wat mis je op je huidige console ?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Stepz » 25 Aug 2007, 15:41:08

blackdragon wrote:
metal slug 3d


Is die uitgekomen dan?

Maar goed het mag gewoon duidelijk zijn dat sommige oudere spellen gewoon 2d hadden moeten blijven. Snap ook niet waarom ontwikkelaar toch voor 3d steeds kiezen, want er zijn nog genoeg die best een 2d game willen spelen.


Omdat de mainstreamers het liever wel in 3d hebben (helaas).
Ik bedoel, jij en ik hebben aardig wat consoles meegemaakt, dus ook de hele 2d-shizzle, maar de 'nieuwe gamers' van tegenwoordig hechten daar niet zoveel waarde aan. Tevens willen ze games natuurlijk realistischer maken (misschien heeft de jeugd van tegenwoordig zelf geen fantasie meer :?).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Vis1980 » 26 Aug 2007, 09:23:49

Of wij zijn gewoon oud aan het worden......
Veni Vidi VISsie
User avatar
Vis1980
 
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 06:28:21
Location: Barendrecht

Postby blackdragon » 26 Aug 2007, 09:42:51

Ja dat misschien ook wel, maar dat neemt niet weg dat er teveel mainsteam games worden gemaakt. Tuurlijk begrijp het wel, want daar verdienen ze meer aan dan een game die maar door een X aantal wordt gekocht. Maar het is nu een trent helaas om haast alleen maar mainstraim games worden gemaakt.

Ik snap niet dat ontwikkelaars het zelf ook niet zien, want ik denk toch dat een bijvoorbeeld hele goede 2d game toch wel beter verkoopt dan een slechte tot middelmatige 3d game. Kijk naar het genre platform games die toch aan het uitsterven zijn door al dat 3d gebeuren.

En ik zovaak zeggen ja maar 2d games verkopen niet meer, maar als ik de statestieken van XBLA en Virtual Console spellen erbij haal die gekocht zijn is dat een behoorlijk aantal.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Peet1979 » 26 Aug 2007, 11:42:42

Van mij mogen 2d-games direkt weer terug komen! Dan zullen er in ieder geval een hoop betere games uitkomen dan de huidige 3d shit...(uitzonderingen daar gelaten) 8)

Zelf speel ik meer XBLA games dan full-priced retail 360 games en zeker niet alleen vanwege het grote prijsverschil!
Image
User avatar
Peet1979
 
Posts: 947
Joined: 19 Jun 2003, 09:25:41
Location: Netherlands

Postby arjen1981 » 26 Aug 2007, 11:48:35

meer orginele ip's dan nu het geval is. vervolgen vervolgen vervolgen. heel veel titels zijn tegenwoordig een product het zijn geen games meer. neem bv de splinter cell serie dat noem ik echt een product. het is zelfs niet raar om voor elk deel een andere ontwikkelaar te kiezen. ik zie dat soort dingen liever minder en meer orginele ip's.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Jurjen » 26 Aug 2007, 13:52:15

arjen1981 wrote:meer orginele ip's dan nu het geval is. vervolgen vervolgen vervolgen. heel veel titels zijn tegenwoordig een product het zijn geen games meer. neem bv de splinter cell serie dat noem ik echt een product. het is zelfs niet raar om voor elk deel een andere ontwikkelaar te kiezen. ik zie dat soort dingen liever minder en meer orginele ip's.

Helemaal mee eens! Misschien verklaart dat daarom de "feeling" er bij veel games er niet meer is. EA spant de kroon daarin: The Sims, EA sport games, Need for Speed...kots kots kots misselijk word ik ervan.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby blackdragon » 26 Aug 2007, 14:36:04

Ja kijk vervolgen is niet zo erg, zolang het maar echt vernieuwend is ten opzichte van het vorige deel. Metal Gear Solid vind ik een goed voordeel, deel 4 komt eraan maar het blijft goed en het is opzich altijd anders.

EA spant idd de kroon hiermee, maar ook die heeft wel zijn goede games. Elk jaar een sportgame, ja dat hou je toch niet tegen dat doet Football Manager, PES enz ook.

Het is natuurlijk vandaag de dag ook niet meer makkelijk om echt een nieuwe game te maken, want het meeste is er al. Echt veel hele orginele games zullen we niet gauw meer krijgen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 26 Aug 2007, 17:33:25

Ik wil meer relaxte spellen. Geen constante actie zonder adempauze, maar zelf het tempo bepalen en redelijk vrij zijn in je keuzes. Ik heb het gevoel dat alles tegenwoordig maar flitsender en sneller wordt, om zo een gebrek aan inhoud te maskeren.

