed idee.

Verder lag de mainpage er de laatste weken (maanden) er wat verwaarloosd bij. Ik ben bezig met het nieuws bij te werken, de gamepagina's, releaselijsten, een nieuwe poll enz... Artikels komen er ook wel opnieuw maar daar is natuurlijk meer tijd voor nodig. Als ik naar de statistieken kijk, zitten we trouwens zeker niet zo slecht hoor, rekening houdend dat we "maar" een nederlandstalige Sega fansite zijn.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group