comic book fans ?

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Razelim » 15 May 2007, 10:47:36

Ach.. ik heb hem leren kennen van Spider-Man, and His Amazing Friends (de tekenfilm waar Firestar voor was geschreven), ingesproken door Frank Welker en snel een favoriet daardoor. Kwam ie iig vrij volwassen over. Zo ook in de oude X-Men cartoons.

Omdat mijn intresse niet echt ligt bij de X-Men (meer een intressegebied van een vriend van mij, en ik hou het weer bij de Avengers en de 2 eerstgenoemden) weet ik niet de persoonlijkheid van hen, behalve Wolverine dus, omdat die OVERAL in voorkomt.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Loempiavreter » 15 May 2007, 14:17:06

Razelim wrote:Althans, Marvel. Daar ik DC gewoon niet mee kan connecten (300 verschillende werelden, dat ze goddomme nog niet snappen dat CLark Kent Superman is, I am Batman) en Image/Topcow geen fuck meer geeft om continuiteit en verhaallijn, zolang ze maar fantastische plaatjes kunnen afleveren.

En toch zijn Moon Knight en Daredevil je favoriete series (batman..)?

Razelim wrote:(no offence naar Manga lezers, maar dat japanse KAWAII-shit komt me echt mijn strot uit)


Manga 's imago is zowiezo verpest door al die Kawaii shit. Zijn genoeg manga's die zich kunnen meten met Westerse Graphic Novel klassiekers.

Comic's lees ik niet erg veel meer, ik hou er namelijk van als er een eind aan zit. En in de meeste gevallen leven comic series langer dan jezelf. Ik heb nog een doos vol met voornamelijk wat Marvel stuff (nederlandstalige Xmen en Spiderman) en wat Image en Top Cow (waarvan ik de meeste heb gekregen). Enige serie's die ik nog echt volg is Cable & Deadpool, omdat ik Deadpool al jaren volg (Agent X schijnt ook weer een nieuwe comic te krijgen) en het toch 1 van m'n fav. Marvel characters is. Civil War lijkt me wel weer leuk, moet er een keer aan beginnen. En Hellboy download ik weleens :oops:

Over het algemeen vind ik Graphic Novels toch beter omdat het uitgebreider is en afgerond is.

Bijvoorbeeld SKIN, had ik alleen gekocht omdat ik dacht dat het een Reggae Collecters Item was. Is toch een erg sterk verhaal over een de gevolgen van Thalidomide die na de begin '60's heeft gezorgd voor vele misvormde baby's. Vooral in de Arbeidersklasse waar veel Skins vandaan komen. De hoofdpersoon is dus ook zo'n misvormd kind, en toch een Skinhead die aan veel Aggro doet, 1 van m'n fav. comics, helaas moeilijk verkrijgbaar.
Image
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Razelim » 15 May 2007, 16:39:17

Loempiavreter wrote:
Razelim wrote:Althans, Marvel. Daar ik DC gewoon niet mee kan connecten (300 verschillende werelden, dat ze goddomme nog niet snappen dat CLark Kent Superman is, I am Batman) en Image/Topcow geen fuck meer geeft om continuiteit en verhaallijn, zolang ze maar fantastische plaatjes kunnen afleveren.

En toch zijn Moon Knight en Daredevil je favoriete series (batman..)? .


Zeker een tijd geen comics gelezen? DD is een superheld waarvan's identiteit bekend is gemaakt door roddelbladen, die Matt Murdock nu aanklaagt. En net in een tijd dat hij alles weer terug heeft gekregen, is er in navolging van de Civil War (valt weinig nog te volgen, hij is al afgelopen) een verplichting voor helden om openbaar te komen. Daar gaat Matt's web van leugens... zie er weinig Batman in

Moon Knight is na zijn oude run nu gehandicapt, goddeloos en agressief geworden. ZIjn partner schoon homo te zijn, en Marc kan het niet meer aan. Zijn vriendin verlaat hem nadat hij haar heeft geslagen, Erger nog, het vriendje van zijn partner is Marc's fysotherapeut. Heeft nog steeds navolgingen met zijn dubbele identiteiten (en MPS daarmee). Hij word bespookt door een gezichtloze Avatar van zijn dode aartsvijand. En denkt dat het zijn god is die hem komt najagen. Zie hier ook weinig Batman in eigenlijk..


Kan aan mij liggen hoor.. maar de vergelijkingen zijn echt enkel oppervlakkig.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Loempiavreter » 15 May 2007, 16:48:27

Razelim wrote:
Loempiavreter wrote:
Razelim wrote:Althans, Marvel. Daar ik DC gewoon niet mee kan connecten (300 verschillende werelden, dat ze goddomme nog niet snappen dat CLark Kent Superman is, I am Batman) en Image/Topcow geen fuck meer geeft om continuiteit en verhaallijn, zolang ze maar fantastische plaatjes kunnen afleveren.

En toch zijn Moon Knight en Daredevil je favoriete series (batman..)? .


Zeker een tijd geen comics gelezen? DD is een superheld waarvan's identiteit bekend is gemaakt door roddelbladen, die Matt Murdock nu aanklaagt. En net in een tijd dat hij alles weer terug heeft gekregen, is er in navolging van de Civil War (valt weinig nog te volgen, hij is al afgelopen) een verplichting voor helden om openbaar te komen. Daar gaat Matt's web van leugens... zie er weinig Batman in

Moon Knight is na zijn oude run nu gehandicapt, goddeloos en agressief geworden. ZIjn partner schoon homo te zijn, en Marc kan het niet meer aan. Zijn vriendin verlaat hem nadat hij haar heeft geslagen, Erger nog, het vriendje van zijn partner is Marc's fysotherapeut. Heeft nog steeds navolgingen met zijn dubbele identiteiten (en MPS daarmee). Hij word bespookt door een gezichtloze Avatar van zijn dode aartsvijand. En denkt dat het zijn god is die hem komt najagen. Zie hier ook weinig Batman in eigenlijk..


Kan aan mij liggen hoor.. maar de vergelijkingen zijn echt enkel oppervlakkig.


Volg de marvel serie nog maar amper, wist wel van daredevil, dat iron fist voor hem inviel enzo.

Moon Knight was ooit een soort van batman, character had me daarom nooit echt geboeit.

Green Arrow (DC) daarintegen wel (als batman kloon, vooral vroeger), hij is ook meer van de straat en neemt het ook meer op voor de arbeidersklasse. Z'n idealen mag ik wel. Was hij laatst niet burgermeester? Moet dat ook weer eens gaan volgen.

Zijn alle TPB's dan al uit van Civil War?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Razelim » 15 May 2007, 18:41:07

De TPB's zijn al uit, voor elke serie een eigen.

Ik weet dat MK vroeger veel werd vergeleken met Batman, maar serieus, sla het nu maar eens open. er is echt HEEL weinig batman meer aan
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group