Ook wil ik minder online spellen. Ik heb geen enkele behoefte aan online spelen, maar elk spel is tegenwoordig, op zijn minst gedeeltelijk, online. Ik heb liever dat alle middelen worden gestoken in een zo goed mogelijke offline-ervaring.

Ik wil trouwens wel graag gratis online kunnen spelen. Als ik een spel koop dat online mogelijkheden heeft ben ik nieuwsgierig genoeg om het te willen proberen (je wilt toch alles uit het spel halen), maar ik ga geen 10 euro per maand betalen als ik weet dat mijn interesse na 10 minuten weer vervlogen is.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby F-zero » 26 Aug 2007, 18:48:18

Online ben ik ook wat op uitgekeken. Het is te veel, ik word overvoerd. In het begin was het leuk; DoA4 online, PGR online, PDZ online.. Na een tijdje heb je dat gezien en blijft er een slappe offline mode over. Zowiezo is het al droevig dat Halo 2 de enige FPS op de 360 is die de moeite waard is om online te spelen. Vind ik tenminste wel en heb ze zowat allemaal wel getest.

Games van tegenwoordig draaien te hevig op online, waardoor een Single Player mode of heel slecht wordt, of heel erg kort en afgeraffeld. Ik ben daarom blij dat Bioshock niet online is. Irrational heeft zich met alle troepen 100% kunnen focussen op offline. Het resultaat mag er zijn, ik doe er zelf lekker lang over omdat het niet verveelt. Vroeger had deze game waarschijnlijk helemaal niet zo hoog gescoord, toen was het normaal dat je vrij uitgebreide single player games kreeg.

Ik heb ook al een maand niet meer online gespeeld, zonde van mijn live gold. Ik speel momenteel alleen Bioshock en Blue Dragon. En dat blijft ook nog wel tot Halo 3 (maar die ga ik eerst ook alleen maar single doen). Ook zijn er teveel lamers online. Ik speel vaak na een lange werkdag, ik heb dan echt geen zin in dat continu gehuil en gelame van mensen voor wie online resultaten kennelijk een halszaak zijn.
Last edited by F-zero on 26 Aug 2007, 18:52:01, edited 1 time in total.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Vis1980 » 26 Aug 2007, 18:50:14

blackdragon wrote:
En ik zovaak zeggen ja maar 2d games verkopen niet meer, maar als ik de statestieken van XBLA en Virtual Console spellen erbij haal die gekocht zijn is dat een behoorlijk aantal.


Lang leve XBLA zou ik maar zeggen. Zeker ook voor de kleinere ontwikkelaars.
Veni Vidi VISsie
User avatar
Vis1980
 
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 06:28:21
Location: Barendrecht

Postby Stepz » 26 Aug 2007, 19:08:49

markdegeweldenaar wrote:Ik wil meer relaxte spellen. Geen constante actie zonder adempauze, maar zelf het tempo bepalen en redelijk vrij zijn in je keuzes. Ik heb het gevoel dat alles tegenwoordig maar flitsender en sneller wordt, om zo een gebrek aan inhoud te maskeren.

Ook wil ik minder online spellen. Ik heb geen enkele behoefte aan online spelen, maar elk spel is tegenwoordig, op zijn minst gedeeltelijk, online. Ik heb liever dat alle middelen worden gestoken in een zo goed mogelijke offline-ervaring.

Ik wil trouwens wel graag gratis online kunnen spelen. Als ik een spel koop dat online mogelijkheden heeft ben ik nieuwsgierig genoeg om het te willen proberen (je wilt toch alles uit het spel halen), maar ik ga geen 10 euro per maand betalen als ik weet dat mijn interesse na 10 minuten weer vervlogen is.


Ben het helemaal met je eens. Ten eerste moet online gaming gewoon gratis zijn zoals bij de PS3. En zoals ik al eerder zei, heb ik net als jij het gevoel dat games korter worden en idd "flitsender". Games zoals Zelda, waarna je uit een Dungeon komt je gewoon ff lekker relaxed je gang kan gaan... Zo hoort dat toch? Beetje side-questen en wat aankloten.

En EA maakt zo nu en dan wel een leuke game, maar hoeveel hebben ze er al niet verneukt...

Kom maar weer gewoon met 2d. Bepaalde games BLIJF ik spelen (Ristar, Sparkster, Sonic, Mario Bros. Street Fighter, Final Fight, Metal Slug enz.).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby arjen1981 » 26 Aug 2007, 19:19:35

F-zero wrote:Online ben ik ook wat op uitgekeken. Het is te veel, ik word overvoerd. In het begin was het leuk; DoA4 online, PGR online, PDZ online.. Na een tijdje heb je dat gezien en blijft er een slappe offline mode over. Zowiezo is het al droevig dat Halo 2 de enige FPS op de 360 is die de moeite waard is om online te spelen. Vind ik tenminste wel en heb ze zowat allemaal wel getest.

Games van tegenwoordig draaien te hevig op online, waardoor een Single Player mode of heel slecht wordt, of heel erg kort en afgeraffeld. Ik ben daarom blij dat Bioshock niet online is. Irrational heeft zich met alle troepen 100% kunnen focussen op offline. Het resultaat mag er zijn, ik doe er zelf lekker lang over omdat het niet verveelt. Vroeger had deze game waarschijnlijk helemaal niet zo hoog gescoord, toen was het normaal dat je vrij uitgebreide single player games kreeg.

Ik heb ook al een maand niet meer online gespeeld, zonde van mijn live gold. Ik speel momenteel alleen Bioshock en Blue Dragon. En dat blijft ook nog wel tot Halo 3 (maar die ga ik eerst ook alleen maar single doen). Ook zijn er teveel lamers online. Ik speel vaak na een lange werkdag, ik heb dan echt geen zin in dat continu gehuil en gelame van mensen voor wie online resultaten kennelijk een halszaak zijn.


ja ben ik het ook mee eens. het is belachelijk om te denken dat nu veel mensen bioschok links laten omdat die geen online modie heeft. bioschock is juist daarom zo goed! alsof je een leesboek wordt voorgelezen.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Peet1979 » 26 Aug 2007, 20:15:58

Stepz wrote:Kom maar weer gewoon met 2d. Bepaalde games BLIJF ik spelen (Ristar, Sparkster, Sonic, Mario Bros. Street Fighter, Final Fight, Metal Slug enz.).


AMEN...!
Image
User avatar
Peet1979
 
Posts: 947
Joined: 19 Jun 2003, 09:25:41
Location: Netherlands

Postby markdegeweldenaar » 26 Aug 2007, 21:32:14

Stepz wrote:
Kom maar weer gewoon met 2d. Bepaalde games BLIJF ik spelen (Ristar, Sparkster, Sonic, Mario Bros. Street Fighter, Final Fight, Metal Slug enz.).


Misschien een beetje off-topic, maar ik wil toch even reageren op deze opmerking en alle andere aanprijzing in dit topic in de richting van 2D-spellen. Naar mijn mening heeft de voorliefde voor zulke spellen grotendeels te maken met nostalgie en minder met de daadwerkelijke kwaliteit ervan.

Als het op dit forum over 2D spellen gaat, worden altijd dezelfde spellen genoemd. Het gaat dan wel om een redelijk aantal, maar meer dan enkele tientallen zijn het vaak niet. Niet echt veel voor een periode van zo’n 10 jaar, waarin honderden 2D spellen zijn uitgebracht. Alleen de absolute toppers blijft iedereen spelen en worden onthouden, terwijl al het andere in de vergetelheid raakt. Sla maar eens een gamesblad open uit de vroege jaren 90 en je zult zien dat 90% van de spellen waardeloos is.

Kortom, men speelt gewoon de topspellen uit de periode 1985-1995, net zoals men ook nog steeds de topspellen uit de periode 1995-2005 speelt. Men zal hier, naar ik meen, net zo goed de toppers voor de Dreamcast, Saturn en Playstation blijven spellen als de toppers voor de Mega Drive en de NES. Met andere woorden, men blijft gewoon de topspellen spellen, ongeacht of deze 2D of 3D zijn.

Daarnaast zijn de genoemde 2D spellen niet meer van deze tijd. Wie zou vandaag de dag nog 60 euro betalen voor een ouderwetse 2D Sonic? Deze is ten eerste in een paar uur uitgespeeld en ten tweede bestaan er al zoveel Sonics, dat het niets zou toevoegen aan de bestaande mogelijkheden. Dit geldt voor de meeste 2D spellen. Wat voegt NOG een 2D Street Figher toe? Of NOG een Metal Slug? Of zelfs soortgelijke spellen.

Naar mijn idee is nagenoeg al het mogelijke al met 2D gedaan wat mogelijk is; perfectie is, voor zover mogelijk, al bereikt. Natuurlijk, het kan altijd mooier, maar dat zal qua gameplay niks toevoegen. De developers zullen enkel wat ruwe kantjes van het al bestaande af kunnen schaven en dat is niet bepaald origineel, een woord waar dit forum veel mee op lijkt te hebben. Met 2D zijn de mogelijkheden immers veel beperkter dan met 3D. Hoe kan, bijvoorbeeld, een nieuw 2D Sonic-spel aanzienlijk verbeterd worden? Ze zouden het misschien veel langer kunnen maken, maar 20 uur springen en rollen houdt niemand vol.

Ten slotte is iedereen op dit forum bevooroordeeld wat betreft zulke spellen. We hebben zulke spellen (of soortgelijke spellen) gespeeld toen we jong waren en hebben er nu bepaalde herinnering en gevoelens bij. Ik kan me echter voorstellen dat de jongere generatie, die zulke herinneringen en gevoelens niet heeft, worstelt met de vaak stroeve besturen, simpele graphics, gebrekkige mogelijkheden, monotone vijanden, lage of juist hoge moeilijkheidsgraad, etc.

Kortom, zeggen dat er nu meer 2D spellen moeten komen, is hetzelfde als zeggen dat er nu meer zwart-wit films moeten komen, omdat Casablanca en Schindler’s List je lievelingsfilms zijn.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Loempiavreter » 26 Aug 2007, 23:04:12

markdegeweldenaar wrote:
Stepz wrote:
Kom maar weer gewoon met 2d. Bepaalde games BLIJF ik spelen (Ristar, Sparkster, Sonic, Mario Bros. Street Fighter, Final Fight, Metal Slug enz.).


Misschien een beetje off-topic, maar ik wil toch even reageren op deze opmerking en alle andere aanprijzing in dit topic in de richting van 2D-spellen. Naar mijn mening heeft de voorliefde.....


Dat blijft een mening...

Heeft niks met nostalgie te maken, ik ondek tot vandaag de dag nog steeds spellen waar ik nooit van gehoord had, maar die ik toch zo onmeunig vet vind dan heb ik niet over een spelletje of 2.

Kortom, men speelt gewoon de topspellen uit de periode 1985-1995

Ik vind dat bij spellen net zo is als bij (reggae) platen, is Desmond Dekker's beste nummer nou echt the Israelites? Alleen maar omdat ie nummer 1 stond in de charts destijds, wil niet zeggen dat het de beste is. Als iemand door z'n platen zoekt vind ie een nummer die hij zelf erg speciaal en mooi vind, iedereen heeft andere eisen.

Het is maar net waar je eisen aan stelt, jij hebt duidelijk andere eisen dan ik. Ik heb namelijk wel 60 euro over voor een spel van 5 uur en voor dat langer duurd minder vaak.

Die opmerking over een nieuwe 2d Street fighter vind ik een beetje naief. 2d Fighters zijn gewoon zoveel precieser omdat ze met sprites werken, iets wat toch een belangrijk aspect is voor een fighter. Wat kunnen ze toevoegen? Revolutionaire toevoegingen aan de fighting system, net zoals de parry was voor Street Fighter 3.

Ik kan me echter voorstellen dat de jongere generatie, die zulke herinneringen en gevoelens niet heeft, worstelt met de vaak stroeve besturen, simpele graphics, gebrekkige mogelijkheden, monotone vijanden, lage of juist hoge moeilijkheidsgraad, etc.


En we worstelen vandaag niet met slechte camera's, ongeinspireede designs, te makkelijke moeilijkheidsgraad en is het te uitgebreid (meer vrijheid is niet altijd goed voor de gameplay)? Sommige genre's zijn gewoon beter in 2d dan 3d en andersom. Lightgun shooters zijn nou eenmaal beter in 3d terwijl Brawlers het best in 2d zijn te doen.

1 van de betere spellen van de afgelopen jaren vind ik Shinobi op de ps2? Waarom? Het spel is niet te lang als God Hand, Ninja Gaiden of Vietiful Joe maar is wel net zo moeilijk of moeilijker, je kan oefenen om Tate systeem goed onder de knie te krijgen (1 van de leukere dingen vind ik), goede boss fights. Slechte stage designs en camera kan me daardoor al helemaal niet niet meer storen.

En bij films geld dat net zo eigelijk, bij sommige genre's als Jidaigeki en Wuxia films geeft dat zwart wit toch een beter effect op de sfeer van de film (En er zullen vast wel meer genre's zijn die dat ook hebben). En om weer ff Reggae platen erbij te betrekken, Roots Reggae gepolijsde productie klinkt in mijn oren plastic, geef mij maar die krakende geluid van Lee Perry, die vieze en rauwere productie is geeft Early Reggae een beter geluid, 1 van de redenen waarom ik liever Early Reggae luister dan bijvoorbeeld Bob marley in z'n Roots tijd, Burning Spear of die andere troep (naast rastafari en rockers tempo).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group